Permalänk
Avstängd

Nokias svar på billigare Android på många marknader är väl ännu så länge Asha serien:
http://www.nokia.com/in-en/products/asha/

Men det är ju inte fel att de får några Windows Phone i det lägre segmentet också.
Lumia 510 är också en nyligen lanserad modell:
http://www.nokia.com/in-en/products/phone/lumia510/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Som jag skrev ovan? För premium smartphones ska man helst ha en iPhone, men även Samsung-mobilier med Android är populära.

Arbetar du med just asiatiska mobiloperatörer eller drar du bara skit ur arslet och presenterar som fakta?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Arbetar du med just asiatiska mobiloperatörer eller drar du bara skit ur arslet och presenterar som fakta?

Jo, jag måste ju jobba med alla asiatiska mobiloperatörer för att veta mer än en random svensk fåtölj-expert som bara läser finska och amerikanska fanboy-bloggar.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Riktig fjortis mobil. Gillar den där grön lime färgen mest.

Hur menar du?
Är väl så lite fjortismobil som det kan bli, det är ingen iPhone och den är inte vit?

Jag tycker ändå att Nokia är på helt rätt spår designmässigt. 8 och 900-serien är ju helt sjukt snygga, lite roligt med fler färger än svart och vit dessutom

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Jo, jag måste ju jobba med alla asiatiska mobiloperatörer för att veta mer än en random svensk fåtölj-expert som bara läser finska och amerikanska fanboy-bloggar.

Sjukt tråkig attityd du har.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Jo, jag måste ju jobba med alla asiatiska mobiloperatörer för att veta mer än en random svensk fåtölj-expert som bara läser finska och amerikanska fanboy-bloggar.

Du låter som en fåtölj-expert som inte läser någonting alls som vore relevant för att analysera trender på asiatiska marknader.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Som jag skrev ovan? För premium smartphones ska man helst ha en iPhone, men även Samsung-mobilier med Android är populära.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja, och ska för all del behärska mig.

Men under vilken jävla sten kommer du ifrån?
Premium smartphones...sikket påhitt!

Du känns som en sådan person som köper RIM aktier under 2007 för att du inte tyckte att iPhone var "hipp" nog. Alla i USA har ju Blackberry, så såklart att det är coolt då!

Faktum är, att Nokia tillsammans med sin 920 ligger i framkant. Jag kan lova dig att dina "premium" telefoner kommer få samma typ av trådlös induktionsladdning i iPhone eller android-telefoner i framtiden. Och återigen så kommer folk som du skrika ut över intranätet att "Prisa Cook, trådlös laddning! vilka genier!"
Precis som det har varit på mjukvarufronten. "Nä, men iPhone hade ju rullgardin och snabbknappar innan Android".

Mår dåligt av Herrns inlägg. Försök va lite mer trevlig, eller i alla fall inte skriva som en trettonåring som precis hittat sitt första pubis.
------------------------------------------------------

Jag måste säga att WP8 kan bli ett grymt stort steg för Nokia. Det är väl lite så att det är det dem står, eller faller på. Och med tanke på hur mycket Windows promotar WP8 så syns det verkligen

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag vet inte riktigt var jag ska börja, och ska för all del behärska mig.

Men under vilken jävla sten kommer du ifrån?
Premium smartphones...sikket påhitt!

Eftersom dina kunskaper i läsförståelse är väldigt svaga kan jag hjälpa dig: Han som skrev frågan talade om "premium smartphones", alltså använde jag samma ord när jag svarade.

Skrivet av SuperSverker:

JDu känns som en sådan person som köper RIM aktier under 2007 för att du inte tyckte att iPhone var "hipp" nog. Alla i USA har ju Blackberry, så såklart att det är coolt då!

Eftersom dina kunskaper i läsförståelse är väldigt svaga kan jag hjälpa dig: Jag konstaterade vad som är inne på den kinesiska mobilmarknaden, inte vad jag själv tyckte.

