Permalänk
Medlem

Razor game booster

Tjeena!

Spelar lite onlinespel och vill ju alltid sträva efter att ha den snabbaste datorn jag kan ha.
Blivit tipsad om "razor game booster" och har självklart laddat ner detta program nu, men vad är det den gör exakt?
någon som har koll och kan förklara detta på enkel svenska:D

tacksam för svar!

mvh,
/jeppe

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kort sagt så stänger den av applikationer och tjänster som inte är nödvändiga. När du återgår till "normalläge" så startas de igång igen. Jag har inte testat själv då jag inte upplever det som nödvändigt dock.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag tror game booster är nödvändigt för dom som har lite RAM på sin dator, dom som har 8Gb o mer tror jag inte har någon nytta för detta program. Använde de själv på min gamla dator med 3Gb RAM, stor skillnad.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 Mpower | CPU: Intel Core i7 3770K 3.5Ghz | RAM: Team Xtreem 2x8Gb DDR3 1600MHz 1.5V | GPU: Sapphire Radeon HD7970 Ghz Edition Vapor-X 3GB DDR5 | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5" | NÄTAGG: Aerocool Templarius Imperator 850W 80 Plus Silver | CHASSI: Fractal Design Define R4 Tower No PSU Black ATX