Windows 7 vs Windows 8

Permalänk

Yay, jag lyckades skaffa w8 pro för 279kr! Körde in en windows 7 i datorn utan att aktivera den och det blev ändå godkänt. Sparar 930 kr där. Nice.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Yay, jag lyckades skaffa w8 pro för 279kr! Körde in en windows 7 i datorn utan att aktivera den och det blev ändå godkänt. Sparar 930 kr där. Nice.

gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Trivs ni som kört w8 verkligen bättre med det än w7?

Fixade en laptop med w8 till mor min(uppdatering av dator var behövligt) och fick då testa på det lite.
Första minuten - avskydde det.
Femte minuten - hade lärt mig basics.
Tjugonde minuten - kunde navigera runt relativt bra.
Efter en timme insåg jag att jag saknade w7 otroligt mycket. Appsystemet känns helt onödigt och förvirrar mig fortfarande till viss del.
Jag kommer definitivt inte uppgradera till w8, trivs alltför bra i w7.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 965 | 8GB DDR3 @ 669MHz | GA-890FXA-UD5 | AMD Radeon HD 6950 | 1TB HDD | 250GB 840 EVO | FDD R4 | Lycosa | Deathadder | Sennheiser 363D

Permalänk

Jag gillar inte w8 interfacet. Men efter lite trixande så slipper jag appsystemet och allt som har med metro att göra och kör med det gamla vanliga skrivbordet och startmeny. Inte helt lika klockrent som i w7, men med tanke på att jag fick ett operativsystem för 280 spänn så är jag nöjd. Särskilt med tanke på att pro versionen jag fick egentligen kostar 1200+.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det märks att Microsoft börjar bli desperata, snart får vi Windows 8 gratis med varje flingpaket.

Jag vet att du så gärna vill hitta negativt i allt men tyvärr för dig så kommer det låga priset att försvinna. 139 kr är för de som nyligen (minns inte tidsramen) köpt en dator med Windows 7 och det erbjudandet är under begränsad tid, precis som 279 kr-varianten.

Permalänk
Medlem

hmm, detta gör mig sugen på att köpa ssd och installera win 8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamed:

hmm, detta gör mig sugen på att köpa ssd och installera win 8

Då slipper du köpa en hårtork sen. Din dator kommer blåsa dig av stolen för att den blir så snabb

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Måste bara fråga hur det funkar. Skaffar jag Win8 den här billiga vägen, vad är det då för slags licens? Kan jag använda den på en annan dator? Kan jag använda den när jag köper nytt moderkort? Eller om SSD:n går sönder? Eller måste man köpa ny igen då?
Har testat Win8 några timmar hos en vän och kan inte säga att jag gillar det direkt, men är det så här billigt så kan man kanske ge det en chans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sjuhundratjugo:

Måste bara fråga hur det funkar. Skaffar jag Win8 den här billiga vägen, vad är det då för slags licens? Kan jag använda den på en annan dator? Kan jag använda den när jag köper nytt moderkort? Eller om SSD:n går sönder? Eller måste man köpa ny igen då?
Har testat Win8 några timmar hos en vän och kan inte säga att jag gillar det direkt, men är det så här billigt så kan man kanske ge det en chans.

Ja du kan uppgradera din Windows 7 OEM-licens till Windows 8 Pro via Micrsofts hemsida och då har du dessutom laglig rätt att flytta din installation. När du uppgraderar kan du välja att bränna till skiva eller skapa en bootbar USB-sticka så att du kan installera om ifall hårddisken går sönder.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Då slipper du köpa en hårtork sen. Din dator kommer blåsa dig av stolen för att den blir så snabb

haha då sparar jag ju 200kr på hårtork också