Skrivet av SuperSverker:

Faktum är, att Nokia tillsammans med sin 920 ligger i framkant. Jag kan lova dig att dina "premium" telefoner kommer få samma typ av trådlös induktionsladdning i iPhone eller android-telefoner i framtiden. Och återigen så kommer folk som du skrika ut över intranätet att "Prisa Cook, trådlös laddning! vilka genier!"
Precis som det har varit på mjukvarufronten. "Nä, men iPhone hade ju rullgardin och snabbknappar innan Android". )

Du ligger inte i framkant i alla fall, eftersom Nexus 4 som släpptes innan 920 hade trådlös induktionsladdning (som förövrigt är ett "gäsp" hos de flesta mobilanvändare). Vad är i framkant annars? Kamerian som visst var kass men som "nog blir perfekt med en mjukvaruuppdatering"? Det "fantastiska flytet" som dock är med enfärgade fula fyrkanter? Pentaband LTE är förvisso trevligt men så väger den nästan 200 gram också.

Skrivet av SuperSverker:

JMår dåligt av Herrns inlägg. Försök va lite mer trevlig, eller i alla fall inte skriva som en trettonåring som precis hittat sitt första pubis.

Ja, du sätter verkligen ribban för trevlighet genom att börja med "Men under vilken jävla sten kommer du ifrån?"...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Du ligger inte i framkant i alla fall, eftersom Nexus 4 som släpptes innan 920 hade trådlös induktionsladdning (som förövrigt är ett "gäsp" hos de flesta mobilanvändare). Vad är i framkant annars? Kamerian som visst var kass men som "nog blir perfekt med en mjukvaruuppdatering"? Det "fantastiska flytet" som dock är med enfärgade fula fyrkanter? Pentaband LTE är förvisso trevligt men så väger den nästan 200 gram också.
.

Först pratar du om "premium" och sen blandar du in Nexus???? Trådlös laddning är nice. Kameran är bäst på marknaden redan utan mjukvaruuppdatering. Flytet är bra och fyrkanterna är riktigt snygga och inovativa, apple och google lär gråta för att de inte kom på ideen själva. Vikten är inte negativt.
Men till skillnad från dig så inser jag att det bara är mina personliga tankar och till skillnad från dig så tror jag inte mig veta hur varenda Kines tänker efter att jag suttit på kammaren och klurat.

Permalänk

Sluta svamla nu! Har ni inget vettigt att skriva kan ni väl låta bli istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Hur menar du?
Är väl så lite fjortismobil som det kan bli, det är ingen iPhone och den är inte vit?

Jag tycker ändå att Nokia är på helt rätt spår designmässigt. 8 och 900-serien är ju helt sjukt snygga, lite roligt med fler färger än svart och vit dessutom

Iphone hit , iphone dit. Känner flera föräldrar som betalar ca 400-500 kr per månad för deras barns iPhone abonnemang. Inte värt det för det lilla statusen de får, men om de tycker att de ska ha den, varsågod. Fine by me. Inte mina pengar.

620 kan väl vara ett val för den lite prismedvetne morsan och farsan, och ungarna kommer att älska den om de tröttnar på iPhone.
Den ser "rolig" ut, utbytbara skal, bäst på sociala nätverk och ca 2000-2500 i kontanter. Med kamera "lenses", delnings möjligheter och några "sociala" spel kan det vara en riktig hit.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gillar att Nokia återintroducerar de utbytbara skalen. Känns lättare att välja en skrikig, läcker färg när man vet att man kan byta ut till något trist grått/svart när man tröttnat på det

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Skrivet av NiV3Rt:

Gillar att Nokia återintroducerar de utbytbara skalen. Känns lättare att välja en skrikig, läcker färg när man vet att man kan byta ut till något trist grått/svart när man tröttnat på det

Gillar det också. Men mest det praktiska att man kan byta ut då det blivit slitet och fult, man slipper vara lika rädd om mobilen. Samt att man inte behöver skal på den utanpå som bara gör mobilen klumpigare. Blir de här mobilerna populära så kommer det krylla av eftermarknadsskal också.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Klart det är, ungefär som om nästa Windows skulle heta Windowz 9 och en arme med fanboys skulle hävda att "Windows" och "Windowz" inte är samma sak.

Well, det beror ju lite hur man ser på saken, Windows Mobile är ju gjort av Microsoft men det är fortfarande som att säga att Android Cupcake och Jelly Bean är samma sak..

Permalänk
Medlem

Pocket-lint har fått klämma på luren med positivt första intryck. Tydligen ska den komma till Europa redan i januari. Känns otroligt prisvärd. Värd att köpa enbart för Nokia Drive

http://www.pocket-lint.com/news/48648/nokia-lumia-620-picture...

Permalänk
Avstängd

Kommer i januari att kosta ca 1750 :- ser det ut som och min första tanke är att många lurar dubbelt så dyra än denna kommer att snava kraftigt, även i5 p.g.a. avsaknaden av 4G i apples flaggskepp och speciellt L820 tycker jag om man inte vill ha 4G.
Denna är väl ett bättre val pris/prestanda då den har i stort sett samma specifikationer som mellanbrodern?

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Skrivet av mfm:

Som jag skrev ovan? För premium smartphones ska man helst ha en iPhone, men även Samsung-mobilier med Android är populära.

Anställda på Nokia store räknas inte...

Största operatören på billigt GSM-tal ja, China Mobile har bara 9% av 3G-marknaden. Den är knappast en tillfällighet att iPhone 5 lanseras hos China Unicom istället.

Jäsiken vad många anställda Nokia måste ha i Kina då 920 lurarna säljs slut på två timmar

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Jaha? två timmar säger ju inget när det inte står hur många lurar som såldes.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

Jaha? två timmar säger ju inget när det inte står hur många lurar som såldes.

Jo det gör det ju, de som fanns tog slut på två timmar. Annars hade det stått att de fortfarande finns kvar lurar på hyllorna. Du glömde visst att kommentera köerna, är det nokiaanställda menar du eller vad?

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Jo det gör det ju, de som fanns tog slut på två timmar. Annars hade det stått att de fortfarande finns kvar lurar på hyllorna. Du glömde visst att kommentera köerna, är det nokiaanställda menar du eller vad?

Ska jag vara imponerad även om de sålde tjugo lurar innan de tog slut menar du?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

Ska jag vara imponerad även om de sålde tjugo lurar innan de tog slut menar du?

Jag kan inte bestämma över vad du ska bli imponerad över.

Hur som helst så har det kommit test på Lumia 620:s surfprestanda, lågprisluren Lumia 620 från Nokia verkar spöa Samsungs top of the line S3.

http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_620-review-865p5.php

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonymous FTW:

Jag kan inte bestämma över vad du ska bli imponerad över.

Hur som helst så har det kommit test på Lumia 620:s surfprestanda, lågprisluren Lumia 620 från Nokia verkar spöa Samsungs top of the line S3.

http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_620-review-865p5.php

Som en av mina kunder sa till mig, "denna kan ju mer än i5 och kostar en spottyver"!

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Som en av mina kunder sa till mig, "denna kan ju mer än i5 och kostar en spottyver"!

Säger kanske mer om dina kunder än telefonerna i fråga...

Permalänk
Medlem

För 2500kr blir den nog en storsäljare.

Permalänk
Medlem

Nu på preorder i Tyskland för €269 (ca 2400 sek)

http://wmpoweruser.com/germanys-media-markt-start-taking-pre-...

Permalänk
Medlem

Man kan köpa olåsta från engelska ebay för 2156kr + 52kr frakt. http://viewitem.eim.ebay.se/NEW-SIM-FREE-FACTORY-UNLOCKED-NOK...

Kliar ju rätt bra i köpfingret just nu men man kanske borde vänta tills den kommer till Sverige. Nån som har hört om nåt datum?

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem

Börjar dyka upp i UK nu för <200£, riktigt prisvärt! Känns som den kommer konkurrera med Galaxy SIII Mini på pappret. Bara Spotify plus några till får ut sina WP8-apps känns 620 som ett (riktigt) bra budgetval.

http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-620-to-cost-only-149-99-on...

Permalänk
Inaktiv

Varför köper man inte en 822 på ebay för 2.7k exkl. moms istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

Varför köper man inte en 822 på ebay för 2.7k exkl. moms istället?

Den är ju större och lite dyrare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb