Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Tackar!! Är det samma sak om man ska bestraffa eller förlåta någon i samma lag som dödat en också?

//Lasse

Precis då skriver man också det i konsollen, typ !forgive om du förlåter honom eller... jag minnst inte nu men du fattar nog

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

En pinsam fråga till kanske:

Sätter man mer press på GPUn vid högre inställningar eller om man sänker inställningar så sätter man press på CPUn istället? Hur funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Precis då skriver man också det i konsollen, typ !forgive om du förlåter honom eller... jag minnst inte nu men du fattar nog

!punish

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

En pinsam fråga till kanske:

Sätter man mer press på GPUn vid högre inställningar eller om man sänker inställningar så sätter man press på CPUn istället? Hur funkar det?

nej cpun måste tänka lika mycket spelar ingen roll om den är low eller ultra. testa ett gtx 670 i en core2duo...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

En pinsam fråga till kanske:

Sätter man mer press på GPUn vid högre inställningar eller om man sänker inställningar så sätter man press på CPUn istället? Hur funkar det?

Stämmer väl, ju lägre inställningar och upplösning desto större krav på CPU. Upplösningen gör mest skillnad.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lasse468:

Tackar!! Är det samma sak om man ska bestraffa eller förlåta någon i samma lag som dödat en också?

//Lasse

Väldigt många funktioner, såsom votes för kartor eller kicks, punish eller forgive är egentligen scripts som måste installeras på servern av admins. Det är långt ifrån alla servers som kör extra scripts.

Det finns en uppsjö med plugins för servers som vill utöka sin funktionalitet och det är inte alltid som detta meddelas spelarna på ett bra sätt heller. Vanligen brukar detta sättas upp som ett informationsmeddelande i chatloggen, titta där när du ansluter.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

kan man stänga av konsollen? såman slipper trycka fel,när man ska trycka på "1" istället för"§"?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Vill också veta... antar man ska redigera ngn .txt-fil i BF3-mappen

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Har förstått att smoke är något som ska användas så frekvent som möjligt i Rush men vad är de bästa taktikerna med rökgranaterna? Brukar försöka antingen dränka fiendens krypskyttar i rök eller lägga ut rök i trånga korridorer så att jag kan rycka fram dold av den. Är jag inne på rätt spår eller hatar alla på servern mig när jag beter mig såhär?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Har förstått att smoke är något som ska användas så frekvent som möjligt i Rush men vad är de bästa taktikerna med rökgranaterna? Brukar försöka antingen dränka fiendens krypskyttar i rök eller lägga ut rök i trånga korridorer så att jag kan rycka fram dold av den. Är jag inne på rätt spår eller hatar alla på servern mig när jag beter mig såhär?

Alla på servern hatar dig för att du beter dig sådär.

Nä skojar bara, det som dock är irriterande är dina lagkamrater som står nära dig och vill se fiender i dessa korridorer eller dyligt. Det blir svårt, om inte omöjligt för dom när du lägger ut röken, speciellt om spelar som snipers. Då kan en och annan hata dig. Annars är det rätt smart...vid rätt tidpunkt.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

kan man stänga av konsollen? såman slipper trycka fel,när man ska trycka på "1" istället för"§"?

Inte vad jag sett. Jag drog loss min knapp från tangentbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Har förstått att smoke är något som ska användas så frekvent som möjligt i Rush men vad är de bästa taktikerna med rökgranaterna? Brukar försöka antingen dränka fiendens krypskyttar i rök eller lägga ut rök i trånga korridorer så att jag kan rycka fram dold av den. Är jag inne på rätt spår eller hatar alla på servern mig när jag beter mig såhär?

Helt rätt.
Rök mellan krypskyttarna och mcomen är det bästa.
I korridorer kan det också vara bra så att man kan rycka fram i förvirringen som följer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Är det värt att ge sig på tanks med M320 granater?

Nä, men prova xbow med explosiva pilar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Alla på servern hatar dig för att du beter dig sådär.

Nä skojar bara, det som dock är irriterande är dina lagkamrater som står nära dig och vill se fiender i dessa korridorer eller dyligt. Det blir svårt, om inte omöjligt för dom när du lägger ut röken, speciellt om spelar som snipers. Då kan en och annan hata dig. Annars är det rätt smart...vid rätt tidpunkt.

Fast vem spelar med sniperrifles som attacker i rush liksom?

Skrivet av davyp3:

Nä, men prova xbow med explosiva pilar!

Skickades från m.sweclockers.com

Har provat, gick inte så bra, men jeepar och helikoptrar gillar inte explosive arrows. Synd bara att de har en rent utsagt pinsam bulletdrop efter typ 0.5 meter.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Vad gör man åt griefers inom laget? Skjuta dom? Börjar bli mycket sånt på Webhallens servrar....

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distant Worlds:

Vad gör man åt griefers inom laget? Skjuta dom? Börjar bli mycket sånt på Webhallens servrar....

På just exakt webhallens servrar brukar jag gå in på deras irc-kanal #webhallen på quakenet och rapportera till en admin m.h.a. "!admin <problem samt server + eventuellt screenshot>" och det fungerar sjukt bra faktiskt

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

På just exakt webhallens servrar brukar jag gå in på deras irc-kanal #webhallen på quakenet och rapportera till en admin m.h.a. "!admin <problem samt server + eventuellt screenshot>" och det fungerar sjukt bra faktiskt

Tack för det! Ska användas!

En annan sak - är det bara jag som undrar varför US nästan alltid vinner på Caspian Border? Har aldrig förlorat där som US däremot som RU flera gånger.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Nä, men prova xbow med explosiva pilar!

Skickades från m.sweclockers.com

Xbow HE är totalt meningslös, den har absolut inga fördelar överhuvudtaget - möjligtvis för en Recon.
320 ger mer skada men även den är ju meningslös mot en tank - inte ens en chopper blir disablad av 320an.

Video för er som vill se skada med Xbow HE på en tank
https://www.youtube.com/watch?v=xfeDsdOIgbY

Good to-know för Xbow fans;
https://www.youtube.com/watch?v=w5k03l4cLyI

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Inte vad jag sett. Jag drog loss min knapp från tangentbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

hmm..det är nog en ganska bra idé!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Gör tanken mer skada om man skjuter från långt avstånd? Det känns så, men det känns samtidigt orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

kan man stänga av konsollen? såman slipper trycka fel,när man ska trycka på "1" istället för"§"?

Skrivet av candyraver:

Vill också veta... antar man ska redigera ngn .txt-fil i BF3-mappen

Det är bara gå in i inställningar och ändra om så du trycker "9" istället för "§".

Detta gör man alltså i spelet och inte i någon fil=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jachxz:

Det är bara gå in i inställningar och ändra om så du trycker "9" istället för "§".

Detta gör man alltså i spelet och inte i någon fil=)

Jag hittar inte någon sån inställning i spelet i alla fall.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

För mig fungerade dessa inställningarna när jag körde ett gtx 480. Gick riktigt bra. Dock borde du få lite högre eftersom du har ett "superoverclocked". Testa. Kan ju inte skadda.
http://www.geforce.com/optimize/optimal-game-settings/Battlef...

Hehe, tryckte in 680 för att se vad det blev för förslag, allt på ulta plus massa AA....eh, visst, säkert kul att spela då, man lär ju inte ha en stabil fps då.

Permalänk
Medlem

Haha, såg inte ens det här: Average fps 41.26
Vem tusan vill spela multiplayer med en snitt fps på 40?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Jag hittar inte någon sån inställning i spelet i alla fall.

Hitta det inte heller nu när jag kolla, trodde det gick:(

Någon annan kanske har en lösning? Själv vågar jag inte pilla i filerna i bf3 då jag är rädd att punkbuster hittar på något då...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Semjonov:

Haha, såg inte ens det här: Average fps 41.26
Vem tusan vill spela multiplayer med en snitt fps på 40?!

Jag-För lite mer än 3 år sedan då jag inte visste ett skit om varken FPS eller grafik och bara spelade på konsol
Man kan säga vad man vill om hårdvarans värld men det är fanimej en drog!
Innan jag lärde mig om datorers hårdvara, FPS och liknande så brydde jag mig inte ett skvatt om ett spels grafik eller FPS (Om den inte var extremt låg) men nu måste jag ha 60+...

Så visst kan vissa spela med den FPS:en men inte oss entusiaster

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Haha, såg inte ens det här: Average fps 41.26
Vem tusan vill spela multiplayer med en snitt fps på 40?!

En icke fanatisk nörd som är elitisk.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold