Permalänk
Medlem

Iphone är seg NY MOBIL

Hej !. Jag har nu blivit trött på min iphone 4 som går mig på nerverna. När jag skriver så laggar det (vilket jag gör mycket). Och undrar då om man ska köpa windows phone eller top of the line android telefon ?.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

prova att göra en systemåterställning.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Har farsan gjort åt mig nyligen då jag kan NOLL om mac och apple

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

bara köpa en ny då, pappa betalar eller?

Och för att inte vara ett helt troll så tycker jag android är mycket bättre än windows phone, kolla på den nya samsung galaxy 4. Ser väldigt intressant ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

bara köpa en ny då, pappa betalar eller?

Och för att inte vara ett helt troll så tycker jag android är mycket bättre än windows phone, kolla på den nya samsung galaxy 4. Ser väldigt intressant ut.

Jo ''Pappa betalar'''

Lutar mot S4

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Lumia 920, du kommer älska den! Sålänge du inte är en app-junkie som jag, utan klarar dig på WP alternativen
Personligen så tycker jag att S4'an är alldeles för stor och klumpig, men viktigast av allt, ful som stryk. Får resterande androider att skämmas.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Hur fick du tag på en NY Iphone 4? Säljs dom fortfarande?

Låter verkligen inte normalt att den laggar, om den nu är ny så borde du ha garanti kvar. Låter som ett fabriksfel om det är som du säger. Jag skulle iaf lämna in den och be om en ny alt få den lagad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Jo ''Pappa betalar'''

Lutar mot S4

Skulle ha rekomenderar Samsung , dock så borde du ta dig och kolla på Sonys Z den har fått extremt mycket bra kritik samt har ett par kompisar som har den och dom tycker den är de bästa dom tetsta.
Dock bara deras ord men vore jag du skulle jag fråga om att få testa mobilerna i en mobil affär eller annan affär de säljes på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Lumia 920, du kommer älska den! Sålänge du inte är en app-junkie som jag, utan klarar dig på WP alternativen
Personligen så tycker jag att S4'an är alldeles för stor och klumpig, men viktigast av allt, ful som stryk. Får resterande androider att skämmas.

Måste hålla med dig om S4an som fan.

Permalänk
Entusiast

HTC One, Galaxy S IV, eller PadFone Infinity. Det är väl de "bästa" Android telefonerna, dock kommer de inte gå att köpa än på ett tag.
Bilder och specifikationer kan du se här

http://www.gsmarena.com/asus_padfone_infinity-pictures-5328.p...
http://www.gsmarena.com/samsung_i9500_galaxy_s4-pictures-5125...
http://www.gsmarena.com/htc_one-pictures-5313.php

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Lumia 920, htc one eller xperia z kanske. Men du kanske inte vill gå upp så mycket i storlek?

Permalänk
Medlem

Lumia 920. Bästa luren som finns helt klart om man är ute efter en hållbar telefon som levererar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt rätt besviken på vad S4an erbjöd, vad jag såg än så länge i Swedriods..
HTC One är något jag hade tagit idag..

Permalänk
Medlem

Windows phone!!!!
har en lumnia 800 och är överlycklig! hur bra som helst laggar alldrig, har haft en eller två frysningar med bluescreen men det försvann i senaste uppdateringen
och du som skriver mycket, office i telefonen kanske kan vara bra?

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Matenrou:

bara köpa en ny då, pappa betalar eller?

Och för att inte vara ett helt troll så tycker jag android är mycket bättre än windows phone, kolla på den nya samsung galaxy 4. Ser väldigt intressant ut.

Behöver inte ha sån monster mobil för att klassa ut en gammal Iphone 4...En Samsung Galaxy 2 duger mycket väl och man får pengar över till annat

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Ta en titt på HTC One, enligt mig den snyggaste mobilen på marknaden och är riktigt riktigt snabb!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Hej !. Jag har nu blivit trött på min iphone 4 som går mig på nerverna. När jag skriver så laggar det (vilket jag gör mycket). Och undrar då om man ska köpa windows phone eller top of the line android telefon ?.

