XBMC - går inte ställa in - texten saknas.

Permalänk
Medlem

XBMC - går inte ställa in - texten saknas.

Hej!

Laddade ner XBMC till min dator igår, när jag startar det så får jag inte fram texten på de olika knapparna(hoppas att någon förstår hur jag menar)
Själva menyn ser jag ingenting, där det ska stå text som ex bibliotek där är det bara några prickar istället, som att det är något grafik-fel med detta.

Är på jobbet nu och kan inte lägga in en skärmdump just nu, men någon som har en idé?

Visa signatur

emil_privat@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av slo89:

Hej!

Laddade ner XBMC till min dator igår, när jag startar det så får jag inte fram texten på de olika knapparna(hoppas att någon förstår hur jag menar)
Själva menyn ser jag ingenting, där det ska stå text som ex bibliotek där är det bara några prickar istället, som att det är något grafik-fel med detta.

Är på jobbet nu och kan inte lägga in en skärmdump just nu, men någon som har en idé?

re-install

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

re-install

Nej, det är ett känt problem med AMD drivers bland annat, det har något med någon overlay att göra.
Leta upp din XBMC.exe, höger klicka

Egenskaper >> Kompatibilitet >> Kör de här programmet.... Välj Windows XP SP3 i rull listan

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tack Ferrat, det fungerade!

Visa signatur

emil_privat@hotmail.com