Permalänk

4-5k LED TV behöver råd!

Någon som kan ge tips på en bra LED tv för 4-5k? Helst 40,42 eller 46 tum.

Tackar och bockar för all hjälp som ges!

Permalänk
Medlem

Tjena tjena.

Är LED ett måste? Jag anser att du kan få en bättre plasma för dom pengarna då det oftast snålas alldeles för mycket på LED i den prisklassen.

200:- över din budget men förmodligen en av dom bättre tv apparaterna du kan få för prise (Om det ska vara LED)t:
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE46EH5005XXE/s...

Men jag är ingen expert så bara att hoppas att någon som är ännu mer kunnig kmr in och hittar något bättre (Om det finns)

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Skrivet av lindbergski:

Tjena tjena.

Är LED ett måste? Jag anser att du kan få en bättre plasma för dom pengarna då det oftast snålas alldeles för mycket på LED i den prisklassen.

200:- över din budget men förmodligen en av dom bättre tv apparaterna du kan få för prise (Om det ska vara LED)t:
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE46EH5005XXE/s...

Men jag är ingen expert så bara att hoppas att någon som är ännu mer kunnig kmr in och hittar något bättre (Om det finns)

Tack för svaret!

På något vänster så har jag fått för mig att LED ger bättre bild än plasma, men jag kanske är helt ute och cyklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeN1337:

Tack för svaret!

På något vänster så har jag fått för mig att LED ger bättre bild än plasma, men jag kanske är helt ute och cyklar?

Ja, det är du.

Permalänk
Hedersmedlem

LED är inte en paneltyp så jämförelsen är något ologisk. Glöm ordet LED i detta sammanhang då det är av ringa relevans.
LCD är däremot en paneltyp och Plasma en annan.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled