Uppesittarkväll: Playstation Meeting 2013

Permalänk
Medlem

Detta har varit trevligt, tråden. Men nu måsta jag nanna. Godnatt på er!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Nog för att jag hoppades på en konsolbild.. Men ingen kan neka att det är underbart av Sony med x86 system och så många samarbetspartners..
När T.om Blizzard accepterar PS4 o prisar det.. då måste det vara bra (Hoppas jag fan)

Xbox måste ha ngt jävligt bra att komma med nu om de ska kunna toppa det här!

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Hoppas Deep Down kommer till PC. Sen ska det bli intressant om grafiken blir så bra som de visat.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför ni är så kåta på skalet.. Innehållet däremot skulle varit kul att få lite mer info om.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Såg inte hela dock.. men skulle den ha 2 cpuer ? 1 för spel o en för gaikai så man kan ladda ner spel medans man spelar o göra annat?
Tycker det är pinsamt om den inte har någon ssd eller ssd cache, behöver inte vara stor. Sedan ville jag veta om kameran som skulle vara mycket bättre än ps3 eye vga bajs kameran.
Spelen var väldigt trevliga, trevlig grafik om än inte lika stort hopp som mellan ps2-ps3.. Men riktigt dåligt av sony iaf.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hagge:

Nja, inte GDDR5..utan DDR5 klart

DDR5 Standarden har inte skapats ännu
Från SweCs artikel:

Citat:

[00:38] Gissningen är som följer: Fyra moduler AMD Piledriver, totalt åtta kärnor, i kombination med AMD Pitcairn med 160 GB/s minnesbandbredd och en maximal teoretisk beräkningskraft på två teraflops. Det sistnämnda är mer eller mindre identiskt med Radeon HD 7850/7870. Till systemet används 8 GB delat GDDR5-minne. Detta motsvarar (mellan tummen och pekfingret) en gamingdator i 7 000–kronorsklassen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Om de får till PS4:an till en maskin som out of box ersätter NAS eller server utan begränsningar så är den innovativ.

Permalänk
Medlem

Någon som förstod sig på broadcast grejen dom snackade om? Kan man streama live från ps4an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Någon som förstod sig på broadcast grejen dom snackade om? Kan man streama live från ps4an?

JA

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Jag kollade den här livestreamen för att höra kring de nya specifikationerna för Playstation 4. Men främst av allt kollade jag för att se hur konsollen kommer se ut rent fysiskt och för att höra/se nyheter om Battlefield 4.

Lagom besviken blev jag på alla punkter, faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

DDR5 Standarden har inte skapats ännu
Från SweCs artikel:

Vet, men hellre de till system än GDDR...som står för Graphics Double Data Rate...I Wants the real DDR!!!:3

Kul info om motsvarigheten

Permalänk
Medlem

Det här eventet var ju mer underhållande och intressantare än de senaste E3 mässorna.

Frågan är när MS ska presentera sin box?

Permalänk
Medlem

Visst är PC bättre i många avseenden, men det finns titlar till PS som aldrig kommer nå PC.
Och seriöst, det är fan mysigt att sitta i soffan och spela tillsammans med sina vänner, det är liksom lite grejen med konsol också tycker jag.

Nu kommer jag ju med största säkerhet få ett liknande svar såsom; Koppla PC till TV, eller liknande. Mitt svar är nej det tänker jag inte göra. Och nej jag tänker inte bygga nån mini-pc heller för den delen.

Lite synd att man inte fick se konsolen, hade vart grymt, men den som väntar på något gott...

Det finns spel som bör spelas med handkontroll. Jag vet att man kan koppla en handkontroll till PC men haken är att, som nämndes ovan, att det finns många spel som inte når PC.

Handkontrollen var kanske inte revolutionerande i sin design, förväntade mig kanske något mer i stil med XBOX360-kontrollen.

Jag ser fram emot releasen, hoppas man har råd att köpa sig ett exemplar och faktiskt får tag i ett.

Fråga:

Vad tror DU att konsolen kommer kosta?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Jag kollade den här livestreamen för att höra kring de nya specifikationerna för Playstation 4. Men främst av allt kollade jag för att se hur konsollen kommer se ut rent fysiskt och för att höra/se nyheter om Battlefield 4.

Lagom besviken blev jag på alla punkter...

Kommer nog komma mer info till e3.
Sony vill inte avslöja för mycket, dom ville inte vara sist ut med ny konsol igen. Vi får se helt enkelt, det kommer bli intressant iaf

Permalänk
Medlem

Var inte så mycket info synd nog, massa trams om "social" funktioner som tyvärr inte intresserar mig ett dugg. Inga specifikationer, inga stora utannonseringar (deep down såg dock läckert ut) och sen en bunt multiformat spel. Kontrollen såg hemsk ut, iofs kan det ju inte bli sämre än Dual Shock kontrollen som med dess ringa storlek ger mig kramper och inte alls är bekväm att hålla i. Men ändå, spännande med ny hårdvara, förhoppningsvis kommer det gynna oss PC spelare när utvecklarna kan hålla sig helt till x86 och fläskigare grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Visst är PC bättre i många avseenden, men det finns titlar till PS som aldrig kommer nå PC.
Och seriöst, det är fan mysigt att sitta i soffan och spela tillsammans med sina vänner, det är liksom lite grejen med konsol också tycker jag.

Nu kommer jag ju med största säkerhet få ett liknande svar såsom; Koppla PC till TV, eller liknande. Mitt svar är nej det tänker jag inte göra. Och nej jag tänker inte bygga nån mini-pc heller för den delen.

Lite synd att man inte fick se konsolen, hade vart grymt, men den som väntar på något gott...

Det finns spel som bör spelas med handkontroll. Jag vet att man kan koppla en handkontroll till PC men haken är att, som nämndes ovan, att det finns många spel som inte når PC.

Handkontrollen var kanske inte revolutionerande i sin design, förväntade mig kanske något mer i stil med XBOX360-kontrollen.

Jag ser fram emot releasen, hoppas man har råd att köpa sig ett exemplar och faktiskt får tag i ett.

Fråga:

Vad tror DU att konsolen kommer kosta?

Går väl på 6 999 i webhallen just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Är det bekräftat att det inte kommer till next gen?

Njae kan jag inte svara på, kanske någon annan vet hur det ligger till.

Permalänk
Medlem

LOL.. watch dogs spelades ifrån en pc och inte ps4. Det funkar på ps4 men det var tyydligen smidigare att köra ifrån en pc

edit:Eftersnack! http://www.gametrailers.com/netstorage/psmeeting/index.html

Permalänk

Fick precis reda på att Watch Dogs kördes genom en PC med liknande specs som en PS4

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Inaktiv

Jag skrev tidigare men fick inget svar, att man nu kommer använda sig av x86 på PS4, betyder det att spelen kommer vara mycket bättre optimerade än de är idag? Någon som har lust får gärna förklara lite kring det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Går väl på 6 999 i webhallen just nu

Åh fan tack!

Trodde ärligt att den skulle vara dyrare än så. Inte för att det är fickpengar, inte så jag menar.

Tror du att det kommer vara det slutgiltiga priset?

Tror du att releasen ''Holiday 2013'' är på sommaren?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Är faktiskt rätt sugen på konsolen, vilket jag inte trodde att jag skulle vara, MEN det som sabbar suget mest för mig är ju det att det kommer finnas trevliga FPSs som inte kommer gå att avnjutas som de ska; med mus och tangentbord, utan att man måste känna att den största svårigheten i spelet är den ständiga kampen mot kontrollen själv, som inte är det minsta anpassad för den typen av spel.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

"holiday 2013" betyder sommar 2014. Som någon redan sagt så var det enda som var värt att se I denna 2 timmar långa livestreamen watchdogs.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Åh fan tack!

Trodde ärligt att den skulle vara dyrare än så. Inte för att det är fickpengar, inte så jag menar.

Tror du att det kommer vara det slutgiltiga priset?

Tror du att releasen ''Holiday 2013'' är på sommaren?

Holiday brukar innebära runt jul på amerikanska

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Holiday brukar innebära runt jul på amerikanska

Skickades från m.sweclockers.com

Önskar att jag hade en multifjärr som Adam Sandler i filmen ''Click''.

FFWD to christmas, typ. Det enda jag kommer missa är att jag har jobbat och haft fem veckor semester, vem fan bryr sig om det när det kommer ett Playstation 4 till jul?

Synd att julafton redan har vart, skulle lätt önskat mig en sån fjärrkontroll.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Visst d3 är gammalt och en flopp i mångas ögon, men jag gillar gameplayet i d3. Tror det kommer passa grymt bra på konsoll. Hoppas bara man kan logga in på sitt bnet konto och spela sina redan existerande karraktärer.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Åh fan tack!

Trodde ärligt att den skulle vara dyrare än så. Inte för att det är fickpengar, inte så jag menar.

Tror du att det kommer vara det slutgiltiga priset?

Tror du att releasen ''Holiday 2013'' är på sommaren?

Faktiskt tror jag inte den släpps till sommar, då E3 är i sommar, och jag slår vad om att de då tänker presentera mer utav Ps4an..
Kanske wintern:)

Och enligt Webhallen är de ett priminärt pris, men bokar du den nu får du den för de priset..när jag fråga dem i butik, tror inte de går o boka nu, men gick förut..nu står de bara att sidan inte kan visas..

Men bokar du den nu snart, får du den för de priset..går priset ner sen får du resten av pengarna tillbaka...

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Till alla som klagar på att man inte fick se konsollen;

Den kommer 99% säkert se ut som det senaste PS3 slimet med lite mer "edge"...+ Alla Sony fanboys fick sina next gen drömmar krossade med den nya otroligt fula dualchock kontrollen

Jag håller fullständigt med dig, att utseende går före funktion. (INTE)

Jag bryr mig inte hur den kosmetiskt ser ut. Det viktiga är hur den ligger i handen och jag hoppas, att den har en bättre rörelse känsla. Men dessutom att man kan spela många timmar, utan att bli trött och lite "flådd" på fingrarna, i vissa spel. Det verkar som den har mer anpassad tryck-känslighet.

Skulle inte förvåna om Sony har flera olika PS4 konfigarutioner. Bara för att "mörka" o se vad Microsoft kommer att prestera och vilka slags tjänster och nyheter som nya Xbox kommer att presentera.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Kanske har nämnts tidigare i tråden(?) Men att Bungie med Destiny och Blizzard med Diablo är närvarande är stort. Samtidigt känns det udda att inte EA var närvarande.

Visa signatur

"Finns det svenskt kaffe på hotellet?"

Permalänk
Medlem

Fan vad alla whinar! Hade ni på riktigt förväntat er att få se själva maskinen med pris, releasedatum och hela kitet? Allt sånt sparar man ju till sist, eftersom det är sånt som bestäms just sist.

Geez! De hade inte ens sagt på förhand vad exakt det handlade om. Om de bara lägger fram allt på bordet med en gång så har de ju förlorat. Bara för nån annan att sno konceptet och gör det bättre, snabbare eller billigare, så är man en vinnare. Plus att det hela hinner kännas gammalt då. Det finns ju inget nytt att presentera under de kommande 9 månaderna.

Grafiken var (långt imo) över förväntan. Handkontrollen verkar fixa alla brister med Dual shock idag. En touchpad har de lagt till, men inget de gör nåt fuzz om. Tekniksnubben i början var riktigt duktig, han visste vad han pratade om, och pratade bra för det. Spelen visar upp koncepten. Fan hänger ni upp er på Diablo III för? Det var i slutet, fanns mycket annat innan det. Visionen om att allting ska ske omedelbart är lysande! Att spelplattformen i princip bygger ett socialt nätverk som kretsar kring spel, och som är integrerad med andra sociala nätverk är briljant. Att lägga in funktioner som åskådning och att man kan be en annan hoppa in i sin spelsession för att utföra något är genialt! Och att få se Koenigsegg sådär var svinfett.

De presenterar plattformen Playstation 4, inte maskinen!

Det blev inga giant enemy crab, inget Riiiidge racer och inget fajv najdynajn dållars *pow*. Det här gjorde dem rätt.

Jag, som ändå är en trogen konsolspelare, har känt ett tag att konsolernas tid är förbi. Men med den här presentationen har de visat att de fortfarande är högst relevanta och inte bara hänger med i tiden, utan också driver. De visar verkligen konsolernas styrka, nämligen hela platformlösningen.

Det här är myyycket bättre än när Playstation 3 presenterades. Om ni förväntar er en PC, bygg en PC då. Där har ni pris, prestanda, releasedatum och utseende direkt. Men knappast någon gamingplattform...

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian