apple och dess forna glans

Permalänk
Medlem

apple och dess forna glans

Hej! Jag undrar varför apple egentligen slutade med att göra riktiga servrar som xserver, samt deras Bluetooth headset som fanns att köpa då iPhone 3GS var ny? Det känns som att apple var mer innovativa och ville testa på nya saker, samt marknader förr än vad de vill nu. De kör väldigt mycket på säkra kort nu för tiden och under varje presskonferens så vill jag se något nytt, häftigt och innovativt. Nu tänker jag givetvis rent designmässigt och datormässigt.

Förr så var det olika färger på Apples datorer och annorlunda design, nu så känns det som att det inte har kommit någon ny eller rolig design på typ 10 år. Jag gillar Apples produkter som släpps nu också, men någon ny applepryl hade varit roligt och något som sätter ribban högt ännu en gång rent designmässigt.

Apples hype var betydligt större förr än vad det är nu. Apple has been so predectibale nowadays och det stör mig lite. Om jag hade arbetat på apple så skulle jag ha anställt fler designers och konstnärer samt, innovatörer som en än gång kunde revolutionera våra hem i form av fantastiska och snygga elektroniska prylar. Var är de nya power book g4 cubesen och globsen? En jubileumsversion av någon appleprodukt vore också nice att få, tänk dig en g4 cube med nya speccs

Permalänk
Avstängd

Jag inte sagt nej om jag skulle bli erbjuden att köpa en ny version av Apple 2, Macintosh Plus, G3 eller liknande

Nu är det mer fokus på stilrena saker och jag gillar verkligen designen på tex Macbook Pro

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ja, visst är Apples datorer snygga, men det sker inga revolutioner designmässigt. Den nya MacBook pron med retina skärm ser nästan precis likadan ut som de utan retina fast att den är tunnare. Det känns inte som att Johnathan ive får fria tyglar, vilket kan vara synd emellanåt

Permalänk
Skrivet av Haxk:

Ja, visst är Apples datorer snygga, men det sker inga revolutioner designmässigt. Den nya MacBook pron med retina skärm ser nästan precis likadan ut som de utan retina fast att den är tunnare. Det känns inte som att Johnathan ive får fria tyglar, vilket kan vara synd emellanåt

Hittar man någonting inom sin produkt som säljer, så finns det ingen anledning att ändra på denna så länge den är bättre än konkurentens. Här syftar jag givetvis på designen hos Apples produkter; Apple har ingen som helst anledning att ändra på det, så länge vi är nöjda och köper det

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det kommer gå så bra för apple de kommande åren. Hoppas bara att de fortfarande har kvar kvalitén i sina produkten. En annan bärbar datorn än en macbook pro är i nuläget helt uteslutet för mig. Tycker som alla andra, även investerarna ser det ut som, att Apple helt har tappat förmågan att lansera nya spännande och kanske rentutav revolutionerande produkter.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Jag tror inte det kommer gå så bra för apple de kommande åren. Hoppas bara att de fortfarande har kvar kvalitén i sina produkten. En annan bärbar datorn än en macbook pro är i nuläget helt uteslutet för mig. Tycker som alla andra, även investerarna ser det ut som, att Apple helt har tappat förmågan att lansera nya spännande och kanske rentutav revolutionerande produkter.

Det här väl snarare gått väldigt bra för Apple på senare år och nu kanske de går ner till normal nivå igen..
Som sagt iPhone-eran börja lägga sig folk inser att det finns andra alternativ som är minst lika bra för en lägre summa pengar.

Folk tar inte första bästa produkten som hörs mest längre, de vill undersöka alla möjliga alternativ och det förlorar Apple på. Folk vill göra smartare köp och ekonomiska.

Man behöver absolut inte ha en revolutionerande produkt för att sälja bra.
iPhone säljer av sig självt för den heter iPhone, det är sanningens ord.