Tycker mest att det verkar vara skit bakom spakarna, funkar inte än återställning vet jag inte vad jag ska säga. Du har helt enkelt bett din pappa installera alla möjliga appar och spel som du vill ha.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Hej !. Jag har nu blivit trött på min iphone 4 som går mig på nerverna. När jag skriver så laggar det (vilket jag gör mycket). Och undrar då om man ska köpa windows phone eller top of the line android telefon ?.

Jag löste det genom att uppdatera till senaste uppdateringen (6.1.2), har dock 4s

En kompis hade en Galaxy S3 men han bytte sedan till en iPhone5 för han tyckte att S3 var för stor :/

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk

I dagsläget skulle jag köpa Htc One, då får man en telefon med både grym prestanda och även en skal som är av aluminium som jag tycker är ett måste på en mobil i den prisklassen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600, ASUS GeForce GTX1060 Dual OC 3GB, MSI B450 GAMING PLUS, Ballistix Sport LT White DDR4 2666MHz 2x8GB, Corsair VS550 V3 550W, Corsair Spec05 chassi, Kingston SSDNow A1000 240GB
AOC 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Tycker mest att det verkar vara skit bakom spakarna, funkar inte än återställning vet jag inte vad jag ska säga. [B]Du har helt enkelt bett din pappa installera alla möjliga appar och spel som du vill ha.

[/B][/QUOTE]

jag får inte köpa appar

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marreboy:

Har farsan gjort åt mig nyligen då jag kan NOLL om mac och apple

har du köpt eller fått din iphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

har du köpt eller fått din iphone?

Fick den när jag fyllde år . Men vad har det för betydelse egentligen ?

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

om du inte vill ha 5" mobil så som Xperia Z, kolla på Xperia V, den är lite mindre, 4.2", kör android 4.1 (min gör det iaf, nya kanske inte är uppdaterade än så dom kör fortfarande 4.0.1. jag själv skulle aldrig kunna använda en större mobil än en Xperia V, har ganska svårt att nå vissa regioner på skärmen pga dess stora storlek

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

jag får inte köpa appar :P[/QUOTE]

Nej jag misstänkte det, det var därför jag skrev innan att du har tjatat på din pappa att installera åt dig. Kostar eller inte... finns en hel del gratis appar som slöar ner luren din.

Sen kommer då nästa fråga, om du inte får köpa appar.... kommer du få byta lur?! Tvivlar på det. Återställ luren nu så ska du se att det kommer gå finemang för dig.

Bara att börja läsa på.

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1186087-ja...

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

kommer nog bli svårt för mig att kunna köra android igen efter att jag skaffade lumia 920, wp8 flyter som flytande smör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

jag får inte köpa appar

Nej jag misstänkte det, det var därför jag skrev innan att du har tjatat på din pappa att installera åt dig. Kostar eller inte... finns en hel del gratis appar som slöar ner luren din.

Sen kommer då nästa fråga, om du inte får köpa appar.... kommer du få byta lur?! Tvivlar på det. Återställ luren nu så ska du se att det kommer gå finemang för dig.

Bara att börja läsa på.

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1186087-ja...[/QUOTE]

Han tror inte på mig att jag inte ska köpa något så han vågar inte låta mig

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Skrivet av Juicis:

Nej jag misstänkte det, det var därför jag skrev innan att du har tjatat på din pappa att installera åt dig. Kostar eller inte... finns en hel del gratis appar som slöar ner luren din.

Sen kommer då nästa fråga, om du inte får köpa appar.... kommer du få byta lur?! Tvivlar på det. Återställ luren nu så ska du se att det kommer gå finemang för dig.

Bara att börja läsa på.

http://www.sweclockers.com/forum/75-...ips-och-hjalp/

Att appar segar ned systemet skulle jag personligen vilja påstå är fel. Till skillnad från Android så finns det inget riktigt multi-tasking system mer än för musikuppspelning, och sålänge en app inte startars så kommer den inte göra mer än ta plats i flash minnet. Sedan om man startar upp en massa program och stänger ned dem (så de sätts i vila) så kommer ju ramminnet fyllas, ja. Men efter en fresh reboot så bör det inte göra någon skillnad på huruvida man har en massa appar eller inte.

Att han inte får köpa appar är lika lätt att försvara som att inte kunna köpa saker via sms, jag fyller 18 om någon månad och mor min har fortfarande inte låst upp mitt sim-kort för köp, men ja e int' bitter. Var jag förälder hade jag givetvis inte låtit mitt kreditkort gå in i min unges lur, även om han kan iTunes lösenordet eller inte. Finns en massa skräckhistorier om päron som fått hem feta räkningar om massa appar.. Nä, att han inte får köpa appar har nog inget att göra med huruvida han får köpa sig en ny mobil eller inte.

ts, gå till en apple retailer och fråga något genius där om beteendet är normalt, då vi inte kan avgöra det. Det är vanligt att äldre mobiler med nyare programvara (iOS version) Vad gäller mobilköp så är ju det andra steget, och där kan jag inte säga mer än att gå in i en stor elektronikafärr och prova alla intressanta mobiler, länge.

Jag kan själv säga, med 3 års erfarenhet av Android, 3,5års erfarenhet av iOS och såklart några månader med WP7(Lumia 800) att WP8 och Nokias line-up är den mest intressanta, och jag tror att du kommer få mycket glädje av ett fungerande, stabilt och fint ekosystem, än ett överbloatat, siffergalet och app-skräpigt android (personal opinion mate).

Om någon vill argumentera emot mitt tycke ang. android, go ahead, kan bara nämna att jag ägt en wildfire, one x, transformer, och nu transformer prime, och ingen är speciellt mycket roligare än den andra

Dold text
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Att appar segar ned systemet skulle jag personligen vilja påstå är fel. Till skillnad från Android så finns det inget riktigt multi-tasking system mer än för musikuppspelning, och sålänge en app inte startars så kommer den inte göra mer än ta plats i flash minnet. Sedan om man startar upp en massa program och stänger ned dem (så de sätts i vila) så kommer ju ramminnet fyllas, ja. Men efter en fresh reboot så bör det inte göra någon skillnad på huruvida man har en massa appar eller inte.

Att han inte får köpa appar är lika lätt att försvara som att inte kunna köpa saker via sms, jag fyller 18 om någon månad och mor min har fortfarande inte låst upp mitt sim-kort för köp, men ja e int' bitter. Var jag förälder hade jag givetvis inte låtit mitt kreditkort gå in i min unges lur, även om han kan iTunes lösenordet eller inte. Finns en massa skräckhistorier om päron som fått hem feta räkningar om massa appar.. Nä, att han inte får köpa appar har nog inget att göra med huruvida han får köpa sig en ny mobil eller inte.

ts, gå till en apple retailer och fråga något genius där om beteendet är normalt, då vi inte kan avgöra det. Det är vanligt att äldre mobiler med nyare programvara (iOS version) Vad gäller mobilköp så är ju det andra steget, och där kan jag inte säga mer än att gå in i en stor elektronikafärr och prova alla intressanta mobiler, länge.

Jag kan själv säga, med 3 års erfarenhet av Android, 3,5års erfarenhet av iOS och såklart några månader med WP7(Lumia 800) att WP8 och Nokias line-up är den mest intressanta, och jag tror att du kommer få mycket glädje av ett fungerande, stabilt och fint ekosystem, än ett överbloatat, siffergalet och app-skräpigt android (personal opinion mate).

Om någon vill argumentera emot mitt tycke ang. android, go ahead, kan bara nämna att jag ägt en wildfire, one x, transformer, och nu transformer prime, och ingen är speciellt mycket roligare än den andra

Dold text

På sony kan man tex ha appar i windowedmode i förgrunden dvs du kan ha facebook igång och kalkylatorn / anteckningsok mfl i förgrunden som på pc.
Det är riktig multitasking de

Permalänk
Skrivet av lang666:

På sony kan man tex ha appar i windowedmode i förgrunden dvs du kan ha facebook igång och kalkylatorn / anteckningsok mfl i förgrunden som på pc.
Det är riktig multitasking de

hahahh, och användningsområdet för det?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36