Permalänk
Medlem

Level 60 twinks EU

Hej på er!

Ska fatta mig kort;

Saknar Vanilla

Vill levla twink för pvp

Är det någon av er som kör bg's på 60? Hur lång kö brukar det vara? Kan vänta 20 min/game, men inte mer, då får det vara.

Tack

/Fredric

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av vexxan:

Hej på er!

Ska fatta mig kort;

Saknar Vanilla

Vill levla twink för pvp

Är det någon av er som kör bg's på 60? Hur lång kö brukar det vara? Kan vänta 20 min/game, men inte mer, då får det vara.

Tack

/Fredric

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror bracket är för 60-69 nu för tiden i alla bgs, samt att med bind-on-acc items så finns det inte så mycket mening med att twinka 60. I den bracketen twinkar man 69 med Boa istället för 60-epics. Boa över lag har gjort twinkandet tråkigt.

Permalänk
Medlem

60 bracketen är död, 70 eller 80 ifall du vill ha hygliga bg tider, även 85 har blivit väldigt poppis.
Sj kör jag i 80 bracketen, tyvärr så har alla 84s med full MoP gear o gems förstört lite, men de går att ta för dom är oftast väldigt oskillade och kör troligen därför 84s för "övertaget" fast, i mitt fall så har jag helt sjuka stats kan få upp i mot 500% mastery, det kan man inte på 84...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror bracket är för 60-69 nu för tiden i alla bgs, samt att med bind-on-acc items så finns det inte så mycket mening med att twinka 60. I den bracketen twinkar man 69 med Boa istället för 60-epics. Boa över lag har gjort twinkandet tråkigt.

Om man stoppar sin experience i lvl 60 kör man endast mot andra lvl 60's som har stoppat sin experience.

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem

Twinking dog när man inte kunde noobstompa nå mer.
Vet inte hur lång kö det är men många twinks klagade på forumet för twinks vill inte spela mot twinks.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Twinking dog när man inte kunde noobstompa nå mer.
Vet inte hur lång kö det är men många twinks klagade på forumet för twinks vill inte spela mot twinks.

Det är sjukt många twinks som gillar twink vs twink. Speciellt 80s.
Kika lite på twinkinfo.com om du inte tror mig

Här är min för övrigt;
http://eu.battle.net/wow/en/character/ravencrest/Necromant%C3...

Inte 100% färdig gearad ännu.

Permalänk
Skrivet av kUuul:

Om man stoppar sin experience i lvl 60 kör man endast mot andra lvl 60's som har stoppat sin experience.

Det kan nog stämma, detta hade jag glömt.

Skrivet av Pimpim666:

Twinking dog när man inte kunde noobstompa nå mer.
Vet inte hur lång kö det är men många twinks klagade på forumet för twinks vill inte spela mot twinks.

Ja, twinkande är roliga om man kan spöa lowbies:) Synd bara att det inte fungerar nu om 60 har en egen bracket.

Skrivet av SleeZy:

Det är sjukt många twinks som gillar twink vs twink. Speciellt 80s.
Kika lite på twinkinfo.com om du inte tror mig

Här är min för övrigt;
http://eu.battle.net/wow/en/character/ravencrest/Necromant%C3...

Inte 100% färdig gearad ännu.

Många som twinkar gör det på just pre-tbc lvls pga avsaknaden av resilience. Synd bara att BoA-items är så OP nu också så du inte har någon användning för AQ40 prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Det är sjukt många twinks som gillar twink vs twink. Speciellt 80s.
Kika lite på twinkinfo.com om du inte tror mig

Här är min för övrigt;
http://eu.battle.net/wow/en/character/ravencrest/Necromant%C3...

Inte 100% färdig gearad ännu.

Ohh, vad kul! Kanske får släppa lvl 60 och köra 80 ist.

Vet du vad som är BiS för en level 80 warrior?

Med vänlig hälsning,
Fredric

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det kan nog stämma, detta hade jag glömt.

Ja, twinkande är roliga om man kan spöa lowbies:) Synd bara att det inte fungerar nu om 60 har en egen bracket.

Många som twinkar gör det på just pre-tbc lvls pga avsaknaden av resilience. Synd bara att BoA-items är så OP nu också så du inte har någon användning för AQ40 prylar.

Finns väldigt mkt resil i 60 bracketen nu.
samt att majoriteten är disc och shadowpriest pga dem går inte att döda.
Deras sheild är för bra på den lvln samt att 1 renew tic ger från 20%hp till 100%

70 är ännu värre där de stackar resil till över 80% och det finns inge pvppower.
så alla är tanks.. casters regerar, speciellt de som har selfheals.

Permalänk
Medlem

Tror ni inte att lvl 60 bracketen blir mer välspelad i nästa patch iom balanseringen?

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått meningen med att springa runt i bis gear och one-shotta allt runtom en, känner ni er bra då? :S

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Aldrig förstått meningen med att springa runt i bis gear och one-shotta allt runtom en, känner ni er bra då? :S

Varför vill folk bli duktiga på CS? Varför tränar man för att vinna maratonlopp?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Twinking dog när man inte kunde noobstompa nå mer.
Vet inte hur lång kö det är men många twinks klagade på forumet för twinks vill inte spela mot twinks.

Här har vi problemet. Twinks ville aldrig spela mot twinks. Twinks vill spela mot alla på samma (eller lägre) nivå. Att just oneshotta sämre twinks eller folk med dålig gear uppfattades som awesome!11 och skapade twinkfenomenet. Vanilla? Måste man köra private..

Klart det finns tävlingar om att göra den bästa twinken, men begreppet föddes i att man kunde ta en lvl 19 char och via enchants göra den så stark att den praktiskt taget kunde slå hela fiendelaget förutsätt att dem inte twinkade och var random lvl 10-19. Nu är begreppet lite luddigt och innebär bara att den har mer gear än vad envanlig levlare brukar ha. Så att man ska slå levlaren enkelt.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem

19 twink bracket i Vanilla/tbc som hunter, springa runt o oneshotta folk med arcane shot var good good times
då var det dessutom lite mer planering bakom då du var tvungen att ha all BiS gear för den leveln som kom från något som gav exp, tex deadmines chestet, fixat och klart till level 19. Började boosta min hunter fram till sista bossen i deadmines på level 5 minns jag, och jag var horde då så jag var alltså tvungen att ta mig till deadmines från undercity som level 5...

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Varför vill folk bli duktiga på CS? Varför tränar man för att vinna maratonlopp?

I ett maraton möter man folk med samma förutsättningar
På cs möter man folk med samma förutsättningar

Hela idén med twinks är att du ska ha så bra gear som möjligt, och kunna stompa på folk som precis börjat spela. Nu refererar jag till hur twinks brukade vara, vilket verkar vara det OP eftersöker

Det är det här jag inte förstår mig på.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Entusiast

Borde det inte finnas en skapligt stor private-server för detta ändamålet?
Kan inte tänka mig att du är den enda som vill detta

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Aldrig förstått meningen med att springa runt i bis gear och one-shotta allt runtom en, känner ni er bra då? :S

För mig handlar inte twinking om att facerolla allt motstånd utan istället;

- Farma level 60 dungeons
- Spela med den gear man dreglade över på lvl 60
- Spela för att få en char med BiS (hinner inte lägga den tiden för att lyckas på lvl 90)

Visst är det kul om man kan döda folk i pvp, men det är roligare om dem man möter har likvärdigt gear

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av vexxan:

Hej på er!

Ska fatta mig kort;

Saknar Vanilla

Vill levla twink för pvp

Är det någon av er som kör bg's på 60? Hur lång kö brukar det vara? Kan vänta 20 min/game, men inte mer, då får det vara.

Tack

/Fredric

Skickades från m.sweclockers.com

Ja du måste bara byta battlegroup byter du till stormreaver eller frostwhipser så har du 60 folk med fullt Black market Tier3 gear och AQ40.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror bracket är för 60-69 nu för tiden i alla bgs, samt att med bind-on-acc items så finns det inte så mycket mening med att twinka 60. I den bracketen twinkar man 69 med Boa istället för 60-epics. Boa över lag har gjort twinkandet tråkigt.

Det är locked XP 60 70 80 85. BoA items är helt värdelösa mot AQ40 gear och T3.

Skrivet av SleeZy:

60 bracketen är död, 70 eller 80 ifall du vill ha hygliga bg tider, även 85 har blivit väldigt poppis.
Sj kör jag i 80 bracketen, tyvärr så har alla 84s med full MoP gear o gems förstört lite, men de går att ta för dom är oftast väldigt oskillade och kör troligen därför 84s för "övertaget" fast, i mitt fall så har jag helt sjuka stats kan få upp i mot 500% mastery, det kan man inte på 84...

60 är inte död du bara inte vet vart dom finns så fall, 70 är skit stort 80 med och 85 börjar bli stort.
84 dödar inte 80s då måste man va väldigt dålig eller ha dåligt gear då 84 kör med pve gear och har nästan 0 ressi, och 80 kan springa runt med 85 % +.
Sen beror det på vilken klass och spec du spelar.

Skrivet av Pimpim666:

Twinking dog när man inte kunde noobstompa nå mer.
Vet inte hur lång kö det är men många twinks klagade på forumet för twinks vill inte spela mot twinks.

Du kan fortfarande noobstompa du behöver bara gear och proffs och lite skills.

Skrivet av SleeZy:

Det är sjukt många twinks som gillar twink vs twink. Speciellt 80s.
Kika lite på twinkinfo.com om du inte tror mig

Här är min för övrigt;
http://eu.battle.net/wow/en/character/ravencrest/Necromant%C3...

Inte 100% färdig gearad ännu.

http://eu.battle.net/wow/en/character/alakir/Snowfallke/advan... Min 85 warrior har ju sun-lute snart 491 itemlevel axe på 85 kommer va jag och 1 annan som har full upgrade ingen annan 85 har det atm och kommer nog inte ha det innan 5.2 då dom tar bort upgrade.
Twinkinfo är bästa sidan för twinking och råd jag är där med bästa twink pve guilden i 80 och 85, Legacy @the maelstrom.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Det kan nog stämma, detta hade jag glömt.

Ja, twinkande är roliga om man kan spöa lowbies:) Synd bara att det inte fungerar nu om 60 har en egen bracket.

Många som twinkar gör det på just pre-tbc lvls pga avsaknaden av resilience. Synd bara att BoA-items är så OP nu också så du inte har någon användning för AQ40 prylar.

BoA items är mycket sämmre en AQ40 items.

Skrivet av vexxan:

Ohh, vad kul! Kanske får släppa lvl 60 och köra 80 ist.

Vet du vad som är BiS för en level 80 warrior?

Med vänlig hälsning,
Fredric

Skickades från m.sweclockers.com

Min warrior har BIS gear dock inte på mig finns på twinkinfo.com i 80 bracket forumet.
80 PvP bracket är sönder broken just nu spelar du inte rätt klass så dör du direkt i PvP.
Jag skulle testa PvE om jag va du om du lira warrior då det tar lång tid att farma fullt pvp gear om du inte har polare att göra Dungeon med 120 justice per run som du sen gör till honor.
Sen kosta ju allt MoP gear runt 4-5k per del så ( Braces chest shoulders ring + 2 svärd runt 30-35.
Sen måste du ju skaffa LW + Alchemy.

Skrivet av vexxan:

För mig handlar inte twinking om att facerolla allt motstånd utan istället;

- Farma level 60 dungeons
- Spela med den gear man dreglade över på lvl 60
- Spela för att få en char med BiS (hinner inte lägga den tiden för att lyckas på lvl 90)

Visst är det kul om man kan döda folk i pvp, men det är roligare om dem man möter har likvärdigt gear

Skickades från m.sweclockers.com

Finns 60 PvE guilder med men det är för easy mode så inte lika roligt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mixe:

I ett maraton möter man folk med samma förutsättningar
På cs möter man folk med samma förutsättningar

Hela idén med twinks är att du ska ha så bra gear som möjligt, och kunna stompa på folk som precis börjat spela. Nu refererar jag till hur twinks brukade vara, vilket verkar vara det OP eftersöker

Det är det här jag inte förstår mig på.

I twink världen har du exat samma förutsättningar också bara skaffa geart, det är som att du klagar på att en annan maraton löpare har skor och du inte har det för du har inte enough cash / guld för att få dom.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Borde det inte finnas en skapligt stor private-server för detta ändamålet?
Kan inte tänka mig att du är den enda som vill detta

om du inte är insatt i privateservers så är dom nästan döda då det finns jävligt lite cata servrar som är stabila då det var då blizzard försökte döda private servers så det enda stabila som finns nu är wotlk 3.3.5

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Entusiast

På tal om lvl 60 karaktärer, någon som har några fina kvar? Här är min egna:
http://eu.battle.net/wow/en/character/twisting-nether/Agmond/...

Lirar dock inte längre WoW, men han var riktigt kul att köra AV med i TBC/Wotlk.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

om ni nu så gärna vill pvpa men inte har tid/whatever, kör på arena tournament sjukt kul, wotlk 3.3.5 PvP only server, man börjar med relentless och kan på 2k rating (tror jag) köpa wrathful. finns inge fungear med 1000000 i alla stats osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

I twink världen har du exat samma förutsättningar också bara skaffa geart, det är som att du klagar på att en annan maraton löpare har skor och du inte har det för du har inte enough cash / guld för att få dom.

Det är inte alls samma förutsättningar, förut var det 10-19 brackets. Alltså var det där alla nya spelare testade på pvp, alltså möter du folk som har ingen aning om hur spelet fungerar.
Det är här jag vill lägga in en punkt och säga att jag inte förstår det roliga i detta, men visst alla är olika.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mixe:

Det är inte alls samma förutsättningar, förut var det 10-19 brackets. Alltså var det där alla nya spelare testade på pvp, alltså möter du folk som har ingen aning om hur spelet fungerar.
Det är här jag vill lägga in en punkt och säga att jag inte förstår det roliga i detta, men visst alla är olika.

Det var inte meningen att vara roligt va bara en jämförelse.

Och du kan sätta på XPN och lämna när det är 10 poäng eller 1 flagga kvar så får du 0 XP per BG typ du kanske få 5-6k XP.

Jag förstår vad du menar och det va roligt alla hade samma förutsättningar då med bara lvla och skaffa gearet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Tycker ni som hatar på twinks är ute och cyklar. Jag twinkade iaf sönder några gubbar och det var inte för att äga noobs utan för att se just HUR STARK gubben kunde bli och mäta sig mot de bästa. Lagom avskalat också och inte så rörigt som det annars kunde bli.

Jag tyckte iaf level 29 twinking var roligaste för då hade man lagom med färdigheter tex fear och mindflay på präst! 19 funkade också men det var lite för obalanserat bland klasserna för att vara lika roligt som 29an.