Samsung lyfter på skynket för Galaxy S IV i mars

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klappa:

Förr hade vi tegelstenar i fickan som mobiler, nu är de utformade som segel, platta och breda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Säg det till min flickvän som har sin Xperia S i bakfickan. Jag förstår mig inte på det men hon trivs med det så. Enda problemet med den är en mindre fuktskada i LCDn från det att den föll ur bakfickan och ner i toaletten.

Själv har jag inte ens plånboken i bakfickan då det är väldigt lätt att någon stjäl den när den ligger där. I framfickorna är det däremot inte så lätt utan att bli upptäckt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Själv har jag inte ens plånboken i bakfickan då det är väldigt lätt att någon stjäl den när den ligger där. I framfickorna är det däremot inte så lätt utan att bli upptäckt.

Precis, resonerar lika. Måste bli jäkligt stelt med telefonen där också. Inte direkt säckiga byxor hon går med. Men men. Största problemet är väl egentligen att den är i vägen när man ska klämma.

Permalänk
Medlem

Dags att ta fram plånboken igen, jag som köpte en S III i oktober

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Är det så, eller är det bara ditt Samsunghat som skiner igenom igen? Du vet att man kan tycka om Apple utan att hata Samsung blint va?

Jag hatar båda, plus Sony, Google, FB och M$. Visst har dom gjort bra produkter genom åren, men nu dräller skit ut med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Precis, resonerar lika. Måste bli jäkligt stelt med telefonen där också. Inte direkt säckiga byxor hon går med. Men men. Största problemet är väl egentligen att den är i vägen när man ska klämma.

Haha Du får hitta på någon historia om hur telefoner har exploderat när någon satt sig på den och batteriet knäcktes vilket har medfört förstörd rumpa för alltid Sen kanske rumpan är din igen

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Själv gick jag från min Galaxy S2:a till en 3.5" gratis-på-köpet skrot telefon (Tipo). Kan slänga den hur jag vill, var jag vill. Batteriet räcker längre än en dag och den känns knappt i fickan. Och den går faktiskt att köra Angry Birds på, vilket tillfredställer 99% av kraven på en modern telefon.

5", nej tack. Har redan en 10" platta när jag vill slösurfa i soffan/toan/sängen. 4" är OK men där drar jag gränsen.

Det är ju bara så synd att alla Android tillverkare verkar se det som "ZOMG 5" PREMIUM TELEFON!" och sen är det "BUUU 3.5"-4" BUDGET SKIT!!!". Varför kan ingen göra nån kompriss med tex en vattentät 3.8" med en dualcore S4/400 och IPS/amoled skärm och 8mpx+ kamera? Kommer det någonsin hända? Knappast. Det var bättre för

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Själv gick jag från min Galaxy S2:a till en 3.5" gratis-på-köpet skrot telefon (Tipo). Kan slänga den hur jag vill, var jag vill. Batteriet räcker längre än en dag och den känns knappt i fickan. Och den går faktiskt att köra Angry Birds på, vilket tillfredställer 99% av kraven på en modern telefon.

5", nej tack. Har redan en 10" platta när jag vill slösurfa i soffan/toan/sängen. 4" är OK men där drar jag gränsen.

Det är ju bara så synd att alla Android tillverkare verkar se det som "ZOMG 5" PREMIUM TELEFON!" och sen är det "BUUU 3.5"-4" BUDGET SKIT!!!". Varför kan ingen göra nån kompriss med tex en vattentät 3.8" med en dualcore S4/400 och IPS/amoled skärm och 8mpx+ kamera? Kommer det någonsin hända? Knappast. Det var bättre för

Ja det där är en liten kompromiss. Jag har själv en Galaxy S2 på 4,3" vilket jag tycker är helt ok. Större kan bli problem att ha i fickan, men samtidigt har jag ingen surfplatta och 4,3 tum är lite för lite för vissa saker som kräver precision på skärmen. Så antingen har man också en surfplatta på 10" eller så har man inte det och har man inte det, så kan en större telefon vara en bra kompromiss om man nu får plats med den i fickan d.v.s.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

i din mening är telefoner idag med kraftig veräkningskraft en spelkonsol i första handa?

Nej, i samma mening som min dator inte är en spelkonsoll. Däremot hade jag inte behövt en så kraftfull dator om jag inte skulle spela på den. På samma sätt börjar det kännas med mobiler, min gammla desire HD har prestanda nog för att android 4.2 ska flyta på hur bra som helst. Det räcker mer än väl för att använda den som telefon, surfa med etc. Det den däremot inte orkar med är ett fåtal spel och framförallt högupplöst film.

Om du tycker kraften behövs för andra saker också får du gärna berätta till vad, och hur du ser på syftet med high end telefonerna

Permalänk

minst 6" skärm och skal i ful plast. Ska bli kul att skratta åt.

Permalänk
Medlem

Behovet av en telefon med stor skärm dog i samma stund som jag köpte platta.
Så det kan bli...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av swe021:

Så när någon ringer dig så går du till din dator, skriver in hitta.se, sen numret som ringer och kollar vem det är? Nejdu mig lurar du inte!
Ja nu kanske du är någon annanstans än hemma när du vill komma åt information tänkte jag, det finns folk som inte låser in sig i hemmet.
Erbjudanden från ica via datorn? Själv slår jag upp ica appen när jag handlar och där har dem dagliga erbjudanden och så kan man gå i affären o kolla istället för o göra en research vid datorn inför varje jävla gång du ska handla, dessutom handlar man oftast direkt efter jobbet utan att åka hem emellan...

SLUTSATS: Du kan ju förfan inte förneka att en smartphone underlättar i dagens samhälle!? Det är ju det som hela denna diskussion går ut på..? Amish-folket har säkert smartphones tom

PS. Så du har aldrig väntat ett viktigt mail utan att vara hemma o sitta vid datorn som en igel? Du har aldrig känt känslan att du vill lyssna musik när du joggar/gymmar/jobbar/whatever utan att behöva ladda ner låtar, föra över dem o krångla?

Hur lyckades du överleva för 10 år sedan?! Allt det du räknar upp som du gör med mobilen kunde man göra förut med på den tiden när folk visste hur man använde penna och papper eller lyckades hålla en tanke kvar i skallen så man kom ihåg saker folk sa till en

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Har S3an i jobbet och jag är inte så imponerad, tycker skärmen är extremt känslig jämfört med Iphones skärmar, dessutom laggar den jämfört med Iphone 5 som är blixtsnabb i allt man gör, oavsett om det är surf, spotify, eller facebook man använder, Galaxy S3 förlorar på allt i snabbhet.
Nu kanske jag låter lite fanboy aktig, men det är så jag upplever det, har haft turen att få använda båda, men nu kan jag ångra att jag inte valde en Iphone i jobbet också, men jag ville verkligen testa lurarna och dessutom kunna skilja på kontakerna.

jepp märkt detta med. inte så att det är något problem eller så men man ser det och det irriterar när man har en så dyrt telefon i handen. fast det försvinner efter ett tag har ja märkt när man snurrar runt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Hur lyckades du överleva för 10 år sedan?! Allt det du räknar upp som du gör med mobilen kunde man göra förut med på den tiden när folk visste hur man använde penna och papper eller lyckades hålla en tanke kvar i skallen så man kom ihåg saker folk sa till en

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Triton242:

jepp märkt detta med. inte så att det är något problem eller så men man ser det och det irriterar när man har en så dyrt telefon i handen. fast det försvinner efter ett tag har ja märkt när man snurrar runt.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste vara något problem med S3, för S2 är inte så konstigt nog :/

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Jag ifrågasatte dock inte om Xperia Z var en premiumtelefon eller inte, utan vilka som är gjorda med ett unibody aluminiumskal.

Så för att vara extremt tydlig: Hur många av dem 7-8(?) st premiummobiler som finns ute, är gjorda med ett unibody aluminiumskal?

Här har du ett gäng.

HTC Legens
HTC One V
HTC Sensation
Xperia P
HTC Mozart
HTC Titan
HTC Desire s
HTC Desire HD
Huawei Vision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Enda stället där jag kan se nån nytta av smartphone är om man reser kollektivt eller går i skola.
Jag jobbar (där finns det inte tid att leka med nån smartphone), och jag pendlar till jobbet med bil (vill inte leka med smartphone medans jag kör).
Så förutom de 2 situationerna som jag nämnde.. var skulle jag kunna ha nytta av smartphone?

Du har så rätt!

Det finns inget användningsområde för dig, eftersom du varken har tid, eller finans att åka utomlands, då all tid och pengar går åt att köpa mark och sätta plantor för att upprätthålla din gigantiska virkesreserv åt din gengaseldade lastbil.

Men om du mot förmodan skulle besöka 'Djing of the Road'-Scaniamässan i Ulan Bator så har du såklart printat ut alla 62 m^2 kartor över Mongoliet på din Tractomatorskrivare från din dator och Hasselbladskameran med vevmatning har du i högsta hugg samtidigt som du belyser lastbilarna med fotogenlampan med din andra lediga hand.

Sen har du även med dig en Mongolsk parlör för att underlätta att hitta det minst vägglössbesudlade motellet. När du efter en underbar vecka åker hemåt med din lastbil igen, så går matarksruven sönder till gengasaggregatet, varpå du strategiskt och uträknat med Djikstras algoritm minutiöst söker igenom Kiev på mekaniker som kan svetsa denna utan att spränga skiten i luften.

Hemma vid riksgränsen till Sverige har du genom korrespondens från Tidningarnas-Telegrambureaus premiumservice (Ponnyexpressen) hållit dig uppdaterad om miljömupparnas framfart vad gäller utsläppsrätterna i vedeldningsfrågan, så du tar genvägen förbi alla kontroller som annars garanterar nedmontering av aggregatet och destruering av beståndsdelarna i molekeyler.

100 m innan din parkeringsplats har farbror blå monterat upp en mobil fartkamera, som du tack vare din gengasbil ej kan forcera hastighetsbarriären på, så herr blå gick bet även denna gång.

Jag var precis som dig, trångsynt och bitter innan jag byggde min första gengaslastbil som gjorde att jag äntligen kunde glida omkring och sätta alla konformister på plats..

Scania-gengas ftw!

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bejje:

Måste vara något problem med S3, för S2 är inte så konstigt nog :/

Vad har det med mitt inlägg att göra?! :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av inzani:

HTC's nya flaggskepp som släpps strax kommer jag själv satsa på. 4.7" skärm med 1080p upplösning. Världens första tror jag t.om i den storleken med 1080p?
Samt har den ett solit skal av aluminium som är gjort i ett enda stycke för ökad styrka.

Lite info om den här: http://www.swedroid.se/htc-one-pris-och-tillganglighet-i-sver...

Jo, har sett den. Det är nästan då jag hoppas att den säljer dåligt så den 'droppar' i pris fort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Jag har hellre en Samsung som håller än en telefon som "känns" gedigen men går sönder. Samsungs telefoner har ju varit bland det absolut mest stryktåliga du kan få tag på. Folk dissade S2 för att den kändes "plastig". Men finns nog knappt en telefon på marknaden som hållt så bra. Jämför med iPhone som folkt tyckte kändes bra med sin metall. Metallen var utmärkt på att förmedla smällar in i glaset så att glas och LCD sprack.

Du är dum om du tror att ett flexiblare chassi per automatik är ömtåligare. Xperia Z är jättebra om man inte vill ha betraktningsvinklar på sin telefon.

Förstår dock inte vart du får allt ifrån. Nämnde ingenstans stöttålighet. Jag sa att Galaxys mobiler är plastiga och har en väldigt billig känsla till sig. Xperia Z har härdat glas fram och bak, känns inte det mer exklusivt än plast/magnesium? Inte ens framsidan av Galaxy är glas. Inte alls samma känsla när man glider runt med fingret som på t.ex. en iphone.

Inte heller sa jag något om att flexiblare chassin ska vara ömtåligare, vilket de i för sig är, så, du kan vara dum.
Har haft både S2 och iphone 4s.

Permalänk
Medlem

Kommer den att ha nå vettig batteritid till skillnad från alla andra smartphones på marknaden, eller är det bara flashig skärm och overkill-CPU som gäller? SGS2 får man ju klämma i fetingbatteri på 3500mAh för att den ska få nån vettig tid..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidern:

Kommer den att ha nå vettig batteritid till skillnad från alla andra smartphones på marknaden, eller är det bara flashig skärm och overkill-CPU som gäller? SGS2 får man ju klämma i fetingbatteri på 3500mAh för att den ska få nån vettig tid..

