Samsung introducerar Galaxy S4

Permalänk
Skrivet av anon151788:

SERIÖST INTE 8 KÄRNIG PROCESSOR? DÄR RÖK MITT INTRESSE FÖR DENNA MOBIL!!!!!! :(:(

edit:Kommer f*n köpa min utomlands istället med 8 kärning processor istället
4 kärnigt är så gammalt

Vad fan skall du med 8 kärnor till ? Finns ju inte ens till laptops.

Finns det något som stödjer 8 kärnor i en telefon ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

På Samsung Galaxy S3 är det framåtvänd kamera, proximity sensor och ambient sensor (3 hål). På S4 är det dock 4 hål - Någon som har någon aning vad det fjärde hålet huserar? Det är inte notification LED såvitt jag vet, då den ligger dold i den vita versionen.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Vad fan skall du med 8 kärnor till ? Finns ju inte ens till laptops.

Finns det något som stödjer 8 kärnor i en telefon ?

Inte direkt, det mesta kör väl fortfarande på 2 kärnor?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

S4 är mindre
Har större skärm
Bättre skärm
Snäppet vassare prestanda
Trådlös laddning
Större batteri
Utbytbart batteri
Kan ta SD-kort (upp till 64Gb)
Fysiska knappar som inte inkräktar på skärmen.

HTC One
Har mindre skärm, men samma upplösning, därmed liite högre DPI.

Jag kan tyvärr inte komma på några andra rent tekniska fördelar med HTC One. Resten är smaksak, vad man gillar för design och gränssnitt. Kameror har inte jämförts ännu.

137,4 × 68,2 × 9,3 mm HTC one,
70 x 137 x 7,9 mm Samsung S4
Samsung luren är tunnare men HTC är formad rund på baksidan vilket gör att den passar bättre i handen.
Samsung har snapdragon 600, samma på htc, men samsung har klockat den 200 mhz högre.
Samsung luren kanske har större skärm men inte alltid posetivt då inte alla vill har för stora mobiler. Samma upplösning, Amoled på samsung har lite bättre färger men dem är toppen på HTC också, samtidigt är kontrast bättre på HTC.
Fysiska knappar är smaksak och många gillar inte det för efter tag så slits dem eller går sönder.
Samsung har inte sagt någon angående trådlös laddning. DESUTOM har det inte funnits några rykten med det heller, så vet inte vart du har fått informationen från.
SD kort på samsung är härligt, men kan säga att dem flesta inte använder det. Samt så har nästan majoriteten ingen användning av utbytbart batteri, bara när det går sönder.
Bästa saken med HTC är även för många dem dubbla högtalarna där fram, Boomsound, du får ljudet mot dig istället åt sidan eller bak och dessutom så har alla som har testat den sagt att ljudet är fantastiskt och riktigt kraftfullt.

Permalänk
Medlem

Tycker den ser jättebra ut, men jag är alldeles för nöjd med min Nexus 4 för att jag ska vilja byta. Inte enorm skillnad mellan dessa två heller.

Permalänk
Medlem

Pentile igen.. Att dem inte lär sig.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Pentile igen.. Att dem inte lär sig.

Helt obetydligt när det handlar om en 1080p på 5".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

137,4 × 68,2 × 9,3 mm HTC one,
70 x 137 x 7,9 mm Samsung S4
Samsung luren är tunnare men HTC är formad rund på baksidan vilket gör att den passar bättre i handen.
Samsung har snapdragon 600, samma på htc, men samsung har klockat den 200 mhz högre.
Samsung luren kanske har större skärm men inte alltid posetivt då inte alla vill har för stora mobiler. Samma upplösning, Amoled på samsung har lite bättre färger men dem är toppen på HTC också, samtidigt är kontrast bättre på HTC.
Fysiska knappar är smaksak och många gillar inte det för efter tag så slits dem eller går sönder.
Samsung har inte sagt någon angående trådlös laddning. DESUTOM har det inte funnits några rykten med det heller, så vet inte vart du har fått informationen från.
SD kort på samsung är härligt, men kan säga att dem flesta inte använder det. Samt så har nästan majoriteten ingen användning av utbytbart batteri, bara när det går sönder.
Bästa saken med HTC är även för många dem dubbla högtalarna där fram, Boomsound, du får ljudet mot dig istället åt sidan eller bak och dessutom så har alla som har testat den sagt att ljudet är fantastiskt och riktigt kraftfullt.

Samsung S4
5" Skärm
136.6 x 69.8 x 7.9 mm
Removable Li-Ion 2600 mAh

HTC One
4.7" Skärm
137.4 x 68.2 x 9.3 mm
Non-removable Li-Po 2300 mAh

Permalänk

Jag gillar fortfarande de gamla nokiorna som har knappar?

+ Man kan ha vantar/ arbetshandskar/ boxningshandskar
+ 1 Veckas batteritid
+ Man kan ringa
+ Man kan SMSa

- 1 Veckas batteritid
- Krimskrams

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Och ni har självklart hållt i S4an så ni vet att den är plastig?

Jag har sett bilder på den, jag har sett filmer på den, jag har läst om den. Det räcker för att jag ska få en plastig känsla av den. Den följer samma spår som S3 gjorde, vilket var ett plastigt spår.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Samsung S4
5" Skärm
136.6 x 69.8 x 7.9 mm
Removable Li-Ion 2600 mAh

HTC One
4.7" Skärm
137.4 x 68.2 x 9.3 mm
Non-removable Li-Po 2300 mAh

och du menar`=?
Jag har nämnt måtten och batteriet, enda du sa va storleken på skärmen.
Kan säga att HTC One är en bit aluminum som dem har med hjälp av cnc format som dem vill så en unibody. Oftast härligare att ha i handen än plast. Kan även nämnt storleken indirekt.
PPI på Samsung är 441, och på HTC 468, så mer pixlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Helt obetydligt när det handlar om en 1080p på 5".

Det är ju inte det. Den verkliga upplösningen blir även den lägre.
http://www.mundopepone.com/wp-content/uploads/2012/05/lcd-vs-...

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Samsung verkar uppenbarligen inte ha lärt sig prioritera en gedigen användarupplevelse. Var ligger poängen av att trycka in ny hårdvara av den graden, om dess OS fortfarande lider av lagg. Ta en titt på Anandtechs hands-on.

"TouchWiz still as bloated and clunky as ever. Has the latest SoC under the hood and is STILL struggling.
Disappointed they stuck with this same ugly design and same cheap looking plastic. Still PenTile SAMOLED too which means unnatural colours and dimmer than IPS.
I am disappoint."

"Im going to be honest here. I really think this UI is extremly ugly! Also, the overall user experience does not seem to be fluid at all, there is a lot of stuttering going on and we're talking a quad core processor here...
If the UI was designed better and the fludity was improved, I'd consider this a good product, but, for god's sake, there are first gen single core Windows Phone devices that run more smoothly. I got to give Microsoft and Nokia credit for that one, sorry."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Härligt att de pallar trycket och vågar hålla fast vid plast Tråkigt även att vår kassa 4G gör att vi inte får en lika grym processor som resten av världen.

Ja vad är det för mening att köra metallskal när man ändå ska köra mobilskydd på undersidan. Ingen vettig människa kör utan mobilskal även om det förfular en hel del. Att köpa nytt bakskal kan på vissa modeller kosta en hel del pengar.

Permalänk
Skrivet av SkyThread:

och du menar`=?
Jag har nämnt måtten och batteriet, enda du sa va storleken på skärmen.
Kan säga att HTC One är en bit aluminum som dem har med hjälp av cnc format som dem vill så en unibody. Oftast härligare att ha i handen än plast. Kan även nämnt storleken indirekt.
PPI på Samsung är 441, och på HTC 468, så mer pixlar.

Fast nu syftar väl hen på att trots större skärm så är yttermåtten mindre än på HTC:en.
Sen angående trådlös laddning så är ett av de officiella tillbehören på Samsungs hemsida just en trådlös laddningsstation, så det kan nog anses att det kommer finnas.

Visa signatur

Salamandern

Permalänk
Skrivet av NewViking:

- 1 Veckas batteritid

Jag förstår inte ?_?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Ja vad är det för mening att köra metallskal när man ändå ska köra mobilskydd på undersidan. Ingen vettig människa kör utan mobilskal även om det förfular en hel del. Att köpa nytt bakskal kan på vissa modeller kosta en hel del pengar.

Det tror fan att man inte kör med skal och dyligt på ... då förvinner ju känslan, och ja luren blir "fulare"
Som att plasta in en dyr och skön skinnsoffa ... eller om jag ska vara lite grov i mun ... som att pippa med gummi på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Ja vad är det för mening att köra metallskal när man ändå ska köra mobilskydd på undersidan. Ingen vettig människa kör utan mobilskal även om det förfular en hel del. Att köpa nytt bakskal kan på vissa modeller kosta en hel del pengar.

För att inte nämna att även om mobilen varit gjord av massivt titan gör det den inte snabbare eller att den får bättre funktioner för det. Utseendefixeringen bland mobiler börjar bli värre än Miss Universumtävlingarna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av salamandern:

Fast nu syftar väl hen på att trots större skärm så är yttermåtten mindre än på HTC:en.
Sen angående trådlös laddning så är ett av de officiella tillbehören på Samsungs hemsida just en trådlös laddningsstation, så det kan nog anses att det kommer finnas.

Angående trådlös laddning, så har Samsung inte nämnt någon och det nämndes inte igår/idag heller på presentationen någon om det. Så man kan inte säga att trådlös laddning är ett +. Ifall du kollar på måtten så är Samsung tunnare, lika långa, men HTC smalare. HTC är formad rund vilket gör att den är mycket tunnare på kanterna, kommer inte ihåg exakt men var något runt 4 mm har jag för mig, någon kan rätta. Det gör att den är härligare att ha i handen istället för att hålla en mobil med platt baksida.

Permalänk
Skrivet av Mailer:

Måste säga att jag är lite skeptisk. Samsung har helt plötsligt gett en möjlighet till Android tillverkare och Apple att komma ikapp. Har en känsla av att misstaget kan stå dem dyrt. Skulle nog välja en HTC One eller Xperia Z framför denna lite mediokra lur

EDIT: Med mediokra menar jag givetvis inte att Samsungs telefoner är mediokra utan att förändringen gentemot S3 var medioker

Se på föregående Sony lur. Den har ungefär samma specar som S3an. Nuvarande har samma som S4an. Iså fall gäller ditt resonemang samtliga större androidtillverkare.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewViking:

Jag gillar fortfarande de gamla nokiorna som har knappar?

+ Man kan ha vantar/ arbetshandskar/ boxningshandskar
+ 1 Veckas batteritid
+ Man kan ringa
+ Man kan SMSa

- 1 Veckas batteritid
- Krimskrams

Jag gillar fortfarande de gamla rörbilds-TVn.

+ "insert silly argument 1"
+ "insert silly argument 2"
+ "insert silly argument 3"

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m1n1h0p:

Aah fast 6k, tror det blir en billigare telefon för runt 4k ist :S

Baserat på...?! SGS3 kostade mer än iPhone när den lanserades, så det priset på Alina tror jag t.o.m är lite i underkant

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Kan även lägga till HTC BoomSound, dvs dubbla frontstereohögtalare vilket leder till ett kraftfullare/högre ljud. Skärmen vet jag inte, slår Super AMOLED SuperLCD/IPS, tror inte det gör det på färgerna? Knapparna är en smaksak, jag själv föredrar touch. SD-kort är en fördel, men behövs inte i alla fall, 32/64GB + Molntjänst räcker för många. Tror även One ska ha trådlös laddning, annars är det som du säger ren smaksak dvs materialval, mjukvara osv.

Ja, jag använder ju inte högtalarfunktion själv så lyckades glömma den funktionen. Samsungs sneaste SAMOLED har större färgrymd än konkurrenterna.

Skrivet av SkyThread:

137,4 × 68,2 × 9,3 mm HTC one,
70 x 137 x 7,9 mm Samsung S4
Samsung luren är tunnare men HTC är formad rund på baksidan vilket gör att den passar bättre i handen.

Ser ut som att du översatt mått till tum och sedan tillbaka igen på Samsungtelefonen, måtten är iaf avrundade uppåt. Varför?
Fast platt baksida faller inte ur handen lika lätt, rundad baksida brukar ge sämre grepp och ligger inte kvar lika smidigt i en avslappnad hand.

Skrivet av SkyThread:

Samsung luren kanske har större skärm men inte alltid posetivt då inte alla vill har för stora mobiler.

Fast S4 är ju inte större, tvärtom.

Skrivet av SkyThread:

Samma upplösning, Amoled på samsung har lite bättre färger men dem är toppen på HTC också, samtidigt är kontrast bättre på HTC.

Jag har hört positivt om HTCs skärm, men du kan ju aldrig någonsin påstå att HTC har högre kontrast? AMOLED har när nog oändlig kontrast.

Skrivet av SkyThread:

Fysiska knappar är smaksak och många gillar inte det för efter tag så slits dem eller går sönder.

Kanske på en lågkvalitetstelefon. Har aldrig varit med om att hemknappen gått sönder på varken iPhone eller Samsung. Aldrig ens hört talas om det.

Skrivet av SkyThread:

Samsung har inte sagt någon angående trådlös laddning. DESUTOM har det inte funnits några rykten med det heller, så vet inte vart du har fått informationen från.

De säljer en trådlös laddare till den, kan vara ledtråd.

Skrivet av SkyThread:

SD kort på samsung är härligt, men kan säga att dem flesta inte använder det. Samt så har nästan majoriteten ingen användning av utbytbart batteri, bara när det går sönder.

SD är en dealbreaker för många, inklusive mig.

Skrivet av SkyThread:

Bästa saken med HTC är även för många dem dubbla högtalarna där fram, Boomsound, du får ljudet mot dig istället åt sidan eller bak och dessutom så har alla som har testat den sagt att ljudet är fantastiskt och riktigt kraftfullt.

Något jag glömt bort då det inte intresserar mig. Men bra att du fyller i med det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Premiumkänsla? Vad är det som är mer premium med sämre materialval, som dessutom väger mer? Är det premium för att man tror, åtminstone undermedvetet, att det är högre kvalitet för att saker väger mer?

Så det du säger är att iPhone 5 klarar sig bättre i detta test iPhone 5 vs Samsung Galaxy S3 Drop Test för att den endast väger 112g jämfört med Samsungs übertunga 133g?!

Skrivet av Fire-Ham:

Dafuq. INternationella versionen till sverige får väll den åttakrniga exynos cpu?

Men den har inte stödet för 4G nätet i Sverige, därav att den inte kommer (du ser, det är inte bara Apple som har dessa "problem", pekar mer och mer på operatörernas val och inte mobiltillverkarna)

Skrivet av Aleshi:

S4 är mindre
Har större skärm
Bättre skärm
Snäppet vassare prestanda
Trådlös laddning
Större batteri
Utbytbart batteri
Kan ta SD-kort (upp till 64Gb)
Fysiska knappar som inte inkräktar på skärmen.

HTC One
Har mindre skärm, men samma upplösning, därmed liite högre DPI.

Jag kan tyvärr inte komma på några andra rent tekniska fördelar med HTC One. Resten är smaksak, vad man gillar för design och gränssnitt. Kameror har inte jämförts ännu.

Du har tattuerat Samsung loggan i pannan va?

Skrivet av cokeman 1337:

Vad fan skall du med 8 kärnor till ? Finns ju inte ens till laptops.

Finns det något som stödjer 8 kärnor i en telefon ?

Finns ett något som stödjer 4 kärnor ens

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Nu var den iof ganska lik S3 men jag tycker den svarta "texturen" den hade på baksidan var ett plus. Inte för att man inte kan hitta "karbon"-baksidor till S3an xD.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Justbecause:

Baserat på...?! SGS3 kostade mer än iPhone när den lanserades, så det priset på Alina tror jag t.o.m är lite i underkant

Om den kommer att kosta 6300+ så kommer jag inte att byta till S4. Har en S2 just nu, inget fel på den, förutom att kameran är lite dålig om man jämför med S3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Så det du säger är att iPhone 5 klarar sig bättre i detta test iPhone 5 vs Samsung Galaxy S3 Drop Test för att den endast väger 112g jämfört med Samsungs übertunga 133g?!

Nej. Har aldrig påstått något sådant, nu kör du med halmdocksargument och lägger saker i min mun igen. Varför så konstant osaklig? Kan du inte få ihop hållbara argument?

Skrivet av Justbecause:

Du har tattuerat Samsung loggan i pannan va?

Jag bemöter sakliga argument sakligt, inte som du som tolkar in helt andra saker i det man säger än det man faktiskt säger. Du är med andra ord fel person att ta upp fanboy-anklagelser. Dessutom så vet du vad moderatorer tycker om sådant.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag har sett bilder på den, jag har sett filmer på den, jag har läst om den. Det räcker för att jag ska få en plastig känsla av den. Den följer samma spår som S3 gjorde, vilket var ett plastigt spår.

Det är vad du har fått för dig, vad du tror vilket inte alls behöver stämma. visst den må va gjord i plast men känns absolut inte plastig nånstans. Plast har även sina fördelar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon150792:

Om den kommer att kosta 6300+ så kommer jag inte att byta till S4. Har en S2 just nu, inget fel på den, förutom att kameran är lite dålig om man jämför med S3.

CDON har den för 5450 med kod och 5990 utan, webhallen tar 6290.

Tror S3an var dyrare vid release?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NoNamesWayne:

Pentile igen.. Att dem inte lär sig.

Hur kan det spela nån roll? Hur pass närsynt är du egentligen?