Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord, köpråd 700-900:-

Hejsan!

Nu har jag gått i tankarna på att köpa mig ett nytt tangentbord och har bestämt
mig för att köpa ett mekaniskt tangentbord.
Men nu så är jag lite osäker på vilket jag ska ha. Mina krav:
-Mekaniskt
-Inte allt för högljud
-Belysta tangenter

Det är väl det som jag i stort sätt söker efter, har en budget på ca 700-900:-.
Är mycket tacksam för hjälp då detta inte är mina hemmaplaner

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/product/5010646603/cm-storm-quickfir...

Beställde det precis själv, finns även med andra switchar också. Får hoppas att det levererar

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem

kanske razer black widow ultimate ??

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Skrivet av Fiskalainen:

http://www.dustinhome.se/product/5010646603/cm-storm-quickfir...

Beställde det precis själv, finns även med andra switchar också. Får hoppas att det levererar

Alla tangenter är inte belysta om jag kommer ihåg rätt, endast några tangenter som "passar spelmissbrukaren".

Permalänk
Entusiast

Svarta, Bruna, Röda switchar om du inte vill ha för högljutt men även dessa låter. Jag skulle rekommendera 6gv2 alternativt CM Storm Quickfire i den prisklassen. De är dock inte bakgrundsbelysta, men jag känner inte till något bra tangentbord med rätt switchar i den prisklassen som även är bakgrundsbelysta.

Jag tror Razer blackwidows med bruna switchar är bakgrundsbelyst men jag kan inte med ett rent samvete rekommendera ett Blackwidow till någon.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Ett liknande tangentbord är ju denna dock: https://www.inet.se/produkt/6101824/cooler-master-storm-quickfire-tk-red-cherry

Lite kompaktare, lite billigare och har alla tangenter belysta. (Även denna finns med olika mekaniska brytare)

Permalänk
Medlem

Det finns bara 1 i den prisklassen som är backlit och det är Cooler Master Storm Quickfire TK, finns med olika switchar.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det mäter sig med dyrare tangentbord, men detta har jag och jag är störtnöjd!

http://cdon.se/hemelektronik/tt_esports_meka_g-unit_-_gaming_...

Edit: Endast knapparna för den "Spelpassionerade" är upplysta på detta tangentbord...

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

corsair vengeance k90 på dustin för 799kr

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

corsair vengeance k90 på dustin för 799kr

Jo, det där såg intressant ut, synd bara att det inte fanns i lager :/

Sedan så är jag heller inget fan utav Razer då jag tycker det bara är dyrt
och plastigt

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Skrivet av xapa112:

Vet inte hur det mäter sig med dyrare tangentbord, men detta har jag och jag är störtnöjd!

http://cdon.se/hemelektronik/tt_esports_meka_g-unit_-_gaming_...

Edit: Endast knapparna för den "Spelpassionerade" är upplysta på detta tangentbord...

den spelmissbrukande*

Permalänk
Medlem

Skulle också tipsa dig om att köpa ett Cooler Master Storm Quickfire "TK". Det verkar vara samma OEM/tillverkare som byggt det som även gör Logitechs mekaniska tangentbord. Ska vara bra kvalité för de pengarna och även erbjuda bättre LEDs vad jag läst/hört än vad iOnes tangentbord har(tex, QPAD, Xarmor, Tesoro, Razer mfl).
Är själv lite intresserad av just den nya TK serien, det finns ju inga andra tangentbord i det prissegmentet som kan erbjuda samma funktioner - LEDs, Full-Nkey rollover via USB och valfria Cherry MX brytare.
Själv undrar jag över hur QPAD mfl ska kunna konkurrera när det släpps sådana tangentbord för detta pris. Har ju samma funktioner som QPADs MK-85 vilket är betydligt dyrare.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Synd dom inte kunde släppa ett 10-key less som Quickfire rapid red fast med LEDS.
TK ser så ihoptryckt ut, vill ha delete,ins,pg osv där dom ska vara samt piltangenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarCroW:

Skulle också tipsa dig om att köpa ett Cooler Master Storm Quickfire "TK". Det verkar vara samma OEM/tillverkare som byggt det som även gör Logitechs mekaniska tangentbord. Ska vara bra kvalité för de pengarna och även erbjuda bättre LEDs vad jag läst/hört än vad iOnes tangentbord har(tex, QPAD, Xarmor, Tesoro, Razer mfl).
Är själv lite intresserad av just den nya TK serien, det finns ju inga andra tangentbord i det prissegmentet som kan erbjuda samma funktioner - LEDs, Full-Nkey rollover via USB och valfria Cherry MX brytare.
Själv undrar jag över hur QPAD mfl ska kunna konkurrera när det släpps sådana tangentbord för detta pris. Har ju samma funktioner som QPADs MK-85 vilket är betydligt dyrare.

Okej, men har de någon modell där alla tangenter är bakgrundsbelysta?
Och sedan så skulle jag föredra om tangentbordet var i "full storlek" så att säga då
det ser ut något som de gamla vanliga med hela knapp paketet.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Okej, men har de någon modell där alla tangenter är bakgrundsbelysta?
Och sedan så skulle jag föredra om tangentbordet var i "full storlek" så att säga då
det ser ut något som de gamla vanliga med hela knapp paketet.

Just "TK" står just för tenkeyless dvs ett förminskat tangentbord utan numpad delen normalt sett. Men just TK har fortfarande numpad + piltangenterna bara att de slagit ihop dem. Du får alltså skifta mellan antingen piltangenterna eller numpad(siffrorna) via en knapp. Och samtliga knappar är bakgrundsbelysta på TK modellerna. Ska du hitta något liknande får du nästan titta på Tesoro´s dyrare varianter som erbjuder LEDs annars hamnar priset över tusen lappen utan problem om du ska ha ett mekaniskt tangentbord med bakgrundsbelysning.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Synd dom inte kunde släppa ett 10-key less som Quickfire rapid red fast med LEDS.
TK ser så ihoptryckt ut, vill ha delete,ins,pg osv där dom ska vara samt piltangenterna.

Håller med dig helt, hade köpt ett sådant direkt! Särskilt om det hade varit just med den aluminium färgade versionen istället för den svarta plastiga.
Finns egentligen inget prismässigt bättre på marknaden än de tangentbordet enligt mig, costar all the way =)........

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk

Som några ovan nämt redan, så är CM storm Quickfire TK väldigt gött, eller verkar vara så i alla fall. Det kom till marknaden för knappt en vecka sedan så Funderar själv på det tangentbordet med blåa brytare, hoppas på någon rea under mellandagarna

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av 98olllin:

kanske razer black widow ultimate ??

Razer ?!?! säger du det för att det är snyggt ..det ska ju hålla i några år av aggresivitet

satsa på:
Qpad mk-50
Steelseries 6gv2 (kvalite ?)
eller Cooler masters alla tagentbord

inte razer det håller inte länge i striderna

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Razer ?!?! säger du det för att det är snyggt ..det ska ju hålla i några år av aggresivitet

satsa på:
Qpad mk-50
Steelseries 6gv2 (kvalite ?)
eller Cooler masters alla tagentbord

inte razer det håller inte länge i striderna

Det roliga är att det är iOne som bygger både QPADs och Razers mekaniska tangentbord, snarlik kvalité med andra ord =).
Men det verkar som att QPAD har mest problem med Cherrys egna LEDs som går sönder och knappar som fastnar.
Steelseries tror jag kommer ifrån datacomp om jag inte minns fel och har bra kvalité tycker jag personligen.
CM har tangentbords modeller ifrån både Costar(samma som gör Filco bla,) och iOne, men gick nyligen ut med information på diverse forum att de tycker iOnes dåliga rykte gjort att de inte längre vill arbeta med dem. Så nu verkar de använda enbart Costar och ett annat stort företag som bla, gör Logitech´s mekaniska tangentbord. Som sagt det är en djungel och man bör läsa på lite och gärna testa dem innan man köper.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Avstängd

höjer ett varningens finger till black widdows space tangent som verkar va ostabil som fan...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av 98olllin:

kanske razer black widow ultimate ??

Hur kan man ens föreslå ett uselt razer tangentbord om ts säger att han vill ha ett tyst tangentbord? Blåa switchar är ju de mest högljudda man kan få.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Sitter och skriver med mitt MK-50 just nu, och jag älskar det. Sjukt värt tangentbord som är värd varenda krona!

http://www.inet.se/produkt/6101691/qpad-mk-50-gaming-mechanic...

Gjorde också en kort recension på tangentbordet på inet, leta efter Sean.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Med budgeten du har kan jag tyvärr inte rekommendera annat än Corsair K60 eller K90. Båda finns på netonnet, det ena inom din budget och det andra för 990 kr.

Det jag absolut inte skulle rekommendera är något tangentbord från Razer, Qpad eller Tesoro. Alla dessa tangentbord har samma tillverkare, och den tillverkaren har väldigt medioker kvalité på sina grejer, minst sagt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle avråda från Corsair K90. Jag sitter själv med ett och visst, det är väldigt snyggt, en massa funktioner och skönt att använda men har en seriös bugg som de inte åtgärdat än: ibland låser sig tangenterna. Då får man ggggggggggggggggggggggggggggggg tills man trycker igen. Väldigt frustrerande (speciellt i spel kan det bli katastrofalt). Det ska vad jag förstått vara en mjukvarubugg, men de verkar inte löst det än, och det var länge se'n den upptäcktes.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Sitter ju hellre på mitt Qpad-mk50 än corsairs värdelösa skit kan jag säga
Skulle aldrig få för mig att lägga pengar på K60/K90, fast k90 har varit nere på typ 600:-

Helst undvik bägge och kör CM TK, eller vänta.
Inet hade qpad mk-85 för typ 900:- dock,vet ej om det finns kvar dock, antagligen inte.
Är inte det bästa i komponenter, men duger iaf och är bättre än K90s halvmekaniska junk.

Permalänk
Medlem

Jahopp, nu tror jag att jag bestämt mig
http://www.inet.se/produkt/6101824/cooler-master-storm-quickf...

Efter lite tittande på olika tester så är jag rätt övertygad om att det kommer passa mig fint
och riktigt prisvärt.
Får tacka för allas åsikter för att fått mig på rätt spår!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Koffe_93:

Jahopp, nu tror jag att jag bestämt mig
http://www.inet.se/produkt/6101824/cooler-master-storm-quickf...

Efter lite tittande på olika tester så är jag rätt övertygad om att det kommer passa mig fint
och riktigt prisvärt.
Får tacka för allas åsikter för att fått mig på rätt spår!

Så det blev ett TK iaf. Trodde inte du gillade layouten på det.
Intressant val iaf, är själv mycket intresserad av det tangentbordet då det har allt man behöver men ändå inte är så brett. Fast egentligen så är man ju mest intresserad av att plocka isär skiten för att se vilken OEM som tillverkat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Så det blev ett TK iaf. Trodde inte du gillade layouten på det.
Intressant val iaf, är själv mycket intresserad av det tangentbordet då det har allt man behöver men ändå inte är så brett. Fast egentligen så är man ju mest intresserad av att plocka isär skiten för att se vilken OEM som tillverkat det.

Jo, men trodde att massa utav funktionerna var bortskalade,
sedan så vägde jag layouten med priset och att det var bakgrundsbelyst så blev
det ett givet val

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Koffe_93:

Jo, men trodde att massa utav funktionerna var bortskalade,
sedan så vägde jag layouten med priset och att det var bakgrundsbelyst så blev
det ett givet val

Tror du kommer bli riktigt nöjd! Det där var min drömlayout tills jag testade ett HHKB2 och skaffade mig en lös numpad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Svarta, Bruna, Röda switchar om du inte vill ha för högljutt men även dessa låter. Jag skulle rekommendera 6gv2 alternativt CM Storm Quickfire i den prisklassen. De är dock inte bakgrundsbelysta, men jag känner inte till något bra tangentbord med rätt switchar i den prisklassen som även är bakgrundsbelysta.

Jag tror Razer blackwidows med bruna switchar är bakgrundsbelyst men jag kan inte med ett rent samvete rekommendera ett Blackwidow till någon.

Jag köpte ett Razer BW 2013 Elite (bakgrunds belyst dvs)

Vad är problemet? lol :p. 2013 modellen är bra mkt bättre än den förra iaf.