[WOT] Era mål och bedrifter

Permalänk
Medlem

[WOT] Era mål och bedrifter

Tjena. Ville berätta lite om mina egna bedrifter, vilka inte passade in i rekordtråden och som inte förtjänar en egen tråd. Jag tänkte till lite och bestämde mig för att göra en tråd åt alla där ni likt en loggbok kan skriva om hur det går för er, utan att för den delen kludda ned tråden i dagliga uppdateringar. Tanken är alltså att man här skriver om när man uppnått mellanlånga till långväga mål i spelet, exempelvis vunnit en turnering, samlat ihop alla T10 eller nått en viss ER och win%. Tillåt mig börja med mitt egna exempel:

Uppnått
* Nyligen uppnått 1200 ER, så nu är jag äntligen grön i de flestas ögon.
* Uppnått kilometerstolpen 450 avg exp, så nu befinner man sig i kvartalen av spelare med högst avg exp.
* Blivit turkos i mångas ögon. Tycker dock att 54% WR är lite för lite för turkost.
* 30 garageplatser. Yay tanks.

Ej uppnått
* 1300 ER, så jag kommer ifatt resten av klanen. Detta kommer ta ca ett år i nuvarande takt.
* 55% WR. 54% är gjort och nu makar man sig sakta uppåt mot en WR som spelar roll. Ligger jag i så når jag dit mycket snart.
* 500 avg exp, för att det är en rund och fin siffra och jag kan börja resan mot högsta decitalen.
* Första tier 10. Det återstår 25k exp och en del credits men sen är IS-7an min. Lär uppnås inom en månad.
* Första tier 8 arty. Snart halvvägs på 212an. Lite credits och sen har man efterlängtade 261an .
* Master tanker. Återstår ett tjog och än mer vid varje patch.
* Första vinsterna i Company helt bestående av klanen. Snart där om alla vill.
* Första vinst i CW. Lär dröja.

Ni gör ju såklart som ni vill. Vill ni berätta om ert rekordhopp med Mausen eller om när alla i plutonen nådde 100 BiA så gör det. Och ju mer skryt desto bättre, kom ihåg det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Målen förändras hela tiden... det viktiga är mer att vinna och ha roligt. Strida med A-P i clan wars och fortsätta vinna.

Dock är det trevligt att se sin framgång och utveckling i stats.
Siktar mot 2k effiency, ligger på 1670.
Siktar mot 60% winrate, ligger på 56,3%.
Har bara 5 tier 10, siktar på att införskaffa många fler...
Har ~700 i average xp/battle. Siktar på att förbättra det också...
Försöker givetvis även hålla en bra average damage per battle.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Hmm... klart man vill ha mål med hög % och EF, men märker att det blir väldigt frustrerande att spela vissa dagar när man tänker på det så ja försöker att inte ha sådana här mål utan försöka ha lite kul med dom man spelar med istället

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

*60% win utan att "fuska" med massa platoonspel, snart 56%! Undra om det går

Permalänk
Medlem

Mitt mål just nu är att få en Tier X iaf... Går dock inge bra för mig i tier VIII, så jag har lagt WoT på is ett tag.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

det viktiga är mer att vinna och ha roligt.

Håller med ovanstående.

Kan inte påstå att jag har några direkta mål, utan varje match är belöning nog.

Permalänk
Medlem

Enda målet jag har är att ha kul och undvika reta mig på alla som gnäller om "noob" hit och dit.

Sedan, enbart som ego-trip så ser jag fram emot att passera 1500 i efficiency...

Permalänk
Medlem

Självklart är högst prioriterade målet att ha kul. Jag gjorde antagandet att detta var en självklarhet som inte behövde skrivas upp, men det är trevligt att vi alla är överens om saken

Ständigt mål
* Ha roligt.

Bedrift
* Hade jätteroligt på helnatta den 15e. Blev några replays med tokigheter och snyggt spel att spara.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Självklart är högst prioriterade målet att ha kul. Jag gjorde antagandet att detta var en självklarhet som inte behövde skrivas upp.

Det kan tyckas vara en självklarhet, men tyvärr är det inte alltid så.

Spelare som tar saker och ting för allvarligt har ofta en tendens att med tiden fullständigt glömma bort rolighetsfaktorn. Vilket inte bara påverkar dem själva utan dessvärre alla som tvingas läsa/lyssna på denna typ av individers klagan, när de under/efter varje match berättar hur dåliga alla andra är i förhållande till dem själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

*60% win utan att "fuska" med massa platoonspel, snart 56%! Undra om det går

Jag håller med, ligger själv på 56% och har inte kört en endaste match i platoon. Platoons är bara fegt

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Kollade upp min efficiency rating. Låg på 1186.65, så är väl inte den bästa spelaren.

Mål:
*Börja spela WoT igen.
*Komma upp i 1,2k efficiency rating
*Få min första T10

Tror dock min låga rating beror på att jag inte var så bra under de första 5-600 matcherna jag körde. Visste inte om att man skulle vinkla pansarvagnarna, weak spots osv. Hyvlar man bort de första par hundra matcherna, så tippar jag på att jag skulle vara någonstans runt 1,3-1,4k rating redan.

Tittar man på mina stats, ser det ut såhär:
Average Experience per Battle: 453
Maximum Experience per Battle: 2 290

När jag får tummen ur röven och tankar på lite guld så jag kan aktivera premium account kör jag igång igen.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakedad:

Kollade upp min efficiency rating. Låg på 1186.65, så är väl inte den bästa spelaren.

Tror dock min låga rating beror på att jag inte var så bra under de första 5-600 matcherna jag körde. Visste inte om att man skulle vinkla pansarvagnarna, weak spots osv. Hyvlar man bort de första par hundra matcherna, så tippar jag på att jag skulle vara någonstans runt 1,3-1,4k rating redan.

Tittar man på mina stats, ser det ut såhär:
Average Experience per Battle: 453
Maximum Experience per Battle: 2 290

Så du började köra mer seriöst och målmedvetet efter bara 5-600 matcher? Det tog mig nog 2-3 000 matcher! Hehe... Jag körde sjukt aggressivt och högst troligen rätt n00bigt i början men sen blev då jag mer inriktad på att det ökade min rolighetsfaktor när jag vann mer och gjorde bättre i från mig.
Mina stats har också gått upp därefter. Körde rätt mycket själv också. De senaste 1-2k matcherna av mina 8k matcher har jag blivit mer fokuserad på pluton när jag kör random, annars kör jag nästan inte alls nu för tiden. Så mycket roligare att jobba tillsammans med andra sköna lirare. Det accelerera dessutom min win rate kurva en del har jag lagt märke till när man inte är en ensamn bra lirare i ett team. Som alla i en plutt är bra, då kan man åstadkomma mycket och ha roligare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ett väldigt långsiktigt mål är Maus, har inte bråttom alls då jag redan har T110.
Ska gå en Tiger P(låsa upp VK45)-->Tiger H-->Tiger II(låsa upp E-75)-->VK45-->VK45-->MAUSIE!
Hehe, lär nog ta över ett år om jag inte börjar spela mer regelbundet. Det är rätt mycket XP som ska till för att gå den vägen

Ett delmål är T110E4 också, T30 har en viss plats i mitt hjärta sen när den var T10.
Nu känner jag mest sorg över vad WG har gjort med den.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Få min första Tier x tank (amx 50b har ca 45k xp dit så snart avklarat.)
Sen blir nog målet E100 eller IS4 vilken är roligast enligt er? Vill ha något man kan ta massa stryk i efter att ha kört franska ett tag Lutar åt e100 då jag redan snart är på Tiger II.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Få min första Tier x tank (amx 50b har ca 45k xp dit så snart avklarat.)
Sen blir nog målet E100 eller IS4 vilken är roligast enligt er? Vill ha något man kan ta massa stryk i efter att ha kört franska ett tag Lutar åt e100 då jag redan snart är på Tiger II.

IS-4 är sämre än IS-7, jag har bägge. IS-7 front studsar mer och den är snabbare, används mer i cw. IS-4 är dock inte dålig om man lär sig nyttja den.
E100 används i cw, är en bra vagn om man kan nyttja den men 95% av spelarna i wot failar hårt med den och blir bara kanonmat för mig. Jag har dräpt rätt många E100 utan att svettas, de är sällan ett hot, mer som mat fortfarande trotts buffen, i randoms dvs. I cw med backup kan de vara rätt händiga på sina ställen.

T57 är bästa vagnen i mitt garage just nu, amx50b spelare skiter knäck när jag burstar ned dem så... du kanske borde skaffa en. Annars är T110E5 och T62a bra vagnar jag tycker man skall ha i sitt garage. T62a är en vagn jag grindar mot just nu.

Dock skall det väll tilläggas att amx50b har andra användningsområden än T57 och är inte en dålig vagn.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Oj intressant topic.

Ska försöka att spela mindre aggresivt och försöka att inte alltid vara den som ska vara line-breaker..
Lessnat på att spela mina tier X pga detta. Även lessnat på att spela med randoms.
Så om någon med liknande rating som mig (1300+) är sugen på att spela tanks ifrån tier 6 -> så adda mig gärna ( Runzy ). Jag har skype mumble osv osv, är av lagom ålder (33).

Har alla sorters tanks, td,heavy,meds och arty. Försöker just nu att fokusera lite mer på Kinesiska mediums, gillar att folk säger att Type 58 är en dålig tank, så då måste jag ju såklart köra den för att bevisa att den är ok.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runsy:

Oj intressant topic.

Ska försöka att spela mindre aggresivt och försöka att inte alltid vara den som ska vara line-breaker..
Lessnat på att spela mina tier X pga detta. Även lessnat på att spela med randoms.
Så om någon med liknande rating som mig (1300+) är sugen på att spela tanks ifrån tier 6 -> så adda mig gärna ( Runzy ). Jag har skype mumble osv osv, är av lagom ålder (33).

Har alla sorters tanks, td,heavy,meds och arty. Försöker just nu att fokusera lite mer på Kinesiska mediums, gillar att folk säger att Type 58 är en dålig tank, så då måste jag ju såklart köra den för att bevisa att den är ok.

Vissa kartor och situationer kan man inte köra aggressivitet, jag gillar också att köra aggressivt men man lär sig mer och mer om timingen när det går och inte. Om du kör plutt, 3 st heavies, så är det sjukt kul att köra aggressivt och slå sig rakt igenom. Kan funka med mediums också, allt beror så klart på karta och situation.

Om du för övrigt är en bra spelare, 2k+ average damage med tier 10 vagnar, du har 3-4 eller fler T10 och är aktiv så borde du söka till A-P. Vi har spelare mellan 20 och 50 år har jag för mig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

IS-4 är sämre än IS-7, jag har bägge. IS-7 front studsar mer och den är snabbare, används mer i cw. IS-4 är dock inte dålig om man lär sig nyttja den.

Anledningen till att jag funderade på is4 var la att den har mer HP än is7 men tror jag kör på e100 ändå eller maus tycker de var roliga när jag testade dom på testservern i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Anledningen till att jag funderade på is4 var la att den har mer HP än is7 men tror jag kör på e100 ändå eller maus tycker de var roliga när jag testade dom på testservern i alla fall.

Mause är ju bara ett stort fläskberg som man inte har någon som helst form av respekt för. E100 har en rätt stygg kanon men det är också ett långsamt fläskberg till vagn. Men om du gillar de vagnarna så för all del ^^

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Fördelen med IS4 kontra E100 borde väl vara RoF, mobilitet och att E100 tar lättare eld än vad IS4an gör.
Känns även som att man bouncar mer på IS4an än vad man gör på E100.

Har inte kört E100an annat än på test för länge sen men vad jag tror så är IS4an bättre att brawla med.

Permalänk
Medlem

Öka vinstprocenten samt komma upp till 800 avg exp, "Acea" alla mina nuvarande tanks samt några till.
Inte lika fokuserad på ER längre, ligger kring 1610.
Fokusera på hur jag kan bli bättre och inte irritera mig så mycket på hur mina medspelare spelar.
Uppskatta spelet mer och ha roligt.

Permalänk
Medlem

Mitt mål för den närmsta tiden är att knöka mig över 2000-strecket i Performance Rating på http://www.noobmeter.com och ta mig förbi 62% win rate.

Håller också på att grinda det "nya" amerikanska trädet, håller just på med T71:an som nog kommer att bli kvar i garaget när den är klar...kul tank.

Sedan försöker jag ta mig över 4k damage/match med object 268 igen, går sådär just nu, mest beroende på att jag inte spelar den så mycket för tillfället

Permalänk
Medlem

Läget just nu;

- Över 2k Performance rating
- 19xx ER
- 65% WR
- 927 avg xp

- Förmodligen en av de bästa T110E5spelarna på hela servern.

Jag är rätt jävla nöjd med mig själv.

Mål? Bibehålla och utvecklas tillräckligt mycket för att kunna äga 99.999999999999999% av alla spelare på servern as is.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Läget just nu;

- Över 2k Performance rating
- 19xx ER
- 65% WR
- 927 avg xp

- Förmodligen en av de bästa T110E5spelarna på hela servern.

Jag är rätt jävla nöjd med mig själv.

Mål? Bibehålla och utvecklas tillräckligt mycket för att kunna äga 99.999999999999999% av alla spelare på servern as is.

nick?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

DJBASIL

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Men din namne är inte fullt lika bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Men din namne är inte fullt lika bra...

Sedär! Haha, han är säkert den polska versionen av oggan. Siema! Visserligen är väl oggan ett ganska klassiskt smeknamn på folk som heter Osk/car.

EDIT: Jag vill bara för den goda ordningens skull poängtera att jag tog Alakai på orden vad gäller skrytsamhet. Min tidigare post är alltså inget beteende jag står för annars.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Blev lite trött på att grinda xp för att komma vidare i träden så satte upp ett nytt mål för mig. Nu ska jag ha Master-badgen på alla tanks jag har spelat. Kommer nog ta ett tag, skulle gissa att jag har det på 2/3 av dom idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Min tidigare post är alltså inget beteende jag står för annars.

Ett gott skratt fick man sig iaf.

Permalänk
Medlem

Innerst inne så känner nog oggan att det är skönt att ventilera och få leva ut sitt ego lite granna

Även;

Mål
* IS-7 ✔
EDIT:
* Knispels Medalj klass 1 ✔

Fattas bara 1,1 mille till equipments plus crew från KV-4an så är man ready to get pwnd.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.