Battlefield 4 visas den 26 mars

Permalänk
Medlem

Förstår inte de som gnäller över att BF blivit som CoD? Spelen är inte alls lika varandra annat än att det är fps-spel med modern krigsföring som tema. Och de som klagar på premium fårstår jag inte alls. Premium ger 20 extra mp kartor. Om inte det skulle kosta extra? Vilket annat fps spel med multiplayer har i närheten av 29 mp kartor i originalutförande?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

"Bättre grafik", den behöver inte bli bättre alls, den är redan på topp, det som behövs är mer destruction och större banor, vilket dom kommer kunna göra nu då konsolerna kommer vara mycket kraftfullare

destruction = grafiksak för mig

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Förstår inte de som gnäller över att BF blivit som CoD? Spelen är inte alls lika varandra annat än att det är fps-spel med modern krigsföring som tema. Och de som klagar på premium fårstår jag inte alls. Premium ger 20 extra mp kartor. Om inte det skulle kosta extra? Vilket annat fps spel med multiplayer har i närheten av 29 mp kartor i originalutförande?

Ja jag undrar detsamma, har spelat ungefär över 300 timmar i Battlefield 3 och kanske 150 i Black Ops 2 samt mängder med mw1/2/3, finns inte många likheter. T.o.m Close Quarters är helt annorlunda jämfört med CoD. Gissar på dom aldrig spelat båda spelen en längre tid...

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har jämt förväntningar på spel!
Senaste var ju Blops 2 som helt halkade ner och dog.
Kommer aldrig förlåta dom bakom det.
Tillbaka till BF4!

Battlefield 3 är ett fantastiskt kult online spel enligt mig som blev jätte, jättebra även om spelet saknar och borde fixa en del strul och buggar så vart det lysande spel ändå. DICE är ju mer medvetna om vad vi tycker och vill till skillnad ifrån andra som aldrig kan tänka sig göra en ny grafikmotor eller nånting nytt ens.

Det här vill jag ha/se i Battlefield 4!

1: Commander Mode
Battlefield 2 & 2142 ligger så högt om i mitt hjärta just pga att Commander Mode finns, tänk er Destruction med artilleri från en Commander och möjlighet kunna styra hela slagfältet samt släppa ner förnödenheter (UAV!!) och bilar/fordon! Det saknades på BF3.

2: Nya arméer
Ryktet säger sig just nu att det blir USA, Ryssland och Kina. Så vitt jag har hört!?
Men MEC och lite smågrupper hade inte vart fel.

3: Squadmode
BF3 tycker jag har lite udda perfekt Squad Mode. Men jag har lite olika tankar och idéer på grupper.
4 medlemmar och 1 Squadleader blir 5 totalt eller gamla hederliga 6 inkl SL.

4: Bort med spawn på medlemmar
Hellre Squadleader:n vill jag ha tillbaka som endaste spawnpunkt som på BF2 & 2142.
Ej medlemmar!

5: Per personlig customization
Jag hoppas att DICE gör det här som jag vill!
Det är om Kits du kan skapa klasser (Nu blandas CoD med) som gör att du kan välja tex: Sniper Rifle men du vill ha Medic heals och defibrillator.
2'a exemplaret: Machine Gun med Claymore och Ammo samt Medic heals. (3 saker att välja på) Valet står mellan Medic, Engingeer support och Sniper. men eftersom det blir olika tillbehör från olika kit så räknas poängen till dom Kiten som poäng pga att du använder tillbehören därifrån.

6: Bättre gömställen.
Battlefield 3 fick ju det som inte Bad Company 2 hade som det var brist på "Frihet och öppna landskap" det hade ju BF3 men samtidigt så kändes det ibland som att man såg allt för långt ibland och tydligt.
Jag gillade BF2 där det blev dimmigt ju längre bort man tittade. BF4 bör inte ha så som BF2 har men det hade blivit mer roligare och spännande om det skulle bli så. Jag får feeling när jag tänker.

7: Snabbchatt
BF2 & BF2142 hade ju snabbchatt som poppar upp när du vill nåt när du håller in "Q" det är saknaden i BF3 även om den har det. Det skulle varit najs med text istället för och bara höra.

8: Bort med Mortar
Det ska vara artilleri från Commander:n.
Mortar sönder bombade Battlefield 3 rejält!

9: Stationära MG och AA
Jag förstår inte varför dom tog bort det i BF3?
Det vill jag ha tillbax och vad gjorde det för fel i BF3?

10: bort med bipod
Bipod för mig är ett helvete, 90% av alla campers är just för dom använder sig av bipod som gör vapnet rakare så att det blir prone camping.
Som jag sa tidigare hellre stationärt MG som är rakt och använder bipod.

11: Res upp snabbare.
I BF3 tycker jag att det är enormt segt att resa sig upp!
När jag själv testade hur det känns att resa sig upp om vi ska ta verklighet.
Gick det hur fort som helst

12: Linjer som livmätare
Siffror tycke jagr är lite för petnoga, man bör inte veta exakta liv helt precis.
Jag skulle vilja ha linjer som visar liv kvar.
Som BF2.s livmätare ungefär.

13: Snabbare att revive:as upp.
Så fort jag blir revive:ad så märker jag hur segt det blir för soldaten att resa sig upp
Hoppas BF4 erbjuder snabbare.'

14: Bättre lampor och laser
BF3 var från början ett helvete lampor där laser där solen steker hela din skärm du ser ingenting.
Jag tycker så här att lampor och laser ska lysa oliak beroende på ljussättning är det ljust där du är så syns inte lampan eller lasern så starkt ju mörkare det är desto ljusare blir det.

15: Inbyggt Voip i Squad.
Vill ha tillbaka den gamla hederliga taktiska inbyggda speakern i Squaden så man kan kommunicera med squaden och commandern, Commander ska också ha tillbaka den.

16: Större förstörelser
BF3 saknade jag byggnader som kollapsade helt so mBC2 hade.
BF4 tycker jag att marken ska kunna sjunka lägre efter hur mycket man spränger sönder den.
Samma sak med Hus, Byggnader och skyskrapor. Skulle va fett najs om dom gjorde så allt rasar och förstörs.
85% har jag hört nu senast är så.

17: Bättre tillbehör till kitet
BF3 är jag än idag besviken över att man inte kan använda repair tool + land minor utan du är tvingad att välja annat tillbehör.
Samma sak med Medic n00btuber som Kit Gadget!?
Hellre som Gadget till vapnet inte kitet.
Också! Skulle det varit najs med 2, 3 eller 4 granater i handen förutom 1 bara.

18: Buggfritt.
BF3 är enligt mig seriens buggigaste spel.
Jag ber DICE att dom inte låter det hända Battlefield 4 också!!!!

19: Nyare, Större och mer spännande Awards
BF3 tycker jag har lite för ofta Awards som man tjänar på en runda.
BF2 tyckte jag hade alldeles perfekt där det inte ingår poäng när du tjänar Medaljer, Ribbons och såna saker.

Mitt förslag.

Badgets:
Som på BF2 Brons, Silver och Guld.
Tex Medic 3 uppgifter i varje och det blir svårare för varje färg du uppnår.

Medaljer:
Också som på BF2 fast lätta och svåra.

Pins:
Nålar tycker jag skulle varit najs att ha med det tycker jag ska vara ersättaren till Ribbons i BF3 hur du presterar och gör under rundan.

Ribbons:
Ska vara själva lättaste du får i din karriär tex "Döda 20 med Shotgun utan att dö under 15 minuter" så har du fått den och du kan inte få den mer än 1 enda gång.
(Ribbons tycker jag ska vara ersättaren till "Assignments")

20: Poängsystem
Jag tycker att poäng systemet ska vara så här.

Du dödade **** (20pts)
Du har fått assist (5Pts)
Du har fått en ammunitions poäng (1)
Du har fått en grupp ammunitions poäng (5)
Samma sak gäller Medic och Repair.
Detta är bara ett exempel.

Det här var mina förhoppningar om Battlefield 4.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av loweb_:

Ja jag undrar detsamma, har spelat ungefär över 300 timmar i Battlefield 3 och kanske 150 i Black Ops 2 samt mängder med mw1/2/3, finns inte många likheter. T.o.m Close Quarters är helt annorlunda jämfört med CoD. Gissar på dom aldrig spelat båda spelen en längre tid...

Håller med, finns inte många likheter mellan CoD och BF. Det viktiga för mig i BF4 är att dom fixat hitbox och delay för där är något som är riktigt kasst i BF3.
Skulle gärna se att BF4 blev WWII eller Vietnam, modern krigsföring är mer uttjatat nu än WWII va när folk klagade på det. WWII med Frostbite 2 skulle kunna bli riktigt jäkla snyggt och kul! Synd bara att EA redan gått ut och sagt att det blir modern krigsföring...

Kan inte påstå att Premium är något negativt, bara ett sätt att tjäna lite extra på dom som vill ha lite förtur etc. Det är ändå nya banor där det ligger lite jobb bakom, klart att EA/DICE vill ha in utvecklingskostnaderna plus en slant över för det. Folk som inte förstår det råder jag att ta en ekonomikurs alternativt läsa om gymnasiekurserna eller lära sig vad det innebär att driva ett företag, klart man vill gå med vinst! Sluta klaga och tro ni kan få allt gratis. Får ni all mat och allt annat i vardagslivet också gratis?

CTF var dock inte nåt vidare i BF3..där finns mycket att lära från CoD.

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Skrivet av stege99:

Det tog 6 år och ca 4 månader mellan BF 2 och BF 3.
Nu kommer 4:an ca 2 år efter 3:an.
Känns tyvärr som vi snart är nere på årlig cykel a la CoD.

Du har missat 2 titlar ^^ bad company 1 och 2 som var mellan bf2 och bf3 vilket det första bc var till endast consol och medans det andra komm till pc spelearna också

Visa signatur

Jag hoppas att vi får snart virtual reality skulle va NICE

Permalänk
Skrivet av BlueEyes:

Tröttsamt resonemang du för... och låter som en snålis.

Men det är inte första gången jag ser det korkade resonemanget.

Vill du inte betala så låt bli.

Låt oss som inser fördelarna och vill betala för en bra produkt för att få mer värde göra så.

Trött på alla snålisar som inte förstår att marknaden och sättet att sälja spel och tillhörande innehåll förändras.
Ni vill ha allt gratis.

Ah men nu får du väl ge dig.

"inser fördelarna/(andras) korkade resonemang/ni vill ha allt gratis, ni är snåla".
Förbannat korkade ordval måste jag säga. Inte minst för att mycket av det du sade är ren rapparkalja.

Precis som många andra så gillar jag inte heller premiumpaketet eftersom det rent spelmässigt delar upp spelarna mellan dem som har det och dem som inte. Extra vapen, extra utrustning, extra ditten och datten. Jag vet inte om jag är korkad men jag är ju en av dem som tycker man skall spela för att låsa upp grejer och samtidigt inte ge andra spelmässiga fördelar bara för att de valt att köpa en "finare" utgåva. Extramaterial och sånt, visst. Men spelmässigt? Vad fan är det frågan om? Den gamla goda tiden då man fick kämpa arslet av sig i BF2 för att låsa upp en enda grej var tider det. Då kändes det som man verkligen hade åstadkommit något och det var i mångt och mycket just upplåsningarna som gjorde BF2 så jäkla kul för mig. Men mycket av det byggde ju på att det just var lika för alla.

Nu i BF3 så fullkomligen spottar man ju fram nya uppgraderingar till gubben och vill man inte vänta den halvtimme det tar att låsa upp nästa grej så kan man ju alltid plocka fram plånboken och köpa skiten direkt genom Origin i stället. Och vill man att gubben skall få ännu en liten skjuts eller fördel så kan man köpa premium. Nä men va kul! Verkligen. Jävla idioti, men visst, det är så det är nu men det gör ju inte saken roligare. Det börjar bli som med idrotten. Pengarna förstör snarare än att förbättra. Tycker jag alltså.

Men det är klart att du kanske tycker något annat och det får du väl göra om du vill.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av OLiiX:

Jag hade väldigt mycket problem vid släppet och en tid framåt men ett par försenade patchar senare löste det sig för mig, har inte känt av några större buggar på länge.

Jag hoppas med att att dom går tillbaka till "original/core" Battlefield, det gav mig lite hopp när det ryktades att commandern och fler än två factions men som sagt är det väll bara rykten och vi får vänta och se.

Bara en sån sak som att scoreboarden hela tiden "töms" (dvs blir helt eller delvis tom) är katastrofalt dålig. Det gör att man inte kan se stats när man lever, och när man dör måste man konstant scrolla i scoreboarden för att statsen ska visas. Så fort man stannar med musen försvinner de.

Jag vet inte hur många gånger jag tvingats ställa in ALLA inställningar på ALLA fordon när jag joinar en server. Just nu fungerar det, men helt plötsligt kan det börja igen – utan att man vet om det. Man joinar, ser att det finns en ledig jet och spawnar i den, för att några sekunder senare märka att man varken har Air Radar eller Rocket Pods.

Behöver jag ens nämna headglitching?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Dom är för tidigt ute eftersom nya konsoler kommer till hösten.
Varför inte släppa spelet nästa år istället till PS4/Xbox(720?)?
Det skulle inte bara vara bra för konsol gamers, utan även för oss som kör PC.
Men tyvärr har EA blivit ett enda stort mjölkföretag

Permalänk
Medlem

mer singelplayer

Skrivet av KTL:

Visst är det så!

Det enda jag kan anmärka på detta är att om det släpps 2013 är det för tidigt. Även om jag gillar BF3 och spelar ofta så är det för tätt in på med BF4. Hoppas de betar ner singel player-skräpet till ett minimum. Bortkastad utvecklingstid att limma på en kliché-kampanj bara för att.

Permalänk

Skrivbordssoldat ska jag då skriva på mitt cv

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dom är för tidigt ute eftersom nya konsoler kommer till hösten.
Varför inte släppa spelet nästa år istället till PS4/Xbox(720?)?
Det skulle inte bara vara bra för konsol gamers, utan även för oss som kör PC.
Men tyvärr har EA blivit ett enda stort mjölkföretag

Spelet kommer inte att släppas förrän sent 2013 eller tidigt 2014.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dom är för tidigt ute eftersom nya konsoler kommer till hösten.
Varför inte släppa spelet nästa år istället till PS4/Xbox(720?)?
Det skulle inte bara vara bra för konsol gamers, utan även för oss som kör PC.
Men tyvärr har EA blivit ett enda stort mjölkföretag

Enligt nyheten som du kommenterar så släpps det förmodligen sent 2013 eller tidigt 2014.

Permalänk
Medlem

Dom släppte en videosnutt på facebook. Inte mycket men..
http://vine.co/v/bpeapQiWB3l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

20: Poängsystem
Jag tycker att poäng systemet ska vara så här.

Du dödade **** (20pts)
Du har fått assist (5Pts)

Du gillar när det ligger folk och leker prickskyttar? Dötrist när man kommer in på sådan karta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Förstår inte de som gnäller över att BF blivit som CoD? Spelen är inte alls lika varandra annat än att det är fps-spel med modern krigsföring som tema.

Det krävs inte en masters i detektivsteknik för att kunna se skildnaderna mellan BF2 och close quarters TDM

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Enligt nyheten som du kommenterar så släpps det förmodligen sent 2013 eller tidigt 2014.

Skrivet av fantomsmurfen:

Spelet kommer inte att släppas förrän sent 2013 eller tidigt 2014.

Jo men då kommer dom ju till dom gamla konsolerna, hur kul är det?
Förmodligen blir spelet inget annat än en dålig efterföljare till BF3 på uråldriga konsoler
med minst lika mycket buggar som i BF3.

Permalänk
Medlem

Det ska väl inte ens släppas till PS3/Xbox360? Det blir "next-gen" konsolerna och PC väl?
För sent 2013/tidigt 2014 är ju ungefär när de nya konsolerna ska hitta ut med.

Förstår varför EA/Dice väljer att släppa spel så nära inpå varandra.
Hur skulle dem annars kunna tjäna pengar nu när alla expansionerna till BF3 är ute? Det går inte att leva vidare på någon BF3 försäljning.
Allting handlar om pengar och inget annat. Dom skiter väl helt i hur dom ska "förvalta" arvet från BF2 (det finns säkert undantag, men min gissning är att den som håller i det ekonomiska bestämmer), Sålänge nya spel säljer så är personerna som finansierar och betalar de anställdas löner nöjda

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

11: Res upp snabbare.
I BF3 tycker jag att det är enormt segt att resa sig upp!
När jag själv testade hur det känns att resa sig upp om vi ska ta verklighet.
Gick det hur fort som helst

Provade du då att göra det med kläder, kroppsskydd, uniform fylld med prylar, stridsväst med 12 fyllda mag (eller motsv) och hgr och allt annat du behöver i den, kevlarhjälm och sen en tiokilos kulspruta runt halsen som dessutom är stor och otymplig, eller? Annars är det knappast en rättvis jämförelse. Innan du testar igen kan du gott dessutom springa ett par kilometer med den där utrustningen för att simulera att du varit i strid.

Bra punkter annars!

Permalänk
Medlem

Fullkomligt avskydde BF3 för att jag är sämst på det så jag avstår nog. Var inte så roligt att springa till fots och plötsligt bli oneshottad av en tank eller bli beskjuten av en sniper utan att se varifrån han sköt.

Permalänk

Såg en 10 åring idag på gamestop som köpte det här spelet med sin mamma. BF3 är det nya cod, därav är serien död för oss som lirade allt innan Bad Company.

Permalänk
Medlem

Ge mig 128-player maps i kombination med en dedikerad knapp för att säga "Enemy boat spotted!" så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mockashocka:

Såg en 10 åring idag på gamestop som köpte det här spelet med sin mamma. BF3 är det nya cod, därav är serien död för oss som lirade allt innan Bad Company.

Efter några dagar drar han hem fusk för att han blir skjuten. O sedan dyker det upp en tråd på sweclockers hur han får tillbaka sitt account.

Permalänk
Medlem

Mina största önskningar;
Bort med bulletlag, bort med random bullet spread vid surpression och DIT med spectator mode!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag har jämt förväntningar på spel!
Senaste var ju Blops 2 som helt halkade ner och dog.
Kommer aldrig förlåta dom bakom det.
Tillbaka till BF4!

Battlefield 3 är ett fantastiskt kult online spel enligt mig som blev jätte, jättebra även om spelet saknar och borde fixa en del strul och buggar så vart det lysande spel ändå. DICE är ju mer medvetna om vad vi tycker och vill till skillnad ifrån andra som aldrig kan tänka sig göra en ny grafikmotor eller nånting nytt ens.

Det här vill jag ha/se i Battlefield 4!

1: Commander Mode
Battlefield 2 & 2142 ligger så högt om i mitt hjärta just pga att Commander Mode finns, tänk er Destruction med artilleri från en Commander och möjlighet kunna styra hela slagfältet samt släppa ner förnödenheter (UAV!!) och bilar/fordon! Det saknades på BF3.

2: Nya arméer
Ryktet säger sig just nu att det blir USA, Ryssland och Kina. Så vitt jag har hört!?
Men MEC och lite smågrupper hade inte vart fel.

3: Squadmode
BF3 tycker jag har lite udda perfekt Squad Mode. Men jag har lite olika tankar och idéer på grupper.
4 medlemmar och 1 Squadleader blir 5 totalt eller gamla hederliga 6 inkl SL.

4: Bort med spawn på medlemmar
Hellre Squadleader:n vill jag ha tillbaka som endaste spawnpunkt som på BF2 & 2142.
Ej medlemmar!

5: Per personlig customization
Jag hoppas att DICE gör det här som jag vill!
Det är om Kits du kan skapa klasser (Nu blandas CoD med) som gör att du kan välja tex: Sniper Rifle men du vill ha Medic heals och defibrillator.
2'a exemplaret: Machine Gun med Claymore och Ammo samt Medic heals. (3 saker att välja på) Valet står mellan Medic, Engingeer support och Sniper. men eftersom det blir olika tillbehör från olika kit så räknas poängen till dom Kiten som poäng pga att du använder tillbehören därifrån.

6: Bättre gömställen.
Battlefield 3 fick ju det som inte Bad Company 2 hade som det var brist på "Frihet och öppna landskap" det hade ju BF3 men samtidigt så kändes det ibland som att man såg allt för långt ibland och tydligt.
Jag gillade BF2 där det blev dimmigt ju längre bort man tittade. BF4 bör inte ha så som BF2 har men det hade blivit mer roligare och spännande om det skulle bli så. Jag får feeling när jag tänker.

7: Snabbchatt
BF2 & BF2142 hade ju snabbchatt som poppar upp när du vill nåt när du håller in "Q" det är saknaden i BF3 även om den har det. Det skulle varit najs med text istället för och bara höra.

8: Bort med Mortar
Det ska vara artilleri från Commander:n.
Mortar sönder bombade Battlefield 3 rejält!

9: Stationära MG och AA
Jag förstår inte varför dom tog bort det i BF3?
Det vill jag ha tillbax och vad gjorde det för fel i BF3?

10: bort med bipod
Bipod för mig är ett helvete, 90% av alla campers är just för dom använder sig av bipod som gör vapnet rakare så att det blir prone camping.
Som jag sa tidigare hellre stationärt MG som är rakt och använder bipod.

11: Res upp snabbare.
I BF3 tycker jag att det är enormt segt att resa sig upp!
När jag själv testade hur det känns att resa sig upp om vi ska ta verklighet.
Gick det hur fort som helst

12: Linjer som livmätare
Siffror tycke jagr är lite för petnoga, man bör inte veta exakta liv helt precis.
Jag skulle vilja ha linjer som visar liv kvar.
Som BF2.s livmätare ungefär.

13: Snabbare att revive:as upp.
Så fort jag blir revive:ad så märker jag hur segt det blir för soldaten att resa sig upp
Hoppas BF4 erbjuder snabbare.'

14: Bättre lampor och laser
BF3 var från början ett helvete lampor där laser där solen steker hela din skärm du ser ingenting.
Jag tycker så här att lampor och laser ska lysa oliak beroende på ljussättning är det ljust där du är så syns inte lampan eller lasern så starkt ju mörkare det är desto ljusare blir det.

15: Inbyggt Voip i Squad.
Vill ha tillbaka den gamla hederliga taktiska inbyggda speakern i Squaden så man kan kommunicera med squaden och commandern, Commander ska också ha tillbaka den.

16: Större förstörelser
BF3 saknade jag byggnader som kollapsade helt so mBC2 hade.
BF4 tycker jag att marken ska kunna sjunka lägre efter hur mycket man spränger sönder den.
Samma sak med Hus, Byggnader och skyskrapor. Skulle va fett najs om dom gjorde så allt rasar och förstörs.
85% har jag hört nu senast är så.

17: Bättre tillbehör till kitet
BF3 är jag än idag besviken över att man inte kan använda repair tool + land minor utan du är tvingad att välja annat tillbehör.
Samma sak med Medic n00btuber som Kit Gadget!?
Hellre som Gadget till vapnet inte kitet.
Också! Skulle det varit najs med 2, 3 eller 4 granater i handen förutom 1 bara.

18: Buggfritt.
BF3 är enligt mig seriens buggigaste spel.
Jag ber DICE att dom inte låter det hända Battlefield 4 också!!!!

19: Nyare, Större och mer spännande Awards
BF3 tycker jag har lite för ofta Awards som man tjänar på en runda.
BF2 tyckte jag hade alldeles perfekt där det inte ingår poäng när du tjänar Medaljer, Ribbons och såna saker.

Mitt förslag.

Badgets:
Som på BF2 Brons, Silver och Guld.
Tex Medic 3 uppgifter i varje och det blir svårare för varje färg du uppnår.

Medaljer:
Också som på BF2 fast lätta och svåra.

Pins:
Nålar tycker jag skulle varit najs att ha med det tycker jag ska vara ersättaren till Ribbons i BF3 hur du presterar och gör under rundan.

Ribbons:
Ska vara själva lättaste du får i din karriär tex "Döda 20 med Shotgun utan att dö under 15 minuter" så har du fått den och du kan inte få den mer än 1 enda gång.
(Ribbons tycker jag ska vara ersättaren till "Assignments")

20: Poängsystem
Jag tycker att poäng systemet ska vara så här.

Du dödade **** (20pts)
Du har fått assist (5Pts)
Du har fått en ammunitions poäng (1)
Du har fått en grupp ammunitions poäng (5)
Samma sak gäller Medic och Repair.
Detta är bara ett exempel.

Det här var mina förhoppningar om Battlefield 4.

Tänk på att en soldat har 20-30 kg (?) utrustning på sig, testa resa dig lika snabbt med det.

Permalänk
Skrivet av zabera:

Tänk på att en soldat har 20-30 kg (?) utrustning på sig, testa resa dig lika snabbt med det.

Helt rätt, det går inte så himla fort som det gör annars i kallingar. En soldat kan till och med ha upp till 40kg utrustning allt som allt. Med 40kg så är det även lätt att man tappar balansen lite lätt när man ska försöka resa sig fort.

Visa signatur

PC Specs: |i7-3820 3.8 Ghz| P9X79 PRO | Corsair vengeance 32Gb | OCZ SSD 120GB Vertex 3 Max IOPS Edition | 2x SLI Gigabyte windforce GTX 670 2GB OC | NZXT Switch 810 Svart | 1TB Seagate Barracuda | Samsung 27" LED S27B550V | Corsair Hydro H100 med noctua fläktar|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

Lite så är det, de har ett färdigt spel, klyver bort bitar och kallar det extra, sen tar betalt igen!

Så du tycker alltså att alla 29 banor skulle följa med redan från start? Det är väldigt mycket jämfört med vad andra spel brukar komma med. De fanns inte heller från start, utan har tillverkats efter att spelet lanserats.

Permalänk

Hejja Dice och Bf4 !! Snacka om gnäll klart som........ att man vill ha nytt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Oki... varför skulle vi bry oss om du motvals inte köper BF4.

Finns så många andra som inte är envisa bakåtsträvare.

Oh sorry. EA är bäst skulle det stå.

Permalänk
Inaktiv

Ber till gud att dice fått bort blåfiltret för gott nu och att helikoptrarna är snabba och MYCKET mobila, till skillnad från bf3... Man kan alltid hoppas... Men lär väl bli noob läge på helikoptrarna igen ...