Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av phailone:

Hur är det med att lägga till nummer som skickar sms till dig? Om jag inte har numret och snabbt och smidigt vill lägga till det, hur går det till? Jag har inte mobilen själv än men ska beställa i veckan och vet att det är kopplat till mailen.

Skickades från m.sweclockers.com

Kopplat till mailen? Du klickar på numret och sen på save-ikonen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av phailone:

Helt grym video igen! Och jag har nästan svårt att tro att det är lumian som filmade raketerna! Var det verkligen det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visst var det det

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja pojkar o flickor.
Nu har jag gjort klart min recension. Normalt bryr jag mig inte, men den här gången vill jag bara påminna om att ta mina filmer med en nypa salt och en näve ironi.
Det är ju lite på skoj som jag gör en unboxing lite "street" eller "dramatisk".
Denna gång så är den minst sagt pretentiös och jag satt med skämskudde o garva när jag såg den själv. Men det är kul att vara annorlunda.
Feelingen jag ville fånga är som inslaget när Jeremy kör en Aston Martin till toner av Brian Enos "An ending", om ni fattar vad jag menar
http://www.youtube.com/watch?v=QrpBgleZiZg&feature=youtu.be

Mycket vacker video!
Du borde tipsa den till WP-central eller varför inte Nokia själva.
Filmen i sig är av högsta kvalitet och du häver verkligen fram designen, fatboyen och videokameran på ett bra sätt.
Sen kanske den inte har så mycket rescensionsvärde i sig, men den skulle vara en bra reklamfilm

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Kopplat till mailen? Du klickar på numret och sen på save-ikonen...

Okej, det var så enkelt ja:) när man har läst 220 sidor tråd tror jag att jag blandade ihop något. Tack för hjälpen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Funkar facebook notificationer för er i live tilen?

Nope. Inte efter uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Fin film, lite väl "topgear" kanske. och jag var tvungen att se den 3 ggr för att kunna placera din engelska. blandninge mellan vad amerikanarna tror vår engelska är och lite rysk engelska. (inget illa ment bara lite konstigt med betoningen av alla konsonanter som vanligtvis knappt betonas).

Jättebra! jag är lite imponerad av filmen. kritiken ovan är just för att man alltid ska vara kritisk!

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Fin film, lite väl "topgear" kanske. och jag var tvungen att se den 3 ggr för att kunna placera din engelska. blandninge mellan vad amerikanarna tror vår engelska är och lite rysk engelska. (inget illa ment bara lite kol med betoningen av alla konsonanter som vanligtvis knappt betonas).

Jättebra! jag är lite imponerad av filmen. kritiken ovan är just för att man alltid ska vara kritisk!

Tack,
Då har jag ju lyckats om det blev "Top Gear" när det var det jag eftersträvade.
Min engelska är vad som blir när man bor i USA 2000-2001 och sen knappt använder det på 12 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Mycket vacker video!
Du borde tipsa den till WP-central eller varför inte Nokia själva.
Filmen i sig är av högsta kvalitet och du häver verkligen fram designen, fatboyen och videokameran på ett bra sätt.
Sen kanske den inte har så mycket rescensionsvärde i sig, men den skulle vara en bra reklamfilm

Jag la en länk i wpcentral forumet och George har redan kommenterat så han vet att den finns
Äh vadå recension, jag tar ju upp de tre dåliga och konstaterar att resten är finnemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Tack,
Då har jag ju lyckats om det blev "Top Gear" när det var det jag eftersträvade.
Min engelska är vad som blir när man bor i USA 2000-2001 och sen knappt använder det på 12 år

jodå det var riktigt bra! vad tycker du om 920:n? är det något som man kan byta apple eller galaxy3 för?

EDIT: såg även Fatboy recensionen och den var också rätt Top gear stuk.
Jag har sett alla Top gear avsnitt och är lite grann ett Top gear fan så jag borde veta hur de är.
Keep it up!

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk

Testat ett antal låsskärms appar och enligt mig så är ändå Bings egna låsskärmar dom bästa med astronomy lockscreen på andra plats.
Fan vilka fina bilder dom har, varje dag. Har inte varit missnöjd med en enda bild ännu.

Batteritiden är grym nu men då och då så händer det av någon konstig anledning att halva försvinner under natten. Har märkt att när jag använder min blackberry playbook laddare så laddas Lumian riktigt fort men den verkar inte visa korrekt och det kan vara problemet. Den får telefonen att tro att den laddats fullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

jodå det var riktigt bra! vad tycker du om 920:n? är det något som man kan byta apple eller galaxy3 för?

EDIT: såg även Fatboy recensionen och den var också rätt Top gear stuk.
Jag har sett alla Top gear avsnitt och är lite grann ett Top gear fan så jag borde veta hur de är.
Keep it up!

Jag kommer från 4 år med iphone 3g och 4, och jag är riktigt nöjd med 920. Den är som gjord för mig och vad jag vill få ut av en smartphone.

Själv har jag kollat igenom alla säsonger 3 ggr. Tänkte köra ett varv till om några månader. Kolla min video med Mercan, där snackar vi Topgearstuk

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Funkar facebook notificationer för er i live tilen?

Funkar fint för mig, får du inga alls?

Permalänk
Medlem

Woho jag kom på förstasidan igen 10 000 views på ett par dagar here i come
http://www.wpcentral.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag kommer från 4 år med iphone 3g och 4, och jag är riktigt nöjd med 920. Den är som gjord för mig och vad jag vill få ut av en smartphone.

Själv har jag kollat igenom alla säsonger 3 ggr. Tänkte köra ett varv till om några månader. Kolla min video med Mercan, där snackar vi Topgearstuk

Jag sjhälv tar avstånd från nokia sedan maemo/meego lades ner, men med rötter i nokia är det klart att man har lite känslor kvar.
tjejen har en 3gs som borde uppgraderas snart och jag funderar på att bidra till en nokia lumia 920, men hon är klart negativ eftersom det är så "krångligt" att byta från IOS till annat(wp8). jag ska kolla mercan

EDIT: vad heter merca videon? har du den på youtube?

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Jag sjhälv tar avstånd från nokia sedan maemo/meego lades ner, men med rötter i nokia är det klart att man har lite känslor kvar.
tjejen har en 3gs som borde uppgraderas snart och jag funderar på att bidra till en nokia lumia 920, men hon är klart negativ eftersom det är så "krångligt" att byta från IOS till annat(wp8). jag ska kolla mercan

EDIT: vad heter merca videon? har du den på youtube?

Hälsa från mig att så vidare värst krångligt var det inte.

Ja den finns där, heter How to change air filters on a slk. Om du gillar bilar och har sett filmen Drive kan du kolla videon First Drive också, helt filmad med gopro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Hälsa från mig att så vidare värst krångligt var det inte.

Ja den finns där, heter How to change air filters on a slk. Om du gillar bilar och har sett filmen Drive kan du kolla videon First Drive också, helt filmad med gopro.

kollad båda innan inlägget. och ja den var väl lite topgear men ingen riktig recension. Jag älskar bilar har själv en lotus Excel. men i nästa video av något du inte gillaar kan du ju använda detta upplägget http://www.youtube.com/watch?v=_bIn_ZgHJaE

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Nope. Inte efter uppdateringen.

endast när man har facebook "igång" annars inte. Så är det för mig iaf. Livetile, notifikation.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Woho jag kom på förstasidan igen 10 000 views på ett par dagar here i come
http://www.wpcentral.com/

Grymt, såg det precis Men videon var riktigt bra, så det var du värd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja pojkar o flickor.
Nu har jag gjort klart min recension. Normalt bryr jag mig inte, men den här gången vill jag bara påminna om att ta mina filmer med en nypa salt och en näve ironi.
Det är ju lite på skoj som jag gör en unboxing lite "street" eller "dramatisk".
Denna gång så är den minst sagt pretentiös och jag satt med skämskudde o garva när jag såg den själv. Men det är kul att vara annorlunda.
Feelingen jag ville fånga är som inslaget när Jeremy kör en Aston Martin till toner av Brian Enos "An ending", om ni fattar vad jag menar
http://www.youtube.com/watch?v=QrpBgleZiZg&feature=youtu.be

Edit: Det är lite kul att på wpcentral, där enligt statistiken från min youtube medelåldern är lite högre, så får jag direkt kommentarer där de helt uppriktigt verkar tycka det är vackert

Ah Tack! Sjukt fint och roligt gjort! Du fick mig att skratta högt flera gånger under filmen.

Permalänk
Medlem

Lumia 920 Filmade Nyårs Raketerna Här i Skogen och gjorde även en Video för min YouTube Kanal i 1080p
http://www.youtube.com/watch?v=Mi9eXPd9cTM

Det blev rätt ok tycker jag:)

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk

När det gäller batteritiden på luren är jag riktigt nöjd. Får ut iaf 2 dygn med flygplansläge under nätterna. Så ca 32 timmar när den är igång med wifi / 4G och 16 timmar i flygplansläge.
När luren är i gång kör jag 4G, och under de dagarna har jag kollat några youtube klipp, ringt några samtal samt skickat en del sms, dvs, normal användning. Tycker att det def. är godkänt!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

När det gäller batteritiden på luren är jag riktigt nöjd. Får ut iaf 2 dygn med flygplansläge under nätterna. Så ca 32 timmar när den är igång med wifi / 4G och 16 timmar i flygplansläge.
När luren är i gång kör jag 4G, och under de dagarna har jag kollat några youtube klipp, ringt några samtal samt skickat en del sms, dvs, normal användning. Tycker att det def. är godkänt!

Så utan flygplansläge klarar den inte 2 dagar med 4G och wifi? Jag vill kunna bli nådd även under natten i akuta lägen.

Permalänk
Skrivet av Ari_Gold:

Så utan flygplansläge klarar den inte 2 dagar med 4G och wifi? Jag vill kunna bli nådd även under natten i akuta lägen.

Jag vet inte riktigt jag har inte testat det. Batteriet har ju inte varit helt slut då jag laddat utan legat på mellan 7-15% så det är möjligt att det skulle gå också. Men det beror ju såklart helt på hur man använder sin telefon.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Använder du Multi Software Updater i offlineläge behöver du inte göra nåt, ladda bara hem firmwaren, öppna Multi Software Updater, koppla in telefonen och klicka på "Start All", sen sköter allt sig själv!

Edit Nu flashade jag ju inte till nån annan variant än den jag har så jag vet inte om det funkar om man ska flasha till ngn annan variant.

Ett aber är ju att MSU inte finns för DL längre,, men en får väl vänta å se uppdateringarna rinner väl ut till lurarna så småningom ändå

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag vet inte riktigt jag har inte testat det. Batteriet har ju inte varit helt slut då jag laddat utan legat på mellan 7-15% så det är möjligt att det skulle gå också. Men det beror ju såklart helt på hur man använder sin telefon.

Ok. Tack för svaret. Man behöver kanske inte ha 4g på hela tiden heller bara för att ta emot samtal t ex. Hastigheten vill man ju mest åt när man inte sitter på wifi men vill surfa lite musik, videos etc. Är det många steg för att slå av/på 4G? En snabbåtkomlig toggle vore fint.

Permalänk
Skrivet av Ari_Gold:

Ok. Tack för svaret. Man behöver kanske inte ha 4g på hela tiden heller bara för att ta emot samtal t ex. Hastigheten vill man ju mest åt när man inte sitter på wifi men vill surfa lite musik, videos etc. Är det många steg för att slå av/på 4G? En snabbåtkomlig toggle vore fint.

Finns connectivity tiles app som man laddar ner vilket gör att du kan lägga en genväg till mobilnätsinställningarna på startskärmen. Så man kommer direkt till den sektionen i inställningsmenyn, så det är ganska lätt att skifta!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Woho jag kom på förstasidan igen 10 000 views på ett par dagar here i come
http://www.wpcentral.com/

Haha! Sjukt bra! Hatten av!

MVH J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Finns connectivity tiles app som man laddar ner vilket gör att du kan lägga en genväg till mobilnätsinställningarna på startskärmen. Så man kommer direkt till den sektionen i inställningsmenyn, så det är ganska lätt att skifta!

Låter fint. Blir kanske tur ner till butiken idag för att se om de har någon hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari_Gold:

Låter fint. Blir kanske tur ner till butiken idag för att se om de har någon hemma.

Trots att jag redan har en blir jag typ avis, det var en så sjukt kul shoppingrunda när jag köpte min

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Ett aber är ju att MSU inte finns för DL längre,, men en får väl vänta å se uppdateringarna rinner väl ut till lurarna så småningom ändå

Ingår i nya Nokia care Suite som finns lite överallt, t ex:
http://www.softpedia.com/get/Mobile-Phone-Tools/Nokia/Nokia-C...

Uppdatera bara till senaste versionen i programmet.