Det värsta som kan hända hände precis...

Permalänk
Medlem

Det värsta som kan hända hände precis...

Hoppas tråden är rätt placerad.

Har suttit och rättat mitt projektarbete nu i 3-4 timmar. drog ner lärarens dokument från min hotmail. Det var ett word dokument och jag bar BARA open office. Det går iallafall att arbeta bara man sparar dubbla kopior, dvs från open office doc till word. Grejen är det att detta var ett word -- > open office. Jag sparade det innan fast inte som open office doc, utan som något annat. Jag skrev och sparade några gånger under arbetets gång. Dum som jag var sparade jag och klickade ner word (ingen varning kom att om jag ville spara)... jag blev helt iskall. JAG HADE GLÖMT ATT SPARAR DET I ETT OPEN OFFICE DOC!!! Har letat som en jävla idiot nu efter arbetet på datorn men det är fan ta mig borta. Allt det jag rättat i 4 timmar är åt helvete. jag gick in på open office och t ryckte på ''open recent documents''. Där står dokumentets namn men när jag trycker på det så får jag bara error om att dokumentet inte finns.

Är jag seriöst fucked nu eller? skitsystem

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Vad jag vet så kan man öppna alla text-dokument i Open-office. Filen kan inte bara försvinna när du sparat, när du hämtade den från hotmail, vart sparade du ner den?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Troligen sparades den i en temporär katalog, och du sparade bara över den temporära filen som sedan togs bort av webbläsaren när du stängde Open Office.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Vad jag vet så kan man öppna alla text-dokument i Open-office. Filen kan inte bara försvinna när du sparat, när du hämtade den från hotmail, vart sparade du ner den?

det från läraren ligger i users\appdata\local\temp. jag ser att den ligger där fast det är inte min. jag döpte om filen när jag sparade den och kan inte hitta filen. den enda jag hittar är just den jag tog från läraren

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

har du prövat att söka efter den? om du kommer nu kommer ihåg vad du döpte den till.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5-3470 GPU:Gigabyte Radeon R9 270X 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600MHz MB: Gigabyte GA-B75M-D3H Lagring: Kingston SSDNow V300 120GB, WDl Caviar Green 2TB PSU: Fractal Design Integra R2 500 W OS Windows 7 64 bit

Permalänk

Ibland när jag tappat bort nåt testar jag att söka på alla filer som ändrats inom en viss tid, dvs alla textfiler som ändrats den senaste timmen eller så, antingen med windows egna sökfunktion eller nåt annan som man föredrar.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

ja office iaf sparar automtisk var 20:e minut eller nått.

Kolla c:\windows\temp

kolla my documents mappen.

Eller menar du att du har filen i ett annat format så är det ju inga problem att läsa den i viewer.

Vad heter isåfall filen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av limparion:

har du prövat att söka efter den? om du kommer nu kommer ihåg vad du döpte den till.

det har jag. har även bara sökt ordet ''rättar'' men inget kommer upp...

Skrivet av Bluestreakfus:

Ibland när jag tappat bort nåt testar jag att söka på alla filer som ändrats inom en viss tid, dvs alla textfiler som ändrats den senaste timmen eller så, antingen med windows egna sökfunktion eller nåt annan som man föredrar.

Skrivet av lang666:

ja office iaf sparar automtisk var 20:e minut eller nått.

Kolla c:\windows\temp

kolla my documents mappen.

Eller menar du att du har filen i ett annat format så är det ju inga problem att läsa den i viewer.

Vad heter isåfall filen?

inget i c\windows\temp

inget i my documents

filen heter '' mitt namn projektarbete rättar '' har sökt på varje ord enstaka gånger. får inte upp någonting

Jag VET att det sparades. Jag sparade flera gånger och när jag kryssade ner så var det liksom inte '' vill du spara''? utan allt var klart..

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Troligen sparades den i en temporär katalog, och du sparade bara över den temporära filen som sedan togs bort av webbläsaren när du stängde Open Office.

vad försöker du säga? att jag är fucked?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP