Varför är det gratis helg ibland på Steam för COD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Tror jag ska spela lite också, är det med vänstra knappen man avfyrar sitt gevär?

Jag laddade ner ett program som skjuter med scrollen, går mycket bättre nu!

Permalänk
Skrivet av Widholm:

COD spelen är gjorda för köpas av p12or och de massproducerar spelen och vill tjäna pengar, Battlefield har däremot lite mer kvalitet och lever på sitt rykte istället för att köra gratis weekends Enligt mig dårå

Bra sagt. Håller med dig till tusen!
För övrigt är det ganska bra med gratis helger. Idag kostar spelen lite gran. Bf3 kostade 500 spänn när jag köpte det. O jag tror dom senaste COD spelen ligger på ungerfär samma summa. MAX 100 kr mindre.
Som många skriver så är det pga att folk skall prova o sen förhoppningsvis köpa spelet.
Och BF3 ligger i en bra mycket högre klass än COD. Så där behövs det inte något demo eller provspels timmar etc. Ja. Jag har spelat alla cod spelen. Men inget jag fastnade för alls.
BTW. Jag fick reda på för ett tag sedan vad CoD stod för.
Childrens Online Daycare!

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Blir så roligt när alla vuxna ska komma in och berätta för alla vilka barn det är som spelar CoD.. Jag har 149h på Battlefield och måste säga att det är kul i perioder, men CoD är mer min stil, hjärndött springa runt och döda folk.

Till topic så är väl inte problemet att folk är värdelösa när dom är nya, för det är dom flesta, utan att fuskare ser sin chans till nya account och fuska helt utan risk för att få sina pengar bortkastade.

Konstigt att det är Battlefieldare som måste vara inne och hävda sig i CoD-delen och inte tvärtom.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

lördag - söndag till 23.59 misstänker jag

Det var från torsdag eller fredag tror jag inte från lördag ;P

Permalänk

TS du bör nog ta och söka till en marknadsföringslinje efter högstadiet. Där får du frågan besvarad.
Det Activision gör är det samma som folk som säljer ost eller korv eller vad som helst gör i butikerna när man får smakprov. Precis samma sak.
Folk får ett smakprov på Call of Duty, samt rabatt. De får testa produkten och kan köpa den till ett förmånligare pris, även om detta priset är dyrt, men allt med rabatt på verkar ju billigt!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Skrivet av Madz:

Det var från torsdag eller fredag tror jag inte från lördag ;P

Fredag 17:00 - Måndag 17:00 svensk tid. Det är 10:00 PST.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Fredag 17:00 - Måndag 17:00 svensk tid. Det är 10:00 PST.

Fel. Jag ladda ner det vid 11 tiden på morgonen i fredags, + det kom typ ut i torsdags.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Madz:

Fel. Jag ladda ner det vid 11 tiden på morgonen i fredags, + det kom typ ut i torsdags.

Skickades från m.sweclockers.com

Om det du säger är sant så ger varje speltidning plus Activision ut felaktig information.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Var tvungen att testa. Gillade några grejer, störde mig på det mesta. Inte spelat CoD sen MW2.

Gratis-helg var nytt för mig iaf. Hittar jag spelet billigt så kanske jag köper det. Jag gillade perk-systemet eller vad man ska kalla det. Att man kunde ha 10 styck "någonting" och ändra rätt mycket som man ville.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Mer spelare "overall" = Fler fuskare = Fler fuskare = Tjänar mer pengar = Profit :).

Måste vara så dom tänker eftersom att mängden fuskare är tragisk

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Om det du säger är sant så ger varje speltidning plus Activision ut felaktig information.

Nej men jag skojar inte, jag ladda ner spelet 11 på fredagen.. (Morgonen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Det är inte ofta man hör nån klaga på att något är gratis. Skärp dig för fan, seriöst.

Det handlar inte om gratis för att det är gratis utan det kommer in så miljontals NEWBIES på lobbys och jag var ensam med bara såna under flera rundor, medan jag mötte Hardcore spelare. Vilket betydde att nästan bara jag i laget fick lov att kämpa hårdast för att försöka få oss till vinst men det gick aldrig, då började jag fundera på "Vad f*n gör dom här egentligen?* jag sket fullständigt i om dom var här för att det var gratis att köra.

Och då tänkte man varför kan aldrig Battlefield 3 ha nån gratis helg också (Skiter i om nån påstår att det är Origin, dom gör aldrig sånt, det är steam som anordnar såna här saker) då hade ju det varit rättvisa. Kolla bara vilka som kommer in i gratis veckan!?

Det här är min egna åsikt och demokrati lever vi i, här får man tycka och säga hur mycket jag (Man) vill.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Vilket betydde att nästan bara jag i laget fick lov att kämpa hårdast för att försöka få oss till vinst men det gick aldrig, då började jag fundera på "Vad f*n gör dom här egentligen?* jag sket fullständigt i om dom var här för att det var gratis att köra.

Det är ett spel, ta det lugnt och försök ha kul. Det är förvisso kul att vinna men det är inte allt. Ta tillfället i akt att testa på nya strategier, set-ups eller vad som helst. I ärligehetens namn, ifall man vill ha 100%-proffsspelare hela tiden vore det nog läge att spela i någon klan mot andra klaner istället för att hänga upp sig på vem som är ens medspelare/motståndare i publika matcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Det handlar inte om gratis för att det är gratis utan det kommer in så miljontals NEWBIES på lobbys och jag var ensam med bara såna under flera rundor, medan jag mötte Hardcore spelare. Vilket betydde att nästan bara jag i laget fick lov att kämpa hårdast för att försöka få oss till vinst men det gick aldrig, då började jag fundera på "Vad f*n gör dom här egentligen?* jag sket fullständigt i om dom var här för att det var gratis att köra.

Och då tänkte man varför kan aldrig Battlefield 3 ha nån gratis helg också (Skiter i om nån påstår att det är Origin, dom gör aldrig sånt, det är steam som anordnar såna här saker) då hade ju det varit rättvisa. Kolla bara vilka som kommer in i gratis veckan!?

Det här är min egna åsikt och demokrati lever vi i, här får man tycka och säga hur mycket jag (Man) vill.

Du är sorglig tycker jag *demokrati är awsome* och det är inte noobsen fel att dom hamnar med dig.
skit du för all del i att ea och activision har olika sätt att marknadsföra spel

Är det rättvisa du vill ha får du nog flytta ifrån moder jord för här är det djungelns lag som gäller demokrati eller inte.

kan man btw få ditt steam namn?
Skulle nämligen vilja spela lite bop2 med dig nu när det är gratis

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Fan om dom hade de så på alla porrsidor med

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

äsch då, de e bra med gratishelger, höjde min kdr från 1.33 till 1.44 förra vevan
och från den mer seriösa sidan så är det givetvis PR att få fler att testa på och sedan
köpa spelet. ser inget fel i det. tyvärr så i slutändan som så mycket annat handlar det
till 99.9% för företag att synas höras så att det kan tjänas mer pengar.

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]