Permalänk
Medlem

Razer Taipan "fryser" fast

Tjena, har en nyinköpt Razer Taipan på ca 1 månad, den senaste veckan har den gått mig på nerverna då den fryser fast i ca 1 sekund minst 1 gång per minut vilket är sjukt störande. Själv tycker jag att det låter som ett mjukvaru problem med den s.k. "lift-off-sensor". Har testat att köra med drivrutiner, avinstallera drivtrutiner och att byta USB port. Någon som har ett liknande problem med en mus och isåfall hur löste ni det eller har du bara en idé på hur det går att lösa så är jag väldigt tacksam, thanks!

Permalänk
Medlem

Jupp!
Exakt Samma problem, men ingen lösning...
Fixade det sig för dig? Det känns rent spontant att det blev lite bättre efter att jag avinstallerade drivarna, men problemet finns kvar.

Edit: Problemet löst hos mig. Verkar som att ett USB-kontaktpar glappar. Funkar dååååligt. Mikrofonen vad inkopplad på samma kontaktpar och jag hörde konstant signalen för att USB-enhet kopplades in/kopplades ifrån. Kör nu via andra kontakter och allt funkar fint. Så jag antar att det blir till att reklamera MB för min del....

Vem sa att Asus var bra?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3570K MB: Asus P8Z77-V HDD: Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 2 x 1GB Seagate Baracuda RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Gfx: ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB Nätagg: be quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold Chassi: Gammalt Lian-Li DAC/Hörlursförstärkare: Lead Audio LA-100 Hörlurar: Sennheiser HD-650