Tips till att inte spendera för mycket tid framför datorn

Permalänk
Medlem

Tips till att inte spendera för mycket tid framför datorn

Hejsan!
Jag är en helt vanlig 16 åring som gillar att spendera en del timmar framför datorn. Man skulle kunna säga att jag är lite beroende
Men jag vill göra en ändring på de och vänder mig därför till SweC visdom!
Så, är de någon som har lite tips på hur man ska gå till väga? De enda alternativet jag själv kan komma på är att ta bort datorn helt vilket jag inte tycker om.

Tacksam för svar, seriösa som oseriösa. Man lär sig något av båda

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem

Börja röka, då kommer du gå ifrån den titt som tätt.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Börja röka, då kommer du gå ifrån den titt som tätt.

haha, lindra ett beroende med ett annat! inte dumt

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem

Ett tips är någon lagsport, tvingar dig ur datorstolen och ut och tränar (aldrig fel)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Det enda som funkat för mig är att skaffa sig en annan hobby.
Börja fotografera kanske om du tycker det är roligt? Börja motionera, börja i korpen, skaffa ett husdjur.

Ja någonting som du tycker är roligt som inte är vid datorn bara

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenn:

Hejsan!
Jag är en helt vanlig 16 åring som gillar att spendera en del timmar framför datorn. Man skulle kunna säga att jag är lite beroende
Men jag vill göra en ändring på de och vänder mig därför till SweC visdom!
Så, är de någon som har lite tips på hur man ska gå till väga? De enda alternativet jag själv kan komma på är att ta bort datorn helt vilket jag inte tycker om.

Tacksam för svar, seriösa som oseriösa. Man lär sig något av båda

Om det är spelandet vid datorn som ofta är boven, så kan jag rekommendera att skaffa dig en android (om du inte har det redan) och dra ner appen Turf. Det är som ett live gps-baserat conquest-spel a la battlefield. Dock har du inga vapen förutom dina ben/cykel/snöscooter att ta dig runt mellan olika platser i din stad.

Grymt beroendeframkallande. För mig har det gått från ingen träning alls till att vissa veckor cykla upp till 40 mil (och då jobbar jag heltid också).

Annars kan du ju skaffa dig en gitarr/digitalpiano/blockflöjt och börja lära dig spela något. Brukar kunna gå bra att spendera mycket tid på. Eller varför inte baka? Bröd, bullar, muffins, pepparkaksdeg, kakor osv. Skulle säkert familjen tycka om ;).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Fota är som sagt en rolig hobby och man tar sig ut till alla möjliga ställen för att fota. Nu har jag inte fotat på jättelänge men när jag gjorde det var jag ute mycket mer än jag är nu

En skogspromenad bli riktigt spännande, tänk om man ser en räv eller älg att fota !

Permalänk

Börja Jobba. Har alldrig haft så lite tid till min dator sen jag börja knega.
Då får du dessutom lite extra i plånboken, alldrig fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Det enda som funkat för mig är att skaffa sig en annan hobby.
Börja fotografera kanske om du tycker det är roligt? Börja motionera, börja i korpen, skaffa ett husdjur.

Ja någonting som du tycker är roligt som inte är vid datorn bara

Provade att börja fota men så snodde min syra min systemkamera och tappa den så den gick sönder..
träning gör jag 2ggr i veckan på gymmet. dock är de bara styrka. tänkte att efter jul lovet ska jag ta upp spinning igen och köra de med.

Skrivet av Nightcrawl:

Om det är spelandet vid datorn som ofta är boven, så kan jag rekommendera att skaffa dig en android (om du inte har det redan) och dra ner appen Turf. Det är som ett live gps-baserat conquest-spel a la battlefield. Dock har du inga vapen förutom dina ben/cykel/snöscooter att ta dig runt mellan olika platser i din stad.

Grymt beroendeframkallande. För mig har det gått från ingen träning alls till att vissa veckor cykla upp till 40 mil (och då jobbar jag heltid också).

Annars kan du ju skaffa dig en gitarr/digitalpiano/blockflöjt och börja lära dig spela något. Brukar kunna gå bra att spendera mycket tid på. Eller varför inte baka? Bröd, bullar, muffins, pepparkaksdeg, kakor osv. Skulle säkert familjen tycka om ;).

Har tyvärr in Iphone och spelar redan gitarr sedan 4 år tillbaka

Skrivet av SörenKarlsson:

Börja Jobba. Har alldrig haft så lite tid till min dator sen jag börja knega.
Då får du dessutom lite extra i plånboken, alldrig fel.

Att jobba skulle inte va allt för fel men de skulle va donken isf

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenn:

Provade att börja fota men så snodde min syra min systemkamera och tappa den så den gick sönder..
träning gör jag 2ggr i veckan på gymmet. dock är de bara styrka. tänkte att efter jul lovet ska jag ta upp spinning igen och köra de med.

Har tyvärr in Iphone och spelar redan gitarr sedan 4 år tillbaka

Att jobba skulle inte va allt för fel men de skulle va donken isf

Spela mera då! Hitta någon att spela med så kanske det blir roligare (om det är så att du tröttnat).
Turf är på gång till iOS, lär dock ta åtminstone några månader innan det är släppt. Håll utkik :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Spela mera då! Hitta någon att spela med så kanske det blir roligare (om det är så att du tröttnat).
Turf är på gång till iOS, lär dock ta åtminstone några månader innan det är släppt. Håll utkik :).

Jo att spela med någon är ju de roligaste men mitt band splittrades när alla började gymnasiet.

får hålla utkik efter Turf

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenn:

Jo att spela med någon är ju de roligaste men mitt band splittrades när alla började gymnasiet.

får hålla utkik efter Turf

Det finns väl sidor där man kan hitta bandmedlemmar osv? Seså, börja spana =).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Jobba, iaf 75% så du tjänar stålar. Kan du dra på bio med polarna/köpa roliga grejor.

Träna(HÅRT) - Gymmar 6 dagar i veckan och spelar innebandy 2. Får en grym kropp och har roligt samtidigt.

Gör man detta hela veckorna så är man inte så sugen på att sitta vid datorn sen. Man blir trött men mår så otroligt bra.

Permalänk
Medlem

Är väl bara börja träna, jobba eller skaffa vänner som vill hitta på något ex bio, fotboll allt möjligt. Eller så kör du på det dyra alternativet skaffa flickvän!

Permalänk
Medlem

Gym är ett bra tips. Lite bättre för kroppen än att börja röka.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bullenn:

Provade att börja fota men så snodde min syra min systemkamera och tappa den så den gick sönder..
träning gör jag 2ggr i veckan på gymmet. dock är de bara styrka. tänkte att efter jul lovet ska jag ta upp spinning igen och köra de med.

Har tyvärr in Iphone och spelar redan gitarr sedan 4 år tillbaka

Att jobba skulle inte va allt för fel men de skulle va donken isf

Jobba. Det är det enda vettiga. Skaffa dig erfarenheter och meriter ute i arbetslivet. Testa på det riktiga livet lite grann. Du får lite att fylla i CV:t också, det känns bra kan jag lova dig.

Vet inte hur gammal du är, men gör lumpen efter studenten, eller GMU heter det nu. Ett bra steg mot att bli en man

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Läst ordentligt nu. Som 16-åring har du livet framför dig. Tips är: fixa betygen i skolan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeaAndersson:

Jobba, iaf 75% så du tjänar stålar. Kan du dra på bio med polarna/köpa roliga grejor.

Träna(HÅRT) - Gymmar 6 dagar i veckan och spelar innebandy 2. Får en grym kropp och har roligt samtidigt.

Gör man detta hela veckorna så är man inte så sugen på att sitta vid datorn sen. Man blir trött men mår så otroligt bra.

jo som jag sa så ska jag träna 4ggr i veckan efter jul lovet just nu är de bara 2

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Är väl bara börja träna, jobba eller skaffa vänner som vill hitta på något ex bio, fotboll allt möjligt. Eller så kör du på det dyra alternativet skaffa flickvän!

Problemet är att de finns två olika sorters kompisar de som super hela helgen och inte vill göra något på dagarna och de som drar hem och snackar skype och pluggar.

Med en flickvän skulle jag inte ha tid med något alls

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Jobba. Det är det enda vettiga. Skaffa dig erfarenheter och meriter ute i arbetslivet. Testa på det riktiga livet lite grann. Du får lite att fylla i CV:t också, det känns bra kan jag lova dig.

Vet inte hur gammal du är, men gör lumpen efter studenten, eller GMU heter det nu. Ett bra steg mot att bli en man

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Läst ordentligt nu. Som 16-åring har du livet framför dig. Tips är: fixa betygen i skolan!

jo ett jobb skulle inte va fel. men jag tänker nog satsa på träningen under 2013. De är något som börjar behövas

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bullenn:

jo ett jobb skulle inte va fel. men jag tänker nog satsa på träningen under 2013. De är något som börjar behövas

Absolut. Träningen är mycket viktig. Satsa också på att klara skolan ordentligt. Du kommer att tacka dig själv för det senare i livet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenn:

Problemet är att de finns två olika sorters kompisar de som super hela helgen och inte vill göra något på dagarna och de som drar hem och snackar skype och pluggar.

Med en flickvän skulle jag inte ha tid med något alls

Inget som stoppar en att träna med sin flickvän :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Börja kör enduro.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loki:

Börja kör enduro.

haha, skulle vara helt sinnes sjukt roligt men de krävs ju lite för att starta och de tar en väldig massa tid

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk

Jag har också lite problem med detta. Vad ska man göra på kvällarna liksom? Jag kollar på fotboll så ofta det går men ibland går fan datorn före det.. Börjar bli en bad habit.

Spelar inget datorspel längre knappt utan blir mest surf på SweC, Flashback och lite fotbollssidor. Sen kommer jag i säng alldeles försent. Så jävla svårt att gå och lägga mig och ångrar det alltid dagen efter. Går upp 5:50 ibland och lägger mig efter 0:00.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||