Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur det fungerar med vår. Men nedladdningshastigheten är bra det är liksom min ping som går i taket när hon kollar på film. Vet inte om det finns någon begränsning mot det

Permalänk
Medlem

Har du tillgång till din systers dator? Lättare att installera något program på den i sånna fall som begränsar hur mycket trafik hon kan använda. Förslagsvis typ er maxhastighet minus 2 mbit eller något sådant.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Lite överkurs kanske men TS skulle kunna kvota bandbredden. Är för trött och disträ för att komma ihåg hur man gjorde det, tror dock att ni andra har bra ideer

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som en bra ide som lollol7 hade. Alltså begränsa bandbredden direkt på alla datorer för en rättvis fördelning. Går det inte i routern så gör det på hemmets alla datorer. Det måste väl alla parter bli nöjd med!?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem

Ja, om någon bara kunde berätta hur för jag har ingen aning om hur man gör

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av rap3man:

Hur många gånger ska jag säga det... ska bara visa hur det är för mig när hon sitter och streamar film, försöka få henne att förstå att hon inte kan sitta där och blocka nätet för alla andra.

Hon blockerar väl inget? Möjligen att när hon strömmar film så används hela bandbredden.. Isf är det bättre med netlimiter, nån form av begränsning på hastigheten för hennes dator eller i routern.