Halebop rubbet eller comviq fastpris

Permalänk
Medlem

Halebop rubbet eller comviq fastpris

Tja!
Vilket ovanstående abonnemang är bäst tror ni, halebop rubbet 199kr/månad eller comviq fastpris 195kr/månad.
Båda abonnemangen har student erbjudande, därav priset.

Vilken har stabilast surf?
Bäst täckning?

Nån som har några erfarenheter av dessa abonnemang?

Permalänk
Medlem

Har rubbet just nu och kan inte klaga på något HELT gratis samtal(inom Sverige) samt sms till hela världen är riktigt trevligt och täckningen har jag aldrig haft problem med. Fast det beror ju på var du bor också

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av rMerll:

Tja!
Vilket ovanstående abonnemang är bäst tror ni, halebop rubbet 199kr/månad eller comviq fastpris 195kr/månad.
Båda abonnemangen har student erbjudande, därav priset.

Vilken har stabilast surf?
Bäst täckning?

Nån som har några erfarenheter av dessa abonnemang?

jag skulle välja halebop helt klart. går på telias nät = grym täckning. men framför allt, personlig erfarenhet, tele2 är ett pajasbolag i mina ögon och halebop har trots att dom inte har telefonsupport en oslagbar service känsla och du blir ALLTID respekterad och väl mött på mail. haft dem sen jag själv pluggade för ett par år sedan...

Permalänk

Täckning sett till data eller täckning för samtal? Telia har ett oslågbart 2g nät som man kan falla tillbaka på om du är ute i ingenstans och behöver ringa eller ta emot samtal.

Om du bor i en stad hänger allt på vilka master du har i närheten samt vilka byggnader som är i vägen. Telia (halebop) och Tele2 (comviq) delar på ett 3g-nät som heter Sweden 3g. Så deras signaltäckning kan vara likvärdig, dock kan det vara så att telia eller tele2 har företräde till 70% av kapaciteten på specifika master.

Abbonemangen verkar väldigt prisvärda, lagom mycket surf (värt ca 100 kr / mån typ) så ringer man för ca 100 kr i samtal och sms kan dessa abbonemang spara en del pengar.

Permalänk
Medlem

Jag har Tele2 och det funkar oftast bra, men vissa gånger har jag haft bekymmer. En gång ströp de min datatrafik efter bara 3 GB surf (har mätarapp i luren, 10 GB ingår i abonnemanget) och kunde inte låsa upp full hastighet när jag ringde om det. Rätt fult. Så jag kan faktiskt inte rekommendera Tele2 om man jämför med Halebops goda service och Telias nät.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig välja Halebop på grund av deras otroligt dåliga reklamfilmer.
Bara att se dem räcker för att veta att jag aldrig skulle använda dem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Har haft halebop i några omgångar och alltid sprit väldigt nöjd. Bra täckning och alltid väldigt prisvärt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad gäller service tänk på att både halebop och comviq inte har telefon support. Du måste maila eller chatta med kundtjänst.

Permalänk

Halebop alla dagar i veckan. Bra täckning och trevlig support. Får man problem med comviq så kan man lika gärna prata med en vägg, det ger ungefär lika mycket

Permalänk
Skrivet av Andy Mcdee:

Täckning sett till data eller täckning för samtal? Telia har ett oslågbart 2g nät som man kan falla tillbaka på om du är ute i ingenstans och behöver ringa eller ta emot samtal.

Om du bor i en stad hänger allt på vilka master du har i närheten samt vilka byggnader som är i vägen. Telia (halebop) och Tele2 (comviq) delar på ett 3g-nät som heter Sweden 3g. Så deras signaltäckning kan vara likvärdig, dock kan det vara så att telia eller tele2 har företräde till 70% av kapaciteten på specifika master.

Abbonemangen verkar väldigt prisvärda, lagom mycket surf (värt ca 100 kr / mån typ) så ringer man för ca 100 kr i samtal och sms kan dessa abbonemang spara en del pengar.

Som jag påtalat i en annan tråd är det dumt att ta abonnemang eftersom man är i klorna på operatören med (långa eller korta) uppsägningstider och nu i dessa tider när det finns fastpris på både abonnemang och kontantkort skulle jag ta Fastpris kontantkort. Fördelen är att man inte behöver ladda kontantkortet varje månad om du t.e.x. behöver resa utomlands osv.

För att svara på din fråga har både Halebop [aka Telia] och Comviq delade nät så slänger du på 3G har du både tele2 och Telia's nät. Men hänger det på täckning skulle jag välja Halebop.

Halebop kontant: https://shop.halebop.se/kontantkort
Comviq kontantkort: https://www.comviq.se/kontantkort/fastpris

Skrivet av Andy Mcdee:

Vad gäller service tänk på att både halebop och comviq inte har telefon support. Du måste maila eller chatta med kundtjänst.

Är ingen större nackdel som jag ser det.:) Med mig (och säkert många med mig) är det som med bank och kundsupports-besök = Jag undviker dom eftersom sånt inte är kul. Behöver jag klaga ringer jag KTIB.se och tar allt via dom.:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Har rubbet just nu och kan inte klaga på något HELT gratis samtal(inom Sverige) samt sms till hela världen är riktigt trevligt och täckningen har jag aldrig haft problem med. Fast det beror ju på var du bor också

Tack för många bra svar!

Jag bor i Linköping. Borde nog ha nämnt det
Sen är det mest datatrafiken jag undrar över på abbonnemangen. Har dom hög hastighet, dvs får man ut hyfsat mycket av den utlovade hastigheten?
Kommer köra på 3g nätet.

Men det låter som de flesta gillar Halebop av de två, Jag har hört att de ibland tappar 3g täckning och går över till edge nätverket. nån som upplevts detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rMerll:

Tack för många bra svar!

Jag bor i Linköping. Borde nog ha nämnt det
Sen är det mest datatrafiken jag undrar över på abbonnemangen. Har dom hög hastighet, dvs får man ut hyfsat mycket av den utlovade hastigheten?
Kommer köra på 3g nätet.

Men det låter som de flesta gillar Halebop av de två, Jag har hört att de ibland tappar 3g täckning och går över till edge nätverket. nån som upplevts detta?

Inget jag märkt. Utanför stan brukar det vara 2d täckning.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Skulle aldrig välja Halebop på grund av deras otroligt dåliga reklamfilmer.
Bara att se dem räcker för att veta att jag aldrig skulle använda dem.

Haha jag kände likadant, men valde iaf Halebop då Rubbet lockade. Det tog dock väldigt mkt emot då jag hade lovat mig själv att aldrig beblanda mig med Halebop då deras reklamfilmer är så urusla att det inte finns.

Permalänk

Ska du köpa en telefon i samband med abb? Är du student? Just nu kan du teckna ett comviq fastpris abb för 199 kr per månad med 0 månaders bindningstid via mecenat utan nåon telefon. Egentligen är det 12 månaders bindningstid men sajten verkar ha en bug eller så har de skrivit fel så det blir 0 mån när man klickar vidare. Hur som helst en bra deal och rör du dig mest i linkan så borde signalen inte vara så dålig, möjligen kapaciteten iom koncentrationen av studenter (anatar att comviq är överrepresenterat bland unga). I snitt sparar man en 50-lapp per månad hos alla de stora operatörerna utom telia via mecenat.