Permalänk
Medlem

Behöver en ny gamingmus!

Go´kväll!
Jag ska som sagt köpa en ny gamingmus och jag skulle behöva lite hjälp om vad som rekommenderas att köpas. Jag kan ingenting om datormöss, så det är därför jag frågar proffsen ;). Jag vill inte att det ska vara tusentals sidoknappar och sådant och det får kosta från 400-700 kr ca.

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi NZXT H440w Ultra Silent|Nätagg Be Quiet L8 530w|Processor Intel Core I5 4670k|Ram Corsair Vengeance Red 8gb|Grafikkort Asus GTX 760 2gb|Moderkort MSI Z97 G45 Gaming|SSD Samsung EVO Basic 120gb|Hårddisk WD Red 1 tb

Permalänk
Medlem

Jag gillar Logitech G500, här är har du en länk: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-ta...

Permalänk

Själv kör jag med en G700. Om du vill ha bra trådlös gaming mus så är den GRYM. Den har några knappar men de sitter inte i vägen som de kan göra på andra möss. Mjukvaran är också väldigt bra, man kan i princip binda alla olika saker till musen. Batteriet håller i 2-3 dagar och laddas upp på kanske 3h.

Nackdelarna är väl att den är rätt så tung (på grund av batterierna), att man behöver ladda upp den ibland och den är rätt så dyr. Om du har någon fråga är det bara att citera mig

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerdgazm:

Jag gillar Logitech G500, här är har du en länk: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-ta...

Tack för tipset! Den ser lovande ut. Ska nog köpa imorgon och det blir nog den.

MVH BowL4D

Visa signatur

Chassi NZXT H440w Ultra Silent|Nätagg Be Quiet L8 530w|Processor Intel Core I5 4670k|Ram Corsair Vengeance Red 8gb|Grafikkort Asus GTX 760 2gb|Moderkort MSI Z97 G45 Gaming|SSD Samsung EVO Basic 120gb|Hårddisk WD Red 1 tb

Permalänk

IE 3.0 världens bästa mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Själv kör jag med en G700. Om du vill ha bra trådlös gaming mus så är den GRYM. Den har några knappar men de sitter inte i vägen som de kan göra på andra möss. Mjukvaran är också väldigt bra, man kan i princip binda alla olika saker till musen. Batteriet håller i 2-3 dagar och laddas upp på kanske 3h.

Nackdelarna är väl att den är rätt så tung (på grund av batterierna), att man behöver ladda upp den ibland och den är rätt så dyr. Om du har någon fråga är det bara att citera mig

Ja, musen ser okej ut, men jag har en väldigt lätt mus just nu och jag har tyvärr vänjt mig vid den... men annars var den bra :).

Visa signatur

Chassi NZXT H440w Ultra Silent|Nätagg Be Quiet L8 530w|Processor Intel Core I5 4670k|Ram Corsair Vengeance Red 8gb|Grafikkort Asus GTX 760 2gb|Moderkort MSI Z97 G45 Gaming|SSD Samsung EVO Basic 120gb|Hårddisk WD Red 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

IE 3.0 världens bästa mus.

Mionix Naos 5000 är bättre.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

G400, bästa sensorn på marknaden.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Razer Deathadder skönaste musen jag haft, ligger perfekt i min hand, passar nog de flesta riktigt bra, men bäst är om du kommer ihåg några av de föreslaga mössen och känner på de i en affär

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

G600 såklar imo, om du inte harnåt emot 20 knappar och upp till 8200 dpi.
EDIT:såg inte att du inte ville ha en mmo mus,men checka den,skön att hålla i också

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimeriderf:

G600 såklar imo, om du inte harnåt emot 20 knappar och upp till 8200 dpi.
EDIT:såg inte att du inte ville ha en mmo mus,men checka den,skön att hålla i också

Jag tycker som sagt inte om många knappar (jag råkar alltid trycka på dem!) och dessutom var G500 billig och många funktioner så det blir nog en G500.

Visa signatur

Chassi NZXT H440w Ultra Silent|Nätagg Be Quiet L8 530w|Processor Intel Core I5 4670k|Ram Corsair Vengeance Red 8gb|Grafikkort Asus GTX 760 2gb|Moderkort MSI Z97 G45 Gaming|SSD Samsung EVO Basic 120gb|Hårddisk WD Red 1 tb

Permalänk
Skrivet av BowL4D:

Jag tycker som sagt inte om många knappar (jag råkar alltid trycka på dem!) och dessutom var G500 billig och många funktioner så det blir nog en G500.

Jag har en G600 och du kan slå på knapparnalite lätt och dom trycks inte in, om du inte håller hårt som fan i musen är det nog inget problem på G600.(rea på cdon )
Men jaja, jag har hört att G500 ska vara skit bra.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BowL4D:

Go´kväll!
Jag ska som sagt köpa en ny gamingmus och jag skulle behöva lite hjälp om vad som rekommenderas att köpas. Jag kan ingenting om datormöss, så det är därför jag frågar proffsen ;). Jag vill inte att det ska vara tusentals sidoknappar och sådant och det får kosta från 400-700 kr ca.

Tack på förhand!

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158778-steelseries_se...
Säger jag bara, jag tycker den är sjukt bra.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Har beställt en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=493969 och den beräknas komma på onsdag efter all ledighet. Jag återkommer med vad jag tycker om den.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Mionix Naos 5000 är bättre.

HAHAHAHAHAHA

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

HAHAHAHAHAHA

?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

G400/G500 borde vara perfekta, köpte själv en G400 för några dagar sen och är supernöjd!

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Entusiast

Jag är väldigt nöjd med min Logitech G9x. Bra om du har claw-grepp eller lätt blir svettig om händerna eftersom väldigt liten del av din hand faktiskt ligger på musen

Permalänk

Mionix naos 3200! Har en själv och älskar den!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av Breddas:

HAHAHAHAHAHA

Skrivet av azz0n^:

Jag undrar det samma. Vad var det roliga?

Samt så är ingen mus bättre en den andra. Det beror på vad man själv tycker. Men kan hålla med om att I.E 3.0 inte är ett vettig mus

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Jag undrar det samma. Vad var det roliga?

Samt så är ingen mus bättre en den andra. Det beror på vad man själv tycker. Men kan hålla med om att I.E 3.0 inte är ett vettig mus

Sett till sensorn är visst vissa möss bättre än andra, och naos 5000 är inte i toppen direkt.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:
Skrivet av filipcombat:

Jag undrar det samma. Vad var det roliga?

Samt så är ingen mus bättre en den andra. Det beror på vad man själv tycker. Men kan hålla med om att I.E 3.0 inte är ett vettig mus

Naos 5000 är en hoplös "gamingmus". Till vanlig användning så kan jag säga att det är en rätt OK mus då den ligger skönt i handen och har bra känsla.
Men annars så är musen för tung(redan utan vikter), vikten känns väldigt obalanserad, omöjligt att göra toksnabba swipes och lyft med musen då greppet inte är bra i kombiantion med hög vikt. Sensorn är inte heller den bästa.

Hur många proffs idag spelar med 3.0 kontra Naos5000?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Mionix Naos 5000 är bättre.

Jämföra världens bästa mus med ett stycke skit sådär, inte okej...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Sett till sensorn är visst vissa möss bättre än andra, och naos 5000 är inte i toppen direkt.

Hur många lasersensorer finns det som är bättre än Avago 9500?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Skrivet av Triffid:

Sett till sensorn är visst vissa möss bättre än andra, och naos 5000 är inte i toppen direkt.

Ja, men större del så är det vad man själv tycker. Men varför är sensorn så dålig i naos 5000 då?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Naos 5000 är en hoplös "gamingmus". Till vanlig användning så kan jag säga att det är en rätt OK mus då den ligger skönt i handen och har bra känsla.
Men annars så är musen för tung(redan utan vikter), vikten känns väldigt obalanserad, omöjligt att göra toksnabba swipes och lyft med musen då greppet inte är bra i kombiantion med hög vikt. Sensorn är inte heller den bästa.

Hur många proffs idag spelar med 3.0 kontra Naos5000?

Sen jag köpte min naos 3200 så har jag bara för bättras i spel! Tycker om när det är lite vikter i musen. Tycker att denna mus är den ultimata måste för mig! Tycker att musen ska vara större samt tyngre från början. Inte göra snabba moves? Det tycker iaf inte jag är ett problem.

Vad är så illa med sensorn då?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Jämföra världens bästa mus med ett stycke skit sådär, inte okej...

Fan nu vart det 3 dubbelpost, förlåt!

Världens sämsta mus? Fortfarande så är det personlig preferens.

Jag tycker att Microsoft musen är rena skiten om jag ska säga det rakt ut. Och ja jag har haft en störde mig på kvalitén så byte efter 1 månad och köpte min naos. Haft den i 2 år snart <3

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Hur många lasersensorer finns det som är bättre än Avago 9500?

Inga, vad är din poäng? lasersensorer är skit rent allmänt.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Ja, men större del så är det vad man själv tycker. Men varför är sensorn så dålig i naos 5000 då?

avago 9500 dvs den ha kass tracking på tygmattor samt positiv acceleration bl.a

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Sen jag köpte min naos 3200 så har jag bara för bättras i spel! Tycker om när det är lite vikter i musen. Tycker att denna mus är den ultimata måste för mig! Tycker att musen ska vara större samt tyngre från början. Inte göra snabba moves? Det tycker iaf inte jag är ett problem.

Vad är så illa med sensorn då?

Same thing here. Har förbättrats enormt på BF3 sedan jag köpte denna mus. Gillar inte lätta möss då de indikerar för mig att de känns billiga.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+