Permalänk
Medlem

Byte av VGA-Kylare!

Tog lite bilder och gjorde en film när jag bytte kylare till grafikkortet.
Grafikkortet är ett EVGA GTX 570.

Länk till film kommer IDAG!

Innan:
Idle - 40c
Peak - 65c @ 100% (Lät som fan)

Nu:
Idle - 30c
Peak - 50c

Kommentera och sätt gärna betyg!

Byte av VGA-Kylare!

Permalänk

Arctic gör helt fantastiska gpu kylare, alla tillverkare borde slopa sina egna "super edition" kylare och bara köra arctic rakt av.

Och bra temps trots att du inte rengjorde ordentligt och körde dubbel överdos av kyl-kletet +pasta, bra grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Arctic gör helt fantastiska gpu kylare, alla tillverkare borde slopa sina egna "super edition" kylare och bara köra arctic rakt av.

Och bra temps trots att du inte rengjorde ordentligt och körde dubbel överdos av kyl-kletet +pasta, bra grejer

Ja, alla Arctic:s produkter är grymma. Vad menar du med att jag inte rengjorde?

Permalänk
Medlem

Varför körde du 800x600 upplösning?

Permalänk
Medlem

Sjyssta produkter från Arctic. Men nu till det viktigaste, hur mycket låter den gämfört med den du hadde innan? Och då pratar vi: idle, gaming och full-load.

Permalänk

tycker att stock kylaren sprider luften på ett extremt dåligt sätt, förstår inte varför tillvärkare inte har kommit på bättre lösningar!

önskar att jag skulle köpte mej en kylare som använde sej utav radialfläkt eller vad det nu kallas

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Varför körde du 800x600 upplösning?

Det tänkte jag inte på, är ny i programmet.

Skrivet av rmd:

Sjyssta produkter från Arctic. Men nu till det viktigaste, hur mycket låter den gämfört med den du hadde innan? Och då pratar vi: idle, gaming och full-load.

Den nya kylaren låter knappt någonting, inte ens i full load! Mina Cooler Master chassifläktar låter mycket mer än vad själva grafikkortet gör i full load.
Med gamla kylaren kunde man tro att man stod brevid ett flygplan srax innan det skulle lyfta.
Så det är en riktigt stor skillnad!

Skrivet av MSCB:

tycker att stock kylaren sprider luften på ett extremt dåligt sätt, förstår inte varför tillvärkare inte har kommit på bättre lösningar!

önskar att jag skulle köpte mej en kylare som använde sej utav radialfläkt eller vad det nu kallas

Jag håller med dig!

Permalänk
Medlem

riktigt snygg kylare när den är monterad i datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

riktigt snygg kylare när den är monterad i datorn

Man tackar

Permalänk
Medlem

Ska precis börja montera en sån här på mitt xfx radeon hd 6790. *Stänger av datorn och tar ut grafik kortet, wish me luck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flodaboy:

Ska precis börja montera en sån här på mitt xfx radeon hd 6790. *Stänger av datorn och tar ut grafik kortet, wish me luck!

Lycka till! Skriv gärna hur det gick och dina temps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

tycker att stock kylaren sprider luften på ett extremt dåligt sätt, förstår inte varför tillvärkare inte har kommit på bättre lösningar!

önskar att jag skulle köpte mej en kylare som använde sej utav radialfläkt eller vad det nu kallas

Tänk på att stock-kylaren ska kunna passa så många system som möjligt och även kunna användas i flerkorts-lösningar så som crossfire och SLI. Då passar det sig inte så bra med 3-slots kylare som sprider värmen in i chassit. Då är det bättre att värmen åker ut bak. Likaså finns det många system som inte har så pass bra kylning som kan forsla bort all värme grafikkortet utvecklar inne i chassit och därmet skapar värmeproblem även för CPU etc.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Jäklar vad det där grafikkortet ser böjt ut, howwww?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Jäklar vad det där grafikkortet ser böjt ut, howwww?

Man fick inte skruva i skruvarna så hårt, försökte ta det försiktigt