Köpråd: B&W P5 eller liknande

Permalänk
Medlem

Köpråd: B&W P5 eller liknande

Hej!

Har tänkte införskaffa mig ett par nya hörlurar. (INTE HEADSET)
Så skulle vilja ha lite tips på några bra.

Har tittat lite på B&W P5. Är det nån här som kan uttala sig om dom?

Permalänk
Medlem

Hej! Om du tittar på P5 kör jag en vild gissning på att du vill att dina hörlurar ska se bra ut?

P5, för priset, levde inte upp till förväntningarna. Sennheisers Momentum däremot är en helt annan lur ljudmässigt och de sitter mer bekvämt, utan att offra designen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av judn0erd:

Hej! Om du tittar på P5 kör jag en vild gissning på att du vill att dina hörlurar ska se bra ut?

P5, för priset, levde inte upp till förväntningarna. Sennheisers Momentum däremot är en helt annan lur ljudmässigt och de sitter mer bekvämt, utan att offra designen.

Om jag ska vara ärlig så har jag tittat lite på P5:orna för att dom är snygga. Men har läst att dom ska vara bra med. Men till Sennheiser Momentum.

Ska man ha nån hörlursförstarkare eller liknande för att få ut max av dom?

Permalänk
Medlem

Det kommet kanse hjälpa något, men meningen med dessa hörlurar är att de skall drivas med bärbara enheter på ett vettigt sätt, så förstärkare är inte nödvandig, oroa dig inte

Vad har du för källa?

Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk

Senheiser Momentum.
That's all.

MVH
- K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin Ohlsson:

Senheiser Momentum.
That's all.

MVH
- K

Jag menar vilken musikspelare/smartphone/annan källa etc

Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk
Skrivet av 0rion:

Jag menar vilken musikspelare/smartphone/annan källa etc

Föreslog Dem hörlurarna.

Källa till varför dom är bra? Sitter på huvet just nu. Samt: http://www.head-fi.org/products/sennheiser-momentum

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0rion:

Jag menar vilken musikspelare/smartphone/annan källa etc

Skrivet av Kevin Ohlsson:

Föreslog Dem hörlurarna.

Källa till varför dom är bra? Sitter på huvet just nu. Samt: http://www.head-fi.org/products/sennheiser-momentum

Oops, blev förvirrad, det var en fråga lill TS

Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk
Medlem

Det jag har är Iphone /Ipad / Datorn i sign. Så ni båda säger att det är dom man ska gå på..... Kanske man får göra det. Enda jag inte gillar med dom som jag se på bild är att dom sluter in öronen. Gillar att P5 är lite "öppna" eller hur man ska säga det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin Ohlsson:

Senheiser Momentum.
That's all.

MVH
- K

Skulle tipsa om Sennheiser hd650 istället, skiljer 300 spänn, dock får du en mycket bättre lur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Skulle tipsa om Sennheiser hd650 istället, skiljer 300 spänn, dock får du en mycket bättre lur.

Nu var det ju frågan om P5 eller liknande lurar, inte heltäckande halvöppna/öppna jättar för hembruk. Även om jag personligen föredrar sådana.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Nu var det ju frågan om P5 eller liknande lurar, inte heltäckande halvöppna/öppna jättar för hembruk. Även om jag personligen föredrar sådana.

Mja, han pratar inte specifikt om att de måste vara slutna. Han menar dessutom att han mest tittat på dem eftersom att de är snygga, dessutom gillar han att de är lite "öppna". Att han inte vill ha ett headset tolkade jag som att de inte ska ha/behöver ha mic. Han ställer även frågor om man skulle behöva en hörlursförstärkare vilket tyder på en viss öppenhet till olika alternativ enligt mig.

Om man sammanställer dessa saker kan jag definitivt tycka att det är helt okej att rekommendera HD650 som ett alternativ till Momentum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Skulle tipsa om Sennheiser hd650 istället, skiljer 300 spänn, dock får du en mycket bättre lur.

Och dom behöver man inte nån hörlursförstärkare till?

