Permalänk
Medlem

OCZ och RMA

Hej!

Köpte en begagnad dator av en kompis där en OCZ Vertex 3 MAX IOPS 120 GB ingick. Sista gången han hade igång den funkade den utmärkt för honom att plocka ur sin data han ville ha kvar men när jag skulle igång med den så verkar den vara död, ett inte allt för ovanligt fel heller verkar det som efter lite googling. Den syns inte i BIOS, känns inte igen i deras egen uppdateringsprogramvara och den vaknar inte heller till liv när jag kopplar in den via ett externt SATA-kabinett via USB, den verkar död helt enkelt.

Nu omfattas disken av 3 års garanti och han har köpt denna 2011-05-06 hos Inet (och jag har fått kopia på kvittot) så jag är inte orolig för att inte få igenom reklamationen. Vad jag dock inte vill att det ska hänga upp sig på är om jag ska skicka den i hans namn eller om det funkar med mitt eget. Vad jag kan förstå verkar disken ha garantin och inte köparen, så jag borde kunna köra den i mitt namn, vilket såklart blir enklast då jag har disken hos mig och då min vän bor 90 mil härifrån.

Så innan jag klickar på skicka, är det någon som har något tips om jag ska skicka i hans namn eller mitt.

Tack på förhand.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedgren:

Hej!

Köpte en begagnad dator av en kompis där en OCZ Vertex 3 MAX IOPS 120 GB ingick. Sista gången han hade igång den funkade den utmärkt för honom att plocka ur sin data han ville ha kvar men när jag skulle igång med den så verkar den vara död, ett inte allt för ovanligt fel heller verkar det som efter lite googling. Den syns inte i BIOS, känns inte igen i deras egen uppdateringsprogramvara och den vaknar inte heller till liv när jag kopplar in den via ett externt SATA-kabinett via USB, den verkar död helt enkelt.

Nu omfattas disken av 3 års garanti och han har köpt denna 2011-05-06 hos Inet (och jag har fått kopia på kvittot) så jag är inte orolig för att inte få igenom reklamationen. Vad jag dock inte vill att det ska hänga upp sig på är om jag ska skicka den i hans namn eller om det funkar med mitt eget. Vad jag kan förstå verkar disken ha garantin och inte köparen, så jag borde kunna köra den i mitt namn, vilket såklart blir enklast då jag har disken hos mig och då min vän bor 90 mil härifrån.

Så innan jag klickar på skicka, är det någon som har något tips om jag ska skicka i hans namn eller mitt.

Tack på förhand.

---------------
Varför inte maila OCZ och fråga istället?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedgren:

Hej!

Köpte en begagnad dator av en kompis där en OCZ Vertex 3 MAX IOPS 120 GB ingick. Sista gången han hade igång den funkade den utmärkt för honom att plocka ur sin data han ville ha kvar men när jag skulle igång med den så verkar den vara död, ett inte allt för ovanligt fel heller verkar det som efter lite googling. Den syns inte i BIOS, känns inte igen i deras egen uppdateringsprogramvara och den vaknar inte heller till liv när jag kopplar in den via ett externt SATA-kabinett via USB, den verkar död helt enkelt.

Nu omfattas disken av 3 års garanti och han har köpt denna 2011-05-06 hos Inet (och jag har fått kopia på kvittot) så jag är inte orolig för att inte få igenom reklamationen. Vad jag dock inte vill att det ska hänga upp sig på är om jag ska skicka den i hans namn eller om det funkar med mitt eget. Vad jag kan förstå verkar disken ha garantin och inte köparen, så jag borde kunna köra den i mitt namn, vilket såklart blir enklast då jag har disken hos mig och då min vän bor 90 mil härifrån.

Så innan jag klickar på skicka, är det någon som har något tips om jag ska skicka i hans namn eller mitt.

Tack på förhand.

Har du överhuvudtaget funderat på att Inet? De bör ha betydligt bättre koll på hur returhantering fungerar hos Inet, än random Swec-medlem på forumet som gärna gissar hej vilt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara