Permalänk
Medlem

Fick ned det, jailbreakar min iphone 4s på macen just nu

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av XboxGamern:

fick ni upp nedladdnings länkar?

Ta och anv'nd en ny weblässare eller rensa cache

Så här ska det se ut:

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Wooo!

Permalänk
Medlem

Jailbreak complete! Jay!

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför man köper en Iphone om man tycker att man måste jailbreaka den för att den ska vara något att ha? Är telefonen så bra hårdvarumässigt?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Då kör vi

Permalänk

Något som fått det att funka ?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Skrivet av pecill:

Får man fråga varför man köper en Iphone om man tycker att man måste jailbreaka den för att den ska vara något att ha? Är telefonen så bra hårdvarumässigt?

Let the flamewar begin....

Nej men jag ser jailbreak som en bonus bara, är nöjd utan jb också.

Permalänk

jag kör på 6.0.1 nu, ska jag uppdatera till 6.1?

Permalänk
Medlem

Färdig WIHOO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Något som fått det att funka ?

Startade precis Cydia på min 4a Nu är det bara minin kvar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Något som fått det att funka ?

Japp! iPad 2 med iOS 6.1

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem

Då får vi köra på lite andra enheter nu

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Får man fråga varför man köper en Iphone om man tycker att man måste jailbreaka den för att den ska vara något att ha? Är telefonen så bra hårdvarumässigt?

Hårdvarumässigt så är det bra och ett IOS som är riktigt optimerat (lite tråkigt och gammalt) för det. Det är det där lilla extra som man vill få till med jailbreak. Jag kör på intelliscreenX som jag inte kan vara utan. Lite att man kan ändra antalet på ikoner osv. Lite småsaker som irriterar bara men som inte är en dealbreaker. Jag lugnar mig med att uppdatera till den värsta stormen har lagt sig med servertryck osv.

Jag tror att den nästa genereration 7.0 kommer bli mycket intressant. Om Sir Ive har fått tillräckligt med tid på sig.....

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Bör man uppdatera till iOS 6.1 eller äre skit i samma? Har 6.0.1 iPhone 5 just nu

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Skrivet av Koffe_93:

Bör man uppdatera till iOS 6.1 eller äre skit i samma? Har 6.0.1 iPhone 5 just nu

Undrar samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Bör man uppdatera till iOS 6.1 eller äre skit i samma? Har 6.0.1 iPhone 5 just nu

Det är inga större nyheter egentligen, men eftersom 6.0.2(versionen mellan) ska ha förbättrat WiFi-prestandan hos iPhone 5 så skulle jag uppgraderat innan.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Får man fråga varför man köper en Iphone om man tycker att man måste jailbreaka den för att den ska vara något att ha? Är telefonen så bra hårdvarumässigt?

Har använt både Android och iOS i många år (nu senast Galaxy SIII och iPhone 5) och jag måste säga att jag på alla sätt föredrar hur apparna är byggda till iOS framför hur de fungerar till Android.
De känns helt enkelt mycket bättre, visst, en jailbreak öppnar upp telefonen så att man kan ändra på sitt OS. Men i slutändan är det ändå känslan i varje app som avgör för min egen del.

Permalänk

Är väl lika bra att uppdatera så får du det nyaste ?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem

Synd att Youtube-appen inte är kvar i 6.x annars skulle jag byta på både min telefon och ipad. Vet att det finns en app, men den gamla är i särklass bäst då den inte visar någon som helst reklam.

Permalänk
Skrivet av Skum-tomte:

Undrar samma sak

om du vill ha jailbreak ja, elelr funkar kanske till 6.0.1, men why not?

Permalänk
Medlem

Uppdatera till 6.1 så är det gjort sedan;)

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Får man fråga varför man köper en Iphone om man tycker att man måste jailbreaka den för att den ska vara något att ha? Är telefonen så bra hårdvarumässigt?

Appstore är det som avgör för mig, dock väldigt sugen på både Android och WP8 nu, men är rädd att jag kommer sakna alla mina älskade appar.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Min iPhone 5 på 6.1 har stått ganska länge på "Finding offsets". Bör det ta långt tid?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Är det någon här som skulle kunna köra ett snabbtest när JB är ipetat;

Omstart - untethered

Cydia

Annat som upptäcks.

Tackar i förväg!

Omstart untethered funkar fint.

Cydia funkar som det ska. Har än så länge inte hittat några brister men återkommer om jag gör det. Kör det på en 4S, iOS 6.1.

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk

Jag är på gång att köpa en iPad4. Skummat igenom lite länkar om vad extra man kan göra när man jailbreakat. Men jag har inte hittat något om filöverföring. Går det att föra över filer från PCn (Windows 7) till plattan utan att gå via itunes?

Permalänk
Medlem

Provat jailbreak ett par gånger tidigare, men oftast gått tillbaka rätt kvickt. Men nu har jag gjort det igen, och ska ge det en ordentlig chans.
Vilka tweaks är ett måste?

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Fungerade fint att jailbreaka även i Ubuntu

Jag kört en iPod touch 4gen, får se om jag fortsätter med iPad 2 och iPhone 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enk:

Provat jailbreak ett par gånger tidigare, men oftast gått tillbaka rätt kvickt. Men nu har jag gjort det igen, och ska ge det en ordentlig chans.
Vilka tweaks är ett måste?

Själv gillar jag F.lux och BiteSMS. Även Activator, NCSettings, Nitrous, InfiniFolders och BrowserChooser är användbara. I övrigt försöker jag hålla mig till så få saker installerade som möjligt, annars finns det en tendens att det blir lite segt ibland.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.