Läste lite om dom och ser att man måste ha en förstärkare för att dom ska gör sitt bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Mja, han pratar inte specifikt om att de måste vara slutna. Han menar dessutom att han mest tittat på dem eftersom att de är snygga, dessutom gillar han att de är lite "öppna". Att han inte vill ha ett headset tolkade jag som att de inte ska ha/behöver ha mic. Han ställer även frågor om man skulle behöva en hörlursförstärkare vilket tyder på en viss öppenhet till olika alternativ enligt mig.

Om man sammanställer dessa saker kan jag definitivt tycka att det är helt okej att rekommendera HD650 som ett alternativ till Momentum.

Har du rätt i att jag är öppen för andra alternativ.

Men ett STORT plus är ju om man slipper en hörlursförtarkare men om man ska ha det till lurarna så behöver jag nått alternativ på en sådan med =P

Permalänk
Medlem

Ett par Sennheiser HD650 funkar prima, iaf för egen del

Permalänk
Medlem
Skrivet av iokioc:

Ett par Sennheiser HD650 funkar prima, iaf för egen del

Kan du rekommendera en bra DAC/Hörlursförstärkare till Sennheiser HD650?

Permalänk
Medlem

Beror hur mkt pengar du kan lägga. Men Argon Ha1 är väl Ok, dock överprisad för vad man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Skulle tipsa om Sennheiser hd650 istället, skiljer 300 spänn, dock får du en mycket bättre lur.

Men då tappar man inte bara möjligheten till en bärbar lur, man behöver en bra källa och förstärkare för att få bäst resultat. Dessutom är inte HD 650 MYCKET bättre än Momentum. De har fördelarna med öppen konstruktion på sin sida bara.

Momentum är mycket mer praktisk och basen är lite bättre, och har mer tryck vilket passar elektronisk musik bättre. De är också mer bekväma att ha på sig.

Permalänk
Medlem

Ju mer jag tittar runt ju dyrare blir det...

Vad jag tittar på nu är HD-800 + M1 HPA vilket är en helt annan prisklass.
Kör på domhär http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=144949
och det är inte så mycket att sätta i julgranen.

Beslutsångesten är ELGRANDE just nu så vet inte vad man ska införskaffa..... =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Ju mer jag tittar runt ju dyrare blir det...

Vad jag tittar på nu är HD-800 + M1 HPA vilket är en helt annan prisklass.
Kör på domhär http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=144949
och det är inte så mycket att sätta i julgranen.

Beslutsångesten är ELGRANDE just nu så vet inte vad man ska införskaffa..... =/

Bestäm vad du har för budget först. Man kan alltid köpa dyrare och "bättre".

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Bestäm vad du har för budget först. Man kan alltid köpa dyrare och "bättre".

Menar det. Det spelar inte så stor roll vad det kostar bara det kommer låta grymt bra. Men det skulle inte skada om det gick att komma under 10k.

Men köper jag HD-800 + M1 HPA så kommer jag ha riktigt bra setup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Menar det. Det spelar inte så stor roll vad det kostar bara det kommer låta grymt bra. Men det skulle inte skada om det gick att komma under 10k.

Men köper jag HD-800 + M1 HPA så kommer jag ha riktigt bra setup.

Det kommer du ha. Å andra sidan skulle något med cirka halva priset också låta grymt bra med tanke på vad du är van på.

Personligen så hade jag börjat med lite lägre budget så jag kunnat längta och snegla uppåt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Det kommer du ha. Å andra sidan skulle något med cirka halva priset också låta grymt bra med tanke på vad du är van på.

Personligen så hade jag börjat med lite lägre budget så jag kunnat längta och snegla uppåt också.

Har hittat ett betydligt billigare alternativ.

Sennheiser HD650 + ASUS XONAR Essense One ~6500:-

Strax under halva priset av vad HD800 setupen kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Har hittat ett betydligt billigare alternativ.

Sennheiser HD650 + ASUS XONAR Essense One ~6500:-

Strax under halva priset av vad HD800 setupen kostar.

Låter som en bra plan. Essence once verkar ha fått bra kritik så kör på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Låter som en bra plan. Essence once verkar ha fått bra kritik så kör på det!

Var just och beställde HD650 + ASUS XONAR på lokala datorbutiken så borde få det på Torsdag/Fredag bara posten gör sitt jobb.
Tror jag kommer bli nöjd med det. =P