Optiska enheter, skruvhål undertill?

Permalänk
Medlem

Optiska enheter, skruvhål undertill?

För att göra det enkelt för mig så tänkte jag skruva fast hårddisken i de skruvhål som finns undertill, antar att det är samma gängor som för de på sidorna?

Frågan är dock, har optiska enheter också skruvhål undertill?
Det skulle bli himla smidigt om det gjorde det.

Har tänkt köpa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=654250 om det underlättar.

Permalänk

nej det har dom inte

iaf inga färdiga monteringshål som på hårddiskar om det nu var så du menade.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jo, det var så jag menade.
Tack för upplysningen, får ta en funderare då!

Permalänk
Hedersmedlem

Kollade i min skrotsamling och av de 5 optiska enheter (både CD och DVD) jag fick fram hade ALLA förgängade skruvhål i botten, identiskt placerade, så det verkar faktiskt ingå i standarden. Har även sett enheter monterade mha dessa hål i gamla märkesburkar.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jaha ja, se där.
Önskar det kunde finnas exakta ritningar över komponenter, skulle ju göra sådana här saker så mycket enklare..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av chinobar:

Jaha ja, se där.
Önskar det kunde finnas exakta ritningar över komponenter, skulle ju göra sådana här saker så mycket enklare..

ftp://ftp.seagate.com/sff/SFF-8551.PDF

Edit: det finns exakta ritningar på det mesta men har tyvärr inte hittat en sida som samlat alla vanliga standarder på ett ställe.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Och hur var det nu, hårddiskar kör M3-gänga och optiska enheterna kör 6/32, eller var det tvärtom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

nej det har dom inte

iaf inga färdiga monteringshål som på hårddiskar om det nu var så du menade.

Vadå nej? Var fick du den information ifrån?

Alla tre av mina har iaf hål undertill placerade på samma ställe.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?