Skrivet av sverbar:
Glöm Prisjakt, den är utagerad.
1. Att köra en kampanj (Fujitsu veckor) på produkter som man inte har hemma är falsk marknadsföring. Att lägga ut varor i sin nätbutik till det bästa priset och sedan inte leverera dem utan förklaring är falsk marknadsföring d v s att man bl a lockar kunder till sig under falska premisser. http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/
2. Det står fortfarande på CDON vid produkterna jag har köpt att man levererar inom 1-3 arbetsdagar. Gör man inte det utan ytterligare info så luras man.
3. Sista svaret jag har fått var 13-02-12, fortsatta frågor om utebliven lev förblev utan svar. Idag är det 13-02-24. Kan du räkna?
Vidare, vad är det för tjafs om nyreggad, anonym medlem? För att om man är nyreggad och/eller anonym som de flesta här – är man mindre värd? Behöver man gå på Handelshögskolan i Sthlm i 5 år för att lära sig genomföra ett enkelt köp på CDOFF?
1. Du kanske menade att hänvisa mig hit:
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Lagar/Marknadsfor...
Skulle du också vilja förklara varför man skulle lägga ut sina produkter till "det bästa priset", för att sedan inte leverera något? Vad har du inbillat dig att de ska tjäna på det? Det finns ingen anledning att locka till sig kunder på detta vis, då de inte tjänar ett öre på det, samtidigt som de syns dåligt utåt. Logik, var?
Hade du lagt upp ditt smålipande i en välskriven tråd där du hade riktiga poäng och inte slängde skit på dem, efter att du har varit otrevlig mot supporten, så hade du kanske fått mer medhåll. Det är dåligt att det tar sån tid, det är rentav hemskt. Folk kan troligtvis relatera till långa leveranstider.
Men sitt för in i hela jägaren inte där och få det att låta som att de medvetet försöker lura dig utan att vinna på det, när du inte har några som helst belägg för dina påståenden.
2. "Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar."
- http://cdon.se/kundservice/leverans/leveranstid/
"Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet."
- http://cdon.se/kundservice/leverans/leveranstid/
"Vi reserverar oss för slutförsäljning, felaktig information angående lagerhållning hos våra leverantörer samt eventuella prisfel."
- http://cdon.se/kundservice/leverans/leveranstid/
"Vid fakturering och delbetalning varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Kreditgränsen sätts vid varje enskilt köp efter sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia."
- http://cdon.se/kundservice/k%C3%B6p-_och_leveransvillkor/
3. Du säger att du inte har fått något svar på 11 dagar och hänvisar till mailkonversationen. De har gett dig den information de har möjlighet att ge dig.
Hur logiskt låter det att du sitter och räknar dagarna på ett nytt svar från supporten, för att du inte var nöjd med deras sista? Förstår du själv hur dumt det är?
Med den logiken kan du vänta i ytterliggare 300 dagar utan svar. Skriver du inte till dem, så kommer de inte att svara dig. Det säger väl sig själv. Är du sen inte nöjd med svaret så får du be om att få prata med någon högre upp i rankerna.
Men du får verkligen skärpa till dig.
Skrivet av motvikt:
Svar 2013-02-12 08:32
Hej,
När en ny kund gör en beställning på stort belopp hos oss så genomförs alltid en säkerhetskontroll innan ordern går vidare. Vi beklagar att detta har orsakat försening men din order, om du önskar avbeställa den behöver du endast återkomma så hjälper vi dig med detta.
Svar 2013-02-12 11:27
Hej Sverbar,
Jag har dessvärre inte möjlighet att gå i mer detalj om detta, som tidigare nämnt så jobbar vi för att få iväg din order så fort som möjligt. Om väntetiden blir för lång kan du välja att avbeställa din order, för att göra detta behöver du endast återkomma och vi hjälper dig då snarast med detta
De här svaren visar ju att det är en hund begraven här. Att du inte avbeställer är också ett mysterium för mig. TS berättar inte hela sanningen, får lite scam-vibbar. Stulet Visa-kort?
Det är inte ovanligt att supporten berättar för en att man kan har rätt att häva köpet vid leveransförsening. Om något så tycker jag att det är ganska schysst av dem att berätta att man har det alternativet, så att man kan beställa från ett annat ställe istället.
Har inte tänkt på det sista du skrev. Men med tanke på hur han resonerar med att de inte har svarat honom på 11 dagar, för att han inte har fått svaret han var ute efter, så litar jag mindre på inkommande inlägg från honom.