Arma 3 åsikter / första intrycket

Permalänk

Ni som har problem med prestanda, tänk på att ARMA i första hand är cpu-beroende. Jag har 40-60 procent gpu användning med allt på ultra i 1920x1200.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Skrivet av Heinkel92:

Ni som har problem med prestanda, tänk på att ARMA i första hand är cpu-beroende. Jag har 40-60 procent gpu användning med allt på ultra i 1920x1200.

Skickades från m.sweclockers.com

Min cpu ligger runt 40-60% när jag lirar ArmA 3 :/
Iaf enligt aktivitetshanteraren

Visa signatur
Permalänk

Inga problem med prestandan här iaf. Har dragit upp i stort sett alla inställningar till max förutom AA och viewdistance, och det flyter på helt ok med mina gamla kort. Som andra nämnt så tycker jag att Alphan är förvånansvärt stabil och optimerad!

Skrivet av Lunatech:

Enda nackdelen jag hittat är att man inte kan välja reverse mouse bara när man flyger.

Jodå, det är bara att binda om knapparna för "Cyclic forward/backward" till motsatsen vad gäller mouse up/down Så har det varit i tidigare också.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Min cpu ligger runt 40-60% när jag lirar ArmA 3 :/
Iaf enligt aktivitetshanteraren

Verkar som spelet är dåligt på att utnyttja alla kärnor lika mycket, men detta är säkert något som kommer åtgärdas. En kärna ligger på 90 ungefär och de andra på 10.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Blev nog lite besviken när jag provade direkt med default inställningar (1920x1080, en del på Very High, någon på High, någon på Ultra), laggade för mycket. Tycker inte min dator har något som flaskhalsar eller ?

Ställde ner det mesta till High och det blir bättre, men inte optimalt. Slog av Post Processing helt för det var för blurrigt för min smak. Shadows på steget under High.

Intel - Core i5 2500K
ASUS Radeon HD 7950 DirectCU II
8GB DDR3 1600MHz
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3

Eller ?

Är det bättre använda SMAA än FXAA ?

Permalänk
Inaktiv

Har Combined Forces som jag köpte via Steam och jag älskar det!

*Bort* inget tiggeri i forumet! /Mod

Skrivet av Heinkel92:

Ni som har problem med prestanda, tänk på att ARMA i första hand är cpu-beroende. Jag har 40-60 procent gpu användning med allt på ultra i 1920x1200.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis så mycket gpu-användning ligger min HD6850 på när jag lirar ARMA2.

Skrivet av Yorgo_:

Sjukt nice spel om ni frågar mig som aldrig lirat Dayz, utan enbart spelat ARMA II online.
Så för mig, är det enorma uppgraderingar som gjorts med tanke på den erfarenhet man har av tvåan.
För att vara Alphan så är jag imponerad. Väldigt imponerad.
Mkt bra motstånd av AI, de känns även levande om man jämför med AI:n i Arma II som var sjukt störande och helt IQ befriade.

Hur var den kass tycker du? Ja lagkamraterna är de enda jag stör mig på när jag spelar ARMA2 och där kunde de gjort bättre men annars är det tycker jag inte direkt någon dålig AI. Det enda jag stör mig på är ryckiga och stela modeller.

Men du har ju bara spelat ARMA2 online så det kanske förklarar en del.

Permalänk

Jag drog ut ett blått lag. Ett rött lag. Fordon. Hur får man det att bli pvp deathmatch?
Tror mitt blev ett coop + att jag spanade i en civilbil jag placerade ut. Fick inte välja lag eller roll i previev.

Skrivet av smoker1984:

Starta Editorn, dubbeklicka någonstans på kartan. Tryck OK.

Nu har du en spawn för en gubbe (dig själv)

Tryck på Save-ikonen, ge uppdraget ett namn, spara, sedan Preview, då kommer du spawna in där du satte ut din prick.

Resten är rätt självförklarande.. in i editorn igen, dubbelklicka bredvid dig och välj vilket lag den uniten ska vara och vips så har du en kompis. Sen har du ju knapparna för att sätta ut waypoints osv. Vill du rotera en enhet markerar du enheten, håller in shift och vänster musknapp samtidigt som du rör musen

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Rätt konstigt då den är designad för just offroad?

Ja vad klagar du på att den välter när man gör fullt rattutslag i högsta hastighet då? Det är ingen rallybil

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Skrivet av smoker1984:

Blev nog lite besviken när jag provade direkt med default inställningar (1920x1080, en del på Very High, någon på High, någon på Ultra), laggade för mycket. Tycker inte min dator har något som flaskhalsar eller ?

Ställde ner det mesta till High och det blir bättre, men inte optimalt. Slog av Post Processing helt för det var för blurrigt för min smak. Shadows på steget under High.

Intel - Core i5 2500K
ASUS Radeon HD 7950 DirectCU II
8GB DDR3 1600MHz
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3

Eller ?

Är det bättre använda SMAA än FXAA ?

Många med AMD gpu'er har prestandaproblem, antar att det är drivrutinerna. Kan även vara din processor då den saknar hyperthreading.

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra, det flyter även på ganska bra även om jag har enorma stabilitetsproblem. Det går att spela i ca 10-20 min (de få gånger det startar) och sedan kraschar det. Har även haft 2 bluescreens under spelets gång...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304. Moderkort: Asus P8Z77-I Deluxe. CPU: i5 3570K 4,6 GHz. RAM: Corsair Vengeance 2x4GB. Grafikkort: Asus GTX 660Ti DirectCUII. Hårddisk: 2x500 GB Seagate Barracuda 7200 rpm. PSU: FSP 650-80EGN 80+ Gold. CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO.

Permalänk
Medlem

Har lyckats fått okej flyt nu
Kör allt på ultra med låg view distance (2k istället för 12 som är max) (aa är på 2 också)
Men efterssom spelet inte är så bra optimerat (eller, det kräver inte mycket iallafall) så kan jag troligtvis streama lite utan påverkan på FPS

Kolla in på http://www.twitch.tv/boozfob/new Om ni har lust (Inget ljud)
Lika bra att säga innan att jag inte kommer att läsa chatten
Gå gärna in och skriv om det laggar eller inte

edit : spelar wasteland i arma 3 atm
edit 2 : lite problem med streamen

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Får bara 20-30 fps Oavsett om allt är maxat eller på lägsta med datorn i sign. Men inte när jag prövade Headhunter missionet då flöt det på bra.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Kollade min prestanda nu.

Kör med följande inställningar: Alla inställningar (ej viewdistance) är satta så högt det går. Förutom Post-Processes (Depth of Field) och Post AA (FXAA), vilka jag stängt av helt, då jag tycker att dom försämrar bildkvalitén. Detta i 1920x1080 med 8x AA.

View distance är satt till följande:

Overall: 2499
Object: 1147
Shadow: 150

Öppnade editorn och spawnade mitt på den stora flygplatsens landningsbana. Tittar jag mot dom närmsta bergen ligger mitt framerate på runt 58FPS. Placerade även ut en helikopter, snabbade upp speltiden och flög omkring på ön för att få någon slags överblick. Omkring 55FPS överallt på ön, helt OK, med andra ord.

Startade även upp 'Showcaset' "Infantry" . Omkring 45FPS hela tiden, förutom i byn där jag inte fick mer än runt 33FPS. Fortfarande helt spelbart.

Gick sedan med i ett multiplayer spel, och frameraten sjönk genast till det smått ospelbara 20FPS. Detta med 50% CPU användning, respektive 40% GPU användning. Är ju som sagt fortfarande i Alpha, så detta är ju något som kommer att rättas till.

Har förövrigt aldrig spelat ett ARMA, men nötte sönder Operation Flashpoint när det fortfarande var nytt. Älskar att editorn är sig lik.

Systemet i sign.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Porre Hattyr:

Ja vad klagar du på att den välter när man gör fullt rattutslag i högsta hastighet då? Det är ingen rallybil

Vart drog jag fullt rattslag? Tar ju evigheter i Arma 3 att göra ett fullt rattslag med tangentbord. Hjulen vrider sig knappt och ändå välter man nästan.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Vart drog jag fullt rattslag? Tar ju evigheter i Arma 3 att göra ett fullt rattslag med tangentbord. Hjulen vrider sig knappt och ändå välter man nästan.

Inte med tangentbordet, dock tar det evigheter med musen.

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Porre Hattyr:

Inte med tangentbordet, dock tar det evigheter med musen.

Vad snackar du om?
Tangentbord = 3 sek till fullt lås.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Får fruktansvärt dålig FPS och då sitter jag med GTX 580 i SLI med 10% OC, låg på 30 FPS stabilt när jag flög runt i heli med inställningarna på Low/Medium och några Disabled

Får väl försöka göra en Tweakguide

Den skulle jag gärna vilja läsa, har ett 680 och kan nästan inte alls få någon stabil prestanda...

Permalänk
Medlem

Enorm skillnad från ArmA II. Visst känns spelet fortfarande lite stelt och lite bättre optimering skadar inte, men det är en alfaversion så det är att förvänta. Det vi fått hittils är helt klart över förväntan för att vara så "tidigt" i utvecklingen.

Inte särskilt sugen på att gå tillbaka till ArmA II nu.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

För att vara alpha är jag väldigt imponerad! Jag må ha en väldigt bra dator, men det verkar ändå ha bra flyt. Har väldigt höga inställningar, även när jag streamade tidigare. Inte spelat ArmA 2 särskilt mycket, endast en del efter dayz kom, då passade jag och några vänner på det riktiga med Fick sänka AA från 8x till 2x bara så var det spelbart

Föresten, har ni fått era invites till Arma 3 Lite eller vad det kallas ni som köpte det till Steam?

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

Det enda jag kan säga att jag är besviken på är att de har kvar samma fula ljud av att hyllsorna landar på marken. Ljudet är så dåligt att det tog mig jättelång tid innan jag insåg att det var hyllsorna ljudet kom ifrån, lät i början som någon sorts indikatorljud för att kulorna skulle träffat någonting.

Ljudet låter inte alls som en hyllsa som träffar marken, och de kör samma ljud om och om igen för varje hyllsa, i exakt samma takt som man sköt i, som om varje hyllsa skulle falla precis likadant och landa på exakt samma ställe

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

När man kör escape from (va nu kartan heter) när man kommer till flygplatsen va gör man då ? Vi tar en helikopter men sen då ? vart flyger man för att avsluta ? Förövrigt är de en grym känsla när man är i en grupp av 10 som leds av en groupleader som snackar. Får vibbar av Modden i bf2 Project reality.

Körde inte så ofantligt mycket arma 2, inte testat dayz för den delen. Men Kommer ihåg att de fanns ARMORY där man valte te.x ett vapen eller fordon osv och fick massa uppdrag. Kommer de att komma nu till 3an också för den finns just nu inte i alphan ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

När man kör escape from (va nu kartan heter) när man kommer till flygplatsen va gör man då ? Vi tar en helikopter men sen då ? vart flyger man för att avsluta ? Förövrigt är de en grym känsla när man är i en grupp av 10 som leds av en groupleader som snackar. Får vibbar av Modden i bf2 Project reality.

Körde inte så ofantligt mycket arma 2, inte testat dayz för den delen. Men Kommer ihåg att de fanns ARMORY där man valte te.x ett vapen eller fordon osv och fick massa uppdrag. Kommer de att komma nu till 3an också för den finns just nu inte i alphan ?

Finns redan folk som moddat ett liknande Armory. Dock så är det ju inte så mycket fordon eller vapen

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

Eyefinity funkar med 5760x1080 och flyter på bra med CF 7970 & 3930k (SSD som disk) på standardklock med väldigt höga inställningar, dragit ner på AA hittills och uppnådde 30-45 FPS.

Ska labba lite med klockning och inställningar, samt TrackIR förstås.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt:

Animationerna är för snabba.
Man tar inte skada när man voltar med Quadbiken (Ganska bra ibland då jag är en ganska kass förare )
Kommer kanske på mer sen när jag spelat lite mer...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

För mig som aldrig lirat Arma öht, hur lång tid tar det innan man är med ordentligt i spelet? Det ser ju onekligen sjukt roligt ut.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

+ Grafiskt har de lyckats utnyttja saker betydligt snyggare nu. Alldeles för talande exempel vore att nämna vattnet som beter sig med vågor och shit (hade gärna upplevt att strömmar kunde driva spelaren/båtar innåt/utåt).

+ Jag gillar skarpt att man kan justera skytten i höjdled efter egen smak. Det tar dock väldigt lång tid att lägga sig ned på marken, även från språng. Det är som att soldaten saktar in och varsamt lägger sig ned för att göra kärlek med marken. Många animationer ser direkt superfula ut, men jag räknar med att detta ser snyggt ut till release. Förflyttning medelst språng kan se direkt fånig ut, som det är nu, det Måste åtgärdas.

+ Kul att de fixat undervattensmiljö. Ofta är denna relativt ohäftigt gjord och ser ut mest som en vanlig havsbotten ju gör, men det kryllar med fisk och stora sköldpaddor och annat så förutom den vackra havsytan känns vattnet väldigt levande även vid dess djup. Jag ser emellertid inte detta utgöra så mycket effektiv spelmiljö som just bara "kul" att det finns. Att jag badat rätt länge in-game nu är nog alltså inte så mycket tack vare undervattensmiljöns kvaliteter, utan förmodligen just för Stratis fastlands brister.

- Stratis är en skitful ö som för varenda kvadratmeter får mig att sakna Everon och Chernarus. Den känns väldigt öken.

- Jag ogillar alla dessa "frasiga" bildeffekter för allting; win-condition, death-sequence eller bara grundmenyn. Det känns som att de försökt att leverera en produkt som ska påminna om BF3 och locka fler rage-gamers. Uppdragen vi får pröva är ju dessutom bara ren action som man kastas rakt in i. Planeringsfasen lämnas mer eller mindre värdelös. Och rösterna i spel känns sämre än i den billigaste actionrullen, jag vet inte... jag gillar det inte.

- Soldaten har blivit betydligt sämre på att skjuta utan att lägga an och sikta genom sikten/riktmedel, detta uppskattar jag inte heller.

- Jag tycker inte heller om det nya inventoryt. Tycker det är rätt obegripligt och icke-förklarande. Tack och lov att Mission Editor har det äldre interfacet tillgängligt, annars hade det här blivit alldeles för mycket på en gång för mig.

Jag blev både tagen och besviken på samma gång, litet grann. Jag hoppas innerligt att de kommer att skapa andra öar. Små saker, som att de delat upp nu att handgranater inte kastas på samma sätt som tidigare eller att inventoryt ser helt anmnorlunda ut, är saker man får ställa om sig till. Jag kommer förmodligen att spela ArmA2 under en Väldigt lång övergångsperiod.

Skrivet av thomasson:

För mig som aldrig lirat Arma öht, hur lång tid tar det innan man är med ordentligt i spelet? Det ser ju onekligen sjukt roligt ut.

Du behöver gå igenom i princip Hela control-settings så att du känner dina key-binds och förstår hur du gör allting. Toggle raise-weapon är en väldigt värd tangent som inte påverkar spelet men som ger sanslöst mycket mer närvaro i spelet. Det är absolut värt att försöka sätta sig in i. Jag skulle nästan råda att pröva ArmA2free först, för själv gillade jag inte ön eller animationerna alls i ArmA3 alpha'n. Tycker att det är bättre atmosfär än så länge i ArmA2, även sett till free-varianten.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanananaBatman:

- Soldaten har blivit betydligt sämre på att skjuta utan att lägga an och sikta genom sikten/riktmedel, detta uppskattar jag inte heller.

Det här tycker däremot jag att det är ett plus. Tycker det känns lite väl orealistiskt att bara springa runt och skjuta från höften och träffa exakt var man vill.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanananaBatman:

+ Grafiskt har de lyckats utnyttja saker betydligt snyggare nu. Alldeles för talande exempel vore att nämna vattnet som beter sig med vågor och shit (hade gärna upplevt att strömmar kunde driva spelaren/båtar innåt/utåt).

+ Jag gillar skarpt att man kan justera skytten i höjdled efter egen smak. Det tar dock väldigt lång tid att lägga sig ned på marken, även från språng. Det är som att soldaten saktar in och varsamt lägger sig ned för att göra kärlek med marken. Många animationer ser direkt superfula ut, men jag räknar med att detta ser snyggt ut till release. Förflyttning medelst språng kan se direkt fånig ut, som det är nu, det Måste åtgärdas.

+ Kul att de fixat undervattensmiljö. Ofta är denna relativt ohäftigt gjord och ser ut mest som en vanlig havsbotten ju gör, men det kryllar med fisk och stora sköldpaddor och annat så förutom den vackra havsytan känns vattnet väldigt levande även vid dess djup. Jag ser emellertid inte detta utgöra så mycket effektiv spelmiljö som just bara "kul" att det finns. Att jag badat rätt länge in-game nu är nog alltså inte så mycket tack vare undervattensmiljöns kvaliteter, utan förmodligen just för Stratis fastlands brister.

- Stratis är en skitful ö som för varenda kvadratmeter får mig att sakna Everon och Chernarus. Den känns väldigt öken.

- Jag ogillar alla dessa "frasiga" bildeffekter för allting; win-condition, death-sequence eller bara grundmenyn. Det känns som att de försökt att leverera en produkt som ska påminna om BF3 och locka fler rage-gamers. Uppdragen vi får pröva är ju dessutom bara ren action som man kastas rakt in i. Planeringsfasen lämnas mer eller mindre värdelös. Och rösterna i spel känns sämre än i den billigaste actionrullen, jag vet inte... jag gillar det inte.

- Soldaten har blivit betydligt sämre på att skjuta utan att lägga an och sikta genom sikten/riktmedel, detta uppskattar jag inte heller.

- Jag tycker inte heller om det nya inventoryt. Tycker det är rätt obegripligt och icke-förklarande. Tack och lov att Mission Editor har det äldre interfacet tillgängligt, annars hade det här blivit alldeles för mycket på en gång för mig.

Jag blev både tagen och besviken på samma gång, litet grann. Jag hoppas innerligt att de kommer att skapa andra öar. Små saker, som att de delat upp nu att handgranater inte kastas på samma sätt som tidigare eller att inventoryt ser helt anmnorlunda ut, är saker man får ställa om sig till. Jag kommer förmodligen att spela ArmA2 under en Väldigt lång övergångsperiod.

Du behöver gå igenom i princip Hela control-settings så att du känner dina key-binds och förstår hur du gör allting. Toggle raise-weapon är en väldigt värd tangent som inte påverkar spelet men som ger sanslöst mycket mer närvaro i spelet. Det är absolut värt att försöka sätta sig in i. Jag skulle nästan råda att pröva ArmA2free först, för själv gillade jag inte ön eller animationerna alls i ArmA3 alpha'n. Tycker att det är bättre atmosfär än så länge i ArmA2, även sett till free-varianten.

Dold text

Du kan importera Chern. Googla så borde det finnas en guide

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat det personligen men vad jag sett så verkar det riktigt trevligt. Ber bara till gudarna att dom optimerar det bättre än vad dom gjorde med Arma 2!

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk

Håller f.ö på att scripta ihop ett litet Armory-liknande uppdrag

Visa signatur