Vilka har förbeställt Tomb Raider?

Permalänk
Medlem

På min Titan har jag inte upplevt varken tesseleringsproblem, krascher eller orimligt hög prestandaförlust med TressFX påslaget. 1080p, högst på allt utom AA som är satt på FXAA. Forceware version 314.09

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

På min Titan har jag inte upplevt varken tesseleringsproblem, krascher eller orimligt hög prestandaförlust med TressFX påslaget. 1080p, högst på allt utom AA som är satt på FXAA. Forceware version 314.09

Okej, skönt att höra! Men sedan så har väl de flesta inte ett GTX Titan som du...

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Skrivet av Carl Jonsson:

Okej, skönt att höra! Men sedan så har väl de flesta inte ett GTX Titan som du...

köpte det igår å spelade igem lite. Jäkligt bra spel tycker jag. Tressfx är apbalt också. Kör hög graffe med ingen AA på ett xfx 5830 å fx8350

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad förbannad man kan bli på flerspelar läget... Ganska dåligt enligt mig, blir oftast riktigt ojäma lag. Har dock tagit mig upp till plats 54 (senast jag kollade) i "ranked" leaderboards när det gäller kills. Stor seger!

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

köpte det igår å spelade igem lite. Jäkligt bra spel tycker jag. Tressfx är apbalt också. Kör hög graffe med ingen AA på ett xfx 5830 å fx8350

Liknande siffor du har inte märkt några problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlatto:

Vad tycker alla om det nya Tomb Raider? Själv tycker jag det ser riktigt fint ut, och är ett av 2013 bästa spel
För er som inte spelat det, säger jag bara KÖP KÖP KÖP. Kommentera vad ni andra tycker

http://www.tombraider.com/us/base/agegate?refer=184&

Tja, om man verkligen, verkligen, verkligen älskar quick-time events skapade av Hitler, eller om man bara njuter av att se tonårstjejer bli brutalt mördade gång på gång på gång så är det här ett solklart köp. Övriga bör spara sin pengar till något annat. Synd för resten av spelet är ok och ser bra ut, fast det bara är Tomb Raider till namnet och huvudkaraktären. Nästan inget av känslan från de gamla spelen finns kvar.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd

Beställde Nordic Edition av cdon igår, hoppas man får med steelbooken

Permalänk

Förbeställer aldrig längre.. tänker inte köpa grisen i säcken.. speciellt eftersom många gånger krävs det steam/origin/whatever för att spela.. och 90% av fallen går det inte att returnera efter släpp om spelet är skit..

väntar mycket hellre på youtube klipp om spelet

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Kör driver 314.14 (på hårdvara enligt sign)
Stängt av Tesselering
Stängt av Exlusive full screen
Stängt av TressFX
Stängt av Vsync

Burken blir totalt ägd och rebootar efter slumpmässig tid spelad i spelet.

Är då sista utvägen att rulla tillbaka till 310.70 eller .90 drivarna ?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Skrivet av Batman:

Liknande siffor du har inte märkt några problem?

Skickades från m.sweclockers.com

I fåtal tillfällen så blir field of view lite buggig.. Dock kan det vara min dator som behöver en ominstallation. Förutom det, nej provade köra allt på max och det gick ganska bra tills håret började blåse eller att hon hoppade i plurret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

I fåtal tillfällen så blir field of view lite buggig.. Dock kan det vara min dator som behöver en ominstallation. Förutom det, nej provade köra allt på max och det gick ganska bra tills håret började blåse eller att hon hoppade i plurret

Aaah, håret är ju det viktigaste Det låter ju kanon

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tycker synd om utvecklarna, när de för en gångs skull inte gör Lara till en extremt storbröstad tjej med korta shorts, utan gör en mer trovärdig människa, då blir de kallade sexister xD

Var har de blivit kallade det? Kan ju säga att Lara är fan mer man än Alice i Resident Evil

Permalänk
Skrivet av Batman:

Aaah, håret är ju det viktigaste Det låter ju kanon

Jag var förvånad att jag kunde köra det. trodde det skulle kräva frekvenser än mina stackars 800mhz. Provade nu på brudens dator, hon har en 945 phenom med ett xfx 5830, den gick bra där med. dog tog hennes slöa 800mhz ram i rätt fort så hon kan köra på medium/high om man blandar lite. skugorna tar fan kål på skiten fort xD

Permalänk

Spelade nyss färdigt spelet. Mycket bra spel måste jag säga Som jag skrivit var det alledess lagom svårt för mig, vissa utmanande stunder ibland men inget som man blev irriterad över. Helt okej slut också

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Spelade nyss färdigt spelet. Mycket bra spel måste jag säga Som jag skrivit var det alledess lagom svårt för mig, vissa utmanande stunder ibland men inget som man blev irriterad över. Helt okej slut också

Spelade du med tangentbordet? Och isåfall hur tusan gjorde du med den bepansrade gubben på båten. När han står skadad ska man slå med yxan men lyckas bara en gång sen tar han strypgrepp lyckas inte mata in slagen med F-tangenten. Förövrigt riktigt bra spel Har spelat dom flesta men på konsoll innan

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Spelade du med tangentbordet? Och isåfall hur tusan gjorde du med den bepansrade gubben på båten. När han står skadad ska man slå med yxan men lyckas bara en gång sen tar han strypgrepp lyckas inte mata in slagen med F-tangenten. Förövrigt riktigt bra spel Har spelat dom flesta men på konsoll innan

Du ska få ner honom genom att skjuta honom så att du kan göra "f" på honom. Tror man skulle trycka två gånger på vartannat, så man gör två attacker på honom.
Borde väl finnas play throughs på youtube som visar det annars

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Har spelat en timme på ps3an, och tänkte spela lite på PCn, för att se vilken version jag ska fortsätta spela på.
Men hur faen sparkar jag väck honom där i början, står ju att jag ska trycka vänster-höger, dör hela tiden ändå... på ps3an va det ju L1 och R1, gick på första försöket... :/

Edit: Missade att skulle tryckas F med!!! hehehe

Permalänk

Har nu klarat spelet och tycker det var ett helt okej, slutet var dock lite "meh". Spelet är overall helt okej men tycker det kunde bjuda på lite mer utmaning i form av avancerade pussel och bossar. Sen kan man ju undra hur spelutvecklare tänker när de lägger till quick-time events och ständigt spammande av knappar för att öppna dörrar osv. Men men tycker ändå det var värt att spela igenom och det gör sig bäst med en handkontroll.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett otroligt dåligt optimerat spel.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ett av det bättre spel jag lirat.
Själv tyckte jag spelat var väldigt bra "portat". Helt ok kontroller och kunde köra allt på max och det flöt på fint.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Blir nog att fortsätta på ps3an... ser faktiskt riktigt bra ut där, bästa grafiken jag sett på konsoll, tom bättre än Uncharted.
Visst är det snyggare på min 2 år gamla dator... men känns inte lika feppligt med styrning på ps3.

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Blir nog att fortsätta på ps3an... ser faktiskt riktigt bra ut där, bästa grafiken jag sett på konsoll, tom bättre än Uncharted.
Visst är det snyggare på min 2 år gamla dator... men känns inte lika feppligt med styrning på ps3.

Skumt, skulle inte ens säga att det ser bättre ut än Uncharted 3 på PC...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Köpte mig en xbox 360 kontroll igår, får se om jag hinner lira mer i helgen

Håller med gamer2k5 om att det (än så länge) är vääääldigt mycket cutscenes.. bara det inte fortsätter

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har märkt att Vsync funkar otroligt dålig, eller den verkar iaf inte använda tripple buffering fast det är på, så det droppar ner till 30fps så fort man inte är på 60. Efter jag stängde av Vsync och tessFX så flyter det på bra 55-80fps. Tror jag stängt av post processing också, såg ingen skillnad ändå.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Spelade precis klart det och ja, vad ska man säga, ett spel av högsta kvalité. Med allting på Ultra förutom TressFX och Tesselation, så såg spelet fantastiskt bra ut. Mycket välskriven histora berättat på ett emotionellt sätt! Köp och njut!

Visa signatur

21:9

Permalänk
Avstängd

Har spelat sedan 15.00 idag och måste säga att jag gillar det !

Tycker om nya Lara också, en smårädd nervös och osäker ung tjej. Grov skillnad mot Macho Lara som vi sett tidigare.

(Är hon inte jäkligt söt också )

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Tycker om nya Lara också, en smårädd nervös och osäker ung tjej. Grov skillnad mot Macho Lara som vi sett tidigare.

Kanske bara är jag som fått det intrycket men redan efter ett par timmar med spelet verkade "smårädd nervös och osäker ung tjej" totalt utbytt mot "Rambos mer våldsbenägna lillasyrra". Hon har i alla fall redan haft ihjäl mer folk än vad som gick åt i alla Rambo-filmerna tillsammans.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Skrivet av MaxWarp:

Kanske bara är jag som fått det intrycket men redan efter ett par timmar med spelet verkade "smårädd nervös och osäker ung tjej" totalt utbytt mot "Rambos mer våldsbenägna lillasyrra". Hon har i alla fall redan haft ihjäl mer folk än vad som gick åt i alla Rambo-filmerna tillsammans.

Tycker mer att det känns som att hon dödar för att hon måste döda, inte för att hon kan eller vill. De kanske beror lite på hur man tänker när man spelar det. Människan kan bli ganska makabra när det handlar om överlevnad

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Tycker mer att det känns som att hon dödar för att hon måste döda, inte för att hon kan eller vill. De kanske beror lite på hur man tänker när man spelar det. Människan kan bli ganska makabra när det handlar om överlevnad

Det är väl sant men det får allt finnas lite gränser för vad en 21-årig tjej som för första gången sätter sin fot utanför universitetet är fysiskt och mentalt kapabel till, men man spelar ju inte ett Tomb Raider-spel för realismen. Jag tycker bara det är synd att CD tog den väg de tog i stället för att satsa på problemlösande och smygande vilket hade gjort det hela mer trovärdigt och mer "Tomb Raider" än "generiskt konsollspel modell 1A".

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Det är väl sant men det får allt finnas lite gränser för vad en 21-årig tjej som för första gången sätter sin fot utanför universitetet är fysiskt och mentalt kapabel till, men man spelar ju inte ett Tomb Raider-spel för realismen. Jag tycker bara det är synd att CD tog den väg de tog i stället för att satsa på problemlösande och smygande vilket hade gjort det hela mer trovärdigt och mer "Tomb Raider" än "generiskt konsollspel modell 1A".

Äh skit samma, spelet var ju bra ändå

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB