Permalänk
Medlem

headset max 1000kr !

hej !
jag letar efter ett headset som är grymt för spel ! vill ha något som är sjukt bekväma som jag kan ha på mig i 10timmar+ och bra ljud för spel, ( använder högtalare när jag kollar film/musik )
helst inte ett trådlöst, spelar ingen roll om dom har dålig mic använder en annan mic. snälla nämn inte siberia v2 har dom och gillar dom inte över huve taget ! vill helst inte ha stereo ljud, har budget på 1000kr

tack för all hjälp !

Permalänk
Administrativ avgift
Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk

logitech g35

Permalänk
Medlem

Varför ska du ha ett headset om du inte kommer använda micen!?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=268923

Strax över 1000kr, men kommer nog vara värt det.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

corsair vengeance 1500 eller 2000 om du vill ha trådlöst, sköna som fan och bra ljud

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

har kollat en del på g35, är de bra ? jag har en annan mic som är bättre än dom som finns på headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmsen:

har kollat en del på g35, är de bra ? jag har en annan mic som är bättre än dom som finns på headset

Men om du inte ska ha mic är det väl ändå bättre att köpa ett par riktigt kompetenta hörlurar istället? Du bör få mycket mer för pengarna då

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

kanske det men kan va bra att ha mic ändå om man ska på lan osv ^^

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Palmsen:

kanske det men kan va bra att ha mic ändå om man ska på lan osv ^^

Mic på lan? hur tänkte du nu, det är väll då man inte behöver mic?

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem

inte alltid alla som man spelar med är på lanet men jag vet faktiskt inte hur jag tänkte, mer att ingen skulle säga något i still med ( headsetet är grymt dock så suger micen)

Permalänk
Hedersmedlem

Kan endast rekommendera ett headset; Sennheiser PC360 som tyvärr ligger en del över din budget. Har testat en del headset och tycker alla har kasst ljud och mycket sämre komfort jämfört med riktiga lurar.
Skulle jag sitta med ett par lurar i 10+ timmar skulle jag satsa på ett par öppna hifilurar plus Modmic alt. ovannämnda PC360. (beror givetvis på omgivningen om man kan/vill ha öppna lurar)
Modmic: http://www.modmic.com/

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Köpte själv ett par http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/161405-creative_sound... och är väldigt nöjd med dem. Micen går att ta av om man vill det. Ska sägas dock att de verkar anpassade för stora huvuden, men på mig passar de utmärkt.

Permalänk
Medlem

Jag har kört med sennheiser hd555 och sedan fäst en clip mikrofon på sladden. Micen kostade typ 50 spänn och har funkat bra i typ 5 år. Lurarna är dessutom riktigt bra för priset, vet dock inte om det har kommit nyare modeller sedan dess.

Permalänk
Medlem

"jag letar efter ett headset"
"spelar ingen roll om dom har dålig mic använder en annan mic"
"vill helst inte ha stereo ljud"

Vad är fel på dig?

Permalänk
Medlem

logitech g35 eller corsair vengeance 1500

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Passar på att fråga efter lurar i denna tråd så slipper jag skapa ny!

Någon som har erfarenhet av Sony-Mdr 7510, ett par studio urar som verkar rätt sköna? Tänkte använda de till att lyssna musik genom dator samt mobil!

Även funderat på att köpa till ett asus stx ljudkort.

http://www.scandinavianphoto.se/produkt/13805647/sony-hoerlur...

http://www.inet.se/produkt/6303370/asus-xonar-essence-stx

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Logitech G35 är som i särklass skönaste lurarna jag haft på mig.. Har aldrig någonsin behövt ta av mig dom om det inte är för att håret kliar eller att man blir svettig Då sitter jag ibland 4-5 timmar i streck med dom på.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Max 1000...?

QPAD's nya "QH" serie? - finns mellan stängda eller öppna för ute ljud!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

hd558 ligger på tusenlappen, kan vara värt en titt.

Permalänk
Medlem

jag har dom nu, skönare headset finns inte vid det priset! (tycker jag personligen)

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Max 1000...?

QPAD's nya "QH" serie? - finns mellan stängda eller öppna för ute ljud!

aa jag har kollat på dom men efter som det inte finns så mycket recensioner om dom så känner jag mig osäker, dock kanske är bra och vänta och se, men har QPAD gjort bra headset innan då ?

Permalänk
Medlem

Jag har själv haft Logitech G35 1 år cirkus. Sjukt bra headset, Ljudet är bra. Bra bas osv. De känns robusta, man är ovan att de sitter hårt i början men sedan blir man van och man kan ha på sig dom i timmar. DOCK har jag träffat på 2 problem. Byggkvaliteten kan ibörjan verka bra men det är mycket löst om kan gå sönder och vissa delar sitter inte så speciellt stabilt. Även kabeln var sjukt jobbig. Den krullar upp sig, tror nog att min skulle gått av om bara ett tag! (dock blev det så efter ca halv året). Men nu för bara 1h sedan skulle ja ta av mig dom. La de ner på bordet, Inte kanske så varsamt men inte alls med våld eller kraft och ena hörluren lossnade och hänger i en sladd. Nu när jag är trött på detta sladd skit osv tänkte ja köpa mig ett par nya.

Så tänkte smita in och fråga vad ni anser. Jag vill ju åt ljudkvaliteten för jag lyssnar / gör / djar sjukt med musik men jag skulle samtidigt väldigt gärna slippa köpa ett gaming headset och ett headset för musikens ändamål!

Permalänk
Skrivet av q_m_p:

Mic på lan? hur tänkte du nu, det är väll då man inte behöver mic?

Ändå ganska vanligt att man snackar mumble, ts3, ventrilo mm, på lan.
Så man kan dra upp volymen riktigt och ändå kunna prata med dom man spelar med.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

hittade dessa på maxfps nu, någon som har dom eller testat ?
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5892

Permalänk
Medlem

Är du ute efter sjukt bra ljud? Creative tactic 3d rage . För hållbarhet köp den trådlösa versionen .
Dom har bra ljud när det gäller spel men det är ju Soundblaster nuff said^^
And btw dom är bekväma men inte den första dagen.
http://www.dustinhome.se/product/5010654409/creative-sound-bl...

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmsen:

aa jag har kollat på dom men efter som det inte finns så mycket recensioner om dom så känner jag mig osäker, dock kanske är bra och vänta och se, men har QPAD gjort bra headset innan då ?

ja den ända man hitttar är denna res. http://www.fz.se/artiklar/recension/20130110/qpad-qh-90

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P