Vad krävs för att spela Netflix 1080p full HD?

Permalänk
Medlem

Vad krävs för att spela Netflix 1080p full HD?

Provade en Zotac Zbox Nano AD10 Plus, med 4gb ram och ssd disk, men det fanns ingen möjlighet att köra full hd på netflix för den, Silverlight krossade den.
Men 1080p mkv på 20gig+ var inga problem...
Radeon HD 6310 och AMD E-series E-350 @ 1.6ghz cpu var ju tydligen inte ens i närheten. Läst mycket, alla med samma dator har samma problem.

Så vad behöver jag i htpc väg för att klara av Netflix med full kvalite utan stutter och sådant?
Ps3an flyter det ju galant på så det kan väl inte vara så häftiga krav iaf..

Permalänk
Medlem

vad är det för cpu i den då?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=963862
Där står alla stats på zboxen, men den var inte ens i nära. Så jag vill veta vad jag behöver i htpc-väg

(AMD E-series E-350 @ 1.6ghz cpu står det faktiskt i posten med)

Permalänk
Medlem

Har samma processor i min HTPC men jag har lagt in Win8 och i Netflix egna app till Win8 fungerar hårdvaruaccelerationen, det flyter på som smör och man får dessutom 5.1 ljud vilket inte fungerar via webläsaren. Passa på att uppgradera till Win8 medan det är billigt (279Kr månaden ut).

Permalänk
Medlem

Kan det vara så enkelt att jag bara byter till win8?
Det hade ju besparat en hel del problem

Permalänk
Medlem

Spelas inte Netflix filmer upp i 720p?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Letade runt lite efter hur man skulle få hårdvaruacceleration för netflix-uppspelning på win7 men hittade inget som fungerade.
Vad jag hittade var dock folk som tipsade om win8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimkimone:

Provade en Zotac Zbox Nano AD10 Plus, med 4gb ram och ssd disk, men det fanns ingen möjlighet att köra full hd på netflix för den, Silverlight krossade den.
Men 1080p mkv på 20gig+ var inga problem...
Radeon HD 6310 och AMD E-series E-350 @ 1.6ghz cpu var ju tydligen inte ens i närheten. Läst mycket, alla med samma dator har samma problem.

Så vad behöver jag i htpc väg för att klara av Netflix med full kvalite utan stutter och sådant?
Ps3an flyter det ju galant på så det kan väl inte vara så häftiga krav iaf..

Man kan väl inte få Full-HD med Netflix? Det finns väl bara HD-Ready (720p).?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Medlem

netfix har stöd för full HD och 7.1 ljud

Permalänk
Medlem

Det kom 1080p för ett tag sedan. "Super-hd" kallar dom det, googla får ni se. Sitter på amerikanska netflix och kommer väldigt ofta in på material som stödjer "xtra-high" kvalitet, förut har "High hd" varit det bästa, iaf för mitt Ps3

Permalänk
Medlem

Jäkla flyt att win 8 kostade 280spänn nu.
Och nu flyter det som det ska, otroligt skönt att allt är fixat

Permalänk
Medlem

Hörde jag tack:-)?

Permalänk
Medlem

Haha ja, tack!