Permalänk
Medlem

Black Facebook - * DRABBAD *

Hallåja!

Låt oss gå till biffen direkt, tidigare idag undrade jag vad tusan det var frågan om angående att få sitt facebook i svart tema.
Såg att vänner taggades etc och hejåhå, varningstecken redan här kanske. Men hur som helst klickade jag på en av länkarna, MEN fortsatte inte med deras krav / ifyllningslistor etc som dom ville ha, klickade på länken och stängde ner väldigt fort.

Nu massspammar ''Jag'' ut - Black Facebook blablabla och taggar 10-15st personer per foto.
Detta sker på ca 2minuters intervaller.

Prövade dra igenom datorn med Search & Destroy + tömma all historik i Chrome.
Detta utan framgång alls, är det någon som vet hur man skall gå tillväga innan det ballar ur och folk blir irriterade på mig?

( Vet inte ifall jag la mig i rätt fack, så någon moderator får gärna leda mig tillrätta isåfall )
/ 890611

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem

Virus/surveyscam.

Permalänk
Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Tror inte att det är ett program som installeras på datorn, helt ärligt ingen aning.
Har du loggat in med ditt Facebook-konto så godkänner du att de får posta i ditt namn på din logg, och det är något du kan ändra på.
Surfa upp på kugghjulet och välj under Kontoinställningar och sedan på Applikationer (på vänster sida) så kan du välja att ta bort en APP som du har via Facebook och på så sätt få bort denna spam-posting.

Hjälptråd.
http://www.facebook.com/help/170585223002660

Appen behöver inte heta Black Facebook eller vad det nu är, utan kan vara ett id som heter "u3912310xXcA" eller dylikt.

Vill du däremot ha Facebook i svart variant rekommenderar jag att ladda hem en userstyle som kan återfinnas på
http://userstyles.org/styles/browse/facebook

Hoppas att det hjälper.
Mvh
Andreas

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

Som ovan, genom att logga in med ditt konto på en applikation så har du gett den tillstånd att göra vad den vill. Läs Makslahtis inlägg och kör på det.

Permalänk

Det är en app som publicerar grejer? Kolla om det står typ nåt i stil med:
"Publicerat 13:37 nära Ankeborg via ObviouslyHackerApp"
Och klicka på appen och ta bort rättigheterna att publicera grejer.

Permalänk
Medlem

Jag prövade att ta bort ALLA appar som jag hade på facebook. Drog rent datorn med SnD + rensade historik.
Då vart det lugnt tills precis nu, då taggade den 16st personer och la upp en till bild om Black Facebook....

Får pröva något av ovanstående alternativ nu då.
Tack för svaren!

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem

Om du nu får bort det kan jag rekommendera pluginet Stylish för Google Chrome (finns säkert för Firefox med) och sedan ladda ner ett "svart skin" till Facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det är en app som publicerar grejer? Kolla om det står typ nåt i stil med:
"Publicerat 13:37 nära Ankeborg via ObviouslyHackerApp"
Och klicka på appen och ta bort rättigheterna att publicera grejer.

Skrivet av Makslahti:

Tror inte att det är ett program som installeras på datorn, helt ärligt ingen aning.
Har du loggat in med ditt Facebook-konto så godkänner du att de får posta i ditt namn på din logg, och det är något du kan ändra på.
Surfa upp på kugghjulet och välj under Kontoinställningar och sedan på Applikationer (på vänster sida) så kan du välja att ta bort en APP som du har via Facebook och på så sätt få bort denna spam-posting.

Hjälptråd.
http://www.facebook.com/help/170585223002660

Appen behöver inte heta Black Facebook eller vad det nu är, utan kan vara ett id som heter "u3912310xXcA" eller dylikt.

Vill du däremot ha Facebook i svart variant rekommenderar jag att ladda hem en userstyle som kan återfinnas på
http://userstyles.org/styles/browse/facebook

Hoppas att det hjälper.
Mvh
Andreas

Jag tog bort alla appar för säkerhetens skull, men det hjälpte inte heller tydligen.
testade några få åtgärder, se kommentar ovan..

Skrivet av Misery9:

Om du nu får bort det kan jag rekommendera pluginet Stylish för Google Chrome (finns säkert för Firefox med) och sedan ladda ner ett "svart skin" till Facebook.

man tackar, just nu vill jag bara sluta spamma bilder hahaha, folk börjar skriva i chatten och irritera sig... drar igenom en scan med Adaware, får väl se vad detta gör för resultat, är inte inloggad på Facebook för tillfället men den verkar uppdatera då polarna i skype garvar varannan minut..

/ Alex

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem

Testa AdwCleaner se om den fixar det

Permalänk
Medlem

Det roligaste av allt är ju att det inte heter "Black Facebook", utan "Black Faecbook".
Det bara sjunger ju virus om det hela...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Testa byt lösenord på ditt facebookkonto.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

instämmer....byt lösen snabbt.

Visa signatur

ABC 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Testa byt lösenord på ditt facebookkonto.

Done!

Skrivet av Teoror:

instämmer....byt lösen snabbt.

& Done!

Får se ifall den här scanningen kan bli klar så man vet ifall det fungerar...
Det händer grejer och folk lipar, jag utvecklar adhd och sitter förväntasnfull.

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Jag tog bort alla appar för säkerhetens skull, men det hjälpte inte heller tydligen.
testade några få åtgärder, se kommentar ovan..

man tackar, just nu vill jag bara sluta spamma bilder hahaha, folk börjar skriva i chatten och irritera sig... drar igenom en scan med Adaware, får väl se vad detta gör för resultat, är inte inloggad på Facebook för tillfället men den verkar uppdatera då polarna i skype garvar varannan minut..

/ Alex

såg precis ovanför mig heh...
i värsta fall får du göra nytt facebook konto. och fixa iordning.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Bitdefender har facebook scanning.

Permalänk
Medlem

Gillar att folk går på det trots att det står "Black Faecbook"... Ibland undrar man hur lättlurade folk får bli.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Bitdefender har facebook scanning.

Det programmet hjälpte inte heller, och det verkar inte som om min facebook uppdaterar via mobilen.
Utan jag loggade precis in på datorn, då postade den plötsligt 4x bilder med 15st taggningar på varje bild.
Börjar bli sjukt irriterande detta, för jag förstår inte riktigt ifall det har med min dator att göra eller om det är mitt facebook account?

Jag har iaf inga appar kvar, tog bort allt som sagt, så förstår inte hur man får bukt på den skiten.

/ Alex

EDIT: Har blåst igenom datorn 2xggr med DEEP-SCAN genfört via Adaware + 3x Quick-scans
Har även installerat bitdefender och gjort en scan via den.
Tagit bort ALLA appar på mitt konto.
Rensat ALL historik i Google Chrome.

Vad tusan tar jag mig till?

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk

Det beror på en addon till Chrome, eller IE eller vad det är. Spelar ingen roll om det är till IE då den kommer åt FB ändå.
Det är vad jag läst iaf.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Det beror på en addon till Chrome, eller IE eller vad det är. Spelar ingen roll om det är till IE då den kommer åt FB ändå.
Det är vad jag läst iaf.

Är detta något man tar bort manuellt?
Eller installerar om?

Och namn på denna app / problematiska pryl är bar att glömma antar jag..?

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk

Fler med problemet och en trolig lösning:

http://news.softpedia.com/news/Scam-Alert-Get-the-New-Faceboo...

"Hey, I think I've found it! If you are using Chrome, go to Setings, and then extensions. Or just click here:

chrome://extensions/

Then delete the Black thing. "

Permalänk
Medlem

Du är inte den enda i världen...
https://twitter.com/search/?q=%23FacebookBlack

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Done!

& Done!

Får se ifall den här scanningen kan bli klar så man vet ifall det fungerar...
Det händer grejer och folk lipar, jag utvecklar adhd och sitter förväntasnfull.

Tänk på att göra det från en annan dator också, bara för att vara på den säkra sidan.
Better safe than sorry

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem

Det är antagligen så att ditt facebook konto har blivit "hackat" på något sätt.

Ta kontakt med facebook staff via ett annat konto och stäng av ditt nuvarande. Be sedan staff att försöka återskapa ditt gamla konto när problemet har fixats.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlamingLizard:

Fler med problemet och en trolig lösning:

http://news.softpedia.com/news/Scam-Alert-Get-the-New-Faceboo...

"Hey, I think I've found it! If you are using Chrome, go to Setings, and then extensions. Or just click here:

chrome://extensions/

Then delete the Black thing. "

HAHAHA!

Tack som fan alltså, det verkar fungera nu!
Och jag vill nästan ge dig min dator som belöning.

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk