Vilka har förbeställt Tomb Raider?

Permalänk
Medlem

Vilka har förbeställt Tomb Raider?

Hej allihopa! Jag undrar vilka av er SweClockare som har förbeställt det nya Tomb Raider, och vad ni ser fram emot att se i spelet. Hoppas att vi kan få igång en rolig diskussion angående spelet!

MVH Carl

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Entusiast

Jag, ser verkligen fram emot det. De senaste Tomb Raider spelen har varit redigt underhållande så det kan inte bli annat än bra. Av IGN's recension att dömma förmodligen ännu bättre.

För de som är osäkra:

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Keeper of Traditions

Kan jag hitta en collectors edition till nedsatt pris efter release så blir det köp, annars inte. Det ska till mycket för att jag ska förboka ett spel igen, så som spelmarknaden ser ut idag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Kan jag hitta en collectors edition till nedsatt pris efter release så blir det köp, annars inte. Det ska till mycket för att jag ska förboka ett spel igen, så som spelmarknaden ser ut idag.

Jag såg att spelbutiken.se hade Collector's Edition för 699 kr, jag köpte dock Survival Edition på Steam. Anledningen till att jag gjorde det är att jag inte såg något intressant i Collector's Edition :/ Inget som är värt det priset iallafall >.<

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Inaktiv

Jag har kikat på det ett tag nu, och det blir nog ett köp. Får se dock om jag förbeställer det, eller om jag köper det några veckor efter release!

Det jag personligen hoppas på är att det mest handlar om att upptäcka, och helt enkelt komma in i en häftig story. Är just nu ganska mättad av att döda i spel, men förstår självklart att det kommer vara en del utav spelet. Spelade något av de äldre spelen när jag var liten, så det ska bli roligt och samtidigt lite nostalgisk att spela Tomb Raider igen!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Carl Jonsson:

Jag såg att spelbutiken.se hade Collector's Edition för 699 kr, jag köpte dock Survival Edition på Steam. Anledningen till att jag gjorde det är att jag inte såg något intressant i Collector's Edition :/ Inget som är värt det priset iallafall >.<

Jao, på tok för dyrt... Vissa spel verkar dock sänkas ganska kvickt efter release, så vi får väl se.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

JAG FICK MITT IDAG !

Men, vad tråkigt.. kanske skulle haft en dvdläsare i datorn trots allt. La till cd-key'n i steam och det låter mig inte ladda ner det, "not yet released" mumbo jumbo

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

JAG FICK MITT IDAG !

http://s1.bild.me/bilder/150113/thumb_6064468WP_20130228_002....

Men, vad tråkigt.. kanske skulle haft en dvdläsare i datorn trots allt. La till cd-key'n i steam och det låter mig inte ladda ner det, "not yet released" mumbo jumbo

Haha, synd;) Men du ska vara glad att du har en fysisk kopia av spelet, jag skulle gärna ha en jag också

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem

Underhållande klipp!

Permalänk

Har förbokat det, men kommer vänta med att faktiskt köpa det tills det har kommit lite reviews för det, vill inte ha något i stil med Colonial Marines Förhoppningsvis släpper de ett demo

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Har förbokat det, men kommer vänta med att faktiskt köpa det tills det har kommit lite reviews för det, vill inte ha något i stil med Colonial Marines Förhoppningsvis släpper de ett demo

De recensioner som redan publicerats är inte bra nog menar du?
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/tomb-raider

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

De recensioner som redan publicerats är inte bra nog menar du?
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/tomb-raider

Föredrar reviewer från att spelet faktiskt släppts. Reviews från IGN? Kom igen...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nikkop:

Tack, truly entertaining!

OnT: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mf5Uj...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Föredrar reviewer från att spelet faktiskt släppts. Reviews från IGN? Kom igen...

Förlåt, jag glömde bort att SweClockers hatar allt mainstream. IGN som är de största inom tvspels recensioner på nätet går ju givetvis bort dirr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Förlåt, jag glömde bort att SweClockers hatar allt mainstream. IGN som är de största inom tvspels recensioner på nätet går ju givetvis bort dirr.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, det har ju ingenting att göra med att de blir betalade för att ge skitspel bra reviews...

Att de är populära gör dem inte till bättre recensenter, eller mindre korrupta.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Precis, det har ju ingenting att göra med att de blir betalade för att ge skitspel bra reviews...

Källa? Mer än att de gett ett spel du ogillar bra betyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Källa? Mer än att de gett ett spel du ogillar bra betyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Trodde seriöst det var allmänkännedom numera...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Trodde seriöst det var allmänkännedom numera...

Om det var allmänkännedom, och ifall det hade några som helst bevis som styrkte det så skulle de blivit stämda så hårt att IGN skulle vara ett minne blott för längesedan.

Nej, det är nog bara haters och folk som fick en tår i ögat när de inte höll med en recension som "vet" det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

IGN har gett ut ett flertal märkliga reviews de senaste åren, håller mig till andra sidor.

Ska nog förboka spelet, ser grymt ut

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk

Har bokat det ser fram emot det mkt har följt vartenda video klipp

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem

Köpte det på steam och inhandlade en Xbox 360 kontroller så det kan avnjutas på TVn, håller tummarna att spelet är långt och roligt med en intressant story och inte lider av massvis med buggar/dålig optimering för PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilliz:

Köpte det på steam och inhandlade en Xbox 360 kontroller så det kan avnjutas på TVn, håller tummarna att spelet är långt och roligt med en intressant story och inte lider av massvis med buggar/dålig optimering för PC.

Tror inte det blir någon dålig optimering då det är gjort i sammarbete med AMD och de ju gjorde en ny GPU hårrenderingsteknik i spelet.

Permalänk
Medlem

Jag har förbeställt Ska bli kul

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Inte förbokat, men ska köpa nytt grafikkort vartefter så blir nog att jag köper det då.

Spelet verkar dock jäkligt trevligt, men utan Lara skulle jag inte spela det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag spelar det nu. Spel i tredje person vill jag oftast lira på xbox så det fick bli där. Jävligt roligt än så länge, men imo så är det lite för linjärt. Men det är egentligen de flesta spelen jag spelat.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

jag köpte det:) ska bli kul att spela!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Man ska inte förbeställa spel.. sluta genast.
http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Medlem

Köpte mig nyss Radeon HD 7850 och fick med både Tomb Raider och Bioshock Infinite.
Antar att jag ska spela mig igenom dom så ja, jag ser fram emot release och att spela det

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sm0ky:

Man ska inte förbeställa spel.. sluta genast.
http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Videon är från innan recensioner släpptes. Tomb Raider fick 9.25/10 på gameinfomer och 9.1 på IGN så tror att man inte direkt kommer bli missnöjd om man förbokar de. Själv skulle jag fördra ett demo så man får testa spelet, som han säger.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Finns massvis med reviews av xbox 360 versionen. Tror man i alla fall kan dra slutsatsen att det inte är ett helt misslyckat spel.

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/tomb-raider

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p