Permalänk

Bredbandsbolagets 4G något att ha ?

Tja.
Bor i gimo nu utanför uppsala och behöver riktigt internet, just nu sitter jag på comviq kontant bredband som funkar visst men spela är ganska hoppigt, 150-400 ping på LoL och skjut spel kan man bara drömma om med all rubberbandning.

Jag kan inte ha fast då jag vet inte hur länge jag ska bo här, så kollar runt på mobilt, provar morsans net1 skräpp som ger 0.9 ner och 0.3 upp men ungefär 90-180 piing på lol och skjutspel går att spela utan att man känner sig som en gummisnod

Bredbandsbolaget har erbjudande just nu http://www.bredbandsbolaget.se/bredband/hastighet/viamobilnat...

4G, ingen bindningstid, upp till 80 mb/s, normalt 10-50, igentligen bryr jag mig inte för jag vill bara ha stabil ping.
Dom har upp till 200 GB datatrafik innan dom drar ner på hastigheten vilket är bra för andra har bara 80-100 GB.

Så är det något att ha?
Det bästa är att dom inte har bindningstid vilket jag vill ha ifall man blir arbetslös !

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Somsagt det e svårt att säga hur bra det är just där du år, men telenor aka bredbandsbolaget(eftersom telenor äger bbb) har ju hyfsat bra 4g hittills, vad jag sätt.

Och beroende på hur centralt du bor till närmast mast skulle jag gissa på allt från 50-120ping mest förmodligen någonstans mittemellan eller mindre.

Som sagt att tjänsten fungerar helt okej är det inget snack om sen hur den fungerar just hos dig är ju inget man kan garantera utan något du får testa och om det nu har ingen bindningstid kan de ju va värt initiala kostnaden för testa iaf, om det nu är så illa som du säger det är med ditt nuvarande internet.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

beställde det idag, får hoppas det funkar bra

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Återkom gärna i tråden hur det fungerat efter en period!

Permalänk
Medlem

Jag kör BBB 4g jag är relativt nöjd. Dag och natt tid fungerar det utmärkt kommer upp i mellan 30-40mbit ner och runt 15mbit upp. Men det ändrar sig mycket beroende på hur stor belastning det är på nätet, kvällar mellan 19-22 hamnar jag mellan 7-15mbit plus att min anslutning blir lite instabil under den här tiden på dygnet då anslutningen dör ibland men går över snabbt. Har testat 4g routern på lite olika ställen bor just nu i Malmö och här upplever jag större problem med belastningsproblem än jag gör hos mina föräldrar på landet Men jag rekommenderar det ifall det absolut inte finns några andra fasta bredbandslösningar. Jag har sagt upp mitt efter 1år då jag är trött på instabiliteten och har möjlighet till fiber istället.

Permalänk
Skrivet av MartinDJ:

Återkom gärna i tråden hur det fungerat efter en period!

Fått hem det nu, hittils får jag ut 10/10 MB/s "behöver finpilla på antennen mera" och pingar 50 stabilt i spel klart nöjd återkommer igen om det blir bättre eller sämre efter en månad.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround