Galaxy S i9000 problem med windows

Permalänk
Medlem

Galaxy S i9000 problem med windows

Hej!

Windows vägrar känna igen luren. Har testat med olika usb drivare, olika Kies versioner.
Fungerar varken i masslagringsläge eller kies läge. Testat på olika datorer också.
Felsökningsläge när usb är ansluten fungerade inte heller.

Windows säger: usb device not recognized. Jag säger: fan också!

Googlat runt i timmar nu och testat allt jag hittat från andra som haft problem. Enda som är kvar, som jag har hittat. Är att fabriksåterställa mobilen.
Men det vill jag ju defenetivt inte göra. Anledningen tilll att jag vill ansluta mobilen är ju att jag vill göra backup på bilder, kontakter osv.

Nån som har en susning?

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

Om du har problem att ansluta via USB så skulle jag rekommendera appen Airdroid. Den låter dig ansluta till telefonen trådlöst över Wifi i Webbläsaren och där kan du föra över filer till och från mobilen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdro....

Permalänk
Medlem

Inställningar -> Mer (Under Trådlöst och nätverk) -> Anslut lagring till dator -> Anslut USB-kabeln. Klart.

Det är viktigt att inte ansluta kabeln innan telefonen säger att du skall göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anye:

Om du har problem att ansluta via USB så skulle jag rekommendera appen Airdroid. Den låter dig ansluta till telefonen trådlöst över Wifi i Webbläsaren och där kan du föra över filer till och från mobilen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdro....

Ser bra ut! Tyvär kommer jag inte ihåg lösen till mitt google konto som jag använder på mobilen. Kan då inte ladda ner saker till datorn via google play.
Dom kräver att man har loggat in på google play på mobilen för att ladda saker till datorn. Rätt segt.

Testade att göra ett till konto på mobilen och öppna google play. Men det funkar inte.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Inställningar -> Mer (Under Trådlöst och nätverk) -> Anslut lagring till dator -> Anslut USB-kabeln. Klart.

Det är viktigt att inte ansluta kabeln innan telefonen säger att du skall göra det.

Den vägen finns inte på min mobil (android 2.3.3). Kanske går att nå något liknande på annat sätt.
Men har inte hittat något sådant.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Ser bra ut! Tyvär kommer jag inte ihåg lösen till mitt google konto som jag använder på mobilen. Kan då inte ladda ner saker till datorn via google play.
Dom kräver att man har loggat in på google play på mobilen för att ladda saker till datorn. Rätt segt.

Testade att göra ett till konto på mobilen och öppna google play. Men det funkar inte.

Du kan ladda ner apk-filen (motsvarande *.exe för Android) direkt i din telefon via deras hemsida. http://www.airdroid.com/

Permalänk
Medlem

Avinstallera allt som har med Kies att göra, samt alla andra drivrutiner du har installerat. Starta om datorn.

Installera http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961956 och sätt sedan i telefonen i en USB-port du aldrig stoppat i den i tidigare.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Avinstallera allt som har med Kies att göra, samt alla andra drivrutiner du har installerat. Starta om datorn.

Installera http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961956 och sätt sedan i telefonen i en USB-port du aldrig stoppat i den i tidigare.

Testat, funkade inte. Samma felmeddelande som tidigare. Väldigt underligt.

Detdär med airdroid kan jag glömma för tillfället. Missförstod hur man loggade in. Måste hitta någon annan lösning.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Avstängd

Kör du en kernel med fast charge och har det aktiverat så kan du inte ansluta din telefon till datorn, stäng av fast charge och starta om telefonen om du nu kör med en kernel som stödjer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Kör du en kernel med fast charge och har det aktiverat så kan du inte ansluta din telefon till datorn, stäng av fast charge och starta om telefonen om du nu kör med en kernel som stödjer det.

Jag har inget sånt.

Ska sitta och felsöka ikväll sen. Funkar det inte då så får jag köra på airdroid.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

Gör så här.

Gå in på inställningar ----> Trådlöst och nätverk ----> USB-inställningar ----> Samsung Kies ----> Sedan koppla in USB-kabeln i datorn

Edit. Har också en Samsung galaxy i9000.

Permalänk
Avstängd

Problem med i9000 2.33

Hej.
Jag har också en Samsung Galaxy S i9000 med Android 2.33.
Förra året så installerade jag Kies och då kunde jag skicka över bilder. Jag såg även telefonen som ett lagringsmedium i "Den här datorn".
I år så ansluter jag och datorn känner inte igen mobilen. Jag uppdaterade Kies och det programmet hittar inte mobiltelefonen. Har ställt in både "Masslagring" eller "Kies" i inställningarna fast båda utan resultat.
Det konstiga är att det har fungerat tidigare att ansluta men nu så fungerar det inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wa:

Jag har inget sånt.

Ska sitta och felsöka ikväll sen. Funkar det inte då så får jag köra på airdroid.

Lägg allt på minneskortet i mobilen, ta ut kortet och stoppa det i en kortläsare/adapter/annan mobil och för över filerna.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...