Permalänk
Medlem

AMD XP thoroughbred B fråga

ska man vänta å köpa en amd xp 1800+ thoroughbred B eller ska man köpa en amd xp 2000+ thoroughbred B nu ?

har en amd xp 1900+ agoga y 0202 nu, villka steppings ska man ha på processorn ( thoroughbred B ) för att kunna klocka mest osv ??

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem

2000+ finns inte som thoroughbred än.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

AMD Athlon XP2000+ 1.66GHz /266 Tbred Rev.B 1.090 :- taget från oc.se

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem

Ja om du vågar lite på oc.se hemsida så skulle jag köpa den direkt! Du kan ju ringa o se så det inte blivit några missförstånd, då jag alldrig sett XP2000 rev B förut.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Den är inte inne förrän 2003-01-03
Blir till att spara.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

det är konstnads fråga

/en som är intreserad att köpa XP2000 tb B om det stämmer på oc hemsida

Visa signatur

AMD FX8320 | MSI Gaming X Trio 3080 10GB | Oculus Rift

Permalänk
Medlem

Vad är det för t-bred på komplett då?

Permalänk
Medlem

t-bred a tror jag. Fast som sagt man ska ju naturligtvis ta en 2000+ hellre än 1800+ speciellt om man har en 1900+ nu....

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

haha

Visa signatur

AMD FX8320 | MSI Gaming X Trio 3080 10GB | Oculus Rift

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på t-bred a och b?

Permalänk
Medlem

tbred b har extra lager på core.. så går det lättare oc'a den också ..

Visa signatur

AMD FX8320 | MSI Gaming X Trio 3080 10GB | Oculus Rift

Permalänk
Hedersmedlem

Är det värt att beställa den från Overclockers.se då? OM det är en Rev. B. borde den ju klocka grymt bra, eller?

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Den som lever får se men en 2,2 borde inte vara helt omöjligt med bra kylning. O vilken volt e de dom går på? 1,65 elle?

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

En T-bred a 2200+ klockade sämre än en Palomino 2100+ i test.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet är Tbredsen som overclockers har A versionen.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har skickat mail till de och frågat, får se när man får svar. Lite kryptiskt med steppingen, eftersom den slutade på A är det också rev. A, men de måste ha sagt fel ang. steppingen.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

emejlade overclockers ocksåå.. inget svar hitills..

Visa signatur

AMD FX8320 | MSI Gaming X Trio 3080 10GB | Oculus Rift

Permalänk
Medlem

vet ni någon annan som säljer T-bred B??

Visa signatur

Gilla läget (=

Permalänk
Medlem

Har beställt en 2000 T-bred B från Overclockers!
Skickar dom en som inte är T-bred B så skickar jag tebax den

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Hedersmedlem

det har du rätt i, så kan man göra..

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

btw hur kan dom veta stepping på overclockers innan dom fått in chippet?

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen aning, det var en kille som hade ringt dit, och fått till svar att det var en med A på slutet av steppingen (kommer inte exakt ihåg steppingen), men jag tror nästan att hemsidan har rätt, det är säkert en TB-B

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

man kan ju alltid hoppas på att det är det , skulle ju vara skitbra

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem

Kan ni inte säga till om det var en B lr A sen??, för e det en B så kommer jag å köpa direkt ;P

Visa signatur

Gilla läget (=

Permalänk
Medlem

Det kommer att vara B-kärna på dom eftersom 2000+ aldrig har tillverkats med A-kärna. Dom är tillverkade efter 11 December och är därför "B".

Permalänk
Hedersmedlem

Ja! Det var inte så illa, hoppas bara att man får den också då.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Borde få min nästa vecka

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ringde just och snackade med nissarna på overclockers, och hörde mig för lite om den här. De skulle ha fått in den idag, men den hade inte kommit, och han trodde att den skulle komma in i slutet på denna veckan eller början på nästa. Bara för att vara på den säkra sidan frågade jag angående revisionen/kärnan, och han hävdade att det var den nya, som de snabbare processorerna använder. Jag bad honom även att kontakta mig, utifallatt det inte är en Rev. B.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Jag har oxå pratat med dom, om man beställt en och det inte är en rev. B som kommer så hör dom av sig...

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen