Pris på begagnat Radeon 7970?

Permalänk
Medlem

Pris på begagnat Radeon 7970?

Hur mycket är rimligt att betala för ett Radeon 7970 begagnat?

Pris för modeller:
Referens?
Icke referens?
Ghz modell?

Går dom ofta sönder? Vill man köpa ett med garanti kvar?

Vilken är den billigaste modellen som säljs ny idag som inte har låst spänning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaxRush:

Hur mycket är rimligt att betala för ett Radeon 7970 begagnat?

Pris för modeller:
Referens?
Icke referens?
Ghz modell?

Går dom ofta sönder? Vill man köpa ett med garanti kvar?

Vilken är den billigaste modellen som säljs ny idag som inte har låst spänning?

Pris för modeller:
Varierar, jag personligen hade inte betalat en krona över 3.000:- och då ska de självklart vara ghz-modellen.

Referens?
Beror på om du ska köra t.ex. Crossfire i ett litet chassi, då är det klart bäst att ha referensmodeller. Dom är även billigare, osäker på om det finns ghz-modell med referenskylare.

Icke referens?
Enligt mig de bästa alternativet pga kylning och ljudnivå, och går vi tillbaka till Crossfire igen så hade t.ex. jag 2st sapphire 7950 för några månader sedan, blev så trött på allt strul, meck och fixande så jag sålde ett kort.
Exempel är microstuttering problemet, och det kan kännas av reejält om man har otur.
Ett kort är alltid de mest problemfria man kan ha, kommer dröja många år innan jag går på CF eller SLI igen. Lär bli gråhårig annars av all frustration.
Men om du ändå bestämmer dig för att prova längre fram, håll dig till referenskylaren.

Ghz modell?
Smaksak, kolla tester. Handlar det om mycket extra pengar så nej, då är det inte värt det.

Glöm inte heller att mycket är ett enda stort ha-begär, man klarar sig faktiskt väldigt bra med mindre modeller alternativ icke ghz-modell.
Jag har och är verkligen av den "naturen" att jag vill ha hela tiden de nyaste. I slutändan när man räknar på det så är det bara egentligen rätt onödiga pengar.
7950 är t.ex. ett jättebra alternativ som inte kostar värst mycket, krona vs prestanda.

Går dom ofta sönder?
Nej inte oftare än andra vad jag har hört.

Vill man köpa ett med garanti kvar?
Bör man alltid göra, var noga med kvitto.

Vilken är den billigaste modellen som säljs ny idag som inte har låst spänning?
Google