Hur mycket ljud släpper öppna lurar ut ?

Permalänk
Medlem

Hur mycket ljud släpper öppna lurar ut ?

Jag är lite sugen på att köpa
sennheiser HD650 lurar och ett asus sonar stx ljudkort.

men hur mycket ljud släpper dessa lurar ut ?
och hur mycket isolerar dom ut ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

Jag är lite sugen på att köpa
sennheiser HD650 lurar och ett asus sonar stx ljudkort.

men hur mycket ljud släpper dessa lurar ut ?
och hur mycket isolerar dom ut ?

De släpper ut tillräckligt mycket för att det ska störa en person som sitter i samma rum och vill göra nåt annat än lyssna på din musik. Då syftar jag på ett rum i ett hem, inte på en arbetsplats.

Permalänk
Medlem

Mina akg k701 läcker en del ljud.

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att åka och prova. Svårt att beskriva över internet.
Många säger att Koss Porta Pro läcker hur mycket ljud som helst och stör alla inom en kilometers radie men jag tyckte inte det var så illa alls, om jag ska vara ärligt. Så det är väl rätt så subjektivt vad som är mycket eller lite.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Kolla här: http://youtu.be/RCgt5s4t8G0?t=2m58s

En kille som demonstrerar hur mycket DT-990 Premium läcker ljud, lurar jag själv haft och tycker är ett ganska bra exempel. Mina nuvarande läcker ungefär lika mycket.

Permalänk
Medlem

Mina HD700 är såpass öppna att man kan se igenom dom och de läcker ljud som fasen. AKG Q 701 är aningen tystare men ändå högljudd. Allt hänger på hur mycket luren är öppen och hur högt du spelar

Permalänk
Medlem

HD-650 släpper ut massor med ljud. Om man spelar med lite volym så hörs det tydligt i rummet utanför.
Deras förmåga att släppa in ljud är lika stor som att släppa ut ljud, så man hör i princip allt som händer i rummet utanför.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3570K MB: Asus P8Z77-V HDD: Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 2 x 1GB Seagate Baracuda RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Gfx: ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB Nätagg: be quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold Chassi: Gammalt Lian-Li DAC/Hörlursförstärkare: Lead Audio LA-100 Hörlurar: Sennheiser HD-650