Uppgradera grafikkortet? Kommer det göra stor skillnad?

Permalänk
Medlem

Uppgradera grafikkortet? Kommer det göra stor skillnad?

Hej!

Sitter för närvarande på en 1 år gammal rigg, som är enligt följande:

i5 2500k, (För närvarande ej klockad, men kommer göras)
8GB Ram XMS3 (1600 mhz)
120GB SSD Corsair F3
650 W Nätagg TX-serien
Noctua NH-U12P SE2 CPU-fläkt

Moderkortet kan jag tyvärr inte kolla just nu då jag sitter på jobb, men kan kolla när jag kommer hem.

Till det har jag ett: 6870

Flaskar grafikkortet mycket i den nuvarande riggen?

Tacksam för svar.

Med vänlig hälsning,
Rasmus

Permalänk

hyfsat kort du har så skulle inte säga att det var värt att uppgradera än utan skulle vänta till 8000 serien eller 700 serien
men ja du märker nog ganska mycket skillnad i krävande spel om du tar dagens toppkort
men det du har nu klarar alla spel på marknaden idag med ok inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

hyfsat kort du har så skulle inte säga att det var värt att uppgradera än utan skulle vänta till 8000 serien eller 700 serien
men ja du märker nog ganska mycket skillnad i krävande spel om du tar dagens toppkort
men det du har nu klarar alla spel på marknaden idag med ok inställningar

Tack för ett snabbt svar!

Det stämmer att kortet klarar alla spel i dagsläget med ok inställningar. Hitman: Absolution på medium och Far Cry 3 på high med acceptabel framerate.

Följdfråga då, tror ni jag har mycket att hämta på att köpa ett begagnat 6870 och köra CF? Skulle det kunna bumpa upp mina grafikinställningar ett snäpp? Kan ju kanske vara värt om man hittar ett prisvärt.

Och om ja, vilket 6870-kort rekommenderas? Ska jag satsa på ett likadant om jag vill behålla tystheten i burken eller finns det något som är extra prisvärt? Är å andra sidan inte jätteljudkänslig.