Alternativa betalningsätt för marknad.

Permalänk
Medlem

Alternativa betalningsätt för marknad.

Skulle bara bra ifall man kunde lägga till alternativa sätt för betalning av annonserna. t.ex paypal problemet är att jag bara använder mig av tjänsteabbonemang och där är det riktigt ajjabajja att använda det för sådana här ändamål.

Har en hel del saker som jag vill sälja hos er men kan inte lägga upp en annons.
Ja man kan kolla med någon kompis och se ifall man får använda sig av deras för betalning, det finns andra sätt men tycker ändå att det skulle vara smidigt ifall konto- paypal skulle finnas tillgänglig.

Tack för mig.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej Paltkoma,

SMS-betalning är det vi erbjuder i dagsläget men vi kan givetvis lägga till fler betalningsalternativ om behovet uppstår. Vi får utvärdera vilka alternativ som är nödvändiga till nästa version av marknad!

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hej Andreas,

Då WyWallet nu är tvång vid SMS-betalning så skulle jag vilja påskynda ett beslut kring alternativa betalsätt. Jag har nu inte längre någon möjlighet att annonsera i er marknad.

Mvh,

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte bara länka den stora tråden om missnöjet med Wywallet: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1169318-mar...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi är medvetna om att många ogillar Wywallet och optimalt vore givetvis fler betalningsalternativ. Vi undersöker möjligheterna men kan tyvärr inte lova något i dagsläget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Även om den tråd som länkas i inlägg 5 tar upp sweclockers marknad och betalningsalternativ så vandrade den iväg och kom att handla generellt om problemen kring WyWallet. Därför lite märkligt att den låstes, hade väl räckt att hänvisa diskussion som rörde just sweclockers betalningsalternativ hit istället för att som det blev nu, stänga tråden.

Är det okej att starta en ny tråd som behandlar WyWallet eller ska man ta fram folierullen och börja vika en huvudbonad?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Reckie:

Även om den tråd som länkas i inlägg 5 tar upp sweclockers marknad och betalningsalternativ så vandrade den iväg och kom att handla generellt om problemen kring WyWallet. Därför lite märkligt att den låstes, hade väl räckt att hänvisa diskussion som rörde just sweclockers betalningsalternativ hit istället för att som det blev nu, stänga tråden.

Är det okej att starta en ny tråd som behandlar WyWallet eller ska man ta fram folierullen och börja vika en huvudbonad?

Det finns en annan, mer generell, tråd här: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1143101-wyw...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vi vill ha paypal!! Iaf jag, men tror många är med mig! Annars blir det tyvärr att gå till blocket, om inte ni kan erbjuda något liknande att man kan ringa och och betala en annons.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Googel Wallet kanske skulle vara något?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Håller med. Blev en massa krångel för att skapa en annons nu. Blev skickad mellan sida efter sida och blev spammad med mail och sms. Så finns inte ens någon app för wp8.
Hatar verkligen såna här tjänster som wywallet! Tvingar folk att använda skiten och sen ta ut en avgift för det. Tur att det är gratis så länge.. Kontot ryker så fort dom börjar ta betalt.

Kommer sakna swec-marknaden om ni inte fixar fler alternativ

Paypal vore perfekt!

Permalänk

Jag skulle lägga till en annons igår och såg sen att jag var tvungen att använda wywallet. Registrerade mig men har nu massor problem med den skitsidan så det blir ingen annons. Har valt att jag vill betala med mobilfaktura men den säger ändå till mig att jag måste lägga till 50:- saldo (vilket är minimum). Helt galet när jag bara ska använda 15:-

Nej, detta måste fixas snarast!

EDIT: Fick det äntligen att fungera så nu borde annonsen vara uppe snart.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Ja alltså fy fan för de här med WyWallet. Måste fylla ett saldo på 50kr för att betala en annons på 15kr...
Och snacka om tidsödande. Från att skicka ett enkelt sms till att hålla på med den här skiten.

Hoppas ni verkligen tar tag i det här och ändrar betalningsalternativet till något annat.

Permalänk
Medlem

Lackar ur, satt i en timme och skrev en annons till marknaden samt gick och fotade och när jag väl skulle lägga upp den så kommer skiten om Wywallet. Aldrig i livet, över en timme bortkastad.

Paypal borde vara väldigt lätt att implementera?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Gör som VPN-tjänsten Mullvad, erbjud betalning med Bitcoin. Snälla.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar med att komma ut med annonser i hopp om att Swec erbjuder paypal. Annars blir det snart en blocket-annons. Ska flytta i april, så vill helst hinna bli av med allt tills dess.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Min annons går snart ut och behöver förlänga/lägg ut en ny. På tiden ni fixar så det går betala på annat sätt än via WW, bryr mig inte om jag måste skicka pengarna till SC med brev bara jag slipper WW.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Uhh, lagt massa tid å energi på en annons ikväll, helt bortkastat..

Ni borde iaf lägga en disclaimer innan man skapar annonsen där ni påtalar att man kommer tvingas registrera sig på en tredjepartstjänst för att kunna betala sin annons.

=(

Visa signatur

01101110 01101111 00100000 01100111 01110010 01100001 01110110 01101001 01110100 01111001 00100000 00101101 00100000 01101110 01101111 00100000 01101101 01101001 01110011 01100101 01110010 01111001

Permalänk
Avstängd

kan inte heller lägga ut annons....., wvywallet borde gå o döö!
är så jävla irriterad just nu.. Vad i hela h**lvete skulle detta vara bra för...jäävla @#%&*-(#...

Permalänk
Medlem

Suck, kan inte heller lägga ut annonser på marknaden längre.
Använder "SMS-köp" kanske två gånger om året, så tänker inte skaffa Wywallet enbart för det.

Bara synd om Sweclockers medlemmar som går miste om mina erbjudanden nu.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Sällar mig till skaran - hade skapat en fin annons men glömt bort att det bara är SMS-betalning som gäller, tyvärr så kommer jag aldrig att sluta avtal med Wywallet och sms-betalningar är ett minne blott.

Kan Swec ordna med något annat betalsätt? Några förslag - Paypal, kort eller ringa a´la Blocket!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

Sällar mig till skaran - hade skapat en fin annons men glömt bort att det bara är SMS-betalning som gäller, tyvärr så kommer jag aldrig att sluta avtal med Wywallet och sms-betalningar är ett minne blott.

Kan Swec ordna med något annat betalsätt? Några förslag - Paypal, kort eller ringa a´la Blocket!

Tills vidare: Kolla framsidan, gratis annonsering denna vecka.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Lyckades inte ens skapa ett wywallet-konto pga serverstrul = ingen annons. Paypal eller kort, Plz.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Lackar ur, satt i en timme och skrev en annons till marknaden samt gick och fotade och när jag väl skulle lägga upp den så kommer skiten om Wywallet. Aldrig i livet, över en timme bortkastad.

Paypal borde vara väldigt lätt att implementera?

Skrivet av inzani:

Ja alltså fy fan för de här med WyWallet. Måste fylla ett saldo på 50kr för att betala en annons på 15kr...
Och snacka om tidsödande. Från att skicka ett enkelt sms till att hålla på med den här skiten.

Hoppas ni verkligen tar tag i det här och ändrar betalningsalternativet till något annat.

Skrivet av vipah:

Uhh, lagt massa tid å energi på en annons ikväll, helt bortkastat..

Ni borde iaf lägga en disclaimer innan man skapar annonsen där ni påtalar att man kommer tvingas registrera sig på en tredjepartstjänst för att kunna betala sin annons.

=(

Exakt samma skit för mig! GAAAAH! Vad är det för jävla värdelösa idioter som kokat ihop WyWallet-tjänsten? Jag förstår ärligt talat inte hur dom puckona kunde sitta och bygga/testa tjänsten/flödet och vara nöjda med resultatet?

Kommer det nån vettigare betalmetod?

Permalänk
Medlem

Kom igen nu!.......

Permalänk
Relik 📜

Hej!

Vi är medvetna om problemen med Wywallet och tittar på alternativa lösningar. Tyvärr är det dock inte enda projektet som trängs om uppmärksamheten, utan tiden för ansvariga måste delas med flera andra saker. Vi återkommer när det finns mer information i ämnet, tills dess är det på gott och ont nuvarande system som gäller.

Mvh

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hej!

Vi är medvetna om problemen med Wywallet och tittar på alternativa lösningar. Tyvärr är det dock inte enda projektet som trängs om uppmärksamheten, utan tiden för ansvariga måste delas med flera andra saker. Vi återkommer när det finns mer information i ämnet, tills dess är det på gott och ont nuvarande system som gäller.

Mvh

Tack för en god information.
Jag följer dig på twitter, följ tillbaka

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Borde vara gratis tills ni har fixat ett nytt betalsätt. Då skulle det ta 3 sekunder för er att fixa fram paypal, osv. Och angående projekt som trängs om uppmärksamhet, så borde det här vara prio.

Permalänk
Medlem

Har velat skapa en annons i över två månader nu, men jag har inte kunnat pga WyWallet och brist på andra betalningsalternativ... Dåligt.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Ja håller med alla här.. Upptäckte detta först nu :/ Bort med wywallet! och det borde vara gratis fram tills ni hittat nytt sätt!

Permalänk
Medlem

Hur är det med betalningsalternativet Paysafecard.

https://www.paysafecard.com/sv-se/

Är det nått som skulle kunna tänkas att fungera jag vet dock inte hur den tekniska biten fungerar för dom företag som använder sig utav paysafecard men för konsumenterna är det relativt smidigt och enkelt.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB