Permalänk

2 output sound device?

Tjo!
Har försökt hitta ett sätt att kunna använda 2 output för ljud på min dator. Men utan någon lycka.
Använder Win 7 64bits, och ska använda 1 usb port och en analog port på datorn för att få samma ljud i båda utgångarna samtidigt.
För mig är detta helt omöjligt att komma fram till en lösning, om det ens går.
Någon som har koll på detta?
Mvh Andreas

Permalänk
Medlem

Tror du måste ha en mjukvara som kan emulera ljudkort så du kan göra dem till en output enhet. Det kanske finns en lösning inbyggd i windows men jag känner inte till en sådan. :/

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Jag sökte själv en lösning på det för något år sen och vill minnas att på Microsofts egna supportsidor så sa dom att det finns inget stöd för det i Windows. Kanske finns det nåt program att ladda ner som fixar det men jag hittade inget när jag letade då.

Permalänk
Medlem

jag har ett själv en http://se.creative.com/products/product.asp?category=1&subcat...

på det ljudkortet finns bla optisk och Stereo utgång! om jag ställer in datorn på att den ska sända ut på den optiska kanalen så funkar stereo utgången ändå. på det visset kan jag göra 2 output samtidigt.

men i ditt fall så tror jag inte det går..

Permalänk

Tack för alla svar.

Permalänk

M-audios ljudkort har i drivern en möjlighet att bestämma vilka utgångar som skall spela och vad.
Jag har ett 96-24 och ett Fw410 och båda går att konfa så spdif plus flera olika utgångar spelar samma sak samtidigt. Använder det med win7 64.
På mitt Fw410 har jag haft samma ljud ut på 4 utgångar samtidigt .
Du hittar korten ofta till bra pris på tradera.

Skickades från m.sweclockers.com