Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelk:

Jag valde att skapa ett medium och la det på ett usb-minne. Sen bootade jag upp från det och installerade utan bekymmer. Jag tror att det funkar så att om du väljer "installera nu" så får du ingen möjlighet att partitionera diskarna vilket du måste göra för att kunna använda 32gb disken.

är win 8 16gb exakt? för har ett 16 gb minne men bara 14,9 gb är tillgängligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donvitoh:

är win 8 16gb exakt? för har ett 16 gb minne men bara 14,9 gb är tillgängligt..

Det får plats på det minnet, ligger nånstans kring 2gb. Under installationen ska du sedan välja att göra en avancerad installation för att kunna formatera och partitionera disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelk:

Det får plats på det minnet, ligger nånstans kring 2gb. Under installationen ska du sedan välja att göra en avancerad installation för att kunna formatera och partitionera disken.

fan ja körde installera direkt nu.. men datorn kommer inte åt något nätverk? någon mer som haft det problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donvitoh:

fan ja körde installera direkt nu.. men datorn kommer inte åt något nätverk? någon mer som haft det problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Testa hämta och installera wlan drivrutinen manuellt, finns här http://support.ts.fujitsu.com/Download/Index.asp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelk:

Testa hämta och installera wlan drivrutinen manuellt, finns här http://support.ts.fujitsu.com/Download/Index.asp

hur gör ja det när ja inte har något Internet då ? skrev in de men kommer ju ingenstans

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donvitoh:

hur gör ja det när ja inte har något Internet då ? skrev in de men kommer ju ingenstans

Skickades från m.sweclockers.com

Ja du är ju tvungen ladda ner från någon annan dator och sedan flytta över drivrutinen via usb minne/hårddisk. Sen ska det funka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donvitoh:

hur gör ja det när ja inte har något Internet då ? skrev in de men kommer ju ingenstans

Skickades från m.sweclockers.com

Stoppa i en nätverkskabel, tror LAN funkar med standardrivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Stoppa i en nätverkskabel, tror LAN funkar med standardrivare.

UH572 har dock ingen LAN-port så det kan bli lite trixigt

Permalänk
Medlem

Ni som har installerat Windows 8 - har det fungerat smidigt eller har något varit struligt under installationen? Läst lite olika bud, och tycker 7:an funkar bra, men vore gött med en clean installation och få tillgång till allt utrymme på hårddiskarna.

Permalänk
Medlem

Tyckte det gick helt smärtfritt. Bara wlan drivers som behövs efter installation

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelk:

UH572 har dock ingen LAN-port så det kan bli lite trixigt

Haha så kan man också tänka! Var nog lite trött...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejnoss:

Ni som har installerat Windows 8 - har det fungerat smidigt eller har något varit struligt under installationen? Läst lite olika bud, och tycker 7:an funkar bra, men vore gött med en clean installation och få tillgång till allt utrymme på hårddiskarna.

Gick väldigt smidigt, drog ner wlan drivarna och körde sedan automatic deskupdate härifrån som automatiskt tar ner de drivrutiner som behövs.

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna ge något tips om hur man gör den där 32 GB ssd-cachen tillgänglig? Jag har försökt att "ta bort" partitionerna i diskhanteraren i win7 men det verkar inte gå. Kan det vara för att jag använder det medföljande OS:et? Gör förresten den där lilla SSD-disken någon skillnad över huvud taget när man även har en SSD som huvuddisk?

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazda282:

Skulle någon kunna ge något tips om hur man gör den där 32 GB ssd-cachen tillgänglig? Jag har försökt att "ta bort" partitionerna i diskhanteraren i win7 men det verkar inte gå. Kan det vara för att jag använder det medföljande OS:et? Gör förresten den där lilla SSD-disken någon skillnad över huvud taget när man även har en SSD som huvuddisk?

Skillnaden blir ju att du får mer utrymme.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk

htpc

Tänkte använda denna som Htpc stor del av tiden. Hur funkar grafikkortet med 1080p 24hz?

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om jag missat nåt men ni som säger att man fick Office 2010 gratis, vart hittar ni det?
Fick hem min förra veckan och är väldigt nöjd i överlag, kan ibland fastna för att fläkten "brummar" vid låga varv men men..

Funtar själv på att installera W8 Pro på den och undrar hur ni löst med 32GB iSSD disken? Blir utrymmet totalt till 150GB vid formatering eller kommer det alltid att vara 2st separata diskar?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Forbidden:

Nu vet jag inte om jag missat nåt men ni som säger att man fick Office 2010 gratis, vart hittar ni det?
Fick hem min förra veckan och är väldigt nöjd i överlag, kan ibland fastna för att fläkten "brummar" vid låga varv men men..

Funtar själv på att installera W8 Pro på den och undrar hur ni löst med 32GB iSSD disken? Blir utrymmet totalt till 150GB vid formatering eller kommer det alltid att vara 2st separata diskar?

La du till Office och F-secure när du la beställningen?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

La du till Office och F-secure när du la beställningen?

Fµck, nej

Tror du det går att kontakta CDON i efterhand och fråga om Office? :/
F-secure har jag ingen större nytta av.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Forbidden:

Fµck, nej

Tror du det går att kontakta CDON i efterhand och fråga om Office? :/
F-secure har jag ingen större nytta av.

Kör en chatt-session och fråga snällt. En kompis glömde bort det med, men det gick bra att lägga till i efterhand. Dock hade dom inte skickat datorn än...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kör en chatt-session och fråga snällt. En kompis glömde bort det med, men det gick bra att lägga till i efterhand. Dock hade dom inte skickat datorn än...

Wow. Måste ge en eloge till chatten där. Otroligt snabbt svar och väldigt enkelt att ordna detta i efterhand.

Har redan fått hem min laptop men dom lade upp en separat order kostnadsfritt så jag kommer få båda produkterna utan kostnad i efterhand

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Forbidden:

Wow. Måste ge en eloge till chatten där. Otroligt snabbt svar och väldigt enkelt att ordna detta i efterhand.

Har redan fått hem min laptop men dom lade upp en separat order kostnadsfritt så jag kommer få båda produkterna utan kostnad i efterhand

Excellent, bra att det löste sig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag köpte den där 13" med rabattkoden på 1000 kr för 4000kr, den var snabb, tog ett tag med inställningar tills jag fick tyst på den också (jobbigt fläktljud = byt från aktiv till passiv kylning = cpu'n klockar ner i stället för att starta fläkten). Dessutom behövdes det lite inställningar för att få grafiken att lira.

Ljudet var helt kasst i högtalarna - det var långt under förväntan, men det som fick mig att slumpa iväg den, var att skärmen sög, den klarar inte ens att fylla RGB rymden.

Det känns lite tomt nu efteråt, men det var nog rätt beslut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Jag köpte den där 13" med rabattkoden på 1000 kr för 4000kr, den var snabb, tog ett tag med inställningar tills jag fick tyst på den också (jobbigt fläktljud = byt från aktiv till passiv kylning = cpu'n klockar ner i stället för att starta fläkten). Dessutom behövdes det lite inställningar för att få grafiken att lira.

Ljudet var helt kasst i högtalarna - det var långt under förväntan, men det som fick mig att slumpa iväg den, var att skärmen sög, den klarar inte ens att fylla RGB rymden.

Det känns lite tomt nu efteråt, men det var nog rätt beslut...

Måndagsexemplar, månne? Min är knäpptyst, skärmen ser bra ut och ljudet är varken bättre eller sämre än andra likvärdiga laptops. Jag är mycket nöjd

Permalänk
Medlem

Har du hållt en ipad med "retina" skärm, då ökar kontrasterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Har du hållt en ipad med "retina" skärm, då ökar kontrasterna.

Fujitsun kommer aldrig i närheten av en retina men något man kan prova är att kalibrera bildskärmen. Om det är en liknande skärm som på Fujitsuns matta 15-tummare så är frägerna rätt urfrätta. Det hjälper lite om man ställer ner gamman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlackern:

Fujitsun kommer aldrig i närheten av en retina men något man kan prova är att kalibrera bildskärmen. Om det är en liknande skärm som på Fujitsuns matta 15-tummare så är frägerna rätt urfrätta. Det hjälper lite om man ställer ner gamman.

För mig var det en plåga, sämsta skärmen jag hade sett någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

För mig var det en plåga, sämsta skärmen jag hade sett någonsin.

Om den nu är som 15-tummaren, direkt ur förpackningen är jag beredd att hålla med dig. Efter bildkalibreringen tycker jag att den hamnar någonstans i mitten.

Permalänk
Medlem

En jobbig sak är ju fläkten, hur lyckades ni fixa den? Hittade inte mycket i bios, den var redan satt på silent ;).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

En jobbig sak är ju fläkten, hur lyckades ni fixa den? Hittade inte mycket i bios, den var redan satt på silent ;).

Passiv.. = cpu'n klockar ner i stället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Passiv.. = cpu'n klockar ner i stället

sry dum fråga men inte någon stjärna när det gäller datorer.
Är det i "Energialternativ - Avancerade inställningar - Energisparafunktioner för processorn - kylning för dator"
jag ska ställa in Passiv för vid batteridrift och nätansluten?