Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Att ha rotationslås är ingen "grundläggande inställning"..

Jo, det är bara ännu ett exempel på saker som är självklara på andra plattformar som MS inte fixat. Det är faktiskt rätt värdelöst att inte ha rotationslås när man behöver det.

En annan grej, på tal om rotation, som är rätt märklig är att mediaspelaren inte kan köra i upprätt läge.

Permalänk
Medlem

Mediaspelaren är i upprätt läge på min 800 iaf? Vad jag stör mig på är att ingen musikspelare låter mig hoppa till en specifik tidpunkt i låten, det närmaste jag kan komma är att snabbspola och det går endast i Zune.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Mediaspelaren är i upprätt läge på min 800 iaf? Vad jag stör mig på är att ingen musikspelare låter mig hoppa till en specifik tidpunkt i låten, det närmaste jag kan komma är att snabbspola och det går endast i Zune.

Jag vet inte hur det är i WP7, men när jag kör t.ex. en youtube-film eller liknande på min 920 så körs den alltid i liggande läge. Ingen jättegrej, men i iOS (och säkert android också) så kan man välja stående läge om man vill.

Permalänk
Medlem

Brukar eran plötsligt starta om sig eller stänga av sig? I natt stängdes min plötsligt av sig fast jag hade ca 50% när jag la mig(när jag fick starta om den på morgonen hade den 50 då med). Försov mig nästan.
Nyss när jag satt och spelade Plants vs Zombies, frös den och sedan startade om sig. Ska man lämna in den? Har haft den i 13 dagar nu.

Hälsningar frizzy

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av miklon:

Jag vet inte hur det är i WP7, men när jag kör t.ex. en youtube-film eller liknande på min 920 så körs den alltid i liggande läge. Ingen jättegrej, men i iOS (och säkert android också) så kan man välja stående läge om man vill.

Lumian har en jättesmart funktion: man kan rotera hela luren! Skämt åsido, iaf med Metro Tube så visas klippen liggande eller stående beroende på hur du roterar telefonen.

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Brukar eran plötsligt starta om sig eller stänga av sig? I natt stängdes min plötsligt av sig fast jag hade ca 50% när jag la mig(när jag fick starta om den på morgonen hade den 50 då med). Försov mig nästan.
Nyss när jag satt och spelade Plants vs Zombies, frös den och sedan startade om sig. Ska man lämna in den? Har haft den i 13 dagar nu.

Hälsningar frizzy

Nej men de första dagarna med min Lumia var jag tvungen att skriva in min pin-kod lite titt som tätt. Och nu när jag uppdaterar (igår) får jag samma sak.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem

Telefonen har slutat spontant starta om sig sedan Portico, jag har 4G som val under nätverk (inte testat eftersom min operatör påstår sig sakna stöd för det) och idag fick jag min trådlösa laddare och mina gula Purity Pro HD. Ska inviga dom på gymmet senare ikväll. Så jävla gött!

Är bara Visual Voice Mail och DataSense som saknas nu känns det som. VVM arbetas det på enligt min operatör så det kanske dyker upp i år och DataSense kommer aldrig komma.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Coolt, vi börjar bli ett gäng som fått tag på Purity Pros. Var köpte du dina?
Återkomm gärna med vad du tyckte.

Permalänk
Hedersmedlem

Beställde på Dustinhome.no fick dom för 1990 NOK ungefär. Verkar helt okej, skulle dock vilja se batterinivå i inställningarna till dom.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Kan någon säga mig varför jag inte har fått Portico uppdateringen ännu?!? Har Tele 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twinlight:

Beställde på Dustinhome.no fick dom för 1990 NOK ungefär. Verkar helt okej, skulle dock vilja se batterinivå i inställningarna till dom.

ja det hade varit Nice. Jag har dom ofta välladdade så jag har bara hört honom säga "Battery full", vet inte om han medelar procent senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Asphalt 7 finns nu i Store

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

ja det hade varit Nice. Jag har dom ofta välladdade så jag har bara hört honom säga "Battery full", vet inte om han medelar procent senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Upptäckte nu på gymmet att det faktiskt står procent kvar på batteri på hörlurarna under settings. Är helt okej ljud, lite täta för att gymma o svettas i, funkar dåligt att ligga på rygg på bänk pga vikten, skönt att slippa sladd när man kör med hantlar eller går på bandet!

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Nu har jag också flashat om min till den svenska varianten.. Med din hjälp Lite bökigt var det allt att installera NCS men annars var det ganska så enkelt.

Hoppas nu verkligen att mobilen fungerar bättre.. Den har inte startat om sig än iaf Och nu verkar den äntligen ha lärt sig ordet BRA också

Låter Brå....... Bra menar jag.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av twinlight:

Upptäckte nu på gymmet att det faktiskt står procent kvar på batteri på hörlurarna under settings. Är helt okej ljud, lite täta för att gymma o svettas i, funkar dåligt att ligga på rygg på bänk pga vikten, skönt att slippa sladd när man kör med hantlar eller går på bandet!

ja jag tänkte det förut, de är nog lite för varma för gymet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

ja jag tänkte det förut, de är nog lite för varma för gymet.

Skickades från m.sweclockers.com

Öppna fönstret. Brukar jag göra.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Hallå så!

Är det någon som vet hur man uppdaterar Nokia Care Suite?

Mycket tacksam för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

Hallå så!

Är det någon som vet hur man uppdaterar Nokia Care Suite?

Mycket tacksam för svar.

Vet inte om det går. Care Suite är ju inte tänkt för gemene man att använda utan det som sprids på Internet är läckta versioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Kan någon säga mig varför jag inte har fått Portico uppdateringen ännu?!? Har Tele 2.

Är du säker på att du inte redan har senaste uppdateringen? Om du har "hämtauppdateringar automatiskt" så märker du inte av att den har uppdaterat förren du kollar upp versionen ordentligt dvs under inställningar -> om -> mer info

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Har väl att göra med att Nokia Drive+ (och kanske Maps & City Lens) tjänsterna numera även finns till andra WP8 lurar, inte bara Nokias.

Det har att göra med att innan hette alla deras egna appar Nokia plus något annat, typ Nokia kör, Nokia Music, Nokia Care. Genom att döpa om kartserien till Here så knyter man samman det, vilket Nokia också sagt var poängen.

Lite som att först heta Nokia kartor och sedan heta kartor.

Målet är väl att alla appar som hör samman kommer länkas ännu tydligare genom att få ett enhetligt namn. Smart, enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Vet inte om det går. Care Suite är ju inte tänkt för gemene man att använda utan det som sprids på Internet är läckta versioner.

Vad jag har läst, så ska det gå. Därav min fråga.

@ Nisse Tuta - du fick väl rådet att uppdatera NCS och även hur man gjorde? Då det tydligen ska vara av vikt att ha den senaste version för att finna det man söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vad jag har läst, så ska det gå. Därav min fråga.

@ Nisse Tuta - du fick väl rådet att uppdatera NCS och även hur man gjorde? Då det tydligen ska vara av vikt att ha den senaste version för att finna det man söker.

Japp, den måste uppdateras annars hittar den inte den nya man lagt dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Japp, den måste uppdateras annars hittar den inte den nya man lagt dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för att du bara upprepade det jag sa, men undanhöll hur man går tillväga för att uppdatera den För det var det någon som delgav dig, minns jag. Det är ju tyvärr så att med NCS så är det inte bara som med vanliga program, därför hade det varit gött med någon som delade sig av hur man gör. Jag minns att man skulle sätta sig själv som admin, men inte alls hur/när var.

Bring it on!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Tack för att du bara upprepade det jag sa, men undanhöll hur man går tillväga för att uppdatera den För det var det någon som delgav dig, minns jag. Det är ju tyvärr så att med NCS så är det inte bara som med vanliga program, därför hade det varit gött med någon som delade sig av hur man gör. Jag minns att man skulle sätta sig själv som admin, men inte alls hur/när var.

Bring it on!

Högerklick, öppna som admin.

Permalänk
Medlem

Nu finns Nokia Purity Pro i lager hos Katshing.se!!!

Står "fåtal kvar" så jag väntade inte en sekund med att beställa dem svarta. Att kolla lagersaldo på alla svenska butiker med dem i sitt sortiment varje dag, visade sig vara värt det!

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk

För er som har problem med att eran lumia stänger av sig och kräver en soft reset för att startas, prova att stänga av Wifi och kör på 3G/4G istället. Min lumia har inte stängt av sig på över en vecka (inträffade 1-2 ggr / dag innan).
Får hoppas Nokia gör något åt det är felet innan jag blir allt för less på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Står "fåtal kvar" så jag väntade inte en sekund med att beställa dem svarta. Att kolla lagersaldo på alla svenska butiker med dem i sitt sortiment varje dag, visade sig vara värt det!

http://fuskbugg.se/file/fCbENE/JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...

Mvh. Mansion

He he, japp det är en beprövad metod Grattis!

Permalänk
Medlem

Känns som batteritiden suger på min Lumia. Telefonen är alltid laddad innan jag går och lägger mig och när jag vaknar ligger den på 82-84%. Sover mellan 00-6.30. Varken datatrafik eller GPS är på. Är mitt batteri trasigt?...

Permalänk

Sitter på jobbet och vill ladda ner ett SNES spel till mobilen och lägga in det på skydrive. Hur går jag tillväga?

Väldigt tacksam för svar.

EDIT: kom på att jag söker ett ställ för mobilen att ha i bilen. Så den laddas och att det blir lättare att se GPSen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Hallå så!

Är det någon som vet hur man uppdaterar Nokia Care Suite?

Mycket tacksam för svar.

högerklicka på programikonen och välj "Kör som administratör" och sedan klickar du 'Updates' och sedan 'Search for updates' och så installerar man uppdateringarna