Finns vanliga mobiler med en månads standby om man bara vill ha lång batteritid. De är bara ett exempel på en ny modell, finns många andra.
http://www.engadget.com/2013/02/25/nokia-105-301-candybars/

När det gäller smartphones så är det väl bara att googla. Motorolas Droid Razr Maxx (HD) är designade för att ha bra batteritid, vilket också många tester visat. Men skillnaden är ändå inte så extremt drastisk om det gäller annat än taltid.
http://www.anandtech.com/show/5533/motorola-droid-razr-maxx-r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Förstår dock inte vart du får allt ifrån. Nämnde ingenstans stöttålighet. Jag sa att Galaxys mobiler är plastiga och har en väldigt billig känsla till sig. Xperia Z har härdat glas fram och bak, känns inte det mer exklusivt än plast/magnesium? Inte ens framsidan av Galaxy är glas. Inte alls samma känsla när man glider runt med fingret som på t.ex. en iphone.

Inte heller sa jag något om att flexiblare chassin ska vara ömtåligare, vilket de i för sig är, så, du kan vara dum.
Har haft både S2 och iphone 4s.

Du tog upp det hela som ett argument för kvalitet, eller kvalle som du sa. Vad har du för belägg för kvalitetskillnad? Den känns plastig? Har du missat att t.ex. iPhone 4 haft stora hållbarhetsproblem medan S2 hyllats för att den tål extremt mycket? Som sagt, du får köpa det som "känns" exklusivt, men använd inte kvalitet som ett argument mot Samsungs Galaxy S-serie.

Och snälla? Det sista? "Jag sa inte A, men A stämmer så du är dum!" Du har ju inte ens ett argument? Återigen, man kan inte bara förutsätta att flexiblare chassi är ömtåligare. Bygg en helt rigid bil och se hur många mil den håller. Sträck ut benen och landa med helt spända sträckta ben efter ett hopp. Bygg en maskin i keramik. Är rigiditet något som alltid håller bättre?

Jag kan inte yttra mig mycket om kvaliteten på alla märken, men jag har en del erfarenheter och har sett både det ena och det andra. Och man kan verkligen inte klaga på Samsungs kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Inte ens framsidan av Galaxy är glas. Inte alls samma känsla när man glider runt med fingret som på t.ex. en iphone.
.

Galaxy S2, S3 har gorillaglas 1&2 från corning precis som iphones som släpts ungefär samtidigt.

Citat:

Xperia Z har härdat glas fram och bak


Xperia Z glaset
Jag föredrar cornings gorillaglas utan plast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Finns vanliga mobiler med en månads standby om man bara vill ha lång batteritid. De är bara ett exempel på en ny modell, finns många andra.
http://www.engadget.com/2013/02/25/nokia-105-301-candybars/

När det gäller smartphones så är det väl bara att googla. Motorolas Droid Razr Maxx (HD) är designade för att ha bra batteritid, vilket också många tester visat. Men skillnaden är ändå inte så extremt drastisk om det gäller annat än taltid.
http://www.anandtech.com/show/5533/motorola-droid-razr-maxx-r...

Eftersom jag specifikt nämnde smartphones så är ju uppenbarligen dumbphones inte aktuellt. Och nej, Razr Maxx hade ju inte mycket bättre batteritid än SII'an (med originalbatteri antar jag, och jag har ju dubbla det nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Jag ifrågasatte dock inte om Xperia Z var en premiumtelefon eller inte, utan vilka som är gjorda med ett unibody aluminiumskal.

Så för att vara extremt tydlig: Hur många av dem 7-8(?) st premiummobiler som finns ute, är gjorda med ett unibody aluminiumskal?

De mobiler jag räknar till premiumsegmentet:

  1. Sony Xperia Z

  2. Apple iPhone 5

  3. Samsung Galaxy S3

  4. HTC One

  5. Nokia Lumia 920

  6. ZTE Nubia

  7. Huawei Ascend D2

Finns det fler så får någon gärna komplettera listan.

PadFone 3 ser ut att vara en fin premiummobil, kanske är intressant för dig?

"The Asus Padfone Infinity feels great overall. The phone itself has a unibody design and is made of aero-space grade aluminum alloy, with a brushed finish. The aluminum edge has been anodized twice. We have to say the feel is top notch and the whole thing appears quite durable. The premium looks and the feel of cold metal in the hand are much appreciated."

http://www.gsmarena.com/asus_mwc_2013-review-899p2.php

Permalänk

Roligt (eller kusligt...) att se alla basha "Blackbird _CaD_". Om han/hon inte behöver en smartphone, vad är problemet? Varför måste alla ha smartphones? Om DU vill ha en - ha en. Varför ska ni övertala nån att köpa något den absolut inte har nån användning för? Alla har ju inte samma behov av olika saker.

Jag har inte mycket användning av en motorcykel, men jag tjatar inte på alla andra att de borde göra sig av med sina. Lugna ner er.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

PadFone 3 ser ut att vara en fin premiummobil, kanske är intressant för dig?

"The Asus Padfone Infinity feels great overall. The phone itself has a unibody design and is made of aero-space grade aluminum alloy, with a brushed finish. The aluminum edge has been anodized twice. We have to say the feel is top notch and the whole thing appears quite durable. The premium looks and the feel of cold metal in the hand are much appreciated."

http://www.gsmarena.com/asus_mwc_2013-review-899p2.php

Den där såg ju faktiskt inte helt fel ut. Blir väl till att se vilken som blir tillgänglig först. Letat efter en vettig androidlur i snart en månad.

  • Max 5"

  • >1080p skärm med bra (korrekt) färgåtergivning

  • 2GB Ram

  • Quad-core

  • >2200mAh

  • >32GB lagringsutrymme, är det 16GB så ska det gärna finnas plats för SD-kort.

  • Metallchassi

Hittils är HTC One och Asus Padfone Infinity dem enda smartphones som matchar mina kriterier, så tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Du tog upp det hela som ett argument för kvalitet, eller kvalle som du sa. Vad har du för belägg för kvalitetskillnad? Den känns plastig? Har du missat att t.ex. iPhone 4 haft stora hållbarhetsproblem medan S2 hyllats för att den tål extremt mycket? Som sagt, du får köpa det som "känns" exklusivt, men använd inte kvalitet som ett argument mot Samsungs Galaxy S-serie.

Och snälla? Det sista? "Jag sa inte A, men A stämmer så du är dum!" Du har ju inte ens ett argument? Återigen, man kan inte bara förutsätta att flexiblare chassi är ömtåligare. Bygg en helt rigid bil och se hur många mil den håller. Sträck ut benen och landa med helt spända sträckta ben efter ett hopp. Bygg en maskin i keramik. Är rigiditet något som alltid håller bättre?

Jag kan inte yttra mig mycket om kvaliteten på alla märken, men jag har en del erfarenheter och har sett både det ena och det andra. Och man kan verkligen inte klaga på Samsungs kvalitet.

Givetvis skulle det stå att flexibla chassin oftast är tåligare, inte ömtåligare. My bad.

Om din åsikt är att plast känns mer exklusivt än metall samt glas så har jag inget mer att säga. Jag har, återigen, ALDRIG sagt att iphone eller Xperia z är stöttåligare än Galaxy. Materialet håller högre "kvalle", åtminstone enligt mig och den skara som tycker en mobil i premiumsegmentet ska vara byggd i dyrare material, som t.ex. glas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Givetvis skulle det stå att flexibla chassin oftast är tåligare, inte ömtåligare. My bad.

Om din åsikt är att plast känns mer exklusivt än metall samt glas så har jag inget mer att säga. Jag har, återigen, ALDRIG sagt att iphone eller Xperia z är stöttåligare än Galaxy. Materialet håller högre "kvalle", åtminstone enligt mig och den skara som tycker en mobil i premiumsegmentet ska vara byggd i dyrare material, som t.ex. glas.

Jag skiter uppriktigt talat i om det känns exklusivt. Jag vill att det ska fungera bra och vara hållbart. Kvalitet är inte riktigt en åsiktsfråga däremot, det är något mätbart. Så du kan inte säga att Samsung saknar "kvalle" för att du inte gillar känslan. Och varför "dyrare" material som glas? Gorilla Glass är överlägset, och kanske även dyrare än Sonys glas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabuza:

Fint, min s3 känns rätt gammal.

Fint? Att din s3 känns "rätt gammal". Sjukaste jag har läst på ett bra tag! Jag förstår inte hur folk som du kan tycka att en s3 som inte är mer än ett år börjar känns gammal. Slit och släng är något som inte längre verkar existerar idag..