Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ny mus och musmatta sökes

Efter många års intensiv användning börjar min Ace Edge 3200 ge upp. Stundtals "hakar" den upp sig, men ett rejält slag i bordet eller två brukar åtgärda den defekten. Det börjar dock bli allt vanligare och jag söker nu en ersättare. Kan öppet att erkänna att jag inte är särskilt insatt i kringutrustning men det behövs väl inte när jag har Sveriges bästa hårdvaruforum med medlemmar till min hjälp?

Gärna med liknande/ergonomisk utformning då jag fullständigt älskar hur Edge 3200 sitter i handen (någon som vet om något märke använder samma underleverantör?). Saker som sensor och extra funktioner kunde jag inte bry mig mycket mindre om. Priset får gärna inte vara högre än 500 kronor, går lägre är det självfallet att föredra.

Så kommer vi till juvelen i vardagen, Cheeseburgaren i mitt liv: Razer eXactMat. Köpte musmattan på grund av handledsstödet och jag har verkligen inte ångrat mig. Ytan börjar dock bli rätt sliten och jag känner att det kan vara läge att byta ut den tillsammans med musen. Något liknande med handledsstöd är även det att föredra. Samma prisidé som musen låter väl inte helt orimligt?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Rekommenderar en Razer Deathadder som mus, alternativt en Mamba om du ser en fördel med trådlöst. Razer är oftast lite hit-and-miss när det gäller kvalitet, min Copperhead som jag hade ett par möss tillbaka var otroligt opålitlig. DeathAddern är dock otrolig solid, med bra ergonomi, precision och byggkvalitet, samt att det enligt mig är den snyggaste musen på marknaden. (möjligen bortsett från Cyborg R.A.T)

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Logitech G400 och Steelseries Qck Tro mig du kommer inte bli besviken!

Permalänk
Proffsmoddare

Steelseries Ikari tycker jag är en väldigt bra mus, har de där lilla extra för ring och lillfingret.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Beställde precis en G400 och en Razer Sphex Mouse Pad

Permalänk

S&S är en trevlig matta, hårdplast som slits långsamt. Mus är alldeles för personligt imo. Personligen gillar jag IM3 och de möss som modellerats efter den.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk

qpad 5k med tillhörande matta. gör dig inte besivken iaf!

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk

Mionix mös, har aldrig haft en skönare råtta. Sensorn funkar riktigt bra också!

Permalänk
Medlem

Denna mus verkar va rät lik ACE EDGE och ser utt att fått en hel del bra kritik http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=612703
Musmatta rekomenderar jag nån av Razer Gholiatus bra glid bra kvalitet http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649844

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tack för alla svar! Tror dock jag väljer Razer Vespula som musmatta, det där handledsstödet skriker efter mig: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=559009

Bland mössen ser det ut som att det blir antingen Steelseries Ikari eller Qpad 5K. Ska nog våldgästa Webhallen och se om dom har lust att packa upp de bägge åt mig så man får klämma lite.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Teknikmagasinet säljer en identisk mus som Ace 3200 fast under en annan tillverkare. Köpte en idag för 399, Kan ju vara ett hett tips om du va så nöjd