Samsung lyfter på skynket för Galaxy S IV i mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

De har varit före Apple på den punkten hela tiden, bara kolla varenda tråd där en Samsung produkt nämns, som t.ex SSD-testet med 840 Pro där de inte ens är bäst, men det spelar ingen roll, folk förespråkade dem bara för att det stod Samsung på den

Skickades från m.sweclockers.com

Är det så, eller är det bara ditt Samsunghat som skiner igenom igen? Du vet att man kan tycka om Apple utan att hata Samsung blint va?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Är det så, eller är det bara ditt Samsunghat som skiner igenom igen? Du vet att man kan tycka om Apple utan att hata Samsung blint va?

Du vet att det fungerar likadant åt andra hållet va? ...eller är det så att du bara inte ser deras brister pga att du är medlem utav sekten?!
Men tyvärr fungerar det så med Samsung, finns bättre Androider om man nu bill ha det, som HTC One X och de kommer ju snart med sin HTC One, den är mer intressant enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jävlar va härligt att höra att i alla fall någon har förstått att det inte är en sak skapad för "Regular Joe" i grund och botten

Skickades från m.sweclockers.com

Fast där har du fel, för 10 år sen hade smartphone-industrin varit för b2b endast och utan behov hos konsumenterna men samhällen utvecklas, likaså vi människor vilket betyder att våra värderingar och behov förändras, är det livsviktigt med en smartphone? Nej självklart inte, underlättar en smartphone det vardagliga livet hos en normal användare på en annan nivå än vad en "vanlig" telefon gör? Ja. Det spelar där ingen roll om du är 80 eller 18, en smartphone underlättar i dagens samhälle då det finns oändliga möjligheter i allt från betalningar till information, information åt båda hållen dessutom och inte endast ett håll. Förr kunde du få sms från företag med prenumerationer o info osv men idag kan du även skicka info tillbaka åt andra hållet via tillexempel facebook/twitter/mail osv direkt från mobilen.

Vill inte kalla dig efterutvecklad men du verkar nog vara lite efterutvecklad, likaså personen du quotat.

PS. ordet efterutvecklad är en egenutvecklad mer human och respektabel variant av ordet efterbliven. (Se detta gärna med glimten i ögat)

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Har S3an i jobbet och jag är inte så imponerad, tycker skärmen är extremt känslig jämfört med Iphones skärmar, dessutom laggar den jämfört med Iphone 5 som är blixtsnabb i allt man gör, oavsett om det är surf, spotify, eller facebook man använder, Galaxy S3 förlorar på allt i snabbhet.
Nu kanske jag låter lite fanboy aktig, men det är så jag upplever det, har haft turen att få använda båda, men nu kan jag ångra att jag inte valde en Iphone i jobbet också, men jag ville verkligen testa lurarna och dessutom kunna skilja på kontakerna.

Har en SGS3 (privat) och Iphone4S (jobb) och håller tyvärr med dig om att Samsungen tidvis kan lagga till. Dock är inte iPhonen bättre utan laggar den med när man surfar eller gör annat. Ett stort minus med iPhonen är ju definitivt att den inte fixar HSDPA. Samsungen tankar ned i 6Mbit ned medan iPhonen bara fixade 2Mbit enligt bredbandskollen (testade exakt samtidigt).

Anledningen att Samsungen laggar verkar vara bloatware samt att RAM lätt blir fullt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du vet att det fungerar likadant åt andra hållet va? ...eller är det så att du bara inte ser deras brister pga att du är medlem utav sekten?!
Men tyvärr fungerar det så med Samsung, finns bättre Androider om man nu bill ha det, som HTC One X och de kommer ju snart med sin HTC One, den är mer intressant enligt mig.

Jag vet det, jag gillar många av Apples produkter och hittar inte på fåniga anledningar till att låta bli. Ja HTC One X är en bra telefon, inte mitt förstahandsval, men det av rena smakskäl. Jag kan inte komma på någon invändning till varför någon inte skulle kunna köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Kul om den blir upphettad och sprängs i tusen bitar

Äh bara kortslut batteriet lite och du kan spränga de flesta moderna mobiler

Vore roligt med lite nya material. En lackad kopparmobil tycker jag skulle vara skitsnyggt eller varför inte Duraluminium om man vill ha det svart.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Tjejen har en samsung galacy sIII 4g och den är grym på allt. Visst är det så att iphone har en grym optimering på sina produkter. Men det är inte endast utav godo. Om Apple skulle släppa lite på sitt koncept och lära sig ord som standard, flexibilitet och funktionalitet så skulle de vara det självklara valet. direct wifi, 5 ghz trådlöst, stöd 4g i samtliga frekvenser anser jag som en självklarhet när man köper en smartphone. Visst om man bor i staden och aldrig åker till landet så kvittar det ju med 4g i 900 mhz bandet. Men för mig som har lantställe så gör det sån skillnad. Dock så går det endast data på 900 mhz än så länge. Men då jag har iptelefoni så kan folk få tag i mig via datatrafik. 5 ghz är ett nödvändigt ont hemma hos mig då det är det enda som flyter på utan störningar. Sen är 3g överhuvudtaget så sjukt överbelastat (kanske blir så med 4g när folk börjar använda sånt i större utsträckning också men just nu så är 4g grymt och 3g skit).

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Glöm inte grymt plastig också, har själv SGS2 men tvekar på att det blir en sgs4 om de fortsätter med sitt plast. Efter att HTC One har lanserats måste jag säga att den mobilen tilltalar mig mer än Samsungs nuvarande utbud. Hoppas 4an levererar bättre upplevelse men jag tvekar ärligt talat.

Skrivet av hakan78:

Tjejen har en samsung galacy sIII 4g och den är grym på allt. Visst är det så att iphone har en grym optimering på sina produkter. Men det är inte endast utav godo. Om Apple skulle släppa lite på sitt koncept och lära sig ord som standard, flexibilitet och funktionalitet så skulle de vara det självklara valet. direct wifi, 5 ghz trådlöst, stöd 4g i samtliga frekvenser anser jag som en självklarhet när man köper en smartphone. Visst om man bor i staden och aldrig åker till landet så kvittar det ju med 4g i 900 mhz bandet. Men för mig som har lantställe så gör det sån skillnad. Dock så går det endast data på 900 mhz än så länge. Men då jag har iptelefoni så kan folk få tag i mig via datatrafik. 5 ghz är ett nödvändigt ont hemma hos mig då det är det enda som flyter på utan störningar. Sen är 3g överhuvudtaget så sjukt överbelastat (kanske blir så med 4g när folk börjar använda sånt i större utsträckning också men just nu så är 4g grymt och 3g skit).

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av swe021:

Fast där har du fel, för 10 år sen hade smartphone-industrin varit för b2b endast och utan behov hos konsumenterna men samhällen utvecklas, likaså vi människor vilket betyder att våra värderingar och behov förändras, är det livsviktigt med en smartphone? Nej självklart inte, underlättar en smartphone det vardagliga livet hos en normal användare på en annan nivå än vad en "vanlig" telefon gör? Ja. Det spelar där ingen roll om du är 80 eller 18, en smartphone underlättar i dagens samhälle då det finns oändliga möjligheter i allt från betalningar till information, information åt båda hållen dessutom och inte endast ett håll. Förr kunde du få sms från företag med prenumerationer o info osv men idag kan du även skicka info tillbaka åt andra hållet via tillexempel facebook/twitter/mail osv direkt från mobilen.

Vill inte kalla dig efterutvecklad men du verkar nog vara lite efterutvecklad, likaså personen du quotat.

PS. ordet efterutvecklad är en egenutvecklad mer human och respektabel variant av ordet efterbliven. (Se detta gärna med glimten i ögat)

Enda stället där jag kan se nån nytta av smartphone är om man reser kollektivt eller går i skola.
Jag jobbar (där finns det inte tid att leka med nån smartphone), och jag pendlar till jobbet med bil (vill inte leka med smartphone medans jag kör).
Så förutom de 2 situationerna som jag nämnde.. var skulle jag kunna ha nytta av smartphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Enda stället där jag kan se nån nytta av smartphone är om man reser kollektivt eller går i skola.
Jag jobbar (där finns det inte tid att leka med nån smartphone), och jag pendlar till jobbet med bil (vill inte leka med smartphone medans jag kör).
Så förutom de 2 situationerna som jag nämnde.. var skulle jag kunna ha nytta av smartphone?

Det beror självklart på vad du har för jobb, jobbar du på industri och är en så kallad blue collar worker så kanske du inte har användning av den men för mig så använder jag den för planering av möten osv (kalender), konferenser/möten över skype med kollegor/chefer/kunder kan också göras via mobilen. Röststyrning för långa bilfärder där du genom att prata kan få info om allt från trafik till väder. Navigation (gps), mail osv. Möjligheterna är oändliga.. Frågan är snarare vad kan du inte göra?

PS. På högskolan använder jag den för schema, uppgifter, blackboard osv. Den används även för kortare anteckningar, läsa pdf, word osv ja jag tror du förstår.

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Enda stället där jag kan se nån nytta av smartphone är om man reser kollektivt eller går i skola.
Jag jobbar (där finns det inte tid att leka med nån smartphone), och jag pendlar till jobbet med bil (vill inte leka med smartphone medans jag kör).
Så förutom de 2 situationerna som jag nämnde.. var skulle jag kunna ha nytta av smartphone?

Jag använder min S3 i jobbet.
Jag har min jobbmail på den, tar bilder på uppriktningar och upplägg av mätdetaljer och för över dessa via internet till mätdatorn, jag använder googles navigation om jag sitter i en bil utan gps eller om jag tappat bort mig i en storstad jag inte vart i förr, sköter min shoppinglista när det skall veckohandlas samt skriver in alla mina ärenden i kalendern. Lika så för jobbets kalender för möten och uppgifter.
Jag styr även mitt larm hemma (som även sköter div belysning i huset) via min S3.
Som jag kan komma på just nu.
Tror bestämmt att fler personer kan fylla i den listan så du får att läsa hela kvällen om du vill.

Jag tror att "behoven" dyker upp och möjligheterna öppnar sig om man en gång börjar använda en smartphone.
Lite som med internet, har du aldrig använt det så kommer du inte sakna det och fråga vad man skall med det till. Men väljer du dig så blir det svårt att klara sig utan världens all information vid fingerspetsarna.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swe021:

Fast där har du fel, för 10 år sen hade smartphone-industrin varit för b2b endast och utan behov hos konsumenterna men samhällen utvecklas, likaså vi människor vilket betyder att våra värderingar och behov förändras, är det livsviktigt med en smartphone? Nej självklart inte, underlättar en smartphone det vardagliga livet hos en normal användare på en annan nivå än vad en "vanlig" telefon gör? Ja. Det spelar där ingen roll om du är 80 eller 18, en smartphone underlättar i dagens samhälle då det finns oändliga möjligheter i allt från betalningar till information, information åt båda hållen dessutom och inte endast ett håll. Förr kunde du få sms från företag med prenumerationer o info osv men idag kan du även skicka info tillbaka åt andra hållet via tillexempel facebook/twitter/mail osv direkt från mobilen.

Vill inte kalla dig efterutvecklad men du verkar nog vara lite efterutvecklad, likaså personen du quotat.

PS. ordet efterutvecklad är en egenutvecklad mer human och respektabel variant av ordet efterbliven. (Se detta gärna med glimten i ögat)

Oh ja, jätte viktig funktion, vad skulle mänskligheten vara utan Facebook och Twitter?! Möjligtvis social på riktigt, men varför skulle någon vilja vara social genom att träffa folk på riktigt, de kan ju vara sjuka och då kan man ju bli smittad

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av swe021:

Det beror självklart på vad du har för jobb, jobbar du på industri och är en så kallad blue collar worker så kanske du inte har användning av den men för mig så använder jag den för planering av möten osv (kalender), konferenser/möten över skype med kollegor/chefer/kunder kan också göras via mobilen. Röststyrning för långa bilfärder där du genom att prata kan få info om allt från trafik till väder. Navigation (gps), mail osv. Möjligheterna är oändliga.. Frågan är snarare vad kan du inte göra?

PS. På högskolan använder jag den för schema, uppgifter, blackboard osv. Den används även för kortare anteckningar, läsa pdf, word osv ja jag tror du förstår.

Kör lastbil.
Har GPS med trafik/väder osv.

Så som du ser har du nytta av smartphone men inte jag.

Skrivet av RainesX:

Jag använder min S3 i jobbet.
Jag har min jobbmail på den, tar bilder på uppriktningar och upplägg av mätdetaljer och för över dessa via internet till mätdatorn, jag använder googles navigation om jag sitter i en bil utan gps eller om jag tappat bort mig i en storstad jag inte vart i förr, sköter min shoppinglista när det skall veckohandlas samt skriver in alla mina ärenden i kalendern. Lika så för jobbets kalender för möten och uppgifter.
Jag styr även mitt larm hemma (som även sköter div belysning i huset) via min S3.
Som jag kan komma på just nu.
Tror bestämmt att fler personer kan fylla i den listan så du får att läsa hela kvällen om du vill.

Alltså ni kan fylla på med grejer vad ni gör med eran smartphone men ingenting av de sakerna har jag möjlighet att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Plast och premium går inte riktigt hand i hand för mig. Unibody aluminium borde vara bransch-standard i premiumsegmentet.

Iphone 5 är väl just det, och då kan det gå så här:

www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2012/12/iPhone5-bend-cover.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Oh ja, jätte viktig funktion, vad skulle mänskligheten vara utan Facebook och Twitter?! Möjligtvis social på riktigt, men varför skulle någon vilja vara social genom att träffa folk på riktigt, de kan ju vara sjuka och då kan man ju bli smittad

Nu är du uppenbarligen inte insatt i affärsvärlden eller något med akademi heller för den delen men jag talade om kommunikation, många stora mne sköter en bra kommunikation med sina konsumenter på twitter/facebook och därav så tog jag upp dessa två som exempel i användandet av tvåvägskommunikation som jag indirekt nämnde.

MNE står förresten för multinational enterprise.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Kör lastbil.
Har GPS med trafik/väder osv.

Så som du ser har du nytta av smartphone men inte jag.

Alltså ni kan fylla på med grejer vad ni gör med eran smartphone men ingenting av de sakerna har jag möjlighet att göra.

Då tar vi vardagslivet:
Anteckningar för att handla, styra musik/multimedia hemma, informationssökning, info om försäljare som ringer, se erbjudanden från ica (ex). Finns massor av användningsområden privat också men känner du så ska du självklart inte lägga pengarna där heller.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Kör lastbil.
Har GPS med trafik/väder osv.

Så som du ser har du nytta av smartphone men inte jag.

Alltså ni kan fylla på med grejer vad ni gör med eran smartphone men ingenting av de sakerna har jag möjlighet att göra.

Så du har inte en mail som du kan kolla i mobilen? du handlar aldrig mat? Du lyssnar inte musik/kollar filmer? Du bryr dig inte om information såsom väder, bilköer osv när du är privat?
Lät skumt...

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Iphone 5 är väl just det, och då kan det gå så här:

www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2012/12/iPhone5-bend-cover.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle nog vilja påstå att majoriteten av moderna smartphones inte klarar av trycket från en sittande person. Sen finns det ju olika grader av hårdhet på aluminium. Det som för mig är imponerande dock är att:

  • Telefonen fungerar fortfarande som den ska.

  • Inte en skråma på glaset.

Permalänk
Medlem

Det är inte alltid som det går, utgår från mig själv där jag har vänner och familj som bor i andra länder (Tyskland, USA, Balkan), då är svårt att vara social på riktigt, om jag har tur en gång per år. Men med socialmedia underlättar det, vi kan dela bilder och prata närsom. Dessutom har jag allt detta i fickan varje dag.

Skrivet av Justbecause:

Oh ja, jätte viktig funktion, vad skulle mänskligheten vara utan Facebook och Twitter?! Möjligtvis social på riktigt, men varför skulle någon vilja vara social genom att träffa folk på riktigt, de kan ju vara sjuka och då kan man ju bli smittad

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Enda stället där jag kan se nån nytta av smartphone är om man reser kollektivt eller går i skola.
Jag jobbar (där finns det inte tid att leka med nån smartphone), och jag pendlar till jobbet med bil (vill inte leka med smartphone medans jag kör).
Så förutom de 2 situationerna som jag nämnde.. var skulle jag kunna ha nytta av smartphone?

Andra har redan svarat, men jag kan fortsätta:

Förrutom att prata i telefon så skriver jag med folk via whatsapp eftersom jobbets abonnemang för telefonen tar 0.60kr per sms, så då skickar jag gratis med den appen. Jag har givetvis jobbmailen och kalenden för jobbet i telefonen, annars skulle jag inte klara mig. Jag är ockps kopplad mot jobbets databas för anställda så att jag lätt kan söka bland tusentals personers telefonnummer utan att behöva lägga till tusentals personer i telefonboken. Jag har också min privata mail och kalender, jag har program för nätverksfelsökning, jag kan kolla min bank och föra över pengar, jag gör anteckningar, jag har en ficklampeapp när jag behöver ficklampa, spotify för musik, facebook, swish för att snabbt föra över pengar till andra banker, mobilt bankID, köper bussresor, tågresor, håller koll på flyg... ja det är några saker, finns ett gäng till.

Att inte ha en smart mobil för mig skulle inte funka varken i jobbet eller privat.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av swe021:

Då tar vi vardagslivet:
Anteckningar för att handla, styra musik/multimedia hemma, informationssökning, info om försäljare som ringer, se erbjudanden från ica (ex). Finns massor av användningsområden privat också men känner du så ska du självklart inte lägga pengarna där heller.

Anteckningar för att handla gör jag på papper, jag föredrar göra det så, mindre krångligt.
Styra musik/multimedia hemma? Hur, och varför skulle jag vilja göra det? Jag styr min musik/multimedia med musen.
Informationssökning hemma? Varför skulle jag söka efter information med mobilen när jag kan göra det med datorn som är 200 gånger bättre på alla sätt.
Info om försäljare som ringer: återigen, det gör jag med datorn.
Erbjudanden från ica: datorn.

Skrivet av swe021:

Så du har inte en mail som du kan kolla i mobilen? du handlar aldrig mat? Du lyssnar inte musik/kollar filmer? Du bryr dig inte om information såsom väder, bilköer osv när du är privat?
Lät skumt...

Mail kollar jag på datorn.
Jag lyssnar på musik på datorn.
Jag kollar på filmer på TV.
Jag har privat GPS.

Bejje: Trevligt men jag har inte möjlighet/nån nytta av de sakerna som du radade upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Anteckningar för att handla gör jag på papper, jag föredrar göra det så, mindre krångligt.
Styra musik/multimedia hemma? Hur, och varför skulle jag vilja göra det? Jag styr min musik/multimedia med musen.
Informationssökning hemma? Varför skulle jag söka efter information med mobilen när jag kan göra det med datorn som är 200 gånger bättre på alla sätt.
Info om försäljare som ringer: återigen, det gör jag med datorn.
Erbjudanden från ica: datorn.

Så när någon ringer dig så går du till din dator, skriver in hitta.se, sen numret som ringer och kollar vem det är? Nejdu mig lurar du inte!
Ja nu kanske du är någon annanstans än hemma när du vill komma åt information tänkte jag, det finns folk som inte låser in sig i hemmet.
Erbjudanden från ica via datorn? Själv slår jag upp ica appen när jag handlar och där har dem dagliga erbjudanden och så kan man gå i affären o kolla istället för o göra en research vid datorn inför varje jävla gång du ska handla, dessutom handlar man oftast direkt efter jobbet utan att åka hem emellan...

SLUTSATS: Du kan ju förfan inte förneka att en smartphone underlättar i dagens samhälle!? Det är ju det som hela denna diskussion går ut på..? Amish-folket har säkert smartphones tom

PS. Så du har aldrig väntat ett viktigt mail utan att vara hemma o sitta vid datorn som en igel? Du har aldrig känt känslan att du vill lyssna musik när du joggar/gymmar/jobbar/whatever utan att behöva ladda ner låtar, föra över dem o krångla?

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe021:

Så när någon ringer dig så går du till din dator, skriver in hitta.se, sen numret som ringer och kollar vem det är? Nejdu mig lurar du inte!
Ja nu kanske du är någon annanstans än hemma när du vill komma åt information tänkte jag, det finns folk som inte låser in sig i hemmet.
Erbjudanden från ica via datorn? Själv slår jag upp ica appen när jag handlar och där har dem dagliga erbjudanden och så kan man gå i affären o kolla istället för o göra en research vid datorn inför varje jävla gång du ska handla, dessutom handlar man oftast direkt efter jobbet utan att åka hem emellan...

SLUTSATS: Du kan ju förfan inte förneka att en smartphone underlättar i dagens samhälle!? Det är ju det som hela denna diskussion går ut på..? Amish-folket har säkert smartphones tom

PS. Så du har aldrig väntat ett viktigt mail utan att vara hemma o sitta vid datorn som en igel? Du har aldrig känt känslan att du vill lyssna musik när du joggar/gymmar/jobbar/whatever utan att behöva ladda ner låtar, föra över dem o krångla?

Det kanske är så att han inte riktigt vet vad han saknar förrän han har testat det? När man väl har börjat använda en smartphone och alla möjligheter den medför så klarar man sig inte utan den. Skulle min telefon gå sönder och måste vara borta på service i 2-3 veckor och jag inte kan låna en telefon, så köper nog jobbet en ny telefon åt mig, så viktig är den.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av swe021:

Så när någon ringer dig så går du till din dator, skriver in hitta.se, sen numret som ringer och kollar vem det är? Nejdu mig lurar du inte!
Ja nu kanske du är någon annanstans än hemma när du vill komma åt information tänkte jag, det finns folk som inte låser in sig i hemmet.
Erbjudanden från ica via datorn? Själv slår jag upp ica appen när jag handlar och där har dem dagliga erbjudanden och så kan man gå i affären o kolla istället för o göra en research vid datorn inför varje jävla gång du ska handla, dessutom handlar man oftast direkt efter jobbet utan att åka hem emellan...

SLUTSATS: Du kan ju förfan inte förneka att en smartphone underlättar i dagens samhälle!? Det är ju det som hela denna diskussion går ut på..? Även om du är amish så skulle du fan ha användning av en smartphone på nåt sätt säkert

Det ringer aldrig några försäljare till mig men om det gör det så tackar jag nej direkt, tar 2 sekunder, vad är problemet?
Lycka till att handla klockan 12 på natten. Men det kanske inte ens är jag som brukar göra inköpen i hushållet?
Sen så brukar väl de flesta erbjudanden vara skyltade inne i butiken.

SLUTSATS: nej en smartphone skulle inte underlätta för mig i dagens samhälle.

EDIT:

Skrivet av swe021:

PS. Så du har aldrig väntat ett viktigt mail utan att vara hemma o sitta vid datorn som en igel? Du har aldrig känt känslan att du vill lyssna musik när du joggar/gymmar/jobbar/whatever utan att behöva ladda ner låtar, föra över dem o krångla?

Helt korrekt, jag har aldrig varit i någon av de situationerna.

Permalänk

Bara därför att man inte har en bild på en häst så ska man inte istället visa en bild på en get.

Jag tror att ingen fattar vad jag menar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

En ja, utav vad, 7-8 st premiummobiler? Som jag skrev så borde det vara bransch-standard för premiummobiler, speciellt när man oftast ger 5000kr+ för dem.

HTC One kropp är gjord i Alu i en hel kropp utan skarvar, vet jag vet är inte iPhones det.
HTC har även fler äldre modeller med Alu body.

Xperia Z är minst lika premium telefon som HTC One skulle jag tro, materialet är oviktigt i sig snarare vad matrialen ger för känsla och kvalitet, samt tålighet skulle jag säga.

Permalänk

Finally har väntat på en full hd skärm från galxy serien :3 dags att skrota s2

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk

Dags att byta namn från smartphone till pocketTV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

4.99"... Bara jag som saknar lite mindre "flaggskepps"telefoner? Känner lite behov att uppgradera från en iPhone 4, jag är inte så sugen på att gå upp så mycket i storlek.

Skickades från m.sweclockers.com

HTC's nya flaggskepp som släpps strax kommer jag själv satsa på. 4.7" skärm med 1080p upplösning. Världens första tror jag t.om i den storleken med 1080p?
Samt har den ett solit skal av aluminium som är gjort i ett enda stycke för ökad styrka.

Lite info om den här: http://www.swedroid.se/htc-one-pris-och-tillganglighet-i-sver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

HTC One kropp är gjord i Alu i en hel kropp utan skarvar, vet jag vet är inte iPhones det.
HTC har även fler äldre modeller med Alu body.

Xperia Z är minst lika premium telefon som HTC One skulle jag tro, materialet är oviktigt i sig snarare vad matrialen ger för känsla och kvalitet, samt tålighet skulle jag säga.

Jag ifrågasatte dock inte om Xperia Z var en premiumtelefon eller inte, utan vilka som är gjorda med ett unibody aluminiumskal.

Så för att vara extremt tydlig: Hur många av dem 7-8(?) st premiummobiler som finns ute, är gjorda med ett unibody aluminiumskal?

De mobiler jag räknar till premiumsegmentet:

  1. Sony Xperia Z

  2. Apple iPhone 5

  3. Samsung Galaxy S3

  4. HTC One

  5. Nokia Lumia 920

  6. ZTE Nubia

  7. Huawei Ascend D2

Finns det fler så får någon gärna komplettera listan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XHI:

Inte visste jag att segel skulle bli den nya efterträdaren till tegel...

??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Skulle nog vilja påstå att majoriteten av moderna smartphones inte klarar av trycket från en sittande person. Sen finns det ju olika grader av hårdhet på aluminium.

Säg det till min flickvän som har sin Xperia S i bakfickan. Jag förstår mig inte på det men hon trivs med det så. Enda problemet med den är en mindre fuktskada i LCDn från det att den föll ur bakfickan och ner i toaletten.