rt-n65u router kopplar ner användare när en usb3 HDD är inkopplad

Permalänk
Medlem

rt-n65u router kopplar ner användare när en usb3 HDD är inkopplad

hejsan
jag har sökt efter på google och här men inte hittat någon med samma problem

jag har en http://www.asus.se/Networks/Wireless_Routers/RTN65U/
och till den kopplar jag http://www.netonnet.se/art/dator/lagring/extern-harddisk/desk...

innan jag kopplar den till routern så fungerar alla trådlösa enheter men så fort jag trycker in sladden så börjar det att strula för oss
man blir nedkopplad och så blir man uppkopplad och ibland så kommer man ut på Internet och ibland bara till routern
och ska jag streama till min media spelare (tvix) så kan det fungera ibland och ibland inte och det utan att man ändrar på något. och det konstiga är ju att två av våra datorer alltid har anslutning till allt medan de tre andra kastas ur hipp som happ

någon beskrev i en annan tråd att man inte skulle ha ntfs utan EXT3 men då hittade ju varken routern eller datorn disken längre... man kunde välja 2kb 4kb eller 8kb under formateringen , har det någon betydelse .

och nu till en annan konstighet .... jag har en gammal extern hdd med filmer och annat på och den är formaterad med NTFS och den fungerar som den ska när den är inkopplad så det måste vara något med min nya HDD som inte kommer överens med routern ... men jag tycker att det låter konstigt
har någon av er några tipps på inställningar i routern så är ju det toppen , men jag kan ju tala om för er att jag inte är någon hejjare på dessa inställningar och vad de alla orden betyder och gör men det ser ganska pedagogiskt ut så för att få det att fungera så borde man ju inte behöva vara över smart (hoppas jag)

och jag hoppas ni förstår vad jag svamlar om

så alla tipps är välkomna

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Vila i frid

Asus RT-N65U hatar ntfs. Det finns http://www.ext2fsd.com/ för att läsa/skriva ext2/ext3 från windows.

Permalänk

Och den klassiska frågan, har du senaste firmwaren till routern ?

Jag har inte upplevt dom problemen med min N65.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

jag fick routern att se disken med EXT3 om jag valde 2kb varianten men problemen fortgår .
och jag är en äkta uppdaterings freak så uppdaterat är det.
jag ska försöka sälja hårddisken till en på jobbet och köpa en annan hdd
för med den andra externa med usb2 från WD fungerar det utan problem så det kan ju vara något med just denna disken som rt-n65u inte tål

för så fort jag kopplar in den nya från seagate så åker grabbens dator ut ur nätverket och jag ser inte heller routern från min tvix vid tv´n
men från min och min sambos dator så fungerar det helt ok att streama från disken genom routern medan alla andra enheter ploppar ut och in på internet och som jag skrev så ibland så är det ingen som ens ser nätverket (förutom jag och sambon )
och ja vi kör trådlöst vi med så det är ju väldigt konstigt . (båda diskarna har ntfs)

en liten fråga till hasenfrasen .. vart kan man läsa om att den hatar NTFS ... skulle vilja läsa lite om det för att stilla min nyfikenhet.

och tack ska ni ha för visat intresse , och får jag fart på det så lovar jag att skriva in det här eftersom man ser ju så sällan hur det löste sig för folk och berättar ingen hur de gjorde det så blir ju inte trådarna till någon hjälp för andra

tjoo flöjt

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Vila i frid

Firmware i rt-56u och rt-n65u är identisk (funtionsmässigt). Jag har en Aus rt-65u och har labbat med olika externa usb-diskar och olika filformat.

270k träffar på https://encrypted.google.com/search?q=ext3+rt-n56u säger att det är fler än du som har problem med extern disk till den routern.

http://code.google.com/p/rt-n56u/wiki/HowToConfigureOptware

Permalänk
Medlem

Hej och tack för hjälpen.
Tur att det finns folk som vill försöka hjälpa till
Jag ska köpa en ny disk idag så jag hör av mig och berättar hur det går

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Ni kanske kan rekommendera en viss hdd som lämpar sig bra för mitt ändamål

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Hej. Jag lämnade tillbaka min hdd så jag har ingen lösning på problemet. Jag kanske köper en ny hdd senare men nu orkar jag inte krångla mer just nu. Så tyvärr har jag inget besked till andra med samma problem

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W