Permalänk

Finns det någe "instruktionsbok" för hur cg3100 ska konfigureras med nat för att fungera som bäst?

Permalänk

Hjälp

Vet att jag inte ska skriva detta här men: hur gör jag för att skriva en ny tråd?
Undrar över en sak som jag hoppas folk i forumet kan svara på.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Erat 200/10 mbit fungerar verkligen inte bra.
Hade tidigare 100/10 och fick ut 113 ner och 10 upp. Nu får jag allt mellan 50-190.. Sjukt ostabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Erat 200/10 mbit fungerar verkligen inte bra.
Hade tidigare 100/10 och fick ut 113 ner och 10 upp. Nu får jag allt mellan 50-190.. Sjukt ostabilt.

Felanmäl, felanmäl...om du inte redan gjort det vill säga?

Annars kanske det är god idé att återgå till 100/10 om du faktiskt fick så pass bra, hellre en stabil 100 på 113 än att pendla kraftigt

Permalänk
Medlem

Hastigheten bara sjunker och sjunker.
ComHem anser att det inte är något problem alls. Har nu i bästa fall 100/10 på 200/10.

Orkar inte ringa kundtjänst längre, de måste vara praktikanter från lokala gymnasiet, alltid samma:

Ringer in, "Oh, har du startat om modemet?" Jo, bara 17 ggr idag.
"Nej men starta om det igen och ring oss sedan".

Sen loopar det med nästa man får tag i.

Har felanmält via formuläret, men svaren där kommer så ofta som var 3:e vecka..
Och då i stil med "har du startat om modemet..?"

"Bla bla, vi måste göra en felsökning med dig över telefon."
Jag har redan testat med annan strömadapter, annan nätverkskabel, olika datorer, olika nätverkskort, installerat om, uppdaterat drivrutiner, annan kabel mellan dosa och modem, olika sätt att testa hastighet men NEJ DÅ, ingen som tar hänsyn till detta, praktikanten i andra änden måste följa sitt manus annars blir denne förvirrad och vet inte vad hen ska göra.

ComHem, när får ni in kompetent personal i 1:st-line? Eller skippa dem och koppla kunder till 2/3rd-line direkt.
Så att man kan få det man betalar för någon gång.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

ny router och samma problem

om jag har en konsistend nedladdningsström av filnedladdning eller videoström så förlorar jag uppkoppling mot internet med jämna mellanrum

antingen är det comhem som inte tycker om vad jag gör eller så är det kabelmodemet det är fel på

finns det nåt bra alternativ till comhem på adsl som fungerar bra?

skulle helst vilja ha fiber men gammelmänniskorna i min förening vågar inte göra den satsningen.

Permalänk
Tele2
Skrivet av SirMacke:

Hastigheten bara sjunker och sjunker.
ComHem anser att det inte är något problem alls. Har nu i bästa fall 100/10 på 200/10.

Orkar inte ringa kundtjänst längre, de måste vara praktikanter från lokala gymnasiet, alltid samma:

Ringer in, "Oh, har du startat om modemet?" Jo, bara 17 ggr idag.
"Nej men starta om det igen och ring oss sedan".

Sen loopar det med nästa man får tag i.

Har felanmält via formuläret, men svaren där kommer så ofta som var 3:e vecka..
Och då i stil med "har du startat om modemet..?"

"Bla bla, vi måste göra en felsökning med dig över telefon."
Jag har redan testat med annan strömadapter, annan nätverkskabel, olika datorer, olika nätverkskort, installerat om, uppdaterat drivrutiner, annan kabel mellan dosa och modem, olika sätt att testa hastighet men NEJ DÅ, ingen som tar hänsyn till detta, praktikanten i andra änden måste följa sitt manus annars blir denne förvirrad och vet inte vad hen ska göra.

ComHem, när får ni in kompetent personal i 1:st-line? Eller skippa dem och koppla kunder till 2/3rd-line direkt.
Så att man kan få det man betalar för någon gång.

Hej,

Beklagar de problem du upplever. Din beskrivning av ärendehanteringen känns inte igen och vi vill gärna gå till botten med vad du har för problem och vad vi gjort för att hjälpa dig. Vänligen fyll i formuläret i länken nedan så att vi kan komma i kontakt med dig:

https://www.comhem.se/socialmedia

Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Permalänk
Inaktiv

Tappar IP-Adress

Nu har jag tröttnat. Vet inte hur många gånger i raden jag tappat IP-adresser från ComHem nu.

Följande:

  • C3100 modem (Senaste modellen)

  • Modemet i bryggat läge (Dvs DHCP får publika IP adresser)

  • Från modemet går Ethernet till en Switch med VLAN

  • Trunkad port går vidare till en HP Microserver som kör Vmware ESX

Jag har idag 3 stycken virtuella maskiner som har ett virtuellt nätverkskort med Internet (VLAN som går till Netgear modemet)
En av dessa tappar adressen väldigt ofta (håller ett par dagar) medan de andra verkar vara ok (bland annat en pfsense firewall)

Processen för att få en ny IP adress är följande:

  • Stäng av modemet

  • Vänta någon minut

  • Koppla in en bärbar dator och "sno" mac-adressen som sitter på virtuella kortet i vmware

  • Få en publik adress

  • Koppla ur nätkabel

  • Byt mac-adress

  • Koppla in kabeln

  • Få ny IP adress

  • Upprepa proceduren ytterligare en gång för totalt 3 publika adresser

Denna process har jag inte ens orkat ringa kundtjänst och försöka förklara. Är det någon annan här som har någon liknande setup och får det att fungera? Gissar att ComHem inte gillar att samma interface har flera MAc adresser (Konstigt iofs. då jag gissar att modemet har en switch inbyggd)

Skulle någon på ComHem kunna förklara hur det faktiskt ligger till? Dvs. under vilka förhållanden svarar Er DHCP server med en publik adress?

I övrigt är jag rätt nöjd:

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakula:

Ni får ursäkta att jag inte är speciellt tekniskt lagd och förstår ca 50% av det som nämns i tråden.

Läst igenom en del i tråden nu och verkar som den största diskussionen handlar om att köpa en extern router när man kör via trådlöst.

Jag har comhem och kör alltid med kabel men upplever ganska stora skillnader på hastigeten både på bredbandskollen och via onlinespel på xboxen.

Hade det kunnat vara så att även mitt internet via kabel skulle hålla sig vid 100 mbit under dagen med en extern router (tex Asus RT-N66U). Eller är den enbart bättre än CG3100 om man kör trådlöst?

Att spela spel på dagen och natten är verkligen som natt och dag

Tänkte jag kunde skriva att mitt problem har löst sig. Tidigare hade jag i princip alltid 40-60 mbit ner under kvällstid (alltid kört trådat). Var inte ovanligt att det låg ännu lägre än så med mitt 100/10.

Köpte en Asus RT-N65U för några månader sedan och efter det har jag ALDRIG sett min hastighet ligga under 90/10. Så detta kan rekommenderas starkt.

// Jakula

Permalänk
Tele2
Skrivet av studiox_swe:

Nu har jag tröttnat. Vet inte hur många gånger i raden jag tappat IP-adresser från ComHem nu.

Följande:

  • C3100 modem (Senaste modellen)

  • Modemet i bryggat läge (Dvs DHCP får publika IP adresser)

  • Från modemet går Ethernet till en Switch med VLAN

  • Trunkad port går vidare till en HP Microserver som kör Vmware ESX

Jag har idag 3 stycken virtuella maskiner som har ett virtuellt nätverkskort med Internet (VLAN som går till Netgear modemet)
En av dessa tappar adressen väldigt ofta (håller ett par dagar) medan de andra verkar vara ok (bland annat en pfsense firewall)

Processen för att få en ny IP adress är följande:

  • Stäng av modemet

  • Vänta någon minut

  • Koppla in en bärbar dator och "sno" mac-adressen som sitter på virtuella kortet i vmware

  • Få en publik adress

  • Koppla ur nätkabel

  • Byt mac-adress

  • Koppla in kabeln

  • Få ny IP adress

  • Upprepa proceduren ytterligare en gång för totalt 3 publika adresser

Denna process har jag inte ens orkat ringa kundtjänst och försöka förklara. Är det någon annan här som har någon liknande setup och får det att fungera? Gissar att ComHem inte gillar att samma interface har flera MAc adresser (Konstigt iofs. då jag gissar att modemet har en switch inbyggd)

Skulle någon på ComHem kunna förklara hur det faktiskt ligger till? Dvs. under vilka förhållanden svarar Er DHCP server med en publik adress?

I övrigt är jag rätt nöjd:

https://dl.dropbox.com/u/496088/Comhem.PNG

Hej,

Gällande att få IP-adress från oss så är grundkriterierna följande:

- Publik IP delas ut till enheter bakom modem med bredbandstjänst (förutsatt att NAT är avstängt i modemet, annars är det modemets routers WAN-interface som får en publik adress och de lokala enheterna får då interna adresser)
- En IP-adress per MAC-adress, så enheterna måste ha unika macadresser
- Möjligt antal simultana IP-lån beror på tjänsten (en eller fyra adresser, du som har 100Mbit/s har 4 fyra). Ansluter man fler enheter än så så kommer inte dessa att få någon IP så länge de befintliga lånen är giltiga. Säger man upp lånet från en av dessa så kommer den nya enheten att kunna få IP.
-
Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Permalänk
Medlem

Har 25/1 från Comhem och ett Netgear CG3100 modem

Ett test på bredbandskollen visar 24,88/0,97Mb/s
Problemet är att jag får en MAXhastighet i uTorrent på 2,9Mb/sek

Jag har öppnat alla portar, använder portforwarding och testat med stänga av och på NAT utan resultat. Har även sänkt antal anslutningar i uTorrent, begränsat uppladdningshastighet osv

Någon som har något förslag?

Tack på förhand

/giddan

Permalänk
Medlem
Skrivet av giddan:

Har 25/1 från Comhem och ett Netgear CG3100 modem

Ett test på bredbandskollen visar 24,88/0,97Mb/s
Problemet är att jag får en MAXhastighet i uTorrent på 2,9Mb/sek

Jag har öppnat alla portar, använder portforwarding och testat med stänga av och på NAT utan resultat. Har även sänkt antal anslutningar i uTorrent, begränsat uppladdningshastighet osv

Någon som har något förslag?

Tack på förhand

/giddan

Låter fullt normalt eftersom utorrent räknar i Megabyte och inte Megabit. Jag får ca 2Mb i utorrent med 20mbit Adsl. 2,9Mb*8 ungefär 24Mbit...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giddan:

Har 25/1 från Comhem och ett Netgear CG3100 modem

Ett test på bredbandskollen visar 24,88/0,97Mb/s
Problemet är att jag får en MAXhastighet i uTorrent på 2,9Mb/sek

Jag har öppnat alla portar, använder portforwarding och testat med stänga av och på NAT utan resultat. Har även sänkt antal anslutningar i uTorrent, begränsat uppladdningshastighet osv

Någon som har något förslag?

Tack på förhand

/giddan

24,88 / 8 = 3,11

ligger ganska nära vad du betalar för

Permalänk
Skrivet av jakula:

Tänkte jag kunde skriva att mitt problem har löst sig. Tidigare hade jag i princip alltid 40-60 mbit ner under kvällstid (alltid kört trådat). Var inte ovanligt att det låg ännu lägre än så med mitt 100/10.

Köpte en Asus RT-N65U för några månader sedan och efter det har jag ALDRIG sett min hastighet ligga under 90/10. Så detta kan rekommenderas starkt.

// Jakula

Precis,jag håller med dig. Fattar inte folk som fortfarande försöker felsöka och dyl och aldrig blir nöjda. Säger som jag sagt förut skit i att använda comhems netgear som router utan brygga skiten och köp en riktig router istället som Asus N56, N65, N66 så slipper ni alla dessa problem med hastigheter och nedkopplingar.

Jag är så nöjd med min Asus RT-N65U med comhems 200 Mbit lina. Jag får ner 203-205 Mbit/s trådat och 160-170 Mbit/s trådlöst och alltid 11-12 Mbit/s i uppströms. Inte ett endaste problem på 5 månader sen jag bytte router.

Byt router nu istället för att slösa pengar o tid på att ringa supporten hela tiden.

Edit: Ett förslag till Comhem är ju att ni borde rekommendera andra routers på eran hemsida för att slippa alla dessa felsökningar och hastighetsproblem.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tele2:

Hej,

Gällande att få IP-adress från oss så är grundkriterierna följande:

- Publik IP delas ut till enheter bakom modem med bredbandstjänst (förutsatt att NAT är avstängt i modemet, annars är det modemets routers WAN-interface som får en publik adress och de lokala enheterna får då interna adresser)
- En IP-adress per MAC-adress, så enheterna måste ha unika macadresser
- Möjligt antal simultana IP-lån beror på tjänsten (en eller fyra adresser, du som har 100Mbit/s har 4 fyra). Ansluter man fler enheter än så så kommer inte dessa att få någon IP så länge de befintliga lånen är giltiga. Säger man upp lånet från en av dessa så kommer den nya enheten att kunna få IP.
-
Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Tack Michael för ditt svar.
Tyvärr hjälper det inte mig då antagligen dhcp servern eller modemet vägrar dela ut addresser till mina virtuella nätverkskort. Skulle uppskatta om du kan vidarebefodra detta till 2:nd line support och nämna att jag kör VMware och om det ställer till med några problem.

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga ifall de bara är jag som har problem med att logga in på steam ? (Steam is having trouble connecting to the steam servers)
Allt annat funkar OK förutom Youtube som tar 2 år på sig att buffra filmer. Även i 480p.

Haft de sedan i lördags natt, ungefär 3-4 på nattet dog internet mitt under ett HON game.. låg nere ca 45min, sen dog de igen.

Bor i Stockholm på den södra sidan.
Har försökt allt, och Comhems support säger att allt ska funka...

//Simon

Visa signatur

i7.

Permalänk
Skrivet av oooo:

Måste bara fråga ifall de bara är jag som har problem med att logga in på steam ? (Steam is having trouble connecting to the steam servers)
Allt annat funkar OK förutom Youtube som tar 2 år på sig att buffra filmer. Även i 480p.

Haft de sedan i lördags natt, ungefär 3-4 på nattet dog internet mitt under ett HON game.. låg nere ca 45min, sen dog de igen.

Bor i Stockholm på den södra sidan.
Har försökt allt, och Comhems support säger att allt ska funka...

//Simon

Har samma problem med Youtube , I princip omöjligt att använda siten kan inte ens buffra i 240 hände oxå för 3-4 dagar sedan . Steam har jag dock inga problem med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiserman:

Har samma problem med Youtube , I princip omöjligt att använda siten kan inte ens buffra i 240 hände oxå för 3-4 dagar sedan . Steam har jag dock inga problem med.

Samma här sedan i söndags.

Varit i kontakt med first line 5 ggr på dagar, idag fick jag reda på att second line hade kolla t och hitta inga fel....så till slut så har jag testat allt.

nya kablar
annan dator ( låna av brorsan )
rensat cache minnet på chrome
testat opera , chrome , mozilla ja tom IE.
gått igenom alla instälnningar
testat med en en annan dator som en kompis köpte i veckan som var helt tom på allt utom de som kom med.

DET är ett fel nånstans, för just nu är youtube helt obrukbart.

min dator fixade innan detta 1080p 1h+ långa filmer på youtube med en bufferhastighet på allt klart på 2 minuter ca, nu tar en timme ca 24 timmar om ens det räcker.

blir ett nytt samtal imorgon.

edit: detta är i gbg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelister:

Samma här sedan i söndags.

Varit i kontakt med first line 5 ggr på dagar, idag fick jag reda på att second line hade kolla t och hitta inga fel....så till slut så har jag testat allt.

nya kablar
annan dator ( låna av brorsan )
rensat cache minnet på chrome
testat opera , chrome , mozilla ja tom IE.
gått igenom alla instälnningar
testat med en en annan dator som en kompis köpte i veckan som var helt tom på allt utom de som kom med.

DET är ett fel nånstans, för just nu är youtube helt obrukbart.

min dator fixade innan detta 1080p 1h+ långa filmer på youtube med en bufferhastighet på allt klart på 2 minuter ca, nu tar en timme ca 24 timmar om ens det räcker.

blir ett nytt samtal imorgon.

edit: detta är i gbg.

Detta!

Har likadant problem fast det gäller alla sorters videostreaming..FZ Swec vimeo GT Traileraddict qtime trailers från apple YT mm...nån kodapa har TK´at hela teamet,

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk

Angående det här med Youtube... minns att det var någon vända med detta för något år sedan att en specifik nätverkskortsmodell gjorde att vissa tjänster fungerade illa, minns inte om det var Youtube eller Facebook eller vad det nu var. Tror det hade något att göra med någon IPv6-ändring hos Youtube (eller om det nu var Facebook som strulade för alla dessa) som gjorde att det gick segt. Ej ISP-relaterat iaf

Permalänk
Medlem

Ang Youtube. Det har startats flera trådar på forumet senaste dagarna. ALLA verkar ha problem kvällstid. Jag testade igårkväll från mobilen och telia adsl och gick verkligen inte bra där heller. Nu kollar jag youtube sällan men blev intresserad av alla trådar.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Något skumt har hänt med mitt comhem, jag kan bara surfa, inte kolla på tv. Tv signalen glappar något satan och måste ha antennkabeln precis i rätt vinkel för att få tv signal, men att surfa går hur bra som hellst. Är det dosan som glappar och bara behöver bytas eller är det något mer avancerat? Har sån där 3 håls dosa med data, tv och fm.

Jag har precis samma problem, kan inte kolla på TV alls längre pga. av allt glapp

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelister:

Samma här sedan i söndags.

Varit i kontakt med first line 5 ggr på dagar, idag fick jag reda på att second line hade kolla t och hitta inga fel....så till slut så har jag testat allt.

nya kablar
annan dator ( låna av brorsan )
rensat cache minnet på chrome
testat opera , chrome , mozilla ja tom IE.
gått igenom alla instälnningar
testat med en en annan dator som en kompis köpte i veckan som var helt tom på allt utom de som kom med.

DET är ett fel nånstans, för just nu är youtube helt obrukbart.

min dator fixade innan detta 1080p 1h+ långa filmer på youtube med en bufferhastighet på allt klart på 2 minuter ca, nu tar en timme ca 24 timmar om ens det räcker.

blir ett nytt samtal imorgon.

edit: detta är i gbg.

Jag har precis samma problem i GBG med ComHem den senaste veckan eller två. När jag kollar på http://www.youtube.com/my_speed# så ser jag att "Your Current Location" har bara störtdykt i grafen.

Permalänk
Skrivet av Greken:

Jag har precis samma problem i GBG med ComHem den senaste veckan eller två. När jag kollar på http://www.youtube.com/my_speed# så ser jag att "Your Current Location" har bara störtdykt i grafen.

Så här ser det ut hos mig.

Comhem "min internetleverantör" Har ju dykt ganska kraftigt i grafen så de kanske har något strul.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Så här ser det ut hos mig.
http://i46.tinypic.com/2agmgz5.png

Comhem "min internetleverantör" Har ju dykt ganska kraftigt i grafen så de kanske har något strul.

Grafen ser snarlikt ut med telia adsl som jag har privat.

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

LeafBox's inlägg ka ju vara en förklaring. Strul mellan telia internet carrier och youtube. Båda ang kapacitet och nått fiberfel. Många svenska ISPr använder telia internet carrier utanför sverige.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Har detsamma problem med youtube både hemma och jobb.

Två olika ISP

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av Phunky:

Grafen ser snarlikt ut med telia adsl som jag har privat.

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

LeafBox's inlägg ka ju vara en förklaring. Strul mellan telia internet carrier och youtube. Båda ang kapacitet och nått fiberfel. Många svenska ISPr använder telia internet carrier utanför sverige.

Kan ju vara något med telia då. Testar jag med mobilen som kör via Tele2 ser det inte lika illa ut.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja ha hjälp..
Hade 100/10mbit innan och fick ut 113/10 på bredbandskollen. Laddade ner filer i 13.6mb/s som snabbast och det var helt stabilt.
Nu har vi 200/10 mbit via mecenat och det är värsta skiten. Ibland är det små avbrott men det värsta är väl att när jag spelar får jag lagg som ger mig fördröjningar på 1-2 sek vilket är helt oacceptabelt.
Hastigheten varierar från ca 180mbit som bäst (efter kl 2 typ på natten) o ner till 30mbit på dagen.. Seriöst va är problemet ?
Det segar ibland och komma in på vissa sidor och youtube är sedan "uppgraderingen" (more like nedgradering) segt. Går knappt kolla på youtube utan att videon ska stanna till o buffra hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oooo:

Måste bara fråga ifall de bara är jag som har problem med att logga in på steam ? (Steam is having trouble connecting to the steam servers)
Allt annat funkar OK förutom Youtube som tar 2 år på sig att buffra filmer. Även i 480p.

Haft de sedan i lördags natt, ungefär 3-4 på nattet dog internet mitt under ett HON game.. låg nere ca 45min, sen dog de igen.

Bor i Stockholm på den södra sidan.
Har försökt allt, och Comhems support säger att allt ska funka...

//Simon

Och här har ni en till med samma problem, vid samma geografiska läge.

Visa signatur

/NegativeCreep

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Jag skulle gärna vilja ha hjälp..
Hade 100/10mbit innan och fick ut 113/10 på bredbandskollen. Laddade ner filer i 13.6mb/s som snabbast och det var helt stabilt.
Nu har vi 200/10 mbit via mecenat och det är värsta skiten. Ibland är det små avbrott men det värsta är väl att när jag spelar får jag lagg som ger mig fördröjningar på 1-2 sek vilket är helt oacceptabelt.
Hastigheten varierar från ca 180mbit som bäst (efter kl 2 typ på natten) o ner till 30mbit på dagen.. Seriöst va är problemet ?
Det segar ibland och komma in på vissa sidor och youtube är sedan "uppgraderingen" (more like nedgradering) segt. Går knappt kolla på youtube utan att videon ska stanna till o buffra hela tiden.

Kör du comhems egna netgear CG3100 som router ?

Om isåfall så brygga skiten till ett vanligt modem och köp en riktig router. comhems netgear borde vara förbjuden att använda som router med den skitprogramvaran som finns i den.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).