Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Jag orkar inte läsa igenom 294 sidor, men det finns ett negativt omdöme på prisjakt.

Att telefonen inte kan multitaska så bra? (Själva Windows phone 8) Exempel att den inte ringer när jag har igång Musik/film eller att en app som Runkeeper + Musik inte går ihop?

Runtastic, musik, peptalk, samtal samt div annat funkar utmärkt att multitaska efter att jag testat det i 2 veckor. Resume av musik funkar bra efter samtal och peptalk. Använde Endomodo innan och det funkade inte bra, är inte uppdaterad för WP8 så måste köras under screenlock samt dåligt på att låsa gps'en och annat jag inte gillar.
Även så funkar multitask annorlunda på WP så kan vara orsaken till att folk tycker det funkar dåligt, jag hade en liten inlärningskurva men nu störs jag inte av det.

Permalänk
Skrivet av Trollhjärta:

Har suverän batteritid och hade det före uppdateringen också, märker ingen skillnad på den biten.

Samt har 4 g påslaget konstant och samma batteritid.
Spelar, surfar och spotify mm. Den räcker lätt en dags användning, Har aldrig laddat 2 gånger samma dag oavsett hur mycket jag använt den.
Så det med batteritiden vet jag ej vad det kan bero på, kanske hade man tur och fick ett bra exemplar bara..

Appropå batteritid är det lite uppochned. Ibland, alltså inte ofta, så får jag dagar då mitt batteri äts upp direkt. Det tar ca 8h så är batteriet nere på batterispar..

Ibland har jag batteri så jag är nöjd åtminstone. Just nu verkar det vara en bra dag (94% med sju dagar kvar, vilket i sig inte innebär att jag de facto kommer få ut det. Dock är det en bra indikering).

Jag får ut mellan en dag till två dagars användande av telefonen. Några timmars musik, ca två timmar samtal, 10-tal sms, 10-tal meddelande på kik, 15-20 min browsing, diverse användande av appar och pill i menyer samt några bilder med kameran typ..

Hur fungerar det med de nya telefonerna och tekniken? Måste man göra som förr när man får en ny telefon och låta den laddas väldigt länge samt låta den ladda ur? Jag provade att låta laddsladden sitta i en dag. EFter denna dagen har batteriet förbättrat sig. Ska batteriet laddas upp som telefoner från förr? Jag har hört att det finns en risk att overcharge:a batteriet och därmed förstöra batteriet om man låter den sitta i för jämnan och laddas.

Är det någon som har tips på roliga appar annars? Jag hittade photosynth häromdagen, jättekul! Byebye panorama-appen..

Permalänk
Skrivet av Trollhjärta:

Har suverän batteritid och hade det före uppdateringen också, märker ingen skillnad på den biten.

Samt har 4 g påslaget konstant och samma batteritid.
Spelar, surfar och spotify mm. Den räcker lätt en dags användning, Har aldrig laddat 2 gånger samma dag oavsett hur mycket jag använt den.
Så det med batteritiden vet jag ej vad det kan bero på, kanske hade man tur och fick ett bra exemplar bara..

Jag hade också kanonbra batteritid innan jag uppdaterade. Kanske det blir bättre snart! Återkommer. Spotify kanske ligger på.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Någon mer än jag som upplever att mobilen drar mindre batteri på 4G?
Ska det vara så? Jag trodde definitivt att Wifi skulle dra mindre.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av downup:

Jag orkar inte läsa igenom 294 sidor, men det finns ett negativt omdöme på prisjakt.

Att telefonen inte kan multitaska så bra? (Själva Windows phone 8) Exempel att den inte ringer när jag har igång Musik/film eller att en app som Runkeeper + Musik inte går ihop?

Det är bara dumheter. Inga konstigheter att göra sånt. Säkert en förvirrad användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejvid:

Haft min lumia i snart 3 månader, men är lite orolig över att jag fått ett ex med dåligt batteri. Måste ladda mobilen var 24e timme om jag använt den för att prata i telefon i ca 20-25min och surfat 10-20min under de 24 timmarna. Detta är med bluetooth, nfc och sensitive skärm avstängt. Bör jag vara orolig eller är detta standard?

ja ha mycket sämre batteritid än dig.
om jag från morgon 07.00 har fullt batteri sen trycker iväg 70st meddelande på messenger chatten, kollar facebook, kör nån app ( ej spel ) så har jag slut på batteri kl 15.00 på eftermiddan å måste ladda.

Dock så har jag alla standard program som synkar mail, facebook osv igång + wpcentral, wonder reader som bakgrundsappar.

om jag använder telefonen "kraftigt" då eller ej vet jag inte, men tycker de e dålig batteritid.
Har en svart Lumia, va en av dom som fick Inets första leveranser.
Batteriet hör man e löst om man skaka den i sidled.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Efter ha stängt av allt för mig onödig skit har jag väldigt bra batteritid nu.

Detta är med 20-30 minuter samtal om dagen och en del spelande på toaletten och ett gäng sms.

Edit: hur gör jag bilden mindre ? haha, e lite kass på detta med o länka bilder

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Ska jag köpa en lumia imorgon ? Eller ska jag vänta på kommande.
S4 verkar inte så mycket bättre, har Nokia ensamrätt med pureview?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Efter ha stängt av allt för mig onödig skit har jag väldigt bra batteritid nu.

http://i.imgur.com/sCiDHNf.png

Detta är med 20-30 minuter samtal om dagen och en del spelande på toaletten och ett gäng sms.

Edit: hur gör jag bilden mindre ? haha, e lite kass på detta med o länka bilder

Vad har du valt att stänga av för att få så lång batteritid?

Permalänk
Medlem

En stilla undran;

Om någon kommer över ens telefon, eller om någon vill kika runt, så finns ju allt i Office öppet och väldigt tillgängligt. Bra för användaren, visst, men inte så kul att ha relativt privat info såpass öppet inför andra, anser i alla fall jag.

Finns det något sätt att göra denna info endast tillgänglig för mig/ägaren av luren? Jag vet att man kan ha tele-lås, men om någon vill bekanta sig med 920, vilket ju bara är trevligt, så är det hyfsat surt att svara att man inte vill låsa upp. Men att däremot låta någon se sig omkring i telefonen men inte komma in i ex Office, är ju inte alls lika illa, eller konstigt.

Någon som har någon idé?

Permalänk
Medlem

Kids-corner kanske fungerar för syftet?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Kan wp8 lira flashspel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av phonexx:

Vad har du valt att stänga av för att få så lång batteritid?

Har stängt av NFC, Bluetooth, stängt av alla bakgrunds aktiviteter förutom för min väder app, sin i inställningar/program har jag i musik+video och spel stängt av synka med xbox sakerna,. det tror jag är allt,. kommer jag på mer så ska jag uppdatera.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Skrivet av knaz:

Har stängt av NFC, Bluetooth, stängt av alla bakgrunds aktiviteter förutom för min väder app, sin i inställningar/program har jag i musik+video och spel stängt av synka med xbox sakerna,. det tror jag är allt,. kommer jag på mer så ska jag uppdatera.

Tackar får se hur det blir nu. Tror jag ska avinstallera Locksider+..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Locksider funkar för mig när den vill, ibland byter den bilder som den ska, ibland inte.
Och @knaz, im so jelly på din batteritid.

Permalänk
Medlem

Sådär då var min Lumia 920 beställd, hämtar ut den imorgon!

Blev en Lumia när jag såg att en kille hade gjort en kamera jämförelse med HTC one och det var stor skillnad för mina ögon! Sen bryr jag mig inte så mycket om man kan lira "fps"spel på telefonen med bra fps.

Lumian verkar ha en bra storlek för mina stora händer.

Hoppas nu jag inte blir besviken på att det finns få appar, men det kommer ju!

Allt jag vill ha till den är

Chrome
Epost-program (gmail account)
swedbank

sen är jag nöjd :] Ska bli kul att kunna ta bra foton på min lilla dotter!

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle hårdreset:a min nokia lumia 920 och se om jag kunde få ordning på batteritiden med mera men nu har den varit fast på kugghjulen i nästan en timme..
Går det att lösa på något sätt? Kul att telefonen är brickad pga en hardreset.. Tänk om någon är när man ska sälja telefonen och vill rensa den och telefonen gör samma sak?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Blev mer övertygad över Lumian när jag såg att Swedbank håller på med sin Wp8 app.

Var har du sett det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Var har du sett det?

Läste fel, men men med lite tur så kommer det. Annars blir det deras hemsida framöver

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av downup:

Epost-program (gmail account)
swedbank

E-post
Hur menar du? Vad är fel på den inbyggda? Jag känner att jag mailar förhållandevis mycket (flera viktiga mail per dag) och jag har aldrig stött på problem, använder också gmail till några av adresserna.

swedbank
Vad vill du göra? Appen bankhubben har väldigt mycket funktionalitet, saknar du något där kan du alltid använda deras mobilsida, den ser exakt ut som deras app för android

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på en 920 eller kommande 720. Det enda oroväckande eller som jag inte gillar är att man inte kan byta batteri på 920, är väl lika på 720 antar jag?

Men men, det jag undrar är om ni här vet hur mycket det ungefär brukar kosta om man lämnar in telefonen för ett batteribyte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Är lite sugen på en 920 eller kommande 720. Det enda oroväckande eller som jag inte gillar är att man inte kan byta batteri på 920, är väl lika på 720 antar jag?

Men men, det jag undrar är om ni här vet hur mycket det ungefär brukar kosta om man lämnar in telefonen för ett batteribyte?

Är du lite händig så kan du byta batteri i Lumia 920 i varje fall. Finns youtubeklipp där du kan se hur det går till

Jag kan dock hålla med om att det är ett minus ändå. Jag gillar möjligheten att kunna ha ett extrabatteri att byta till innan man ska ut nånstans, ifall det är så att det batteri man har i för tillfället inte är så bra laddat.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Är lite sugen på en 920 eller kommande 720. Det enda oroväckande eller som jag inte gillar är att man inte kan byta batteri på 920, är väl lika på 720 antar jag?

Men men, det jag undrar är om ni här vet hur mycket det ungefär brukar kosta om man lämnar in telefonen för ett batteribyte?

kan å kan.. Visst går det om man inte har tummen mitt i handen ) menar då å byta batteriet på en 920. Tar väl 10min om man aldrig öppnat den innan å har rätt verktyg.

lämna in vet jag inte om det går just nu men i framtiden lär det väl gå definitivt på under 500kr (om det är okej med icke orginal batteri som det aldrig brukar finnas nuförtiden)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

E-post
Hur menar du? Vad är fel på den inbyggda? Jag känner att jag mailar förhållandevis mycket (flera viktiga mail per dag) och jag har aldrig stött på problem, använder också gmail till några av adresserna.

swedbank
Vad vill du göra? Appen bankhubben har väldigt mycket funktionalitet, saknar du något där kan du alltid använda deras mobilsida, den ser exakt ut som deras app för android

Nja, jag tror la att man blir låst till Bing/ live adresser om man ska använda det som följer med. Aldrig haft wp mobil
Behöver .live@ konto för store?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av downup:

Nja, jag tror la att man blir låst till Bing/ live adresser om man ska använda det som följer med. Aldrig haft wp mobil
Behöver .live@ konto för store?

Skickades från m.sweclockers.com

Öh nej. Den inbyggda mail-klienten klarar av alla mail-lösningar (POP & IMAP). Har själv 2 mailkonton på telefonen varav ena Gmail och andra One.com. Fungerar perfekt.

För store och för att använda telefonen överhuvudtaget behöver du ett Microsoftkonto (det som tidigare kallades live), så ja.

Permalänk
Medlem

Tycker mitt batteri är riktigt bra!
Jag har allt igång (gps, bluetooth, synkning) förutom 4G. Med normalt användade har jag ca 50% kvar på kvällen.
Men om jag har 4G igång så klarar jag mig inte en hel dag, 4G drar batteri som attans.

Förutom att skalet börjat knaka lite så är detta den bästa telefonen jag ägt, är så jäkla nöjd. Tror den hängt sig 1 gång sedan jag köpte den för ca 4 månader sedan.

Permalänk
Medlem

Min batteritid har blivit bättre när jag avaktiverat WiFi och aktiverat 4G. Snabbare blev den också

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Är du lite händig så kan du byta batteri i Lumia 920 i varje fall. Finns youtubeklipp där du kan se hur det går till

Jag kan dock hålla med om att det är ett minus ändå. Jag gillar möjligheten att kunna ha ett extrabatteri att byta till innan man ska ut nånstans, ifall det är så att det batteri man har i för tillfället inte är så bra laddat.

Skrivet av djaxxo:

kan å kan.. Visst går det om man inte har tummen mitt i handen ) menar då å byta batteriet på en 920. Tar väl 10min om man aldrig öppnat den innan å har rätt verktyg.

lämna in vet jag inte om det går just nu men i framtiden lär det väl gå definitivt på under 500kr (om det är okej med icke orginal batteri som det aldrig brukar finnas nuförtiden)

Skickades från m.sweclockers.com

Kikade på en video och ja, det såg ju inte alltför svårt ut faktiskt. Är nog ett mindre problem än vad jag trodde från början

Permalänk
Medlem

Mycket skriverier över att det inte går att byta batteriet på nokian. Sedan 2008 har jag inte haft en telefon där jag kunde byta något batteri, det är först nu i detta forum jag ser att det verkar vara ett "problem"

Visa signatur

...............................................................
..::.. ParaN ..::.. Surface Pro 2 128gb ..::..

Permalänk
Medlem

Problem och problem, jag ser det dock som en rätt stor nackdel. Jag brukar resa långa resor, vara uppe i fjällen mm. och med dagens får man ändå säga rätt usla batteritider på telefonerna vore det i mitt fall smidigt att kunna ha ett reservbatteri i fickan.

Sen brukar jag inte byta telefon så ofta och då märker man ju av hur batteritiden försämras med tiden. Byter man däremot ofta är det ju inget man märker av eller behöver bry sig om överhuvudtaget. Nu visade sig att det inte var så svårt att byta ut batteriet med rätt sorts verktyg, dock hade det varit bra att kunna öppna luckan och bara stoppa i ett nytt batteri när man står där uppe på fjället eller är på en långresa.